Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ja tie zmeny vidím pozitívne. Pred pár rokmi premávala L34: Uhlisko-žel.st.-Nám. Slobody-Podlavice a späť z Podlavíc šla od nábrežia rovno na Uhlisko(bez zachádzky na Nám. Slobody a na žel.st.). Dlho to tak bolo a nikomu to nevadilo. Preto v tom nevidím žiadny problém. Ak využívali prestup na Nám. Slobody, na dosť liniek môžu prestúpiť aj na Uhlisku. Aspoň sa v špičke nebudú tvoriť zápchy (budú, ale menšie:) ).
L30: Konečne nové spojenie Sásová-Fončorda!
Vladimir: na Pieninskej je len hola cesta. Najdi si fotku TAMu 1040.
"Zazemie" na Uhlisku tvori Kazacok - krcma. Na stanici je (platene) WC, bary, restauracie. Asi tak. Specificka je vozovna, tam sa tocia L2, 3 a niektore spoje 90. Vacsinou sa vsak len otocia a hned palia spat.

PIT: dakujem za autorov. Len nesuhlasim s podruznostou tem. Nas zaujima MHD v celej sirke, teda aj nater vozidiel. Vidim, ze sa vyznas, preto aj ja pockam kym sa dostanem na net a potom odpoviem.

podlavican: to fakt take dolezite dostat sa priamo na stanicu? Ja som zvedavy na intervaly, potom sa vyjadrim.
"Ďakujem" všetkým somárom, ktorí navrhli a zrealizovali novú trasu pre linku č. 34. Ako je možné, že takáto hlúposť prejde cez mestské zastupiteľstvo? Vyzerá to ako pomsta pána primátora za poštu v Podlaviciach!!! Nech si pán primátor nemyslí, že to bude bez odozvy. Za veľa peňazí vyfasujeme málo muziky ?! To hádam nie!!! Lepší variant je už iba voziť Podlavičanov 34-kou do Zvolena a tam nech si presadnú na IC vláčik. Neviem síce či hovorím za všetkých 5000 Podlavičanov, ale za tých, ktorí sú nútení používať MHD - určite!!!
Potom, čo som si prečítal článok o pripravovaných zmenách v MHD od 7. januára 2004, len opäť môžem skonštatovať, že čoraz viac dochádza k systematickému likvidovaniu celého systému verejnej dopravy v Banskej Bystrici, ktorá pritom v minulosti zabezpečovala vysoký podiel všetkých realizoaných ciest na území mesta a právom nám túto skutočnosť závideli i v celoštátnom meradle už v rámci ČSSR. Je si ale potrebné uvedomiť, že týmto smerom cesta viesť nemôže a jednou z prioritných úloh mesta by malo byť udržanie a v súčasnosti i vynaloženie obrovského úsilia k navráteniu sa k úrovni MHD spred 10-tich rokov. Ďalšie znižovanie kvalitatívnej úrovne MHD, čo sa týka i neprimeranosti výšky cestovného (a to nielen v jeho absolútnej výške za jednotlivú cestu, ale aj celková cena za obojsmernú prepravu medzi zdrojmi a cieľmi ciest vrátane nutnosti prestupov), bude pomerne rýchlo viesť k úplnému kolapsu dopravy v meste (čiastočne sa to už prejavuje dennými zápchami na preťahu štátnej cesty I/66 po nábreží Hrona) a to nielen v nekonečnom vystávaní na zapchatých úsekoch ciest, ale aj katastrofálnom stave stacionárnej dopravy (dostupnosť IAD a parkovanie, tak v centre mesta, ako aj na sídliskách). K týmto problémom sa napokon pridáva naďalej podceňovaný ekologický faktor. To skutočne sme tak primitívni, že si musíme zo všetkého vybrať vždy to najhoršie a musíme si to vždy prežiť na vlastno tele? To sa nemôžeme poučiť od problémov väčších západných miest, ktoré sa poučili už dávnejšie a robia pre podporu verejnej hromadnej prepravy osôb všetko možné i nemožné (napr. preferencia vozidiel MHD v dopravnom prúde, integrácia dopravných systémov, dotácie a všeobecná podpora využívania MHD,...). Všetky zlé kroky, ktoré sa čoraz vo väčšej miere robia v tomto meste proti racionálnemu riešeniu dopravy, jasne dokumentujú, že aj v tejto oblasti sa Banská Bystrica stáva dominantnou čiernou dierou spomedzi obyčajných provinčných mestečiek a reči o rozvíjajúcom sa metropolitnom centre už zostávajú len snom minulosti. Je preto super, že sa tu ešte nájde zopár fanúšikov, ako sú Majkl, Kami, či Vladimír a chápu dôležitosť MHD. Škoda je len v tom, že ostatným a predovšetkým zodpovedným, je na míle vzdialené, čo sa stane ďalej. Takisto som rád, že ste vo svojich diskusných témach prešli trochu ďalej od toho, aký typ vozidla jazdí na ktorej linke a či má akurát novú reklamu k samotnej podstate (účelu) a technológii MHD. To je skôr téma, do ktorej sa pripojím rád aj ja.
Takže na záver tohto môjho úvodného (i keď celkovo druhého príspevku) na Vašej stránke Vám chcem popriať, aby ste nepoľavili vo svojom záujme naďalej spracovávať aktuálne informácie o celom systéme MHD v Banskej Bystrici pre nás všetkých, pričom sa budem usilovať o poskytovanie pripomienok nielen k samotným stránkam ale i k Vašim diskusiám, týkajúcim sa technológie dopravy.
Keďže nemám úplne prijateľný prístup na net, môže sa stať, že na Vaše prípadné reakcie na moje príspevky budem reagovať aj s týždenným oneskorením.

- čo sa týka samotných CP na tejto stránke, bolo by potrebné preveriť, kde dochádza k chybe, v dôsledku ktorej sú posunuté odchody všetkých spojov určitej linky z danej zastávky napr. v pracovných dňoch o jednu minútu skôr. Všimol som si to napr. u liniek č. 1, 6 z Nám. slobody, č. 24 z Rudohorskej, polikl. u všetkých spojov a pravdepodobne by sa takýchto prípadov našlo aj podstatne viac, čo spôsobuje rozdiel medzi CP z ihmd a CP vyveseným na zastávke;
- od 1. októbra 2003 bol posledný víkendový spoj linky č. 6 posunutý o 5 min. neskôr; odchod z Nám. slobody je teda 22:22aM a nie 22:17aM

No, myslím, že na dnes by toho bolo už aj dosť.
Reakcia na: Kami #1834:
Na Pieninskej nie je zázemie pre vodičov??? (Ešte som na Pieninskej nebol...)

Aká je to filozofia BBDS? Robiť umelo prestupy, aby cestujúcich ešte viac zdrala?
Namestie Slobody nie je ciel, ale prestupny bod. Aspon pre vacsinu ludi.

Spojenie takych silnych liniek by odporovalo doterajsej filozofii. A opat by vodici prisli o zazemie. V BB nehrozi aby sa na konecnej budovali socialky.
Reakcia na: Kami #1831:
Aha. A bolo by veľmi scestné navrhnúť zlúčenie L34 s niektorou sásovskou linku, trebárs 22 alebo 26? 🙂 Stanica by síce nebola, ale šlo by sa cez Nám. slobody, aj Sásová by sa odviezla na Štefánikovo nábrežie.

Re #1832 Majkl: Veď jasné, vo vrecku mám mesačník, prečo by som si neprestúpil, že? ;-D
Reakcia na: Kami #1831:
A každý, kto chce ísť na Nám. Slobody a stanicu môže prestúpiť na nábreží na trolejbus. Asi takto dáko zmýšľa aj BBDS 🙂
Vladimir: volakedy to tak nejak bolo. Konecna na Uhlisku, ale do Podlavic sa slo cez stanicu. Zokruhovat v povodnej trase by bol problem. V Podlaviciach neni kde robit BP. Na Uhlisku je vsetko zazemie. Takto to ovplyvni len obyvatelov intrakov, ostatni len zmenia zastavku.
Reakcia na: Kami #1829:
A nedalo sa postupovať napríklad zaokruhovaním L34 cez stanicu?
ev: domnievam sa, ze okrem uspory je dovodom aj preplnenost stanice. Ti co maju prestoj stoja kadetade aby nezavadzali. Teraz sice maju vlastnu stopu, no ta staci na 2 autobusy. A ked sa postavi Kaufland ...
Ahoj ludia je tu niekto?
no fakt zvlastne tu 34 zatocili,ale aspon si my studenti pekne vystupime na malej stanici a supky do 34
a aky to ma vlastne vyznam ze 34 nepojde za hlavnu stanicu?
Majkl:
1. nastastie sa katastroficke famy nepotvrdili
2. elegantne sa vyhne zapcham pri VUBke a zcasti na nabrezi => kratsia jazdna doba => rychlejsi obeh => menej vozov/kratsi interval
3. mat v sedle na L33 Karosu bol luxus. => dole vodic a jedna smena Karosy
4. len dufam ze som si to dobre zapamatal 🙂
Hmmm.... síce neviem, kadiaľ Bystričania vstupujú do centra, ale ja už akosi tradične za vstupnú bránu do centra považujem Kapitulskú ul. Preto mi pripadá zvláštne, že L34 neobslúži zastávku OVS. A už vôbec nehovoriac o prestupoch na Nám. slobody a spojení so stanicou.
Reakcia na: Kami #1823:
1. to je všetko? (to by nebolo také zlé... I keď môj bratranec chodí 34 do školy a doteraz vystupoval na 29. augusta, Mlieko)
2. čo sa dosiahne tým, že pôjde po Bellušovej?
3. super, zasa nová linka 🙂
4. takže je to oficiálne? A bol aj oznam??? 🙂 Chválim!!!
Autobusy: treba zvonit vsade. Domaci vodici vedia kde treba stat, no tam aj tak vzdy niekto zazvoni. U striedaca nikdy nevies.
Trolejbusy: zvoni sa len s kocikom, inak minimalne pribrzdi (vecer, ked je prazdny bus).

U je znamy rozsah redukcie. Vcelku v pohode, Petik sa mozno potesi. A zanadavaju si studenti z intrakov na Sidlisku.
Od 7.1.2004 sa meni linka 34. Pojde popri Malej stanici cez Belusovu na Micinsku, aj spat rovnako.
31 aj 33 pojdu len v spicke, v sedle a cez vikend ich nahradi L30 Sasova - Uhlisko - THK.
54 sa redukuje cez vikend, takisto 56, ktora pojde cez Senicu.
94 sa rusi spoj 5:25c/6:06c.

Tak zhruba je to napisane na papieri v busoch.
Reakcia na: Majkl #1821:
No to by mi ani tak nevadilo. Tento systém sa praktizuje v Košiciach. Aj v Prešove sa v podobnej situácii, i keď je zastávka oficiálne stála, často nestojí...
Horšie by však bolo, keby som vystupoval v preplneného autobusu, kde by vodič, aj keby na mňa nnevidel len na základe akejsi tradície nezastavil, lebo ja som mal predsa vedieť, že tam sa vždy zvonilo. Kým sa toto nedeje, celkom sa to dá...
Reakcia na: Vladimír #1820:
BBDS nemá vo veľa veciach zavedený žiadny systém. Zastávky na znamenie neexistujú - v podstate sú nimi ale všetky. Pokiaľ nikto nie je na zastávke a vodič má prehľad o cestujúcich vnútri vozidla, tak nezastaví.
Reakcia na: Kami #1819:
No a BBDS oficiálne má alebo nemá zastávky na znamenie?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.