Akokoľvek odrátavanie kreditu za každú jazdu nezmyselné je, zamyslel som sa nad Papyrovym návrhom. A ako tak rozmýšľam, pri jeho návrhu v podstate ani kontrolovať ochranné znaky lístka s čiarovým kódom nepotrebuješ! Ak sa čítačka napojí na databázu BBDS a Ty tam kredit nebudeš mať, tak Ti je falzifikát úplne na nič Jedine, žeby si zámerne vyrával kópie cudzích lístkov za účelom odoberania kreditu iným. Ale to im už rovno môžeš ten lístok ukradnúť a ušetriť si "vývoj" vlastného lístka.
zabudni prosim ta na citacku ciarovych kodov pri listkoch ktore maju platit viac ako 1 den. Ziadne ochranne prvky nic neriesia, pretoze ich pritomnost technicky nezistis a vodic na to nema cas, takze potrebujes revizorov; alebo mozes rovno zaviest nastup vsetkymi dvermi.
BTW Pozeram sa na prazsky kmenovy kupon:) Myslim ze tie ochranne znaky su smiesne, o novych kuponoch nehovoriac.
Po povodniach som chodil nacierno az do Decembra. Vtedy zacal husty vyskyt revizorov, tak som si v krityckych pripadoch (metro rano) cvikal. Raz som revizorovi zamerne ukazal listok z predosleho dna, a nic si nevsimol. Z toho vyplyva, ze spolahliva kontrola sa da zabezpecit len technickymi prostriedkami, nie ludmi. Videl si niekedy revizora, ako vytahuje kupon a skuma ci je tam vodotlac alebo pravy hologram?
Vladimir chce naznacit to, ze cela mysienka platieb za jednotlive cesty je absolutna zvrhlost, ktora v MHD nema co robit. V MHD je dlhodobe listky vhodne obmedzovat jedine casom. A ja sa s nim stotoznujem.
Velmi jednoducho. Tvoj aktualny kredit by bol vedeny v elektronickej evidencii a nie na papieriku. Samozrejme po nastupe do vozidla by si si listok oscanoval, zariadenie by rozpoznalo, ze sa jedna o tvoj kmenovy list a z centralnej databazy listkov niekde v budove DP by to odratalo kredit. To sa da bud cez GSM, alebo cez iny, vlastny radiovy system DP. Technicky to ide.
Delba trzieb by vzhladom na sucasny tarifny system nemala byt problem. Autobus konkurencnej spolocnosti by jednoducho presiel citackou na CSAD a bolo by to jasne. Inak by to samozrejme bolo pri casovych listkoch.
BTW Mozme to skusit:) Poskladame sa na jeden, dva stare autobusy (DP Praha vkuse nieco predava) a urobime konkurencnu linku. A uvidime ci sa nam s CSAD podari dohodnut:)
To znamená, že tento CL by platil len na x jázd, na počet krorých bol zakúpený a zakaždým by bolo potrebné si zakúpiť nový?
(U ČK je toto médium trváce a kúpi sa len raz. Vhodnejšie by však bolo, keby s jednou ČK bolo možné uskutočňovať nákupy aj u iných dopravcov, ale to už je sci-fi, nikdy by sa nedohodli na deľbe tržieb.)
Cize v Novej Bani to bol Hostitelsko - dopravny kombinat, k.p. v Novej Bani. Zvolen a Stiavnicu robila CSAD. Uvazovalo sa tiez o Brezne, Kremnici, Lucenci, Sahach, Krupine, R. Sobote a Safarikove (Tornala).
Papierový lístok s čiarovým kódom by výšku Tvojho aktuálneho kreditu síce asi nezvládol, ale nakoľko som hlboko presvedčený, že pojem "aktuálny kredit" nemá v MHD čo hľadať, nepovažujem za potrebné sa týmto problémom ďalej zaoberať.
Aby to bolo úplne jasné - BBDS limituje platnosť karty na niekoľko rokov a automaticky ju predlžuje u ČK s opočítavaním celého cestovného (bezplatne, pričom si to ani nevšimnete - napr. moja karta má momentálne platnosť do 20.11.2006, pričom netuším, ako na tento dátum prišli, ale pri predaji ČK nie je nikde v podmienkach uvedené, že by ČK mala mať obmedzenú platnosť. Platnosť je mimochodom vytlačená v poslednom riadku na CL).
U ČK s odpočítavaním zľavneného cestovného (napr. u študentov) sa platnosť predlžuje každý rok po preukázaní podmienok pre poskytnutie zľavy na cestovnom (dokladom o návšteve školy), aby sa znížilo zneužívanie. I keď bez ohĺadu na skutočnosť, či ČK automaticky odpočítava celé alebo zľavnené cestovné, je ňou možné kúpiť akýkoľvek počet a druh CL v závislosti len od výšky kreditu na nej. Inak z technickej stránky je životnosť ČK spomínaných 100 000 použití.
Samozrejme, ze by slo odpocitavat jednotlive jazdy aj z papieroveho listka s ciarovym kodom, ale bolo by to trochu technologicky narocnejsie. A koniec koncov, v MHD to je aj tak zle riesenie.
Joj, ty! To viem aj ja, ze sa da okopirovat na kopirke. Ale ved ten kusok papiera by mal nejake ochranne prvky! Hologram, vodotlac, zatavene kusky textilii alebo kovovy pruzok! Ty si, Petik, v Prahe, tak sa pozri na svoj prazsky kmenovy list - to je to, co myslim.
Ciarovy kod na dlhodobe casove listky alebo na nejake "banky" penazi je blbost - lahko sa da sfalsovat.
Stale nerozumiem cenam tych chipovych kartiet. Zakladna doska pocitaca stoji tak od 1500Kc a chipov je tam plna prdel...
Ked sa na to pozreme z ineho pohladu... predstavte si, ze si CK kupi 30,000 ludi za 160korun, to je 4.8m. Ved to je viac ak cena jedneho autobusu (B952) aj s DPH !!! Povedzme ze ta karta funguje 3 roky, to znamena ze obyvatelia BB kazde 3 roky vyhodia jeden novy autobus!
Garantujem Ti, že EMtest predáva dopravcom karty po 160 Sk. Všetko navyše je prirážka dopravcu. Koľko stojí výroba karty EMtest, to netuším.
Osobne sa mi ČK nikdy nepáčili, vždy som ich považoval za nezmysel. Ako hlavným dôvod ich zavedenia udávajú podniky buď možnosť nahrávania kreditu a odpočítavania za každú jazdu (to pri papieri s čiarovým kódom ťažko) alebo (pokiaľ túto možnosť nevyužívajú) obmedzené možnosti falšovania kariet oproti klasickým CL.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír