Mnoho Bystričanov si trolejbus spája s tým, že je nevykúrený a to je dôvod, že mnohí ním necestujú. Našťastie, toto už dnes pravda nie je, ale istý čas potrvá, kým to ľuďom dôjde a jediná možnosť, ako ich tom presvedčiť, je kúriť. Druhá vec je parazitovanie liniek X a ich ceny, no toto nebude dlhodobo udržateľné a ja to beriem už len ako výkrik do tmy, alebo topiaci sa aj slamky chytá. Najviac sa teším, ako SAD ZV vyrieši situáciu po spustení liniek 1, 2, 4 a 6. Lebo na takej L2 budú trolejbusy vzhľadom na hustotu spojov úplne bezkonkurenčné. ?
Zaujímalo by ma, ako je to s obiehaním autobusov a trolejov pod resp. pri kruháči smer nemocnica.. Niektorí bus vodiči predbiehajú, osobne sa domnievam že tí, ktorí si uvedomia pokročilý čas pred 8:00, niektorí nie... Z vlasnej skúsenosti som trolejbus obiehať nevidela ani nezažila, čo si ale dávam do spojitosti s trolejami, kt. asi nedočiahnu (?) a tým pádom som spojom 7:33 z Kremničky prišla do školy 8:10...
Dnes som chcel ist 3x sedmickou, ale napriek tomu, ze vzdy mala 3 az 5 minutove meskanie, sa mi to podarilo az na tretíkrát. Prvýkrát som nestihol prestúpiť z trojky do sedmičky na Kyjevskom námestí, potom mi ušla na Štadlerovom nábreží, kde som ju o štvrťhodinu konečne zastihol. Vyzerá to tak, že 7ičke bude treba upraviť mierne CP, lebo už tu niekto spomínal meškanie tejto linky a mne sa to dnes len potvrdilo, ale ostatné trolejbusové linky chodili pomerne načas. Raz 3ka meškala 1 minútu, ale čo je to oproti 15 a viac minútam z roku 2006 alebo aktuálne trendovým 4minutovým skorším odchodom.
Inak som postrehol, že trolejbusmi sa vozí dosť veľa mladých ľudí. Menšia časť z nich už má aj karty, pričom aj ja som sa dnes k nim pridal. Kartu som si vybavoval na Úsvite, pričom celý proces bol do 2 minút hotový. Ani sa nedivím, že o karty DPMBB je veľký záujem, bo mňa obsluhovala celkom pekná mladá slečna s ešte zaujímavejším výstrihom
Inak musím vyzdvihnúť fakt, že trolejbusy chodia už dosť plné, keď som išiel Trojkou do nemocnice, tak sa snáď za cestu prestriedalo aj cez 60 - 80 cestujúcich. Pri nemocnici sa s nami porozprával milý a usmiaty vodič 5ky, ktorí sa tiež na nedostatok cestujúcich nesťažoval. Len od nemocnice išla Trojka trošku prázdna, ale to bolo spôsobené tým, že išla x3ka tesne pred ňou.
Tiež som spozoroval, že väčšine ľudí je jedno čím ide, nastúpia do prvého spoju, ktorý ide daným smerom. Avšak nájdu sa aj taký, ktorí z princípu nenastúpia do troleju a naopak. U trolejov sú to väčšinou postarší obyvatelia Fončory, čo som mal možnosť spozorovať z diskusie na Kyjevskom námestí.
Osobne som rád, že sa trolejbusom začína dariť a dúfam, že čoskoro sa odstránia niektoré drobné nedostatky. Držím palce a v sobotu sa určite uvidíme na diskusii.
Častejšie prestupovanie
Nagy zdôvodňuje, že vychádzajú z nedávno zavedenej prestupnej tarify, ktorá umožňuje cestujúcemu s jedným cestovným dokladom prestúpiť aj niekoľkokrát v rámci zvoleného časového úseku. "Súčasné linkové vedenie pozostáva z priamych liniek systému 'odvšadiaľ-všade' s riedkymi intervalmi, chaotickými trasami, kvantom liniek cez centrum, nevyrovnanou kapacitu cez celý deň a neexistenciou silných kapacitných liniek - ony vlastne existujú, ale všetky majú taký nijaký interval," opisuje dnešný stav, ktorý nazýva "vláčikovaním".
Kratšie čakanie
"Cestujúci sa nemá čo učiť cestovné poriadky, ani sa im prispôsobovať, ale do určitého časového úseku mu musí prísť spoj," tvrdí Nagy. Argumentuje, že cestujúcich neodrádzajú od používania MHD prestupy, ale zmeť liniek či riedke intervaly. "Návrh počíta s vytvorením liniek nosných a liniek prípojných, ktoré budú prepojené v prestupných zastávkach - uzloch. Návrh ráta aj s priamymi posilovými školskými spojmi tam, kde bude priame spojenie zrušené."
Co z toho vyplyva, ze dlhe linky s riedkym intervalom su na h...o, pretoze ani v BB sa to neosvedcilo! Lepsia je moznost prestupu v rámci zvoleného časového úseku aj pri pouzití jednorazoveho CL, s casovymi kuponmi uz ani nehovoriac, iba tak sa docielit, ze obyvatelstvo sa navrati z IAD do MHD.
Zaujimavy clanok o polietavom prachu PM10 ako znecistovatelovi zivotneho prostredia. Nie je ziadna tajnost, ze BB vzhladom na kotlinovy charakter jej polohy(kde je nedostatocne prirodzene prevetravanie) je na tom s tymto parametrom velmi spatne a patri medzi najviac znecistene miesta na Slovensku! Z toho je nasledne jasne, ze BB si musi chranit svoje zivotne prostredie co najviac a kde sa len da, trolejbusova doprava je pritom samozrejmou sucastou takejto ochrany! Konstatuje sa to aj v samotnom clanku na konci tohto prispevku, kde sa doslovne pise(citacia):
"Krajské úrady životného prostredia vypracovali pre jednotlivé regióny programy, ako prašnosti zamedziť. Dôležité je najmä pravidelné zametanie a polievanie ciest, odstraňovanie zimného posypu, zazelenanie miest, budovanie záchytných parkovísk a cestovanie do centier hromadnou dopravou, plynofikácia autobusov alebo ich nahradenie trolejbusmi a obmedzenie vykurovania tuhými palivami."
Len BBSK akosi ako keby bol z "inej planety"(galaxie, spolu s "najsamplepsim dopravnym podnikom v galaxii"..?), a jeho konanie je namierene proti obcanom tohto kraja, mesta a aj samotnym zastancom zivotneho prostredia(vid odporucania Krajskych uradov životného prostredia) a to vsetko len preto, ze par ludi si presadzuje svoje partikularne zaujmy na ukor zaujmu a zdravia väcsiny!
ak mam hovorit sam za seba, tak ja si osobne stanovim limit o com diskutovat a ako do hlbky aj podla toho, kto vsetko sa dostavi. Preto znela pozvanka pre priaznivcov, lebo ti aj tu na fore viackrat deklarovali zaujem byt blizsie k DPM a byt viac zainteresovani na jeho vyvoji. Ostatna skupina ludi do tejto definicie nespada, ale samozrejme nikoho nebudem obmedzovat. Ale ako som uz povedal, ja si limity priamo v sobotu stanovim aj podla tohto faktoru, resp. kto vsetko sa dostavi.
Inak, take iste oznacniky sa istu dobu montuju v BA (cim netvrdim ze DPMBB to od BA odkopiroval, asi to vyraba nejaka firma ktora tento styl bezne ponuka), ale je to aj tak zvlastny pocit
Oznacniky DP: Pozrel som sa na nove oznacniky na Andrejovych fotkach a posielam moj komentar:
1. paci sa mi ich umiestnenie na lampach. Lepsie riesenie ako vlastny stlp. Dufam ze v ich umiestnovani na lampy sa bude pokracovat aj na inych miestach. Mozno by som ich len umiestnil od lampy smerom k ceste. Tiez mohli odstranit z lamp tie plagaty, nez tam primontovali tabulku s grafikonmi
2. tvar sa mi prilis nepaci, ale to je len subjektivny nazor, mam radsej hranatejsie tvary
3. graficka uprava – velmi pekna. Paci sa mi uvedenie ciela linky. Ked tam ale pribudnu autobusove linky, tak na niektorych zastavkach moze byt problem s miestom. V tom pripade by som to kumuloval asi takto: “Zeleznicna stanica (pod to) 1 2 4 6 7”, “smer Sasova …”, “smer Partizanska…”. Okrem toho by sa mi pacilo, keby bolo na zastavkach, po ktorych linka odbocuje z cesty, na ktorej je zastavka, znazornene sipkou, kam bude pokracovat. Uzitocne pre cestujucich aj pre pripadnych novych vodicov. Tieto sipky su napriklad v Bratislave aj v Prahe.
4. Zadna strana – znak zastavky (ten trolejbus v modrom kruhu) a nazov zastavky by som umiestnil aj zozadu.
Celkove hodnotenie: 1 minus s vykricnikom:) Minus za to ze nie je znak zastavky zozadu, vykricnik za tie neodstranene plagaty.
Uz v lete #22707 som na tento problem upozornoval, ze tam takato situacia vznikne, a uz je to skutocnost! ? To ich netrapi, ale blokovat zkolaudovanie par metrov kabla je pre nich asi dôlezitejsie..? ?
Sorry, ked som sa to tam rozhodol vlozit ja, este si to tam nemal, mal som predtym aktualizovat stranku. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
mirkobb
http://www.cassovia.sk/korzar/archiv/clanok.php3?sub=4.12.2007/76118K
Doslovne sa tam v jednom odstavci pise(citacia):
Častejšie prestupovanie
Nagy zdôvodňuje, že vychádzajú z nedávno zavedenej prestupnej tarify, ktorá umožňuje cestujúcemu s jedným cestovným dokladom prestúpiť aj niekoľkokrát v rámci zvoleného časového úseku. "Súčasné linkové vedenie pozostáva z priamych liniek systému 'odvšadiaľ-všade' s riedkymi intervalmi, chaotickými trasami, kvantom liniek cez centrum, nevyrovnanou kapacitu cez celý deň a neexistenciou silných kapacitných liniek - ony vlastne existujú, ale všetky majú taký nijaký interval," opisuje dnešný stav, ktorý nazýva "vláčikovaním".
Kratšie čakanie
"Cestujúci sa nemá čo učiť cestovné poriadky, ani sa im prispôsobovať, ale do určitého časového úseku mu musí prísť spoj," tvrdí Nagy. Argumentuje, že cestujúcich neodrádzajú od používania MHD prestupy, ale zmeť liniek či riedke intervaly. "Návrh počíta s vytvorením liniek nosných a liniek prípojných, ktoré budú prepojené v prestupných zastávkach - uzloch. Návrh ráta aj s priamymi posilovými školskými spojmi tam, kde bude priame spojenie zrušené."
Co z toho vyplyva, ze dlhe linky s riedkym intervalom su na h...o, pretoze ani v BB sa to neosvedcilo! Lepsia je moznost prestupu v rámci zvoleného časového úseku aj pri pouzití jednorazoveho CL, s casovymi kuponmi uz ani nehovoriac, iba tak sa docielit, ze obyvatelstvo sa navrati z IAD do MHD.