Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: expresbb #38651:
Hupst chybička nastala:
"Lenže treba zase brať do úvahy, že trolík pri jazde výbehom má takmer nulový odber. (nerátam kúrenie a nabíjanie bateriek) A ešte pri rozjazde trolejbusov je zakázané hromadné rozbiehanie (Tak ako aj na železnici pri elektrickej prevádzke) Už som zažil keď vyrazilo úsek z dôvodu preťaženia. " Toto bolo smerované na tento príspevok #38648 Papyr.
Reakcia na: S499.1023 #38632:
A čo tak to zapracovať do jedného projektu s týmto http://www.bystricoviny.sk/tema-tyzdna/projekt-tunela-pod-urpinom-odstartovala-povoden
Alebo davam do pozornosti historickú stavbu, popri ktorej určite nejeden Banskobystričan išiel http://www.vucbb.sk/ganet/vuc/bb/portal.nsf/wdoc/e0ee76e78d16f242c12575a5002f567c/$FILE/brozura_BBSK_na_web.pdf (strana PDF 33/34)
alebo ešte http://www.aquamedia.at/downloads/download_723.doc
Re #38637 vladis888: A ja som zase počul, že už bol koniec sveta. infobrožúra v cz nielen pre teba http://trolleymotion.com/common/files/TrolleyMotion_cz.pdf
Re #38645 vladis888: Ad prúd) Nuž je to trošku daň za ekológiu. Nové trolejbusy s tým nemajú problém. Naštartujú pomocný motor/prípadne zapnú pohon z batérie a pokračujú ďalej.
Ad trať) o trať sa nemusíš báť. Už len z toho dôvodu, že na ňu dohliada naša milovaná VUC-ka. A keby sa jej niečo nepáčilo z technickej stránky tak určite zasiahne. A taktiež na dráhu dozerá aj Úrad pre reguláciu železničnej dopravy. Tak ti poviem. Viac by som sa bál o to čo je medzi kolesom a zemou ako o to čo je nad hlavami.
Ad brzdenie trolejbusov) Áno trolejbusy sú brzdené autobusmi. Nie raz sa mi stalo, že autobus letí o sto šesť a potom dorovnáva náskok, prípadne sa lemre medzi zastávkami a brzdí tak trolejbus, čo ide načas.
Ad výpadok spoja) Bohužiaľ, ale občas sa stane, že aj tá technika zlyhá. Nie vždy sa dá záložným vozidlom nahradiť vymeškaný spoj. Najmä nie pri veľmi krátkom intervale. Vtedy je lepšie poslať záložné vozidlo, aby sa napojilo na linku vo vhodnom mieste. A tý čo ostali niekde mimo budú musieť počkať na nasledujúci spoj. No pri intervale do 12 min na BB to nie je také hrozné.
Lenže treba zase brať do úvahy, že trolík pri jazde výbehom má takmer nulový odber. (nerátam kúrenie a nabíjanie bateriek) A ešte pri rozjazde trolejbusov je zakázané hromadné rozbiehanie (Tak ako aj na železnici pri elektrickej prevádzke) Už som zažil keď vyrazilo úsek z dôvodu preťaženia.
Re #38648 Papyr: Tak klobúk dole pred takým starým vedením. To naše ja ale pekne zastarané. Pred troma rokmi som meral na maturite opotrebenie trolejového drôtu a vyšlo mi že nevyhovuje. Aj to mu museli dopomôcť niekde v dielni aby nevyhovovalo, lebo bolo do polovice na fréze zbrúsené. ? Takže to naše v BB musí ešte dačo preskákať.
Re #38650 vladis888: Nestačí ti, že to povie náš záchranca z inej planéty? Pardóon, galaxie.
Na Bystričke elektráreň bola mala ju Slovenka v závode. Pozostatky možno vidieť pri daňovej škole od strieborka na pravo sú zhaťe a naľavo za mostom popod je kanál zarastený. A k tomu vedeniu keď dakto dačo chce zrušiť tak si musí nájsť dáky argument aby to mohlo byť zrušené keď na to nemajú normálne vysvetlenie.
Reakcia na: Papyr #38646:
Mám elektrotechnickú školu, tak mne "by to malo byť jasné".. ? Nikde som ale v tých mojich príspevkoch netvrdil, že jedna taká MVE by potiahla celú bystrickú TD (odporúčam tie moje príspevky pozorne prečítať znovu), tú konkrétnu MVE čo som tam uviedol s tým predmetným výkonom 0,7 MW som uviedol len na ilustráciu toho, že keď sa chce, tak sa dajú stavať aj na Hrone MVE (vlastne by sa dali aj na Bystričke) a bola to len viac menej reakcia na tvrdenie Jamala1 v #38616 že taká výstavba by bola nemožná, resp. komplikovaná na Hrone, tak som mu na margo jeho tvrdení uviedol tú z toho posudzovania EIA ako príklad, že to nie je až také tažké, netvrdil som nikde, že len práve táto by mala primárne slúžiť pre TD, a dokonca iba ako jediná..! Nič také som nespomenul, samozrejme že by ich bolo treba viac a s iným (vyšším) inštalovaným výkonom, resp. väčším počtom turbín. ?
Reakcia na: vladis888 #38645:
isteže ich zrušiť chcú, sú prekážkou rozvoja SAD Zvolen. Inak - vaše staré vedenie - v Prešove trolejbusy bez mihnutia oka svištia slušnou rýchlosťou po vedení z roku 1965, takže asi až také staré to bystrické byť nemôže.
Reakcia na: brefos #38640:
Mas viacej takych foto ?
Reakcia na: mirkobb #38622:
otázka z fyziky. Ak má mať MVE inštalovaný výkon 0.7 MW a výkon jedného motora 14 tr a 15 tr (15 tr má pritom tie motory až dva!) je 100 kW, tak koľko súčasne idúcich trolejbusov taká MVE utiahne? Straty pri prenose zanedbajte.
Len som počul, že ľudia sa stažujú na trolejbusy preto lebo napr vypadne prud a nejde žiaden trolejbus a autobus s tým nemá problém. Potom som počul ,že vraj naša trať nespĺna požiadavky, že je stará a podobne. A mám taký pocit, že teraz ako prišli nové CNG busy tak dakto úmyslne trolejbusy brzdí a podobne. Párkrát sa mi stalo, ked som čakal na zastávke že trolejbus nešiel a prišiel až na ten ďalší spoj pred tým sa mi to nikdy nestalo tak neviem čo je za tým. Ale je tu veľká pravdepodobnosť, že dakomu naozaj trolejbusy ležia v žalúdku a chce ich zrušiť.
Reakcia na: vladis888 #38626:
ja zas poznám vozidlá, ktoré vykonávajú NS v iných mestách. Predstav si, že sú jazdy schopné a vyzerajú celkom normálne. Väčšina pasažierov NS sa chová slušne.
no z tej stránky veľa nevyčítam ? ?
Reakcia na: vladis888 #38637:
nj, zas niekto, kto ma obehany cely svet, sa nahodou vyskytol stojaci na bystrickej zastavke.

V Europe 21.storocia je myslim stav vyrovnany: minus dva (Kapfenberg, Innsbruck) plus dva (Rim, Landskrona). Vie si niekto (napriklad nejaky nahodny cakajuci na bystrickej zastavke) spomenut na nejake dalsie siete, ktore vznikli / zanikli v poslednych 10 rokoch v Europe?
Reakcia na: vladis888 #38637:
trolejbusova doprava je z hladiska organizacie dopravy a nakladov ina ako autobusova. A ked sa chce, tak je aj draha.

Urcite trolejbusy nerusia v Salzburgu. To je vyslovene trolejbusove mesto a su na svoje "Obusy" patricne hrdi. Tam trolejbus premava aj do miestnych "Rakytoviec" kazdych 10 minut. Ak aj nahodou na niektorej linke premava klbove Citaro (teda autobus), znamena to len jedno. Vystavba trolejbusovej trate je v plane.
No a kto by to povedal, ze autobusovu dopravu (s vedomim buduceho obmedzovania) prevadzkuje iny dopravca ako mestsky DP.
Reakcia na: JJ #38638:
chudáci Rimania, zaostalý to národ, ktorý určite len vyhadzuje peniaze na neekologickú a drahú dopravu. určite keby chodil na prednášky pána magora z balkánu, ktorý má doktorát zo slepicológie, tak by vedel, že trolejbusy sú všade vo svete zlo, drahé, neekologické v porovnaní s GO starými Karosami na CNG. Takže v Ríme by sa mali učiť od nás v BB, ešte to ale asi nevedia.

Re #38627 kvorka: tak presne to tá fotka vystihuje. A Rimania to asi tiež netušia...

?
Reakcia na: vladis888 #38637:
odporúčam preštudovať túto stránku:
http://trolleymotion.com/en/

určite nájdeš novootvorené prevádzky trolejbusovej dopravy za posledných 10 rokov. Napr. už len taký Rím.
Počul som dakde že vraj všade vo svete rušia trolejbusovú dopravu lebo je neefektívna alebo dačo také. To som len započul na zástavke. Neviem sa k tomu vyjadriť.
Reakcia na: mirkobb #38633:
Sorry, ohľadne odkazu na tie autobusy som dal omylom ten istý ako na toho šoféra ? Takže správny je tento
http://www.youtube.com/watch?v=gjp9w9lX2zQ&feature=related a pridám ešte aj.. http://www.youtube.com/watch?v=a3GuCKWorqQ&feature=related
Síce ďaľšie OT, ale nedalo mi to sem nevložiť..
? ? http://www.youtube.com/watch?v=1dqibvh96Og&feature=player_embedded ? Vo Vietname by mali naši adepti na vodičáky robiť psychotesty
http://www.youtube.com/watch?v=oetF3UTIwbc&feature=related Solídny chaos ?
http://www.youtube.com/watch?v=TL2W-HcQXsk&feature=related
Reakcia na: S499.1023 #38632:
Jasne že by nebola, ale písal som už #38622 že keď sa vedia "prešustrovať" peniaze iným spôsobom, tak sa mohli použiť efektívnejšie. ? Inak, tieto projekty ako MVE prepláca EU až do výšky 90 percent, takže..
Malé OT: Údajne najlepší šofér autobusu na svete.. ? http://www.youtube.com/watch?v=jRYN2-sfos0&NR=1 No, ale klobúk dole, otočiť sa v časovom limite na tak úzkom moste ? Ale stejne by sa mu to nepodarilo, keby nemal vzadu dve nápravy ?
A tieto "busíke" tiež nemajú chybu.. http://www.youtube.com/watch?v=jRYN2-sfos0&NR=1

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.