Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Vodiči pre rozbeh trolejbusovej dopravy v zmysle ich podaných žiadostí o zamestnanie by mali byť zabezpečení. Tarifno - odbavovací systém je v zmysle požiadavky mesta kompatibilný s SAD Zvolen. Cp je v dokončovacom štádiu. Jeho základný návrh je prílohou k žiadosti na udelenie licencie na VÚC.
K tým trolejbusom. Má DPM BB nejakých vodičov, ktorí budú od 1. apríla zabezpečovať prevádzku trolejbusov? Lebo ak nie, tak neviem, kto bude tie trolejbusy šoférovať. Na CP a odbavovací systém som tiež veľmi zvedavý. Ale ja DPM BB verím a dúfam, že tieto problémy už odstránil alebo na nich intenzívne pracuje. ?

"Zmluva s mestom Banská Bystrica zaväzuje SAD Zvolen odjazdiť ročne minimálne tri milióny kilometrov."
"...budú možno na obnovených trolejbusových linkách jazdiť okrem trolejbusov MHD BB naďalej aj autobusy SAD Zvolen."
Ja nerozumiem, čo za logiku SAD ZV používa. Keď už sa toľko oháňajú zmluvou o odjazdení tých troch kilometrov ročne, nech posilnia linky na trase Nám. slobody - Sásová (v špičke, v sedle určite, možno aj cez víkend), ďalej L25 (stačí v špičke, nech uvažujú o obnovení L91), tak isto L34 (v špičke, v sedle a cez víkend), môžu rozšíriť ponuku nočných spojov. Ale oni radšej nechajú linky chodiace súbežne s trolejbusmi, kde bude stratový SAD ZV aj DPM BB (tieto linky budú voziť vodiča a vzduch), no a ľudia idúci zo Sásovej či Podlavíc budú vypadávať z autobusov. ? ?
Informácia : Dňa 8.2.2007 podpísalo mesto s našou spoločnosťou Zmluvu o výkone vo verejnom záujme, ktorou sa mesto mimo iného zaviazalo financovať náklady spojené s prevádzkovaním trolejbusovej dopravy. Od tohto termínu podliehajú výdavky na trolejbusovú dopravu zákonu č. 211/2000 Z.z. o slobodným prístupe k informáciám v znp. Na základe uvedeného zverejňujeme výšku nájmu v zmysle Zmluvy o nájme s SAD BBDS, a.s., ktorá predstavuje 1,3 mil. Sk mesačne (15.600 tis. Sk ročne). V cene nájmu je zahrnuté trolejové vedenie vrátane meniarní a príslušenstva, 25 ks trolejbusov, časť depa, administratívne priestory a ostatné hnuteľné a nehnuteľné veci potrebné na výkon trolejbusovej dopravy. Je potrebné podotknúť, že predstavenstvo spoločnosti v rámci jednaní dokázalo vyrokovať také ustanovenie v Zmluve o nájme, že nájomné sa začne platiť až po získaní a nadobudnutí právoplatnosti povolenia na prevádzkovanie dráhy a licencie na trolejbusovú dopravu od BBSK. Znamená to, že naša spoločnosť od podpisu Zmluvy o nájme zo dňa 24.10.2006 až doteraz, nevynaložila žiadne finančné prostriedky súvisiace s predmetom nájmu. Takýmto spôsobom dokázalo predstavenstvo našej spoločnosti uzavrieť exkluzívnu zmluvu na budúci výkon trolejbusovej dopravy, ale zároveň ochrániť do doby začatia jej prevádzky nielen finančné prostriedky vlastnej spoločnosti, ale hlavne rozpočet mesta, z ktorého budú tieto výkony hradené.
Súvis s trolejbusovou dopravou má i Nájomná zmluva uzavretá s mestom Banská Bystrica, nakoľko vlastníkom trolejového vedenia je okrem našej spoločnosti a SAD BBDS, a. s., aj mesto. Táto Zmluva obsahuje rovnaké ustanovenie o platení nájmu a to až po získaní a nadobudnutí právoplatnosti povolenia na prevádzkovanie dráhy a licencie na prevádzku trolejbusovej dopravy. Výška nájmu je 1.400 tis. Sk ročne.

Predstavenstvo spoločnosti
Reakcia na: drnco85 #19912:
Chaos bol minulý rok a preto sa našiel niekto kto rozmýšla a pripravil sa bez zbytočných rečí..a niekoho to riadne sužuje ))) a zvlášť po dnešných informáciach však ?
Reakcia na: drnco85 #19914:
zbytočne ti čokoľvek budem písať, aj tak si budeš mlieť dookola to svoje ?
luk- a nieje to tak ???
Reakcia na: drnco85 #19912:
to hovoríš ako zamestnanec DPM BB alebo ako tuctový Slovák, ktorý vie iba na všetko nadávať?
ako moze ist trolejbus od aprila ???? nema cestovny poriadok ,a platit sa bude ako ??? -myslim ze su to zase len reci .... neni niic pripravene ... zase len chaos ,zmetky atd.!!! ❓
Reakcia na: maciatko #19906:
..skús pohľadať cez zbierku..alebo iura )) ale načo však chlapci nám to tu napíšu ..a tá potencionálna hodnota by ma fakt zaujímala..to je zákon pre dobrých fiškálov .., lebo vyložiť si zákon ,keď sa môžeš zachytiť o iný tu vôbec nie žiadny problém..to by sa v našom skvelom súdnictve potom nemohli robiť rôzne zmätky..))
Reakcia na: maciatko #19909:
Myslim si ze toto nie je stranka na taketo keci o nejakom obchodnnom tajomstve...a uz vlastne ani neni preco sa o tom rozpravat kedze uz su tu zverejnene financie za trolejbusy ?
Reakcia na: draxter #19908:
A tebe sa to nezdá byť príliš všeobecne popísané? Čo všetko spadá pod technickú povahu alebo pod potenciálnu materiálnu či nemateriálnu hodnotu? Ako odmeriaš "bežne dostupné"? A čo sa týka tých skutočností podliehajúcich zákonu o informáciách, tam mám tiež viac výhrad. Takže, ak sa ti chce vysvetľovať, napäto počúvam, resp. čítam.
Reakcia na: maciatko #19905:
čo je obchodné tajomstvo, hovorí obchodný zákonník §17 a nasledujúce. Na to, aby určité skutočnosti tvorili predmet obchodného tajomstva, musia byť zároveň (kumulatívne) splnené nasledovné podmienky:

a) musí ísť o skutočnosti obchodnej, výrobnej či technickej
povahy súvisiace s podnikom,
b) tieto skutočnosti majú skutočnú alebo aspoň potenciálnu
materiálnu či nemateriálnu hodnotu,
c) v príslušných obchodných kruhoch nie sú bežne dostupné,
d) podnikateľ prejavuje vôľu tieto skutočnosti utajovať,
e) podnikateľ zodpovedajúcim spôsobom zabezpečuje ich utajenie.

Pokiaľ by chýbala čo len jediná z týchto podmienok, nešlo by o obchodné tajomstvo v zmysle tohto ustanovenia.

Špeciálne (§ 271) sú chránené informácie poskytnuté pri rokovaní o uzavretí zmluvy. Zákon tu hovorí o informáciách označených ako dôverné; tým dochádza k určitej ochrane aj tých poznatkov, ktoré nedosahujú intenzitu ochrany obchodného tajomstva, pretože nespĺňajú niektoré jeho znaky.

Poznámka na záver: obchodným tajomstvom nemôžu byť skutočnosti podliehajúce zákonu o informáciách.
Stačí? ?
Reakcia na: maciatko #19906:
Ďalšia vec je, že tie reči s obchodným tajomstvom môžu byť len účelovým naťahovaním času, keďže sa tuším bude diskutovať o zmene zákona o slobodnom prístupe k informáciám. http://spravy.pravda.sk/smer-chce-zmenit-pristup-k-informaciam-dyn-/sk_domace.asp?c=A070207_142241_sk_domace_p04
Reakcia na: maciatko #19905:
Dala by som sem aj presné čísla predpisov, ale jaspi mi nechce vyhľadávať podľa textu, neviem, či majú dačo so stránkou, alebo čo sa deje. Aj samú ma to zaujíma.
Reakcia na: Habibi #19852:
Tu je asi potrebné naštudovať si viac zákonov. Čo sa týka sprístupňovania informácií, tak je tam, pokiaľ si dobre pamätám 10dňová lehota od podania písomnej žiadosti o prístup k informácii, PIT ti asi vysvetlí, koľko to trvá v praxi. Fakt je, že v tom zákone (teraz si nespomeniem na presné číslo predpisu) je aj jedna časť, ktorá hovorí, že ak sa tvoja žiadosť dostane do rúk osoby, ktorej sa to netýka, tak táto je poviná tuším do 5 dní, posunúť tvoju žiadosť tej správnej osobe. Čiže sa to natiahne 😃. Nemám žiadne info, že by boli povinní zverejňovať tieto informácie dopredu. Sprístupnenie informácie neznamená, že ti verejná inštitúcia ukáže celú zmluvu, niektoré časti si môže dodávateľ označiť za obchodné tajomstvo. Zatiaľ sa mi nepodarilo nájsť žiadny zákon, ktorý by presne vymedzil, čo sa za obchodné tajomstvo označiť smie a čo nie. Väčšinou je to uvedené dosť všeobecne. Tým pádom dochádza k rôznym výkladom. Ešte sa do toho zamieša zákon o osobných údajoch a kopa ďalších zákonov a nevieš, kam z konopí. A potom sa môžeš hádať, či máš pravdu ty alebo Ferko. Okrem iného, je dobré všetky takéto žiadosti o informácie (keby ťa náhodou dačo popadlo) podávať buď poštou s doručenkou, alebo osobne proti podpisu (s dátumom prevzatia), aby bolo zdokladovateľné, že žiadosť je na mieste a aby bolo jasné, kedy si to adresát prevzal, čiže odkedy beží lehota. Otázka je, či bolo v tomto prípade niečo označené za obchodné tajomstvo. Lebo inak sa niet o čom baviť. No a označené to môže byť vlastne len vtedy, keď už ide zmluva na schválenie a na podpis, nie? Ale pochybujem, že by v tomto prípade mohla byť označená za obchodné tajomstvo celá zmluva, keďže sa jedná o verejné financie.
Za nájom trolejbusov zaplatí spoločnosť MHD BB 1,3 mil. mesačne

BANSKÁ BYSTRICA 26. februára (SITA) - Za nájom 25 trolejbusov, väčšiny trolejového vedenia a ďalšieho potrebného technického zázemia na prevádzku trolejbusovej dopravy bude banskobystrická mestská spoločnosť MHD BB platiť vlastníkovi tohto majetku spoločnosti SAD-Banskobystrickej dopravnej spoločnosti (SAD-BBDS) 1,3 milióna korún mesačne.

Agentúru SITA o tom dnes informovala predsedníčka predstavenstva MHD BB Jaroslava Hýblová s tým, že nájomné začnú podľa zmluvy platiť až od dňa právoplatnosti licencií potrebných na prevádzku trolejbusovej dopravy. O vydanie potrebných licencií požiadala MHD BB Banskobystrický samosprávny kraj 21. februára, zatiaľ ich nedostala. „Naša spoločnosť od podpisu zmluvy o nájme z 24. októbra minulého roka až doteraz nevynaložila žiadne finančné prostriedky súvisiace s predmetom nájmu. Takýmto spôsobom dokázalo predstavenstvo MHD BB uzavrieť exkluzívnu zmluvu na budúci výkon trolejbusovej dopravy, ale zároveň ochrániť do času začiatku jej prevádzky nielen finančné prostriedky vlastnej spoločnosti, ale hlavne rozpočet mesta, z ktorého budú tieto výkony hradené,“ zdôraznila Hýblová. Dodala, že nájomné je prakticky vo výške odpisov z prenajímaného majetku. Podobnú nájomnú zmluvu uzavrela MHD BB aj s mestom Banská Bystrica, od ktorého si bude prenajímať časť trolejového vedenia za 1,4 milióna korún ročne. Mesto Banská Bystrica totiž vlastní okolo päť percent trolejovej siete v meste, zvyšok patrí SAD-BBDS.

Spoločnosť MHD BB, ktorej 100-percentným vlastníkom je mesto Banská Bystrica, najprv o cene za nájom majetku SAD-BBDS odmietala informovať s tým, že ide o obchodné tajomstvo. „MHD BB nie je dotovaná mestom, nedostáva od mesta žiadne finančné príspevky, financuje sa výlučne z vlastných zdrojov, preto sú všetky jej úkony a teda aj zmluvy obchodným tajomstvom,“ povedala v októbri Hýblová. Situácia sa podľa nej zmenila podpisom zmluvy o výkone vo verenom záujme medzi MHD BB a mestom Banská Bystrica 8. februára. „Touto zmluvou sa mesto okrem iného zaviazalo financovať náklady spojené s prevádzkovaním trolejbusovej dopravy. Od termínu jej podpisu podliehajú výdavky na trolejbusovú dopravu Zákonu o slobodnom prístupe k informáciám,“ uviedla dnes Hýblová. Dodala, že po podpise pripravovanej podobnej zmluvy, ktorá sa bude týkať prevádzky minibusov, zverejní MHD BB aj cenu, za ktorú vlani na jeseň nakúpila štyri minibusy.

Podľa zmluvy MHD BB s mestom by sa trolejbusy do hromadnej dopravy osôb v Banskej Bystrici mali vrátiť najneskôr 1. apríla. Mesto má na spustenie a prevádzku trolejbusovej dopravy poskytnúť tento rok spoločnosti MHD BB 16 miliónov korún. Ak sa však mesto nedohodne so spoločnosťou SAD Zvolen, ktorá je v súčasnosti hlavným prevádzkovateľom hromadnej dopravy osôb v Banskej Bystrici, na znížení rozsahu ňou poskytovaných výkonov, budú možno na obnovených trolejbusových linkách jazdiť okrem trolejbusov MHD BB naďalej aj autobusy SAD Zvolen.

Trolejbusy nejazdia v Banskej Bystrici od začiatku minulého roka, odkedy prevzala prevádzku tamojšej hromadnej dopravy osôb SAD Zvolen od SAD-BBDS. Spoločnosť SAD Zvolen totiž nevlastní trolejbusy ani troleje a na ich prenájme sa s SAD-BBDS nedohodla.



http://www.sme.sk/c/3167213/Za-najom-trolejbusov-zaplati-spolocnost-MHD-BB-13-mil-mesacne.html
Saktor sľubuje spustenie trolejbusov v apríli

26. februára 2007 7:37
Trolejbusy v Banskej Bystrici začnú jazdiť najneskôr 1. apríla, teda o tri mesiace neskôr, ako sľúbil obyvateľom mesta primátor Ivan Saktor. V prípade nedodržania termínu zo strany dopravcu -spoločnosti MHD BB - šéf radnice sľubuje tvrdé sankcie a personálne zmeny.

"Do úradu som nastúpil, keď neboli právne možnosti na vytvorenie druhého dopravcu," obhajuje niekoľkomesačný sklz primátor, ktorý po zvolení do funkcie tvrdil, že trolejbusy budú v Banskej Bystrici jazdiť už v januári. "V tom čase som vychádzal z informácií, ktoré sa neskôr ukázali z majetkovoprávnej a technickej stránky oveľa komplikovanejšie," skonštatoval.

Spoločnosť MHD BB už vo štvrtok požiadala Banskobystrický samosprávny kraj o licenciu na povolenie prevádzky trolejbusov, posudzovanie vydania licencie trvá približne dva mesiace.

"Sme pripravení podporiť mestskú dopravnú spoločnosť, aby splnila všetky podmienky na udelenie licencie na prevádzku trolejbusov,“ doplnil prednosta banskobystrického mestského úradu Radoslav Lukaj. Suma 16 miliónov korún, ktorou sa rozhodlo mesto dotovať prevádzku trolejbusov, zahŕňa náklady na ich spustenie a bežnú prevádzku.

Zvolenský dopravca, ktorý v Banskej Bystrici prevádzkuje mestské autobusy, sa trolejbusom nebráni. "S mestom sa musíme jasne dohodnúť, o koľko klesnú naše výkony v autobusovej doprave v prospech trolejbusov, o ktoré konkrétne linky pôjde a aká bude výška cestovného," uviedol zástupca riaditeľa dopravného úseku SAD Zvolen Marek Modranský. Zmluva s mestom Banská Bystrica zaväzuje SAD Zvolen odjazdiť ročne minimálne tri milióny kilometrov, podľa agentúry ČTK môže tento záväzok spôsobiť, že po tých istých linkách budú súbežne premávať trolejbusy aj autobusy. Predseda predstavenstva SAD Zvolen Adrian Polóny tiež pripustil, že zvolenská spoločnosť bude požadovať navýšenie dotácií.

Trolejbusy prestali v Banskej Bystrici premávať na začiatku minulého roka. Nesúhlas s ich zrušením vtedy vyjadrilo petíciami približne osemtisíc obyvateľov.
Jana Kršňáková, Pravda

http://spravy.pravda.sk/saktor-slubuje-spustenie-trolejbusov-v-aprili-fr3-/sk_regiony.asp?c=A070226_073729_sk_regiony_p23
Reakcia na: mirkobb #19866:
zabúdaš na možnosť odvolania, o ktorom rozhodne súd. Ďalej aj kompetencie obecného zastupiteľstva sú trošku iné...starosta vždy rozhoduje tam, kde nie je ustanovené že rozhoduje obecné zatsupiteľstvo...to však nebráni tomu, aby ktorýkoľvek poslanec rozhodnutie starostu napadol opravným prostriedok...a stalo sa tak? odpoveď všetci poznáme. Takže chyba zákona to nie je. Ten s tým počítal. ?
Nielen v BB boli problémy s nevykúrenými trolejbusmi. V Praha sa sťažujú na nevykúrené električky, arogantných vodičov, čistotu vozidiel, meškanie spojov. Podobné problémy, aké sme mali a aké tu máme dnes...

http://www.mhd.zastavka.net/fd-noviny/07-01-31-1.phtml

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.