Su mesta a dediny, kde samosprava zakazala napr. konzumaciu alkoholu na verejnosti, fajcenie na verejnych miestach,v baroch a pod., tak preco by bystricka samosprava nemohla zakazat pohyb smradlavych "fajciacich" autobusov (na subeznych linkach s ekologickou dopravou) formou VZN, urcite by sa na to naslo dostatok poslancov(nezavisla alternativa a ini.), aspon by sa poslanco mohli rehabilitovat za svojich predchodcov, co tu tento dopravny marazmus spôsobili(z nich mnoho, co hlasovalo za SAD ZV) tam sedi este aj teraz. ? Tak nech sa v hlasovani predvedu, ako to myslia zo zivotnym prostredim v nasom meste a zdravim obcanov, co ich do poslaneckych lavic zvolili..?!
Tak neviem, či mesto konečne vstúpilo do úsmevu SAD ZV, ale včera podvečer som už videl ísť v ZVHD autobusový spoj L2 a nie X2. Kým ešte ráno 12.12.2007 bola na CL identifikácia linky 6014552/504 s cestovným 11 Sk, večer to bolo 601102/55 za 13 Sk (obdobne i dnes).
Podobne ako som v #25617 nazorne opisal dnesny neuteseny stav v MHD BB ma napadlo este jedno prirovnanie.
Majitel restauracie by mal dve oddelenia pre svojich zakaznikov, jednú cast kde by bolo povolene fajcit navstevnikom ale aj obsluhujucemu personalu a jedalensku cast bez moznosti fajcit, v ktorej by obsluhoval vylucne len jeho vlastny personal. Mimo tychto vlastnych zamestanacov by mal (vzhladom na uzavretu nevyhodnu zmluvu svojho predchodcu) povinnost zamestanavat cudzi obsluhujuci personal z agentury poskytucej takyto druh sluzieb. Ibaze personal cudzej agentury by v rozpore s dohodou chodil obsluhovat aj do jedalenskej casti, ktora mala byt vylucne obsluhovana vlastnym personalom, no a tam okrem toho, ze aj uctoval a inkasoval od zakaznikov(cim oberal majitela o trzby) este aj fajcil, cim zneprijemnoval stravnikom pobyt pocas doby obeda. Je len samozrejme, ze majitel by taketo konanie nielen nestrpel, ale by personal cudzej agentury patricne vykazal do priestorov, kde môzu vykonavat svoju cinnost.
No a teraz analogia s dnesnou situaciou v BB. Mesto(majitel) obsluhuje skrze svoju dcersku spolocnost DPM BB urcitu oblast svojho teritoria trolejbusovymi linkami(ktore "nefajcia" ?), no iny subjekt mu tam drzo nasadi paralelne k trolejbusom svoje smradiace("fajciace") linky, cim mu nielenze odobera trzby, ale aj zneprijemnuje smradom z vyfukovych splodin zivot vlastnym obcanom! Takze, co by mal normalny majitel (v tomto pripade mesto) urobit, aby ochranil svoju klientelu a aj uniky trzieb? No, s prepacenim "nakopat cudzieho votrelca niekam"..? Mesto(majitel) sa totizto zaviazalo vo svojom programe akèného plánu ochrany prostredia a zdravia obcanov ochranovat svojich obcanov pred ucinkami nepriaznivych vplyvov zivotneho prostredia a minimalizovat ich dosah na populaciu aj zavadzanim a presadzovanim ekolgickeho druhu dopravy. Takze nasadenie konkurencnych smradiacich busov do ulic BB je (podobne ako so zauzivanymi pravidlami o nefajceni v priestoroch kde sa stravuje) v rozpore prijatymi dokumentami a uzneseniami mestskeho zastupitelstva! ? Takze zhrnute a podtrhnute, mesto je povinne chranit zdravie svojich obcanov pred skodlivymi exhalatmi z paralelnych smradiacich liniek cudzieho dopravcu prevadzkovanych subezne s prevadzkou svojich ekologickych liniek, a to akymkolvek spôsobom, trebars aj vydanim VZN o zakaze prevadzkovania takych liniek, pricom ani povolenie "pochybnej licencie" od VUC nemôze byt nadradene zaujmom mesta! Taketo kompetencie totizto VUC-ke neprinalezia,aby svojim rozhodnutim doslovne otravovala zivoty radovo viac ako 150 tisic ludom, miestnych obcanov, ludi prechodne zdrziavajucich sa(studenti a ludia prichadzajuci za pracou) a taktiez navstevnikov(turistov a pod.)
dpmk uz ma 10 novych Tedomov na CNG a v novom roku pride este dalsich 9, tak sa kludne zbavuje starych rachotin. Naopak "najsamlepsia v galaxii" prave take nakupuje, pricom slubovala aj tu nasadit plynove a nizkopodlazne vozidla, ale "skutek utek"..!? Oni vedia akurat tak len rozdrbat vsetko co sa len da, vdaka Bohu, ze sa im nakoniec nepodarilo zrusit aj trolejbusy, to by si tu teraz uz ozaj robili cokolvek, a kedze by mali monopol, tak by si nasadili do ulic v BB trebars aj ruske ZILy. ?
O.K. Uz mi to bolo vzapäti #25853 vysvetlene, ze ktory ste mala na mysli. Myslim, ze na tom mieste ani trolejbus nema problem obiehat, v podstate mu tie palice dociahnu natolko, aj keby isiel v paralelnom jazdnom pruhu s tym, nad ktorym je natiahnute vedenie. Ale asi sa tam nepredbiehaju, pretoze sa to nepatri(vodici DPMBB maju v popise prace byt slusni), dalej by sa mu mohlo stat, ze by ho tam niekto nepustil znovu sa zaradit, atp.. ?
Hmm, za akú pravdu?
Ta to, že mocní tohto mesta rozhadzujú dane naverímboha?
Alebo za to, aby MHD zase vykonávala len bystrická spoločnosť?
.
S tým prvým sa nedá urobiť nič a s tým druhým nesúhlasím z niekoľkých dôvodov.
.
a) ja som na MsÚ bol už niekoľkokrát, dokonca hneď ešte u pána Snopka /viď moje staršie a staré príspevky/, ke´d tomu "velil"
b) na MôJ PODNET začala na L42 jazdiť karosa mestského typu, na môj podnet bola vykonaná kontrola, ktorá zistila porušenie v nasadzovaní prímestského busu /viď príspevok na stránkach mesta/
c) mám toho oveľa viac na práci /na rozdiel od iných/, aby som každú chvíľku niečo riešil na MsÚ, hoci pravidelne žiadam o informácie
Nehnevaj sa TY na mňa, keď môžem, priložím ruku k dielu. Keď sa nedá, poukážem na nedostatky. Ale rozhodne NEMLÁTIM SLAMU NA PRÁZDNO.
Takže dúfam, že po tomto ma pochopíš, že nie ja som z tých pravdupovediac mnohých tlčhúb... ?
Vazeny draxter! Kvakat na IMHD vie kedekto.
Ale nie hockto ma GULE na to, aby sa isiel na MsU BIŤ za svoju pravdu!
Nic v zlom, ale ak mas ZAUJEM veci realne aj riesit, nie si tu len tak infantilne vypisovat, je nutne ist aj na MsU.
Tak, ako tomu bude dnes!
A len tak mimochodom, z pondelnajsieho stretnutia na MsU ohladne MHD som isiel PRAVE zmienenou ceskou Karosou-linka 20. A samozrejme, ze som ako taky debil musel po 13.tej cakat na MHD do Sasovej az 1/2 h!!!
Podľa oznamu SAD ZV, dopravca sa rozhodol pre vštky svoje linky od 09.12.2007 prestať zastavovať na zastávke na Nám. S. H. Vajanského v smere ku križovatke pod mostami a zastavujú až pri "novom" prístrešku pri spriatelenom ESC. Takže ak chcete ísť do centra, vystúpte radšej na Striebornom nám., ak nemáte záujem sa vracať a ešte aj obchádzať jeden z najskvelejších kruhákov na planéte.
Na zastávkach na trase L2 a 4 už sú umiestnené farebné oznamy o začiatku ich troeljbusovej prevádzky.
zatial je isty iba termin. Oficialny program zacne v podvecernych hodinach v nejakom podniku v meste. Pripijeme si slubovanym sampanskym.
Za samozrejmost povazujem "povinnost" ucastnikov previest sa linkovym trolejbusom. Budu sa kontrolovat listky.
Co sa tyka ucastnikov, mam jeden typ kto neprijde, inak kazdy veri ze bude moct dojst - vratane ludi co este na BB stretavke neboli. Tak uvidime.
Tak, tak, správne vravíš: "... bude mať historickú hodnotu". Keby bol internet (neaktuálny CP je po zmene nahradený novým bez nejakého pozostatku) už pred desiatkami rokov, tak by som sa teraz asi nudil.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
mirkobb