Ikarusy jazdili napriklad aj do Hronseku alebo do Malachova.
Okolo 93-94 bol rano studentsky spoj zo ZSt (alebo AS) ku Pedagogickej Fakulte - na zastavkach zastavoval len kym sa nezaplil, potom isiel express (takze obcas zastavil este pri OVS, celkom vynimocne na Narodnej) a dalej pokracoval alebo cez park alebo cez Svermovu. Myslim ze tam jazdil modry dvojdverovy Ikarus dovleceny z Brezna.
Tiez si pamatam nejaku linku Plavaren-Namestie-nieco v Sasovej, na ktorej tiez jazdili Ikarusy, cize mali konecnu na Plavarni.
Ked sa opravovala Mladeznicka, tak istu dobu bola konecna na zastavke "Mladeznicka", potom odbocili na ulicu Druzby kde prestavkovali a potom odtial pokracovali dole okolo restauracie Mladost a dalej na Okruznu. Na linke 22 tam vtedy jazdili Ikarusy.
Na zaskokoch sa Ikarus objavil rozne - napriklad na linke 10 Srnkova - Uhlisko - namestie - KUNZ.
Este k tej Sasovej v minulosti - tam som bol minimalne, takze neviem co sa tam dialo. Pamatam, ze raz som sa viezol autobusom a konecna bola niekde v miestach sucasnej otocky Starohorska (alebo kusok blizsie k Dumbierskej). A vtedy ten bus odbocil niekde asi na Gliderovej, tam sa otocil a pokracoval dalej na konecnu.
Sice to nie je davna minulost, ale za povsimnutie stoji aj jazda Ikarusov po Starohorskej.
Do Sasovej sa bezne jazdilo okolo babkoveho divadla.
Ako uplnu specialitu si pamatam trolejbus 15Tr na Uhlisku, konkretne na ul. 9. maja v smere do centra. Netusim co tam hladal.
Pri vzniku L54 v decembri 1999 bol jeden ranný spoj po 6:00 z Harmanca vedený ako "ES". E - ide ako expres a S - ide do Sásovej. Nebolo ale konkretizované, kam do Sásovej, alebo sa tým myslela stará Sásová?
DPM BB, a.s.: Musím vás pochváliť za tie citybusy. Zatiaľ počúvam zväčša pozitívne ohlasy. Ako problém sa síce môžu javiť meškania, ale zatiaľ je ešte predčasné hovoriť v tomto smere. V každom prípade samotná podstata tejto zmeny je vynikajúca.
Určite si tu pamätáte, že ja som bol jeden z tých, ktorí tu intenzívne požadovali spojenie citybusov a nikdy nechceli dať pokoj. Preto mi nedá nepoďakovať sa DPM za túto zmenu. Podobne ako aj za kyvadlo L12. Som presvedčený, že sa usilujete robiť kvalitnú MHD v rámci možností.
No opäť veľmi zaujímavé veci si napísal. Ja preto stále načínam túto tému, lebo čas beží a snažím sa nejakým spôsobom kompletizovať získané informácie o mimoriadnych udalostiach.
Ten TAM v Šalkovej, resp. Uľanke by bolo naozaj zaujímavé vidieť. Ale napr. prekvapila ma L24 s tým, že na jeseň 1994 jazdila v smere na Hušták cez Vansovej ul. A nevieš či jazdili aj kĺby a či tam bola zriadená aj nejaká zastávka medzi Strieborným námestím a Huštákom? Ja som doposiaľ vedel len toľkoto, že L24 vznikla 1.9.1994 po trase Starohorská - Hušták a od 6.1.1995 bola predĺžená na Mládežnícku.
k jazdám kĺbových vozidiel na netradičných miestach:
Už som o tom písal viac krát, nuž ale spomeniem ešte niekoľko, hoci aj v rámci CP.
V rokoch 1999 - 2000 zachádzal ráno Ikarus BC 99-51 (neskôr Karosa B 941E č. BB-245AR) do Skubína
Roky 1996 - 1999 - Ikarus BC 49-38, neskôr BB-006AG na spoji 53/12:45 z Uhliska chodil do Nemiec
Na jeseň 1994 premávala linka 24 Starohorská - Hušták v smere zo Sásovej štandardne po ul. T. Vansovej (hoci iba jednosmerne, z Huštáku išlo po Ul.J.Kráľa).
V 2006 zablúdená L24 ktorá zle odbočila zo Strieborného nám. a išla ako L25 sa vrátila na svoju trasu prejazdom po uliciach M.Hattalu a Hurbanovou ul. popri Murgaške.
Zaujímavou bola kapitola veľkého TAMu (vtedy ešte BCA 10-40). Po jeho dodaní v novembri 1993 vyskúšal najskôr všetky možné linky kým sa usadil na L21. A tak napríklad bol nasadený:
- v nedeľu doobeda na linke 26 (vtedy Mládežnícka - Senica)
- jeden pracovný deň celý odjazdil na linke 24 (vtedy Hušták - Uľanka)
- z rozprávania viem, že bol jeden deň aj na linke 32 (vtedy Majer - Šalková)
Podobnou kapitolou boli aj školské spoje (v rokoch 1994 až 2000). Jeden premával Podlavice - Okružná - Jesenský vŕšok a druhý z AS,SAD, potom z Uhliska.
Pár krát sa stalo, že šofér nešiel Skuteckého ul a hore Komenského na Jesenský vŕšok ale okolo Bábkového divadla a popri base. Veľmi zaujímavé bolo pravouhlé odbočenie z Kollárovej do stúpania na Komenského ul.
Expertom nato, kam sa vtrepať s Ikarusom bol práve vodič školského spoja z Uhliska (vtedy s Ikarusom BC 49-40, neskôr BCA 20-18). Jeden krát keď nemohol odbočiť zo Skuteckého ul. na Komenského pre zle zaparkované auto, pokračoval rovno, okolo Hungárie sa otočil na Hornú a následne krátkou spojnicou Hornej a Skuteckého to prešiel na Komenského.
No a najneuveriteľnejšie je rovnako jeho otáčanie na Jesenskom vŕšku, keď sa viac krát otočil prejazdom cez Ulicu Alexandra Matušku (to je tá maličká ulička pri Jesenskom vŕšku - čosi ako Inovecká pri Javorníckej).
Chcel by som sa opytat, ktorym programom robia TeBeCe, Kavacký a spol. ? nákresy autobusov. Ďakujem za odpoveď
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
brefos