no pokiaľ viem, tak mesto len umožnilo zastavovať na zastávkach MHD kyvadlovke. Neviem ako je to s objednávkou a tobôž nie ako je to s dotáciou. Každopádne, ak by nejaká bola, bol by som ešte viac proti...
Btw. na stránke mesta som dostal polovičné odpovede...
1. MsÚ schvaľoval v roku 2006 dopravcovi CP, ktorý je použitý dodnes. V tomto poriadku značne klesla kvalita dopravného spojenia do Sásovej. 3 autobusy v špičke za hodinu je žalostne málo na linku 22 v kombinácii s linkou 21. Liniek, kde klesla prepravná kapacita je veľa. Je toto problém aj podľa pracovníkov MsÚ, ktorým sa zaoberajú a ktorý bude v dohľadnej dobe vyriešený, ak áno, aké kroky v tejto veci MsÚ podniká, alebo pracovníkom MsÚ sa zdá prepravná kapacita a interval spojov, akou je pokrytá Sásová dostatočná a nepokladajú ďalej za potrebné uvedenú situáciu riešiť? Je zavedenie kyvadlových liniek, ktoré nemajú pravideľný CP a na ktoré sa teda nemôžu cestujúci spoľahnúť konečné riešenie?
2. Prečo v meste máme dvoch dopravcov, ktorí si navzájom neuznávajú cestovné doklady (CD)? Nie je úlohou mesta ako objednávateľa výkonov vo verejnom záujme aj riešenie tarifného odbavovania cestujúcich? Nemal by MsÚ vypracovať plán krokov, ktoré sú potrebné pre uznávanie si CD, a zároveň kontrolovať stav plnenia u jednotlivých dopravcov a v prípade neplnenia vyvodzovať voči nim dôsledky (krátenie dotácie...)?
3. Kto má na starosti zastávky MHD? Kto určuje, aké autobusy môžu zastavovať na zastávkach MHD? Prečo na niektorých zastávkach dovolí mesto zastavovať prímestské autobusové linky, ktoré cielene ničia MHD, ktorá je dotovaná mestom? Na ŽST majú konečnú linky PAL aj napriek tomu, že vedľa je autobusová stanica. Rieši MsÚ tento problém, ak áno ako?
4. Autobusová doprava sa riadi zákonom č. 168/1996 o cestnej preprave. Mesto v pozícii objednávateľa výkonov je aj kontrolný orgán a mal by kontrolovať, či dopravcovia dodržiavajú tento zákon. Niektorí dopravcovia ignorujú dlhodobo niektoré ustanovenia tohto zákona. Autobusy nie sú riadne označené spredu, zboku aj zozadu (hlavne tie staré karosy), niektoré autobusy majú bočné označenie prekryté reklamou (už takmer rok - viď môj príspevok na tomto fóre z marca 2007). Predčasné odchody, ktoré sú neprípustné. Robí MsÚ kontroly, ako dopravcovia dodržiavajú zákon č. 168/1996? Je možné vidieť výsledky kontrol a patričné opatrenia na zamedzenie stavu, ktorý nie je v súlade zákonom? Je možné o tieto dokumenty žiadať prostredníctvom Zákona o slobodnom prístupe k informáciám?
>>> ODPOVEĎ:
- k bodu 1 :
dňa 07.02.2008 Mesto BB vydalo nové dopravné licencie na mestskú autobusovú dopravu dopravcom SAD ZV a DPMBB. Zároveň dopravcom uložilo predložiť na schválenie nové CP mestskej autobusovej dopravy. Nadobudnutie účinnosti nových dopravných licencií je o 30 dní od ich doručenia za predpokladu, že nebude odvolacie konanie.
- k bodu 2 :
Na riešenie tohoto problému Mesto BB nemá oporu v zákone. V nových dopravných licenciách je táto povinnosť riešená formou "nutnej a postačujúcej podmienky".
- k bodu 3 :
V otázke zrušenia tzv. "x-liniek MHD" a zastavovania autobusov PAL na zastávkach MHD v meste BB požiadavky Mesta BB na BBSK neboli akceptované. Zložité jednania medzi Mestom BB a BBSK v tejto veci pokračujú.
- k bodu 4 :
Referát dopravy a podnikateľských činností MsÚ v rámci svojich možností limitovaných pracovnými úlohami a personálnou kapacitou zabezpečuje aj kontrolnú činnosť na úseku MHD.
Ak máte konrétne poznatky o nedostatkoch vážneho charakteru, prosíme o fotodokumentáciu.
P.S. Pripravuje sa rokovanie medzi Mestom BB a SAD ZV na reprezentatívnej úrovni, všetky problémové otázky budú na tomto jednaní riešené.
---------
bod 4 ma dostal. Pýtal som sa, či mesto vykonáva kontroly a či je možné vidieť výsledky kontrol. Z danej odpovede som pochopil, že mesto kontroly nevykonáva.
tú istú otázku si kladie každý normálne zmýšľajúci človek, prečo bez dotácie dokáže jazdiť SAD ZV za 5Sk, a s dotáciou za 13 Sk pričom rovnaké vozidlá používa jak na dotovaných, tak na nedotovaných linkách?
Máš poznatok o tom, že DPMBB dostáva dotáciu od mesta na kyvadlovú linku a vieš ho nejak podložiť?
Na tej otázke nič perlivého nevidím. Tú istú otázku si kladiem dookola aj ja - ako je možné, že cestovné na kyvadlovke a na trolejke je rozdielne, keď obe prevádzkuje rovnaký subjekt aj objednáva (dotuje) rovnaký subjekt.
Myslím, že tú otázku si položí každý normálne zmýšľajúci človek. I keď treba povedať, že to, čo sa najnovšie v Bystrici deje, už nič s normálnosťou nemá.
Perla z fóra mesta
kyvadlova linka
mam otazku-kto ju dotuje?preco aj v trolejbusoch nie je take iste cestovne ked je to jeden podnik dpmbb?
Inak keď sa tu rozoberá kto kedy koho ťahal, kto kedy vykapal, tak včera cca o 15:00 vykapaná žlto modrá kĺbová karosa. Za ňou stálo servisné autíčko SAD ZV a vŕtali sa v motore...
Teší ma ja viem kde si pôsobil ? ja v rámci toho, že som bola v roku 1980 vedúca strediska pre prípravu a prenos dát zaoberajúca sa systémom ASID /automatizovaný systém informácií dopravy ako spojárka / v rámci rezortu dopravy som bola aj pri zrode systému ADO a teda myslím, že sme svojím spôsobom boli tak trochu kolegovia ?
ešte aby som sa aj ja predstavil, čo?
Peter Bánovec, 25r.
dopravný technológ Národnej diaľničnej spoločnosti (už vlastne končím), po novom - Projektový manažér pre zahraničie spoločnosti EMtest (tu som už pôsobil predtým), brigádne vodič DPB
Tak som si včera po dlhej dobe urobil výlet do BB a bol to fakt super pocit viezť sa po dvoch rokoch na L6 trolejbusom. Len tá kopa sedemstoviek označených Xkom na stanici mi trochu pokazila náladu. Najviac ma dorazila jedna biela B732, nezapamätal som si číslo, ale pod oknami má tenký červený pruh - to bol fakt vrak na pohľadanie, môže si podať ruku s krasňanskými. A tomu niekto hovorí "nadštandardná MHD"...
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
adrive
Btw. na stránke mesta som dostal polovičné odpovede...
1. MsÚ schvaľoval v roku 2006 dopravcovi CP, ktorý je použitý dodnes. V tomto poriadku značne klesla kvalita dopravného spojenia do Sásovej. 3 autobusy v špičke za hodinu je žalostne málo na linku 22 v kombinácii s linkou 21. Liniek, kde klesla prepravná kapacita je veľa. Je toto problém aj podľa pracovníkov MsÚ, ktorým sa zaoberajú a ktorý bude v dohľadnej dobe vyriešený, ak áno, aké kroky v tejto veci MsÚ podniká, alebo pracovníkom MsÚ sa zdá prepravná kapacita a interval spojov, akou je pokrytá Sásová dostatočná a nepokladajú ďalej za potrebné uvedenú situáciu riešiť? Je zavedenie kyvadlových liniek, ktoré nemajú pravideľný CP a na ktoré sa teda nemôžu cestujúci spoľahnúť konečné riešenie?
2. Prečo v meste máme dvoch dopravcov, ktorí si navzájom neuznávajú cestovné doklady (CD)? Nie je úlohou mesta ako objednávateľa výkonov vo verejnom záujme aj riešenie tarifného odbavovania cestujúcich? Nemal by MsÚ vypracovať plán krokov, ktoré sú potrebné pre uznávanie si CD, a zároveň kontrolovať stav plnenia u jednotlivých dopravcov a v prípade neplnenia vyvodzovať voči nim dôsledky (krátenie dotácie...)?
3. Kto má na starosti zastávky MHD? Kto určuje, aké autobusy môžu zastavovať na zastávkach MHD? Prečo na niektorých zastávkach dovolí mesto zastavovať prímestské autobusové linky, ktoré cielene ničia MHD, ktorá je dotovaná mestom? Na ŽST majú konečnú linky PAL aj napriek tomu, že vedľa je autobusová stanica. Rieši MsÚ tento problém, ak áno ako?
4. Autobusová doprava sa riadi zákonom č. 168/1996 o cestnej preprave. Mesto v pozícii objednávateľa výkonov je aj kontrolný orgán a mal by kontrolovať, či dopravcovia dodržiavajú tento zákon. Niektorí dopravcovia ignorujú dlhodobo niektoré ustanovenia tohto zákona. Autobusy nie sú riadne označené spredu, zboku aj zozadu (hlavne tie staré karosy), niektoré autobusy majú bočné označenie prekryté reklamou (už takmer rok - viď môj príspevok na tomto fóre z marca 2007). Predčasné odchody, ktoré sú neprípustné. Robí MsÚ kontroly, ako dopravcovia dodržiavajú zákon č. 168/1996? Je možné vidieť výsledky kontrol a patričné opatrenia na zamedzenie stavu, ktorý nie je v súlade zákonom? Je možné o tieto dokumenty žiadať prostredníctvom Zákona o slobodnom prístupe k informáciám?
>>> ODPOVEĎ:
- k bodu 1 :
dňa 07.02.2008 Mesto BB vydalo nové dopravné licencie na mestskú autobusovú dopravu dopravcom SAD ZV a DPMBB. Zároveň dopravcom uložilo predložiť na schválenie nové CP mestskej autobusovej dopravy. Nadobudnutie účinnosti nových dopravných licencií je o 30 dní od ich doručenia za predpokladu, že nebude odvolacie konanie.
- k bodu 2 :
Na riešenie tohoto problému Mesto BB nemá oporu v zákone. V nových dopravných licenciách je táto povinnosť riešená formou "nutnej a postačujúcej podmienky".
- k bodu 3 :
V otázke zrušenia tzv. "x-liniek MHD" a zastavovania autobusov PAL na zastávkach MHD v meste BB požiadavky Mesta BB na BBSK neboli akceptované. Zložité jednania medzi Mestom BB a BBSK v tejto veci pokračujú.
- k bodu 4 :
Referát dopravy a podnikateľských činností MsÚ v rámci svojich možností limitovaných pracovnými úlohami a personálnou kapacitou zabezpečuje aj kontrolnú činnosť na úseku MHD.
Ak máte konrétne poznatky o nedostatkoch vážneho charakteru, prosíme o fotodokumentáciu.
P.S. Pripravuje sa rokovanie medzi Mestom BB a SAD ZV na reprezentatívnej úrovni, všetky problémové otázky budú na tomto jednaní riešené.
---------
bod 4 ma dostal. Pýtal som sa, či mesto vykonáva kontroly a či je možné vidieť výsledky kontrol. Z danej odpovede som pochopil, že mesto kontroly nevykonáva.