Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
A čo železničné spojenie Bystrice s východom? To je dnes viac ako žalostné. Väčšinu dopytu pokrýva autobusová doprava, ktorej cesta napr. z Prešova trvá 3-4 hodiny!!!
Mne sa zapáčila myšlienka, ktorú mi nedávno predstavil prešovský kolega Shadow. Navrhol zavedenie niekoľkých párov vlakov denne na trase Zvolen - Banská Bystrica - Brezno - Margecany - Kysak - Prešov - Humenné. Nepamätám si už, či to mal byť R alebo Zr, ale to je jedno. Mne sa táto myšlienka veľmi páči. Som presvedčený, že tieto spoje by boli veľmi rýchlo nabité.
Reakcia na: Majkl #2285:
tesne si ma predbehol:) V celom tomto useku (hoci az po Radvan) netreba ziadne terenne upravy, trat prechadza cez pole (=nizka cena pozemkov).
Reakcia na: Kami #2283:
Pokles cestujucich je vsak spojeny aj s rastom zivotnej urovne od zaciatku 90-tych rokov. MHD v BB zial zaspala dobu a nebola schopna reagovat kvalitou svojich sluzieb, prave naopak. Je neunosne, ak je cesta bicyklom neporovnatelne rychlejsia nez cesta MHD (hoci mesto tomu brani nehoraznymi zakazmi vjazdu pre cyklistov na namestie).
Myslim vsak, ze tento system unosny je (re #2275 Majkl), udrzal sa predsa 10rokov. Nie som optimista v tom, ze by sa v blizkej buducnosti mohol zrusit. Predpokladam ze bude fungovat az kym cestujucich ubudne natolko, ze usmerneny nastup uz nebude prilis zdrzovat. (V poslednej dobe som nejaky pesimista, ze sa sam nespoznavam:) )
IMHO, keby jazdili len kratkle busy (ako furt presadzujem), nastup v najexponovanejsich zastavkach by sa skratil na polovicu.

Re #2280 Kami: Postacila by aspon "vyhybna" v useku Vlkanova-Sliac. Tam by sa mohli v pohode minat vlaky.
Podla mna je velka skoda, ze neexistuju Zr alebo R do Brezna. Ex Hron by mohol kludne pokracovat do Brezna a k tomu este zo 3 zrychlene vlaky (povedzme ako pripoj do/zo Ziliny). Vyznam BB ako zeleznicneho uzla by hned vzrastol.
Reakcia na: Kami #2280:
ale kto tvrdí, že je nutné zdvojkoľajnenie celého úseku? Úplne by podľa mňa (pre potreby taktovej dopravy) stačilo zdvojkoľajniť úsek Radvaň - Sliač kúpele. A keď raz budú prachy, nech sa urobí aj zvyšok.
Reakcia na: Papyr #2282:
ja by som skôr povedal, že snaha je o maximum liniek a minimum spojov 🙂

Re #2281 PIT: strategický plán na 10 rokov? Pochybujem, že nejaký existuje. Veď oni nevedia, čo bude zajtra.
Papyr: to si mylis s BA. Tam maju vozokm. V BB poznaju trzby, naklady a pocet cestujucich. Na naklady vplyvaju pocty vozov, vodicov, spotreba nafty/elektriny a naklady na opravy.

Inak cital som aj tie vyjadrenia o poklese cestujucich. Riaditel konstatoval, ze vyrazny ubytok po zdrazeni je docasny.
To sa prejavilo hlavne v roku 2002. Kazdopadne od zaciatku 90-tych rokov klesol pocet cestujucich o tretinu.
Reakcia na: PIT #2281:
Dlhodoba strategia BBDS? Mat minimum liniek, na nich minimum spojov, v nich maximum cestujucich 🙂 Inac povedane, likvidacia MHD. Poznaju v BB okrem vozokilometrov aj nejaky iny parameter MHD?
Reakcia na: Majkl #2275:

To, že nie je únosný nástup všetkými dverami bolo všeobecne známe už pred zavedením tohoto nezmyslu už z teórie a prax je vždy smutnejšia. Najhoršie je, že BBDS iba skonštatuje, že spoje v špičke meškajú, že o cesjúcich prichádzajú výrazne - však odoberú pár spojov, zväčší sa interval aby ponúkaná prepravná kapacita neprevyšovala záujem a ľudia sa tlačili ďalej i mimo špičky. Bez akéjkoľvek snahy urobiť všetky možné opatrenia pre získanie cestujúcich. Zaujímal by ma strategický plán tejto spoločnosti na najbližších 10 rokov. Vyzerá, že len prežíva a čaká, čo sa stane po privatizácii.
Druhá vec je, že samotné meškanie voči CP nie je dostatočným ukazovateľom, pretože CP je upravený pre dlhšie časy jázd spojov a sám dobre vieš ako sa časy jázd medzi jednotlivými zastávkami neustále upravujú (a pre každú linku je čas jazdy medzi tými istými zastávkami rôzny).

Čo sa týka železnice, mne je úplne smutno z hoto, že BB je napriek tomu, že nie je z hľadiska polohy v železničnej sieti tak odrezená ako Nitra, ju vlaky obchádzajú, pritom súmestie BB - Sliač - ZV je navyše typickým územím pre IDS, hlavne aj z výhľadového hľadiska.
A inak nové jednotky 840 sú prezentované ako IC medzi osobnými vlakmi - tak neviem, prečo ich nasadzujú na diaľkové trasy.
Reakcia na: Majkl #2276:
s tym, ze okrem 086AI, tie zvysne maju normalne svoju linku.

ad BB-ZV: rozhodne by sa bodlo zvojkolajnit aspon usek po Sliac. Lebo takto musi cakat hoci aj IC.
Reakcia na: Papyr #2277:
Heeej? A ja budem z Kysaku do PO chodiť plesnivými Bh-čkami??? Tak to teda nie:-)!
I.
Reakcia na: Majkl #2275:
Radšej by som sa vozil v M286.0/1 a Bnp než v paskvile 812.
I.
Reakcia na: S499.1023 #2272:
Vymenia vyzbroj na kosickych 460 vyzbroj a preznacia na 561 🙂

Ale pravdepodobnejsie je 210+4*010 🙂 zehlicka s privesakmi zo sukafonu 🙂
Ikarusy 280 sa už z ulíc BB pomaly ale isto vytrácajú:
11.2.2004 boli nasadené na linkách MHD (asi) len vozidlá:
linka 24: 086AI, 367AJ
linka 26: 815AF
linka 90: 26-02

Inak, všetci už môžu pokojne spávať, nové CP liniek 34-36 sú už na webe...
Reakcia na: PIT #2257:
ja keď som bol včera na Striebornom námestí, tak od Rooseveltky došla 25-ka s trojminútovým meškaním a stála na zastávke tak dlho, že ju o 10 minút dobehla ďalšia 25-ka. Odišli naraz... 24-ka meškala v tom čase tiež 6 minút, takže tam bol riadny chaos.

To iba dokazuje, že nástup prednými dvermi nie je do budúcnosti únosný. MHD už tak-či-tak ostala atraktívnou iba pre študentov a dôchodcov. Tí znesú všetko, ale platia len polovičné cestovné (alebo jazdia úplne zadarmo), čo sa iste prejavuje na tržbách.

Re #2271 PIT: v Rumunsku CFR nakúpila niekoľko jednotiek Desiro, ktoré sú tiež určené len pre regionálnu dopravu. Rumuni ich však nasadili na diaľkové rýchliky. V jednotke je len jedno vákuové WC, údajne sa stalo, že WC sa pokazilo a vlak musel zastaviť na šírej trati (aby sa cestujúci nepos*ali) 🙂

Re #2272 S499.1023: na väčšine vlakov by už postačila aj súprava HDV + 2 x plesnivé Bhčko. Inak, neviem, či je to aj turnusované, alebo len zaskakujú za neschopnú 812/840, ale na niektorých osobákoch medzi ZV-BB jazdia stále motoráky r. 850 a 851 (s prípojným vozňom Bp).
Územné plány. Bez peňazí sa darí plniť len nepodstatnú časť a čo sa osídlenia týka ,tak najprv zamestananosť a nárast populácie resp. prisťahovalectvo ro..v . Socializmus padol a mega aglomerácia tiež. Potrebuje ju vôbec niekto ? Reálne uvažujúci človek určite nie.
A takéto megalomanské územné plány ma pripravené každý kraj.
V príspevku 2262 som sa ti PIT ospravrdlnil.!
Reakcia na: PIT #2271:
No presne tak, ako píšeš. Stadler je vozidlo na prímestskú dopravu. Inak neviem čo tam chcú modré gumy nasadiť na prímestskú až to zadrôtujú:-). Asi pantografy v zložení "olúpaná laminátka-plesnivé béháčko-plesnivé béháčko-plesnivé béháčko-plesnivý hytlák-olúpaná laminátka":-).
I.
Reakcia na: Petik #2270:

Kyvadlová doprava by nebola na 21 km úseku problémom ani pri jednokoľajnej trati. Keby ZSSK nasadila 2 nové motorové jednotky radu 840 (ktoré sú výrazne dynamickejšie i rýchlejšie) na túto trať, mohli by zabezpečiť kvázi medzimestskú kyvadlovú "rýchlodráhu", ktorá by bola doplnená vlakmi diaľkovej a medzištátnej dopravy. Samozrejme najväčším problémom by bol opäť ľudský faktor, pretože kým nemá dostatočnú motiváciu rušňovodič i výpravca, každý má čáás a jazda sa predlžuje a všetko to vopred predpokladá snahu nejakého rozumného človeka, ktorý má dostatočnú moc a chuť niečo zlepšiť. Nakoniec tieto nové súpravy podľa môjho názoru sú nevhodné pre diaľkovú dopravu, ako je napr. Žilina - Zvolen (priame vozne i zo Skalitého, Cadce), Zvolen - Košice, či Košice - Humenné a mali by ich využívať na to, na čo sú konšteuované - na prímestskú a regionálnu dopravu.
Reakcia na: S499.1023 #2265:
Myslis ze elektrifikacia umozni intervalovu dopravu? V tomto som dost skepticky, na jednokolajke sa to asi nepodari.
Ale urcite sa zlepsi vedenie vlakov v regione. Navrhujem viest vlaky z Levic az do BB. Zr zo Ziliny do Brezna (miesto ZV) - potom by ZSSK mohla konkurovat busom aj na trase BB-Brezno.
Reakcia na: PIT #2268:

Oprava.
Na uhlisku parkovisku je samozrejme len CP L34.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.