Reakcia na: Petik #32061:
Také niečo by možno nebolé zlé na linky prímestského charakteru, ale na MHD by som za to nebol, maximálne na nejaké linky, čo už majú charakter skôr prímestskej dopravy, ako mestskej, len papierovo patria do MHD. Podľa mňa to zdržovať bude aj pri dnešnom systéme, si zober, že kým všetci vystúpia druhými dverami a až potom začne nástup. Takže zdržovať to bude určite pri výstupe a odrazí sa to aj na neskoršej možnosti nastupovať druhými dverami. Nehovoriac o tom, že sa budeš v plnom autobuse prebojovávať zo zadnej časti do stredu, to je v podstate to isté, ako v klasických prímestských vozidlách. V MHD treba ísť opačnou cestou a mať skôr čo najviac dverí pre rýchlu výmenu cestujúcich, samozrejme, aby to malo efekt, tak by to chcelo aj nástup všetkými dverami (nielen výstup), vodiča nechať vodičom a nie robiť pomaly predavača. A v civilizovaných mestách to nefunguje ako tu, že nasadneš v bode A, vezieš sa bez prestupu do bodu B pomaly hodinu, cez päť zachádzok, nehovoriac o tom, že daná linka má intervaly 30 minút. Ale že aj prestúpiš a si tam rýchlešie ako takto. Čiže keby tu bola normálna MHD, tak sa ti cestujúci menia oveľa častejšie, ako teraz a v tom prípade by autobusy s nižším počtom dverí znamenali ešte väčšie zdržiavanie na zastávkach atď., čo sa negatívne prejavý vo všetkých ukazovateľoch a teda v civilizovaných prevádzkach by to malo ešte väčší dopad, ako tu. Takže ja za takéto vozidlá v MHD nie som (na nosných linkách, poprípade linkách s častými zastávkami určite nie), na linkách s charakterom prímeskej dopravy, ktoré nestoja všade, majú dlhšiu trasu, tam skôr.
Ale asi tam budem
Len by ma zaujimalo ci bude mozne si sadnut do kabiny a vyskusat zakladne ovladanie ako dvere a tak, to som ako decko miloval (a v tomto som dodnes maximalne decko
BB - Schuhu