Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Danny #21140:
A používal si niekedy, s prepáčením, aj MHD v nejakých iných mestách? V civilizácii totiž býva zvykom na zastávkach, ktoré sú stále, zastavovať a pokiaľ voz nie je vybavený dopytovým otváraním dverí, tak aj otvárať dvere.
Reakcia na: Danny #21129:
Tak treba tie zastávky na znamenie ZAVIESŤ a nie, že si ich vodiči zavedú sami. Inak je to, s prepáčením, pre BB príznačné, že problém niečoho iného (chronometráže) chcú riešiť dovolením nadbiehania a nezastavovania na zastávkach, vadí im štandardne funfujúca MHD so zastavovaním na zastávkach a otváraním dverí atď.
Pripomína mi to požiadvky časti občanov Slotova, aby sa linkové vedenie prispôsobilo Spravodlivej Tarife.
Reakcia na: adrive #21146:
Kandidátmi na zastávky na znamenia v Sásovej veľmi nie sú (maximálne len tá Ďumnbierska, ako píšeš). Ale napr. na Rudlovskej ceste by sa zišli, taktiež Sásovská cesta, ihrisko, Lazovná si to priam žiada. Možno uvažovať aj o zastávkach Komenského, Ul. na Karlove, Severná (ale tieto sú minimálne v špičke dosť frekventované). Zastávky na znamenie by sa zišli najmä v častiach ako Kremnička, Rakytovce, Iliaš, Šalková, Senica (teda odľahlejšie časti mesta).

To dopytové otváranie dverí nie je zlá vec, hlavne v zime. Význam by bol aj v lete, keby boli busy vybavené klímou. Ale to je v BB len veľmi vzdialená budúcnosť. ?
Reakcia na: draxter #21145:
No neviem, porovnávať signalizovanie výstupu z/do autobusu s otváraním dverí v električke v BA...

V BA električky stoja na všetkých zastávkach, ale nejak som to neskúmal, prečo sa otvárajú dvere "manuálne" - možno preto, že nie vždy sa cez tie dvere na/vystúpi, a v zimných mesiacoch cez ne zbytočne neuniká teplo? To netuším, ale je absurdné to nazvývať "znamením". Tak isto aj v metre, prípadne vo vlakoch - otvorenie dverí tlačítkom je signalizácia "vodičovi"?

Rovnako ako v BA - v BA sú len odľahlé zastávky označené ako zastávky na znamenie. Určite by som zastávky v Sásovej nerobil zastávkami na znamenie, akž tak Ďumbiersku - pri pošte, prípadne tie dve v Starej sásovej.
1. každá zastávka na znamenie by mala pod zoznamom liniek tam stojacich označenie "na znamenie" /tak to inak bývalo ešte v 80. rokoch napr. v TN, PB...

2.vo vozidle by boli nelpené nápisy: signalizujte vystupovanie 1x zazvoňte, s kočíkom 2x. Tieto nápisy by boli niele n pri každých dverách, ale aj na zastávkach pod sklom prístreškov a aj zvonku na dverách.

3.dal by som všetky zastávky na znamenie, okrem prvej a poslednej na trase a okrem nám. Slobody.

4.dovnútra vozidla by som /rovnako ako v BA/dal tabuľu so všetkými zastávkami na trase /a uvedením, že ide o zastávky na znamenie, ak nebudú nimi všetky./

Odpoveď pre tých, čo pochybujú: v BA je potrebné si ešte aj na električke po zastavení otvoriť dvere, teda ak sa toto ľudia naučia, nemyslím že bystričania sú horší.

Celé by malo 2 mesiace skúšobnú dobu, kedy by autobus zastavil, ale neotvoril dvere, pokiaľ by nikto nezvonil /aby sa ľudia naučili/. Veď ak takýto oznam vyčapia na každú zastávku, v AZTV a RTV a v novinách a bude to zaznačené aj v zastávkovom CP a na označníku...čo sú ľudia debili? POdľa mňa to fpohode pôjde. A časom sa potom uvidím, ktoré "na znamenie" by boli efektívne a ktoré nie...
Reakcia na: PIT #21141:
Presvedčil si ma o nevýhodách variantu všetkých zastávok na znamenie. ?
Reakcia na: Danny #21140:
v zmysle § 6 ods. 1 a § 13 ods. 1 zákona o cestnej doprave sa pravidelná autobusová doprava vykonáva podľa CP, takže CP dostáva týmito ustanoveniami silu zákona...
S ostatným s tebou súhlasím, okrem potreby vyhlásenia všetkých zastávok za zastávky na znamenie.
Reakcia na: wizard112 #21138:
mám pocit, že sa ti môj názor nie celkom páčil len preto, že si si ho poriadne neprečítal ?
Druhá vec je, že keby sa zaviedlo, že by boli všetky zastávky na znamenie, určite by si tak pôsobil opäť veľmi egoisticky a neohľaduplne voči nepravidelným cestujúcim a návštevníkom mesta, ktorí by po prvej negatívnej skúsenosti asi pri každej návšteve BB radšej išli pešo, ako keby mali striehnuť , či už náhodou nebude zastávka (pritom okolie nepozná, keďže je cudzinec a vozidlo "hovorí" len zriedka kedy). Pretože káým skutočne nevieš kedy a kde zastávka je, potom ťažko signalizuješ dopredu, že chceš vystúpiť. V prípade, že vozidlo na zastávke normálne zastavuje, skôr sa spamätáš kde si, čo si a pod. Pritom chcem pripomenúť prepravnú povinnosť dopravcu a právo cestujúceho prepraviť sa do zamýšľanej zastávky, po ktorú zaplatil cestovné, ako to vyplýva zo zákona. Toto právo musí byť zabezpečené a preto je nutné veľmi citlivo, uhľaduplne a zodpovedne pristupovať k takejto otázke.
Takže ešte raz - je možné, že by sa našlo viacero zastávok, ktoré by mohli byť oficiálne ustanovené za "zastávky na znamenie" (s čím by som osobne nemal problém), avšak musí to byť zabezpečené dostatočnou osvetou, predchádzajúcim schválením takéhoto kroku so súbežnými opatreniami v oblasti technológie prepravy.
So zastávkami na znamenie počas celej dennej prevádzky u všetkých zastávok, resp. všetky zastávky na znamenie celkovo - s tým nesúhlasím. Verejná doprava je tu predovšetkým na to, aby ľudí premiestňovala a k tomu je potrebná výmena cestujúcich na zastávkach a nie aby vozidlá len jazdili naprázdno po meste, prípadne sa robil stres ľuďom, ktorí sú vo vozidle alebo do neho chcú nastúpiť a to i v prípadoch, kedy to nie je potrebné. Prioritné je, že vozidlo môže zbytočne zastaviť na zastávke, avšak sa nemôže stať, že nezastavením na zastávke niekoho neodvezie alebo odvezie ďalej, ako chcel!
Skutočnosť, že CP ZVHD nepočíta s nerovnomernosťou v prevádzke počas dňa je zásadná chyba dopravcu a správneho orgánu a urýchľovanie nevhodne postaveného CP sa nemôže konať na úkor cestujúceho...
No ani som netusil, aku burku tu rozputam 🙂
Zopar mojich reakcii: PIT: Nikde som nepisal o absurdnom dodrziavani zakona-pisal som to o CP. Ak ma pamat neklame, tak CP zatial za zakon vyhlasenie nie su. Alebo zeby sa uz boli zverejnovane v Zbierke zakonov? 😉

Absurdnost je v tom, ze cele CP su debilne zostavene a ich dodrziavanie vytvara mnou popisovane zvratenosti.

Reakcia na niekoho ineho: zastavky na znamenie by nic nevyriesili. Kedze je mnoho takych zastavok, ktore su velmi frekventovane len v spicke a mimo nej tam prosto nik nenastupuje ani nevystupuje.

A po dalsie: moj udiv tento "ukaz" preto sposobil, lebo som sa s takymto niecim este NIKDY OPAKUJEM NIKDY nestretol (a to MHD pouzivam cca 18 rokov!) Inak povedane, ked je autobus takmer prazdny a nik na zastavke nestoji, vodic tam v drvivej vacsine nezastane. A uz toboz nie na kazdej prazdnej zastavke za sebou.

Pochvalit vodica treba podla mna za to, ze sa snazil o to, aby co najviac cestujucich mohlo dotycny spoj pouzit (kedze isiel presne).

Riesenim by podla mna bolo upravit /zrealnit/ casy v grafikone (a k tomu rozlisit spicky a sedla v oboch smeroch linky) a zaroven vsetky zastavky vyhlasit na znamenie. Avsak do zavedenia nastupu vsetkymi dverami a zlepsenia spoplatnovacieho systemu je to asi obtiazne.
Chvilu som tam soferoval a ostatne nemozem povedat verejne, uz som za to vyletel.
Reakcia na: Danny #21129:
To si mal asi veľké šťastie na takého vodiča. Vodič tej L20 robil to, čo má (až na to nezastavenie). On je iba obeť nemožného CP, ktorý nerobí rozdiel medzi sedlom a špičkou. A povedz mi, čo mal ten vodič robiť? Ísť s náskokom? Ale s tým CP treba niečo robiť, lebo je bežné, že posledné večerné spoje chodia s náskokmi 5 a viac minút. ?

Re #21137 PIT: Zastávky na znamenie vôbec nie sú zlá vec. Ja by som nebol proti, keby boli všetky zastávky na znamenie. Ušetril by sa čas brzdením, státím a rozjazdom zo zastávky, rovnako aj nafta. Keď nie všetky, aspoň tie menej frekventované. Ale každý máme svoj názor.
Reakcia na: Danny #21129:
Postup vodiča bol správny a nevidím dôvod pre jeho kritizovanie (až na to nezastavenie pri AURISE, inak by mal dostať skôr pochvalu). Skús mi vysvetliť, čo znamená "absurdné dodržiavanie zákona" - zákon sa buď dodrží alebo nie...
Ja osobne nie som určite zástancom zavedenia zastávok na znamenie či už celoplošne, resp. počas celej dennej prevádzkovej doby. Zastávky sú na to, aby sa na nich zastavovalo a nie aby z toho bol šport, že či sa mi podarí nastúpiť/vystúpiť (§ 11 ods. 1 písm. c) zákona o cestnej doprave). Možnosť diferencované prístupu by som videl len v okrajových režimoch denného prevádzkového času, prípadne na zastávkach, ktoré svojím charakterom a frekvenciou cestujúcich by boli k tomu vhodné. Avšak, tak ako píše Vladimír, na akýkoľvek iný spôsob zastavovania vozidla na zastávkach je nutné mať oficiálne rozhodnutie o tom, že sa to tak robí, ktoré musí byť každému zrejmé, vyznačené v cestovnom poriadku a musí as podľa stanovených previdiel uplatňovať bezvýhradne a rovnako.
Čo sa ešte týka Dannyho "zážitku" - celý problém vzniká tým, že dopravca (a to sa jedná o kindermanažment, ktorý netuší o MHD toho dosť veľa) pri návrhu a správny orgán pri schvaľovaní CP si nesplnili svoje povinnosti vyplývajúce zo všeobecne záväzných predpisov a jazdné doby nezodpovedajú požiadavkám (i keď pri zmene CP minulý rok samozrejme na verejnosti básnil Adriánko o tom, ako zjednocujú časy odchodov...tu je dôsledok) § 10 ods. 4 vyhlášky Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky č. 311/1996 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave, podľa ktorého (už to sem dávam nevie koľký raz):
"(4) Cestovný čas medzi odchodom z jednej zastávky a príchodom na druhú zastávku sa v cestovnom poriadku uvádza podľa skutočne zisteného času potrebného na presun autobusu medzi zastávkami s prihliadnutím na prevádzkové podmienky a prepravnú situáciu. Cestovný čas sa určí tak, aby ho bolo možné dodržať bez prekročenia povolenej rýchlosti aj pri zhoršených prevádzkových podmienkach a aby autobus nemusel neprimerane dlho stáť na nácestných zastávkach. Pri určovaní času príchodu a odchodu treba dbať o dodržiavanie povinných bezpečnostných prestávok vodičov autobusov a pracovného času osádok autobusov, rešpektovať reguláciu cestnej premávky, zohľadňovať primeraný čas na nastupovanie a vystupovanie cestujúcich a nakladanie a vykladanie cestovnej batožiny a autobusových zásielok a umožňovať prestup na inú autobusovú linku alebo na iný druh dopravy.".
Takže prosím posudzovať situáciu objektívne alebo radšej vôbec nie, aby si sa vyhol tomu, že keď ti to vyhovje a sedíš v autobuse, tak má ísť rýchlo a keď ti ujde pred nosom, tak je zle, že nedodržiava CP. Chyba je inde a to je SAD ZV ak celok, nie vodič, ktorý sa snaží ísť podľa CP, čo je v našich podmienkach asi rarita...
Celý problém sa dá vyriešiť jednoducho, ale úplne jednoducho:

1.označiť zastávky, ktoré sú na znamenie
2.dať povinnosť signalizovať nástup aj výstup /nástup-kývnutie rukou, zvonenie-výstup/.
3.upraviť intervaly mimo špičky

..ale to musí niekto chcieť a vedieť. A to je PROBLÉM...
Reakcia na: Mik 24 #21134:
Samozrejme, že jazdné doby na linke sa v priebehu dňa môžu na linke meniť. Je to priam žiadúce.
Vladimir/Danny: Mate pravdu, ze by sa to malo vyriesit cez prepravny poriadok. Ked ma autobus meskanie pre kolony niekedy aj viac ako 5 minut a este ma zbytocne stat na zastavkach a otvarat dvere tak sa necudujme, ze cestovanie trva vecnost. Ozaj je nejaky zakon ktory urcuje, ze intervaly na CP musia byt rovnake v spicke aj mimo spicky? Napriklad L24/L25: Po Karpatsku rovnaka trasa ale rozdiel v casoch. L25 jazdna doba po Karpatsku 8 minut a L24 ma 5 minut. V spicke je to realne, ale mimo? Vsimol som si, ze niektory vodici mimo spicky chodia z vychodzej zastavky aj tri minuty neskor, idu skoro krokom a na Karpatskej su aj tak minimalne o minutu skor, v autobuse si obzera krasu Sasovej pat cestujucich. Ked cestujes az na nemocnicu tak to mas ako vyhliadkovu jazdu po Rime, uz tam chyba len pekna kocka co by cez mikrofon prednasala o krasach Bystrice.
S499.1023/Habibi/LUK: Skusky a papiere mam, z prace som odisiel dobrovolne, nic som nevysrstil. Z firmou som sa rozisiel v dobrom a ked bude dobra ponuka a prilezitot, tak sa tam urcite vratim. Len neviem, ci sa tam stretne taka dobra partia aka tam bola, lebo ten nepodareny zver z MU nas vsetkych rozohnal. ?

Habibi, tiez sa ti paci prostredie nad Starohorskou otockou, ak ked u teba to bude asi Tatranska? Trolejbusy okukavat mozem ale za tie roky som ich uz okukal az az, rad by som sa pozrel aj na nejaky novy. Nevies o niecom? ?
Mirkobb. Uz nebudem domyslavy, mne to len tak pripadalo, ze si myslel mna. Ak som ta urazil, tak prepac. ?
Dnes si len tak nešla L25 8:28 z Karpatskej. Ešte že máme dobre fungujúcu MHD.
Reakcia na: Danny #21129:
Ale tu nejde o to, či MHD ako taká má alebo nemá automaticky zastavovať na každej zastávke. Ide o to, čo je na papieri a čo v praxi. Ak niekto otvorene napíše a dá do prepravného poriadku povinnosť zvoniť, prosím... No dnes nič také neplatí, vodič je povinný stáť na každej zastávke a pritom tam nestojí. To je celý problém.

Všetky zastávky na znamenie sú normálna vec aj na západ on nás, predčasom to tuším dokonca s pozitívnou propagandou zavádzal napr. Salzburg. A ja to beriem - vážení cestujúci, od 1.5. budeme zastavovať na každej zastávke len na znamenie, a hotovo. Ale nie, že oficiálne ani muk a kto nevie (nemá odkiaľ vedieť), že treba zazvoniť, má smolu... Prípadne že čo vodič, to vlastné pravidlá.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.