Chces vediet, preco to v PO ide? Tri faktory: tradicia, rozumne vedenie mesta a rozumny dopravca.
Tradicia je napriklad toto:
- od roku 1949 dodnes stale ten isty dopravca
- od roku 1959 dodnes stale nocne spoje
- od roku 1962 dodnes stale trolejbusy
- od polovice 60. rokov dodnes stale taktove intervaly (delitele alebo nasobky 60-ky)
- od roku 1974 dodnes stale dlhodoba casova tarifa (najneskor od r. 1974, kedy to zacalo presne, neviem)
- od roku 1990 dodnes stale bezbarierova doprava
- od roku 1990 dodnes vzdy najnizsia alebo jedna z najnizsich sadzieb cestovneho na Slovensku
Rozumne vedenie mesta je napriklad toto:
- od revolucie dodnes sa nijaky primator ani MsZ nepokusilo mesto vytunelovat
- od revolucie dodnes mesto nebolo zadlzene takou sumou, ktoru by nestihlo v dohodnutom termine splatit, ziadne megapozicky na megalomanske akcie
- od revolucie vacsinu casu pravicovi primatori
- nikdy neobmedzili prispevky mesta na MHD, naopak, ked v roku 2005 prestal na MHD prispievat stat, zacalo chybajuce peniaze hradit v plnej vyske mesto (dnes plati mesto okolo 80 milionov rocne)
- nikdy sa nesnazili outsourcovat MHD
- nikdy sa nesnazili zrusit trolejbusy
Rozumny DP je napriklad toto:
- pri nedostatku penazi setri na vnutornych rezervach, nie na ziadanych spojoch a na komforte cestujucich, pripadne ziskava peniaze reklamou, odpredajom starych vozidiel, ziadanim o zvysenie dotacie od mesta apod.
- pri pretazenosti spojov pridava dalsie, pri nevytazeni ubera len do istej hranice (napr. do intervalu 30, alebo 60 minut na jednej ulici)
- pomocou techniky kontroluje dodrziavanie presnosti odchodov MHD
- nikdy nezrusil casove cestovne
- nikdy nezaviedol odbavovanie len cez predne dvere (okrem obdobia 1995-2005 na nocnych spojoch, co sa aj tak nedodrziavalo)
- nikdy nezrusil taktove intervaly
- nikdy nezrusil nocne spoje
- na uzemi mesta ma kazda zastavka spoj aspon raz za hodinu
- opticky i akusticky informuje cestujucich o zastavkach, a to v kazdom vozidle
- popri nakupe novych (samozrejme NP) vozidiel dba na dobry technicky stav i vnutorny komfort tych starych
Cize - MHD jazdi SPOLAHLIVO, PRESNE, CASTO, LACNO, 24h DENNE, so ZAPAMATATELNYM INTERVALOM a to vsetko uz CELE DESATROCIA.
V Bystrici mate tiez tradiciu, ale zlych primatorov a zlych dopravcov
ked bude treba tak sa spytam vyslaneho redaktora. :))
All: kedze vikend mame rozne rozlietany, stretavka bude netradicne v pondelok 7.5.2007. Cas je tradicny 17:00 pri "Panenke", miesto sedenia sa upresni neskor.
na poslednom zjazde UITP v Brne bol aj príspevok p. Modranského zo SAD STS ZVHD "Why does a city decide to close down a trolleybus network? Closing down the Banská Bystrica network (Slovakia)". Viete o to niečo? Rád by som si vypočul, čo tam bolo prezentované.... ?
Neviete, či vozidlo BB-993-BC nepremávalo náhodou cez víkend na nočnom spoji? V pondelok som s ním cestoval a malo z vnútra pomalované už aj okná, lebo na doskach pod oknami nebolo na čarbanice už miesto. Ale včera som bol prekvapený, asi začalo v SAD jarné upratovanie, lebo celý voz bol poumývaný v ratane okien, dokonca boli vytepované aj sedačky a všetky čarbenice boli preč, takže debilkovia môžu zase čarbať. A nebol to len jeden vyriadený voz aj na L7 BB 630 boli sedačky vytepované a okná krásne priehladné. Všimli ste si ešte nejaké vyčistené vozy? ? ?
No nazdar toľko noviniek !!! Tak aj ja dotaz... včera som započula nejaké informácie o MHD Dolný Kubín v rádiu na Slovensku len tak z ničoho nič vraj tam bude jazdiť citybus dokonca podľa želania cestujúcich teta redaktorka vravela ..no toto a koniec som sa nedozvedela, lebo signál ukradli maďari.. ☺ vraj skúšobné tri mesiace kto o tom vie asi majú primátora čo namiesto sľubov niečo robí pre občanov..a to sa má asi má !! ? po odpoveď si prídem o týždeň ?
Vidím, že tebe nerobí problém sledovanie viacerých diskusií. ? Ale k tvojmu príspevku. Rast IAD bude naďalej pokračovať, s tým nikto nič nespraví. Ale myslím si, že tento stav nebude trvalý a je len otázkou času (aj keď hovorím o desiatkach rokov), kedy bude trend opačný. Stane sa to vtedy, keď pre IAD nebudú kapacity, či už parkoviská, ale väčší problém bude s priepustnosťou komunikácií. Môžeme budovať obchvaty, rozširovať cesty, parkoviská... Ale dokedy? Ja len chcem, aby MHD (alebo VHD) bola konkurencie schopnejšou voči IAD. A to je v BB rozhodne problém. A povedz mi, prečo to v PO ide? Čo je tam iné? Tak nechápem, prečo to nemôže fungovať aj inde.
neviem či je skutočne z Levoče, zjavil sa v BB okolo roku 1992, najskôr premával na L41 (Internátna - Tatranská), neskôr na L31 (Internátna - ŽSR, Mládežnícka - Sásová) a od 1996 robil zálohy, krátko bol pridelené v 1997 aj na L25.
Náter bol celý biely, spodok červený, ale aj v tom červenom spodku mal jeden biely pás. Interiér bol pomerne zachovaný, obloženie malo pripomínať tmavé drevo a mal fialové poťahy.
Omluva to all ? , nabuduce dam lepsi pozor! Informacie pochadzali prave z Brna(z kruhov MHD), ale uz sa nebudem v tom viac "sturat". V Plzni som ich videl osobne(osadenstvo tvoril iba nejaky technicky personal), tak som sa mal spoliehat na vlastnu skusenost, nuz v buducnosti dam bacha! ?
No jsou tam mozna 3-4 pravdivy informace.
Jde o duobusy, jsou pro boston, jezdily v plzni. Zbytek jsou nesmysly.
Ty vozy jezdily poze zkusebni jizdy po plzni, NIKDE jinde. A bez cestujicich.
V brne byp v provozu pouze pasqil prototyp 25tr s pomocnym pohonem.
Boooze, to zas bylo info od kteryho vratnyho, nebo uklizecky ???, stacilo mrknou na spvd, nebo dopravni.net a bylo by jaso....Ale proc se namahat a overovat si info, to se radsi budou sirit nesmysly, u kterych je snad pravdivy datum a cislo prispevku.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Habibi