Schuhu, kvorka prepáčte že naruším vašu diskusiu o návrhoch CP, ale mám tu zopár postrehov z dnešného dňa:
Postupne dochádza k obnove CP citybusových liniek, sú už na nábreží, THK, či na zastávke Ďumbierska. Neviem, či sa zmenila technológia upevňovania, snáď vydržia čo najdlhšie.
Trasovanie L33 si veľa cestujúcich nezískalo. Dnešnou 33 s odchodom z THK o 20:40 nešiel nikto. Ale ani cez pracovné dni nechodí táto linka veľmi vyťažená. Kľudne by stačil minibus.
Po 20. hodine došlo k dopravnej nehode na svetelnej križovatke pod estakádami na Huštáku. Treba poznamenať, že svetelná signalizácia bola vypnutá. Neviem, kto a prečo vypol semafory skôr, možno šlo o poruchu, no je zrejmé, že táto križovatka je za takýchto podmienok problematicky prejazdná.
Re #18906 Schuhu: Nie je Javornícka ulica príliš úzka pre autobus? Ale myšlienka OK ?.
Postupne dochádza k obnove CP citybusových liniek, sú už na nábreží, THK, či na zastávke Ďumbierska. Neviem, či sa zmenila technológia upevňovania, snáď vydržia čo najdlhšie.
Trasovanie L33 si veľa cestujúcich nezískalo. Dnešnou 33 s odchodom z THK o 20:40 nešiel nikto. Ale ani cez pracovné dni nechodí táto linka veľmi vyťažená. Kľudne by stačil minibus.
Po 20. hodine došlo k dopravnej nehode na svetelnej križovatke pod estakádami na Huštáku. Treba poznamenať, že svetelná signalizácia bola vypnutá. Neviem, kto a prečo vypol semafory skôr, možno šlo o poruchu, no je zrejmé, že táto križovatka je za takýchto podmienok problematicky prejazdná.
Re #18906 Schuhu: Nie je Javornícka ulica príliš úzka pre autobus? Ale myšlienka OK ?.
Schuhu
Patriot: Sú tam naozaj dobré veci, ale mám pocit, že ten CP je dosť štedrý. Samozrejme to sa dá vhodne upraviť, napr. lepšou organizáciou súbehov.
Mám jeden dotaz k spájaniu L26+34 (tento návrh sa tu vyskytuje už pár rokov dozadu). Podľa môjho názoru to nie je najlepšie riešenie, pretože:
1. spájať kĺbovú linku so sólovou je podľa mňa nevhodné (aj keď by potom L26 premávala určite častejšie, určite je ekonomickejšie menej kĺbov ako viac sólov)
2. nespájal by som linku s priebežnou konečnou, pretože buď by mala tú duplovanú slučku cez Tatranskú, alebo by to točila bez prestávky na Tatranskej s prestávkou na Gaštanovej, čo by malo za následok znásobenie "prirodzeného" meškania na nábreží, čo je hlavným problémom súčasnej L26.
Ale rád si vypočujem vaše názory, ktoré hovoria v prospech tejto linky.
Napriek tomu si mylím, že by Sásová mohla mať priame spojenie s Podlavicami (nie síce ako nosná a kĺbová linka, ale ako doplnková linka v polhodinovom intervale v špičke a v hodinovom intervale v sedle a cez víkend). Trasa tejto linky by mohla byť ako navrhoval Patriot (L27). Pôvodné linky č. 34,35,36 by som určite nezrušil.
Navrhované linky č.28,29 sú podľa mňa zbytočné.
Ďalšie priame linky:
L26 rozdeliť medzi L6 (Železničná stanica-Tulská) a L26 (Železničná stanica-Tatranská)
L21 a 22 - stačí jedna linka L21 po trase Rakytovce-Kremnička-Zvolenská cesta-Nábrežie Teofila Štadlera-Nám.Slobody-Ďumbierska-Pieninská (30/30/60), s tým, že polovica spojov v "x" by v sedle končila pri Krematóriu.
Nezastávam názor aby bolo veľa liniek odvšadiaľ všade s malým počtom liniek, ale ani málo liniek s dobrými intervalmi (aj napriek dobrej prestupnej tarife). Pamätáte sa na CP z r. 1989 (44 liniek, pričom obslužná plocha bola ešte o niečo menšia), a nie nadarmo bola banskobystrická MHD jednou z najlepších. A okrem toho bol aj nástup všetkými dverami a časové predplatné lístky.
A ešte mám na vás 2 otázky:
1. Bolo by postačujúce spojenie linkami č. 103,104 so starou Sásovou s tým, že by sa tam zrušila zachádzka linky č.20 do Sásovej?
2. Bolo by únosné zrušiť L23 z Park. Mičinskej, v dôsledku čoho by malo Uhlisko spojenie linkami č. 20,80,103, 104?