Ja som rozmýšľal nad tým ako zachrániť trolejbusy. Stačilo by, keby mesto zaplatilo zrekonštruovanie starej elektrárne. Cez deň by dodávala elektriku pre trolejbusy a cez noc zase pre osvetlenie. A vlastne by mesto ušetrilo nielen na osvetlení ale aj na MHD.(aspoň si myslím ak by prietok Hrona stačil na energetické využitie) Nemuselo by dotovať trolejbusy(prípadne pár mil. nič horibilné) a neboli by závislé na energetických rozvodoch. A mesto by mohlo ešte aj zarobiť. Lebo nevyužitú elektrickú energiu by dodávali do siete. A bola by koza celá a pes sýty. Či nie??
Pan Nagy sa iniciativne zapojil do peticie, zhania podpisy, informuje o miestach atd.. Potialto by to bolo korektne a spravne. Rozhodol sa tak sam a je to OK.
Spravil iniciativne zoznam miest pre podpisy a dal ho na web. Aj toto je zatial OK.
Ale ze ma tendencie manipulovat diskusiu, vnucovat jej svoje podmienky a pravidla, vyvolavat skriepky a stvat jedneho proti druhemu, to uz OK nie je. Ak chcete, aby tu kazdy druhy a cim dalej rozsiahlejsi (a neustale opakujuci rovnake fakty len zamotanejsie) prispevok bol od Karola Naga - potom prosim, nebrante mu sem vstup.
Ale odporucam vam na zaklade vlastnych skusenosti byt rad, ze tato persona sem dostala zakaz vjazdu. On nerespektuje nepisane pravidla slusnosti, prekruca fakty a vyraba klamstva a famy. Rozhadze kazdu normalnu a serioznu diskusiu.
Aj preto ma zakaz prispievania na web poslanec.sk. A to mal na zaciatku dokonca zriadeny pristup ako redaktor, az kym som jeho a jeho spravanie lepsie nespoznal! ?
Tu nie je ziadny skok v dotacii, ale dalsi pokles.
2004 54 mil. prevadzkova dotacia, 29 investicna, BBDS zaplatilo za prenajom nejakych 7 mil
2005 18 mil. prevadzkova dotacia, 35 mil. dotacia na prenajom vozidiel, BBDS plati 35 mil. najom
2006 32 mil. dotacia, SAD ZV by zaplatil bud 16 mil prenajom, alebo 30 mil. odkupenie (zmluvu som nevidel, kto vie ci sa aj nestratila :-D)
Bilancia dopravcu je takato:
2004 47 (54-7), vykony 4,3 mil. km
2005 18, vykony 3,8 mil. km (a obmedzenie zliav od aprila)
2006 16/2 (32-16, alebo 32-30), vykony ? (celkovo zrejme 3,8 ale asi vypadli linky 2. pasma)
vidím, že rozmýšľaš triezvo! A máš v podstate pravdu... MHD nikdy zisková nebude, ale mesto ju potrebuje, lebo inak by skolabovalo (a aj skolabuje) individuálnou dopravou - > a teda ide o SLUŽBU VO VEREJNOM ZÁUJME! A kedže ide o verejný záujem, tak sa na stratovú činnosť musíme "vyskladať" všetci z rozpočtu mesta. Ale v BB nie je záujem riešit problémy s dopravou, radšej si necháme parkovať autá na trávnikoch a každom voľnom milimetri voľnej plochy, z ktorej potom "vyrobíme" parkovisko...
majitelia IGK?? môžem poprosiť o vysvetlenie čo je IG.
Ľudia nech sa nesťažujú prečo platia 15 SKK. A keď dáme jednému dotáciu 18 mil. tak potom dajme aj druhému dotáciu 18 mil. a nie 31 mil. A predsa keď nedostanem dotáciu. Respektíve po nátlaku na mesto dostanem 18 mil. a rok pred tým 51 mil. (tuším) tak nemôžem prevádzkovať dopravu za 14 SKK. A ľudia pripisujú drahé cestovné tomu že BBDS je špinavá a zdiera ľudí a trolejbusy sú drahé (Aj keď by sa mohla trochu uskromniť a zefektívniť trolejbusovú dopravu). Toto treba vysvetliť ľudom, preto že mesto nedalo minulý rok na dopravu skoro žiadne dotácie(18 mil. v porovnaní z inými mestami napr.: Prešov 70+20 mil. je naozaj málo) Tak sa musia cestujúci vyskladať na dopravu a vykrytie straty. Aj Zvolenčania by postupovali rovnako. Či nie???
Dobře. Díky. To bude nejlepší. Ony se tady ty informace špatně shánějí. Popis historie tady na stránkách je strašný ( úplná absence plánků atd. ) a ty zbylé informace jsem vydedukoval z BBDS a od známých. Tady to moc nešlo, neustále se tu někdo hádá, kdo má na petici větší zásluhy a k samotnému problému se moc nedoví. Díky. Dej mi, prosím, tvůj mail.
Diky za doplnenie. Co som pisal v prispevku #12922 tak som nevedel presne kolko. Dakujem. Ale aj tak je to ubohe(18 mil. a teraz 31 mil. Daky skok v dotaciach.).
Ja som nikomu nič nezakázal, ku takým veciam nemám prístup... ?
Re #12927 Metrowagon: unikli ti dátumy, tá relácia o BB išla dnes. repríza zajtra o 14:15.
Re #12922 expresbb: aj vlani dopravca dotáciu dostal, aj keď smiešnu - 18 miliónov... Porovnaj si to s napr. takým Prešovom - každoročne dostáva niekoľko desiatok miliónov - na tento rok to je 70+20...
Isto, v tom plne suhlasim. Na druhej strane ani v sukromnej TV si nemozu robit co chcu, napriklad kludne uz sukromne TV hocikedy dostali pokutu za to, ze spravodajstvo bolo jednostanne...
Off topic: V Slobodnej Europe pred 89-tym pracoval aj Ladislav Niznansky. A co?
Mimochodom, IMHD je SUKROMNY, este raz to zdoraznim, SUKROMNY server, ktory nie je VEREJNOPRAVNY a cenzurovat si moze koho chce a kedy chce. To len tak aby bolo jasno.
pre LUK-a: Je mi uplne jedno ako to nakoniec dopadne s p.Nagy-om, ale mal by si si uvedomit, ze p. Nagy nikdy nepouzil ziadne vulgarizmi ani nespravil nic, co by bolo v rozpore s pravidlami diskusneho fora iMHD, obcianskeho zdruzenia mhd.sk. Prejavil len svoj nazor. Skor mam pocit, ze dakto iny na neho pisomne utocil a mam pocit, ze je tu rada inych, ktori by si mozno zasluizili BAN daleko viac. Velmi by ma potesilo, ak by sa tu zverejnili relevantne dovody, koli ktorym dostal p. Nagy BAN. Alebo je to tak, ze kto nevyznava Vas nazor, nema pravo prispievat na toto forum? V tom pripade sa toto forum stava nedemokratickym a moze sa uzavriet pre uzky okruh ludi, zaheslovat pristup a zrusit statut verejneho fora. Len sa bojim, ze forum, na ktore bude prispievat iba vybrany maly pocet ludi nebude vobec konstruktivne a perespektivne.
Na druhej strane samozrejme je potreba urcitej kontroly, najma je potreba blokovat takych, ktori pouzivaju vulgarizmy a pod. ?
pán Nagy každého manipuluje a núti konať pod nátlakom. Netreba sa nechať vyprovokavať a dá pokoj.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
expresbb