Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
BTW.: celá situácia s T-busmi sa mohla vyriešiť jednoducho:

a-zaviesť T-busy /čím skôr/

b-odobrať licenciu SAD ZV, nakoľko evidentné porušovania zmluvy sú jasné /vď nižšie príspevky, a to je pritom všetkým jasné čo a ako/

c-napariť ešte k tomu SAD ZV zmluvné pokuty

d-následne urobiť nasledovné: CP schvaľuje mesto. tak nech SAD ZV urobí 3,8 mil km ročne, nech si naťahá iné linky, lebo 1-9 budú T-busy, a mám v p*či kam a kde si ich spraví...no nie?čiže ako sa "zvolenčaňi" oháňajú zmluvou, tak ich treba zmluvne pokutovať. no ale stále nechápem, aký výpadok tržieb? predsa ak si mesto objedná dopravu vo verejnom záujme, jedná sa o ziskovú vec? potom načo dotácie? ak má ZV na tom celom "ryžu", tak kua ešte ide pýtať 40-50 mil?
Potom je len a len na meste, ak dáva dotáciu, aký CP si schváli a ja by som navrhol toto:
zavieť T-busy v plnom rozsahu, a ZV schváliť CP, ktorý by bol úplne odveci /v zmysle pre nich, nie pre BB-čiže zisk = 0.00/.

A ak má mesto 36 mestských busov, nech si pár ešte prenajme /aj od SADBB alebo od kohokoľvek - SADZV/ a môže robiť dopravu úplne samo/

Veď stačí, ak sa kontrolór mesta povezie v L21,22 na konečnú a späť, a má hneď zo 5-6 porušení zmluvy a aj vlastného cestovného poriadku SAD ZV, na zákalde ktorého ak je vozidlo vybavené elektronickým hlásičom, má spoj hlásiť aj zastávku pred príchodom k nej: poprvé, väčšina busov nehlási, aj keď technika je, podruhé napríklad na Rudohorskej, TASR hlási pred zastávkou už Ďumbierska...to je sila, ako to majú nastavené.... ❗ ❓ ❗ ❓ ?
Strata pamäti
Po prečítaní tohoto príspevku a zároveň po vzhliadnutí "nezávislej" regionálnej TV RTV BB sa mi zdá, že sem istý muž SAD ZV padol z Marsu a to nie hocikde lež rovno na hlavu !!! Považujem za nehorázne oháňať sa takými argumentami, ktoré ho pred rokom pramálo zaujímali a snažiac sa zapôsobiť na city občanov ako sa budú vysporiadavať s chudákmi zamestnancami, ked mu zmiznú objednané km!! Možno sa dotyčnému marťanovi uľaví, keď ho uistím, že pôjdu o dúm dál som rodená bystričanka a na rozdiel od pána "my zvolenčania z výpadovky na Šturec" som naozaj padla od údivu rovno na zadok keď otvorili "druhé" dvere !!! No ja si pamätám aj tretie aj štvrté otvorené, ale možno to nevidel možno necestoval autobusom . Hej všetci sa zbláznia od radosti z investícií SAD ZV no možno by niekoho zaujímalo kde zmizli investície a aká škoda vznikla, že už rok trolejbusy stoja pri plote. To tiež zaplatí mesto???

autor: janazjarku
prevzaté z www.sme.sk
Zaujímalo niekedy niekoho (mesto, SAD ZV) čo urobí BBDS so svojimi autobusmi pre MHD??? Zaujímal sa kraj (a Mr. Chabada) čo urobí BBDS so svojimi autobusmi pre prímesto???

Tak načo sa mi máme zaujímať o to, čo si spraví SAD ZV so svojimi autobusmi ak príde o tretinu MHD? Čo nás je po nich. Naviac, tých busov majú tak málo, že aj tak budú mať všetky využitie. A sóla si môžu hodiť do ZV, ZH, ZC a inde.


JJ: ešte otázka k tým T-busom: plánuje sa niekedy vymeniť nejaký bus za iný čo prešiel GO? Myslím napr. 1501, ktorá by mala mať GO už dokončenú a takto postupne by mohli ešte niektoré prejsť GO a vymeniť ich. (popri tom, že by sa mali kupovať aj nové T-busy) A chýba mi tu 1514, ktorá sa mi videla určite lepšia ako napr. 1511.
Reakcia na: PIT #19041:
pokračovanie:
A vyjadrenia na Ing. Snopka ako zástupcu mesta pri kontrole. Čo to už je za zvrhlosť, keď niekto porušuje zmluvu a zákon a dovolí si očierňovať niekoho, kto je vo funkcii, kde je jeho povinnosťou poukázať na zistené porušenia?! Neviem, kde zobral tú drzosť, aby si dovolil konštatovať, že za to, že Ing. Snopko robil predtým v BBDS, nemá právo poukazovať v zastúpení mesta na hrubé porušovanie dojednaní a predpisov len preto, že to SAD ZV nevyhovuje?! A ešte boli tie zistenia veľmi mäkké. Problematiky znalí dobre vedia, že SAD ZV vôbec nesplnila ani len podmienky pre udelenie dopravnej licencie, ktorá jej v rozpore so zákonom bola udelená a dlhé mesiace porušoval množstvo ustanovení zákona o cestnej doprave a vykonávacej vyhlášky a mesto to v rozpore so zákonom ticho tolerovalo. Takže ja by som na jeho mieste veľmi nevyskakoval, že on bol ticho, keď mesto niečo neplnilo. Samozrejme nebol schopný nič konkretizovať a jediné bol fakt, že si mesto zmysle dojednaní v zmluve stiahlo smiešne torzo zo zmluvnej pokuty, ktorú na základe skutočného stavu malo dostať. A to ešte môžu byť radi, že im nevyrubili ďalšie pokuty vo výške 6 % p. a. z 1/12 ročnej dotácie v zmysle čl. VII ods. 2 zmluvy, pričom skutková podstata na ich uplatnenie nastala vo viacerých prípadoch. Skutočnosť, že začal pred novinármi menovať dôvody, za ktorých môže mesto odstúpiť od zmluvy, len dokazujú, že si je dobre vedomí toho, že mesto tak mohlo urobiť už v I. polroku 2006, keďže opäť bola naplnená nespočetne razy skutková podstata pre odstúpenie od zmluvy v zmysle spomínaného čl. IX. ods. 4 písm. c) zmluvy. Pre neznalých len uvediem, že uvedené zmluvné pokuty ešte nebránia mestu, aby dopravcovi za tie isté skutočnosti, ktoré sú súčasne porušením zmluvy i všeobecne záväzných právnych predpisov, vyrubilo pokutu v zmysle zákona, keďže mesto nie je len ich zmluvným partnerom, ale súčasne vykonáva štátnu moc vo funkcii správneho orgánu a orgánu štátneho odborného dozoru. A garantujem vám, že keby mesto fungovalo tak, ako zákon ukladá, tak SAD ZV by už dávno malo odobratú dopravnú licenciu, ktorú ako som spomínal už v samotnom rozpore so zákonom malo vydanú. K tomu je potrebné spomenúť i tzv. kontrolu z MDPaT SR, ktorá nezistila na začiatku roka 2006 nedostatky v činnosti mesta aj vo vzťahu k vydaniu licencie. Po preštudovaní zápisu z kontroly je nutné konštatovať, že členovia kontrolnej skupiny opomenuli svoje povinnosti a vôbec nekontrolovali skutkový stav a uspokojili sa len so smiešnymi zápismi mestského úradníka, podľa ktorých napr. v prvých dvoch týždňoch roka 2006 pomaly vlastne žiadne nedostatky neexistovali. Pritom sa stačilo len pozrieť z okna a bolo by jasné, že predložené doklady sa nezakladajú na skutočnosti. Ale kto nechce nájsť, nenájde, ani keď hlavou do toho nabúra...
Ešte na margo problémov, ktoré mal s Ing. Snopkom - radšej nech sa zamyslí nad pôsobením Ing. Chabadu na obdobnom poste na BBSK tuším od marca 2006, pričom predtým vysokopostavený človek v SAD ZV. SAD ZV od roka 2007 "zázrakom" prevádzkuje prímestskú dopravu v okrese BB, čo sa im doteraz maximálne len snívalo...Každý nech si názor urobí sám.
Keď už som pritom, tak mi nedá znova nespomenúť tie reči o používaní ČK aj v prímestskej a diaľkovej doprave dokonca aj vo Veľkom Krtíši. Je to opäť jedna z vecí, ktoré tu už predtým všetky boli už cca 5 rokov, akurát to tu zase prezentuje, ako niečo čo nikto v živote nikdy nevidel, len SAD ZV to dokázalo. Obdobne "hovoriace" autobusy (inak sa nepamätám, kedy som posledne taký stretol, asi nejazdím na vybraných linkách...) a pod. Všetko sú to drísty, ako keď začal o tom, že tu bola nadhodnotená potreba vozidiel kvôli tomu, že ak bolo 20 trolejbusov a padli konáre na trolejové vedenie a vyhodia istič, je treba aj toľko autobusov, lebo sa zastaví doprava. Ja by som sa chcel spýtať, koľkokrát došlo k takej situácii od roku 1989 a súčasne a hlavne k situácii, že by sa tým odrovnala súčasne celá sieť? Podľa mňa ani raz alebo že by páni zo Zvolena vedeli lepšie... To fakt nie je možné, aby niekto mohol veriť tomu, že by BBDS držala zálohu autobusov v počte, aby okamžite mohli nahradiť všetky trolejbusy, ktoré majú byť na linkách a už vôbec nie, že by niekto takú sprostosť mohol vypustiť z úst - a predsa.
Ale postúpme ďalej. Ešte nedávno rozprávali na podobnom demagogickom mítingu, keď robili propagandu novému CP, že zjednotia odchody spojov, že nebude toľko poznámok a pod. No jasne, keď sa znížia výkony, už nie je potreba diferencovať dni, kedy jazdí spojov viac a kedy menej. Súčasne si však pozrite napr. CP tej ospevovanej naj(ne)podarenejšej L26... A tie kecy o tom, ako je nevyužitá L6!!! Tak nech spraví to, že L6 bude chodiť v pravidelnom intervale 20 alebo 30 min a L26 v nepravidelnom 40, 50, 60, 70 min, pričom intervale sa to ani nazvať nedá. A ako správne poznamenal jeden z prítomných, spoj L6 má ísť podľa CP navyše pravidelne niekoľko minút po spoji L26. Keďže tá chronicky meškáva, tak častokrát ide L6 ešte v tesnejšom závese za L26 a pre každého je jasné, že jej vyťaženosť len z uvedených dôvodov musí byť minimálna. Takže ako dobre uviedol, nie je vôbec odborník na takéto veci, tak nech sa radšej zdržiava týchto hlúpostí, ktoré vypúšťa medzi ľudí.
Čo sa týka samotného nabúrania toho ich "optimalizovaného" CP. Oproti ich návrhu vznikla len L2 (dva, resp. 1 spoj za hodinu) a L6 (spomínaný úbohý 1 spoj za hodinu, cez víkend vôbec nepremáva) a to je asi tak všetko. CP L26 sa zmenil len o to, že potom doplnili zachádzanie na železničnú stanicu. Nejaké ďalšie zázraky v pôvodnom návrhu zase veľmi neboli. A ďalšie zúfalstvá už len dovyrábavajú dodatočne, keď im ľudia nadávajú, čo za blbosti to narobili pri predchádzajúcom pokuse...ale aj to vždy odprezentuje ako fantastický prístup k cestujúcim, kedy flexibilne napĺňajú ich požiadavky.
S tým súvisí aj téma sťažností. Ak si niekto myslí, že skutočne v BB existovali len niekoľkí objektívne nespokojní ľudia, ktorých sťažnosti vyhodnotili ako "pravé". Tak je potom priam fantastické, že v tom úplnom minime bola dokonca sťažnosť môjho bratanca, ktorú vyhodnotili dokonca aj ako opodstatnenú a prijali opatrenia voči vodičovi (aspoň tvrdili), ktorý nezastal na zastávke, na ktorej stáli traja ľudia - ale pritom všetci zase dobre vedia, že je veľké množstvo prípadov, kedy nezastavia na zastávkach!!! Lenže ten chlap si fakt myslí, že niečo nie je v poriadku len a len vtedy, keď to sám pripustí - to je strašná samoľúbosť.
Na záver už len k nezmyslom o navyšovaní dotácie pre SAD ZV, ak by začali jazdiť trolejbusy. Ak by mal skutočne všetkých po kope, tak by mu bolo jasné, že dopravca má jazdiť vo verejnom záujme vždy len toľko, koľko si niekto objedná. I keď za predpokladu schváleného CP a splnenia všetkých náležitostí môže dopravca jazdiť koľko chce, akurát nie s dotáciou. Teraz nech mi skúsi vysvetliť, prečo by sa im malo platiť viac, keď by som si od neho objednal menej výkonov autobusovou dopravou?! A ak aj má dohodnutých 3,8 mil. km ročný jazdný výkon vo verejnom záujme na celé obdobie platnosti zmluvy, znamená to, že toto ustanovenie minimálne odporuje normálnym zvyklostiam, keďže je absurdné uzavrieť takúto sprostosť v zmluve. Na druhej strane to však mestu nebráni znížiť dotáciu podľa toho, akú pre neho schváli MsZ v rozpočte. Čo však bolo zlatým klincom - pre prípad, že by časť výkonov išli robiť trolejbusy, si začal vypočítavať, že mesto by mu malo uhradiť výpadok tržieb úmerný zníženému jazdnému výkonu o výkony trolejbusov pri súčasných tržbách!!!! Na nič takéto absolútne nemá žiadny nárok, ktorý vôbec z ničoho nevyplýva, iba ak tak z jeho nenaplnených snov. To je rovnaké, ako keby si išla BBDS pýtať napr. 160 mil. Sk od mesta za to, že už v roku 2006 im znížili jazdný výkon na nulu.
No je veľa hodín a veľa som popísal, dúfam, že vám to nevadí, ale určite je tu veľa takých, ktorých vystúpenie tohto človeka tak, ako aj Dannyho, úplne vyviedlo až do "extázy".
Reakcia na: Danny #19033:
Tak toľko podlosti a nehanebných hlúpostí, čo ten človek narozprával prostredníctvom svojej hlásnej trúby RTV pre tých úbohých novinárov, tak to už je fakt sila.
A to svinstvo, že si ten človek vôbec dovolí otvárať hubu na veci, ktoré mu ešte pred rokom samému nevadili, keď ich sami robili - bezpečnosť systému čipových kariet ho netrápila, ani kradnutie osobných údajov spolu s kartami emitovanými iným dopravcom, ktorý dlhoročne v rámci svojej podnikateľskej činnosti a na svoje náklady tento systém budoval a postupne získal cestujúcich a teda i trh s čipovými kartami, to takisto nevadilo, keď tento hotový systém - ako teraz sám hovorí - ilegálnym zásahom do kariet ukradlo SAD ZV. Keď už to spraví iný, je z toho hotový, ako sa mu krivdí. Čo sa týka používania ČK vo vozidlách MHD BB, je skutočne zásadnou chybou, že to nebolo dopredu zmluvne podchytené, ale na druhej strane si každý triezvy človek vie spočítať, že väčšinou dochádzalo k tomu, že človek zaplatil SAD ZV a viezol sa občas na CB a nie že by zaplatil dobitie karty MHD BB a viezol sa na ZVHD. Takže to je zase ďalší nezmysel.
Kto je páchateľom krádeže CP CB je otázne, ale niekto, kto by mohol mať jasný motív je známy...
Inak veci o spôsobe umiestňovania CP na označníkoch - celý ten postup si vymyslel podľa svojich predstáv, resp. tak ako povedal, že o tom hovorí zákon, tak ten o ním spomínanom systéme nehovorí vôbec nič. Takže ďalší výmysel. Čo je však pravda, opäť je chybou, ak umiestnenie CP CB nebolo s SAD ZV formálne dohodnuté. Na druhej strane však všetci dobre na zastávkach prímestskej dopravy vidia, že ani po viac ako mesiaci platnosti nových CP SAD ZV vôbec nezabezpečil na viacerých zastávkach umiestnenie platných CP, nehovoriac o tom, že tak neurobil ani pre iných dopravcov, ktorí majú na tých zastávkach menej spojov...Takže plno rečí a skutky nikde.
Je zaujímavé, že opäť asi SAD ZV sa troška vystrašila, že by trolejbusy mohli nabúrať ich nekončiace monopolné plány na ovládnutie dopravného trhu a tak začala mediálnu kampaň plnú hlúpych rečí, väčšinou hraničiacich, či dokonca prekračujúcich hranicu klamstva. Súčasne podsúvajú každému len to, čo im vyhovuje a zakrývajú nezmyslami aj tie skutočnosti, v dôsledku ktorých podsúvaní skutočnosti vznikli práve v dôsledku konania samotného SAD ZV - ale vždy si vedia vymyslieť fiktívneho nepriateľa, ktorý za to môže.
Podobne to bolo aj pri vyjadreniach o vykonanej kontrole. Všetci veľmi dobre vedia, že aj v prípadoch, že vozidlo odišlo načas z východzej zastávky, tak už v priebehu niekoľkých zastávok nemalo problém bez ohľadu na okamžitú intenzitu dopravného prúdu meškať aj viac ako 10 min pomaly denne. Stačí si pozrieť dispečerské fórum a prípadov tam nájdete dosť veľa a to je len fragment zo skutočnosti. Najlepšie je sa vyhovoriť na hustú dopravu, ale nikto z nich už nespomenie, že trasa linky je nezmyselná, obdobne linkový CP, ako aj zlé následné intervaly a nezabezpečenie pravidelnosti na súbehoch relevantných liniek, nepoužívanie vozidiel určených pre mestskú prevádzku, nedostatočná ponúkaná kapacita vozidiel, neskoro zabezpečený plynulý prechod na elektronické vybavovanie cestujúcich v sľubovanom rozsahu, nesplnenie termínu nástupu dvoma dverami (nefunguje vždy ani v súčasnosti a to ešte pred podpísaním zmluvy pri oblbovaní poslancov sľuboval nástup všetkými dverami) a pod.
Odôvodňovať skutočnosť, že na fotke sú stredné dvere zatvorené a predné otvorené (keďže sa skutočne dlho po zmluvnom termíne nastupovalo stále len prvými dverami) tým, že sa nezatvárajú naraz a teda na fotke sa javia jedny zavreté a druhé otvorené - posúďte si každý sám, či je to reálne, ak všetci dobre vedia, že to jednoducho nesplnili a porušovali dlhodobo zmluvu (a tu je úplne smiešne hovoriť, že sa tak stalo menej ako dva razy, čo je predpokladom pre odstúpenie od zmluvy, keďže len na jednom spoji jednej linky sa to udialo na každej zastávke...tak si to spočítajte), či je možné, aby sa podľa takéhoto idiotského odôvodnenia nie celkom súčasne zatvárali stredné dvere s prednými, kým cez predné dvere ešte nastupujú ľudia - ja len nechápem, či ľudia a aj tí pôsobiaci v médiách v tomto meste sú fakt tak dementní, aby skočili na takéto sprosté klamstvá...však on by vás presviedčal aj o tom, čo sa dialo vo vašej a jeho prítomnosti, že sa to skrátka nestalo!
Reakcia na: mimi #19039:
Argument pre pána Mgr A.P. predstavte si že adobusu na linke odpadne koleso ostatneme od dopravy tiež??? ☺
No tak dam jednu perlu z tlačovej konferncie SAD ZV, jej autorom je kto iný ako Mgr A.P. " predstavte si ze na trolejove vedenie padne konar a vyhodi istic, v tedy co ostaneme od dopravy???"
?
Reakcia na: Danny #19029:
Nuz,tymto snad uz nikoho nenechali na pochybach,aky postoj(vlastne sa tym ani nikdy netajili) maju k usiliu znovuzaviest trolejbusovu dopravu,dalo sa to predpokladat,ze vytiahnu do boja,ze si nenechaju len tak zobrat kus z kolaca! Ide o vykony,teda aj o ich zisk,oni su nastaveni len tymto smerom,nezaujima ich teda nejaka ekologicka doprava ktoru nevlastnia prave oni. Naopak uz zacali medialne masirovat verejnu mienku,urcite zacnu hadzat aj inak polena pod nohy,takze tazko sa bude s takymito spolupracovat pri zabezpecovani MHD,inak povedane mesto si bude "chovat hada na prsiach",do buducnosti skor nerealna konstelacia. Vytvorenie mestskeho dopravneho podniku ako jedineho "hraca" v tomto priestore preto nevyhnutne!
poznate vew www.k-report.net!Ak nie nevadi dnes sa tam stalo to co aj tu odisiel jeden suprovy hlapyk !
Reakcia na: Danny #19033:
keby si bol taký optimista, tak ťa ten debilek nemôže dojať až tak, aby si sa prestal zaoberať MHD.
Reakcia na: Danny #19033:
nechoc preč veď aj mňa nasral...
ROZLUCKA

Clovek sa ma vyhybat veciam, udalostiam a podnetom, ktore mu sposobuju stres. A tema MHD mne sposobuje neustaly stres, obcas az prilis "zlc" pudiaci.

Z toho dovodu som sa rozhodol, ze dnesnym dnom sa prestavam venovat teme MHD. Mam dost svojich problemov a nemusim si prihadzovat dalsie. Dnes vecer som pri pohlade na RTV fakt takmer zvracal. A o taketo momenty uz nestojim.

Najvacsiu radost z toho bude mat na 100% "sebranka" typu Polony a spol. Aspon im odpadne jeden stale doterny a nehorazne "priamy" tlčhuba. A tiez inym mojim nerpajnikom, ked som si nekladol servitku pred usta.

Teda ako jeden z prvotnych prispievatelov si dovolujem celemu tvorivemu kolektivu IMHD popriat hodne uspechov v budovani dopravneho podniku mesta Banska Bystrica a najma nech MHD a.s. zlomi zmienenej "sebranke" vazy!

Bude to sice dlha cesta a mimoriadne trnista a strastiplna, ale kedze som nehynuci optimista, urcite bude nakoniec korunovana uspechom 😉
Reakcia na: S499.1023 #19028:
Presne tak, ja tiež nie som zástancom zbytočného naťahovania rozsahu čísel pre označenie liniek, aby napr. najvyššie číslo bolo 105 pri počte cca 35 liniekv celej MHD. A to všetko je spôsobené spomínanými "dierami", napr. medzi 43-80 nie je teraz obsadené žiadne číslo. Ja som len chcel zdôrazniť samotnú podstatu kategorizácie číselného označenia pre linky rôzneho charakteru, ale v primeranom rozsahu. Toto je čisto teoretický výklad, v skutočnosti si ani neviem predstaviť, že by sa tu začali kompletne prečíslovávať všetky linky. Ľudia by boli asi veľmi "vďační" za ten chaos, a pritom 90% a viac ľudí nejde o systematickú orientáciu, ale o dlhodobý zvyk a búria sa každej väčšej zmene. A v BB je to už dlhodobým pravidlom...
Napr. aj v Olomouci majú prímestské linky v rámci IDS označenie 7xx.
Reakcia na: mirkobb #19016:
Ale no,kľud.Poznáme jeden jediný bus kvalitne vyrobený na Slovensku ? ?
Reakcia na: mirkobb #19023:
Sledujuc Polonyho a spol ma riadne napinalo a skoro som sa pozvracal...

Zhrniem to jednou vetou. Ten, kto si pozrel zmienety "šot", bude mat dojem, ze sa snad trolejbusy ani nespustia.
Alebo jedine od noveho roku 2008 s tym, ze si to mesto bude robit komplet samo a bude (vytuzene) nutene sa vysrat na SADZV.

P.S.: Slovo srať je spisovnym slovom. Len aby sa nezabudlo...
Reakcia na: Schuhu #19026:
Všetko by som uznal, ale načo je cestujúcim rozlíšenie medzi trolejbusmi a autobusmi? A najdôležitejším faktorom v číslovaní liniek je NEROBIŤ ZBYTOČNÉ ZMENY. A dosiahnutie čo najvyššieho čísla linky skutočne nie je príznakom veľkomestskosti. Cestujúci sa orientujú podľa čísla ako grafického symbolu, nehľadajú v tom žiadny systém typu "dvojka na tretej pozícii zľava znamená, že linka ide cez Hornú Maríkovú". Aký taký význam má v PID odlíšenie mimomestských liniek troj- a štvorstovkovou sériou z dôvodu iného systému tarifného odbavenia.
Jaj, nejako sa to zle skopírovalo...
posledná veta: "..Strieborného námestia).", samozrejme. ?
Môj osobný názor na systém číslovania je taký, že kategorizácia čísel (na trolejbusy, autobusy, donedávna ešte aj linky premávajúce do 2. tarifného pásma, expresné linky a citybusy) je jedna z mála pozitívnych vecí, z toho čo sa tu urobilo po r. 1990. Avšak pripúšťam, že v rámci samotného systému sú diery, čo znižuje celkový dojem, ale hlavná myšlienka je dobrá. Opätovné "zbúchanie" liniek zaradom od 1 po 37 (napr.) ako je tomu v menších okresných mestách, by orientáciu v MHD úplne položila. A určite každému je jasné, že orientácia v podobe systematického a prehľadného číslovania, je jedným z dôležitých prvkov kvalitnej MHD (teraz hovorím vo všeobecnosti).
Spomeňme si na zmeny od 1.4.2001, kedy o.i. došlo aj k reorganizácii expresných liniek (90-94). Neskôr vznikli expresné Tescolinky číslované odzadu (97-99) a určite vyčlenenie radu 9x pre expresné linky bolo opodstatnené. Teraz je už síce iba jedna expresná linka č. 90 (97, 98 nerátam, pretože sú nočné a treba ich prečíslovať z tejto rady), ale namyslím si, že ju treba prečíslovať. Prečo iba motať ľudí, ktorí už roky poznajú svoju linku... Sám som presvedčený, že v budúcnosti pribudnú ďalšie expresné linky a vyčlenenie rady pre expresy bude opodstatnené. Budúcnosť znamená dostavba severného obchvatu a napojenie vonkajšieho mestského okruhu na štátnu cestu I/59 v kostiviarskej (a následné expresné linky po trase Sásová-Tajovského po ceste I/59 mimo Strieborného opodstanenia).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.