Reakcia na: Danny #21140:
A používal si niekedy, s prepáčením, aj MHD v nejakých iných mestách? V civilizácii totiž býva zvykom na zastávkach, ktoré sú stále, zastavovať a pokiaľ voz nie je vybavený dopytovým otváraním dverí, tak aj otvárať dvere.
PIT
Ja osobne nie som určite zástancom zavedenia zastávok na znamenie či už celoplošne, resp. počas celej dennej prevádzkovej doby. Zastávky sú na to, aby sa na nich zastavovalo a nie aby z toho bol šport, že či sa mi podarí nastúpiť/vystúpiť (§ 11 ods. 1 písm. c) zákona o cestnej doprave). Možnosť diferencované prístupu by som videl len v okrajových režimoch denného prevádzkového času, prípadne na zastávkach, ktoré svojím charakterom a frekvenciou cestujúcich by boli k tomu vhodné. Avšak, tak ako píše Vladimír, na akýkoľvek iný spôsob zastavovania vozidla na zastávkach je nutné mať oficiálne rozhodnutie o tom, že sa to tak robí, ktoré musí byť každému zrejmé, vyznačené v cestovnom poriadku a musí as podľa stanovených previdiel uplatňovať bezvýhradne a rovnako.
Čo sa ešte týka Dannyho "zážitku" - celý problém vzniká tým, že dopravca (a to sa jedná o kindermanažment, ktorý netuší o MHD toho dosť veľa) pri návrhu a správny orgán pri schvaľovaní CP si nesplnili svoje povinnosti vyplývajúce zo všeobecne záväzných predpisov a jazdné doby nezodpovedajú požiadavkám (i keď pri zmene CP minulý rok samozrejme na verejnosti básnil Adriánko o tom, ako zjednocujú časy odchodov...tu je dôsledok) § 10 ods. 4 vyhlášky Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky č. 311/1996 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave, podľa ktorého (už to sem dávam nevie koľký raz):
"(4) Cestovný čas medzi odchodom z jednej zastávky a príchodom na druhú zastávku sa v cestovnom poriadku uvádza podľa skutočne zisteného času potrebného na presun autobusu medzi zastávkami s prihliadnutím na prevádzkové podmienky a prepravnú situáciu. Cestovný čas sa určí tak, aby ho bolo možné dodržať bez prekročenia povolenej rýchlosti aj pri zhoršených prevádzkových podmienkach a aby autobus nemusel neprimerane dlho stáť na nácestných zastávkach. Pri určovaní času príchodu a odchodu treba dbať o dodržiavanie povinných bezpečnostných prestávok vodičov autobusov a pracovného času osádok autobusov, rešpektovať reguláciu cestnej premávky, zohľadňovať primeraný čas na nastupovanie a vystupovanie cestujúcich a nakladanie a vykladanie cestovnej batožiny a autobusových zásielok a umožňovať prestup na inú autobusovú linku alebo na iný druh dopravy.".
Takže prosím posudzovať situáciu objektívne alebo radšej vôbec nie, aby si sa vyhol tomu, že keď ti to vyhovje a sedíš v autobuse, tak má ísť rýchlo a keď ti ujde pred nosom, tak je zle, že nedodržiava CP. Chyba je inde a to je SAD ZV ak celok, nie vodič, ktorý sa snaží ísť podľa CP, čo je v našich podmienkach asi rarita...