K prvej otázke: Diskutoval som o tom s poslancom mestského zastupiteľstva, mesto platí za prepravu v meste x korún ročne, lenže y peňazí sa im vráti za prenájom autobusov, manko sa rovna - 4 milióny, ktoré mesto "stratí". Na prevázdku trolejbusov treba vynaložiť ročne 58 miliónov korún, rozdiel v prospech autobusov 54 miliónov. S tou váhou som už písal, že som to prehnal, ale trolejbusy sú ťažšie ako autobusy, to niekoľkokrát nebolo na mieste. Čo sa týka vozenia v buse a trolejbuse, lepšie sa mi vozí v autobusoch, tebe v trolejbusoch, každý sme iný, avšak tú zimu, ktorá je v trolejbusoch v zime vyvrátiť nemôžeš. Ak tvrdíš, že trolejbusy nepískajú pri jazdení, tak ja už neviem potom, ráno mám otvorené okno a keď mi popred dom preletí tá rároha, ide ma rozdrapiť, pričom zvuk autobusu v bežnej premávke pomaly nerozoznáš. A k tej elektrine už asi tretíkrát, nemám žiadny problém s jej výrobou ? Len tu stále hovoríte o znečisťovaní vzduchu autobusmi, tak potom píšte petície proti autám a pod...
Tak skutočne netuším, odkiaľ si sa tu vzal, ale zjavne si sem zavítal asi prvý raz, pretože keby si viac čítal, získal by si aj iné informácie, ako sú drýsty pána Adriana z SAD ZV. Je mi skutočne smutno, keď sem napíše úvahu o tom, že je potrebné vidieť hlbšie do problému, ale pritom hneď z jeho ďalšieho vyjadrenia je zrejmé, že o danej problematike nemá dostatok informácií, ani vedomostí, inak by si také tvrdenia nedovolil napísať (pri zdravom rozume). Keďže by som rád viedol konštruktívnu debatu, bol by som rád, keby si odpovedal na niekoľko otázok:
1. odkiaľ si zobral údaj o tom, že "trolejbusy by mesto stáli za rok o viac ako 50 miliónov viac ako autobusy", resp. si akosi zabudol povedať predpoklady, za ktorých by toto tvrdenie malo byť pravdou? Napr. ak by sa na trolejbusoch jazdilo zadarmo, alebo by bol interval na všetkych linkách 10 min počas celého dňa, či autobusy by nejazdili vôbec a pod... Skrátka vysvetli porovnávaciu základňu alebo inak zdôvodni, ako si vyvštil to číslo;
2. o koľko krát je trolejbus ťažší, ako autobus? Pozn. opäť je nutné skonštatovať, že ani každý trolejbus, ani každý autobus neváži rovnako... Inak napr. zastávky na nábreží boli po reklamácii znova rekonštruované cca pred dvoma rokmi a chcem ťa upozorniť, že trolejbusy tam väčšinu toho času nejazdia vôbec, ale napriek tomu je vozovka rozbitá z autobusov...
3. mne osobne sa lepšie vozí v trolejbuse, keďže "nové" Karosy majú množstvo sedadiel, na ktorých sa sedieť ani nedá z dôvodu ich umiestnenia a sklonu operadla. Nikde nie je napísané, že sa nemôžu kupovať aj nové trolejbusy, rovnako ako aj dnes si sa na L80 mohol viezť na staručkej Karose, ktorá nebola schopnýňá byť na boku označená číslom a trasou linky; Súčasne samotný vek nemusí hovoriť o kvalite... je množstvo vecí, ktoré sú rovnako dobre funkčné i po 30 rokoch... Inak tvoju otázku možno otočiť aj opačne - v čom sa vozí lepšie, v novom trolejbuse alebo 20 ročnom autobuse?
4. aký piskľavý zvuk máš na mysli?? Sa mi zdá, že ty by si mal problém i v rozlišovaní zvuku dieslového a benzínového motoru...
5. aký máš problém s výrobou elektrickej energie? Pozri si podiel spôsobov výroby elektrickej energie http://www.seas.sk/spolocnost/klucove-udaje/podiel-zdrojov-na-vyrobe-elektriny/ Inak začínam mať pocit, ako keby sa pri výrobe nafty elektrina vôbec nespotrebovávala...
Tak teraz som sa pobavil ? vyvrátený mi bol akurát argument s tou váhou, aj tak sú busy ľahšie, argument s ovzduším mi nevyvrátil nikto a nikto sa radšej ani len nedotkol stavu trolejbusov v porovnaní s autobusmi, toho hnusného zvuku a zime ?
Ak sa v BB konecne raz zavedie nastup vsetkymi dverami a casove predlpatne cestovne listky, tak dufam, ze budes proti a budes si principialne, zozasady kupovat kazdu jazdu osobitne a nastupovat len prednymi dverami. Aby si si udrzal sucasnu kvalitu, ktora sa v BB poskytuje
Mne je smiešne ako niektorí nemajú základné znalosti a preto sa snažia porovnávať neporovnateľné (ako robili predstavitelia SAD ZV na konci/začiatku roku 2005/2006, niektorí poslanci Toman, Smädo...).
Ak sa pri téme ekológia autobus vs. trolejbus, porovnáva auobus vs. elektráreň, asi niečo nie je v poriadku s IQ. Ak by sme mali porovnávať porovnateľné, nech porovnáva trolejbus vs. autobus, elektráreň vs. rafinéria a nie miešať dve rôzne veci dokopy...
Predsa len autobus nejazdí na ropu, ktorá len tak vytriskla zo zeme priamo do nádrže.
Vo vašom príspevku sú iba vaše subjektívne pocity a plno výmyslov a nezmyslov. Mýlite si pojmy a dojmy... Prakticky všetko sme vám vyvrátili. Vy chcete od nás argumenty. Tie sme myslím jasne napísali a ak chcete diskutovať, prosím, urobte si aspoň základný prehľad v tejto problematike. ?
Ja som sa sem len prišiel pobaviť, ako sa zobár puberťákov rozhorčuje nad dopravou v meste, odborníci a ľudia, ktorých tu spomínať nebudem a majú na dopravu veľký vplyv majú trošku iný názor, tak dúfam, že to všetko dopadne tak, ako má....
a ešte k tým peniazom - ja potrebujem ku vsetkemu zdroj informácií. Inak je to pre mna irelevantne. Kazdy tyzden tu niekto hodi cifru, ze boli tbusy drahsie o 20 mil., 30 mil. 60 mil. Takych tu uz bolo. Ak neuvedies zdroj, budem tuto tvoju informaciu povazovat za rovnaku ako s tou hmotnostou tbusu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
JJ
Vdaka ?