tak ma napadlo, ze ci by sa vo veci t-busov nedalo obratit aj na ministerstvo zivotneho prostredia. myslim, ze prave oni maju vo svojich planoch trolejbusy v BB, dokonca aj plany na rozsirovanie siete do sasovej
Podla toho co hovoril ten pan, vyplynulo z toho, ze trolejbusy prevadzkovat nechcu. Napriek tomu, ze tam bola taka minizmienka pod ciarou, ze cosi by mozno. Ale uz si to presne nepamatam. Mozno to doplni LUK ci PIT, ktori tam tiez boli (ved vies ? )
Mimi- teraz na taketo veci nemam cas. Zaberalo by to kopec mojho casu a mam momentalne skuskove
Takisto vyjadrujem ľútosť nad zrejme vysokopravdepodobným zánikom trolejbusov v BB. BB by tým získala jedno smutné slovenské prvenstvo - stala by sa mestom s prvou zrušenou trolejbusovou prevádzkou na Slovensku. (Historické siete v Bratislave a Vysokých Tatrách nerátam, keďže tam bola dôvodom ešte nedostatočne rozvinutá technológia). ?
Danny dufam a verim ze mi pomozes so zacatim peticnej akcie na podporu zachovania trolejbusov, verim ze to podporite a prosim imhd.sk o podklady k dobrym argumentom na zachovanie trolejov. Danny moj mail je mimisoft@atlas.sk dakujem
Tak panstvo, som v šoku... Ja... normálne neviem, čo mám vlastne napísať.
Bystrická MHD síce už dlhšiu dobu bola akýmsi demonštračným nástrojom v rámci Slovenska, kam až hlboko sa dá padnúť, ale veril som, že každá bezodná jama kdesi to dno má...
Táto nemá...
Prajem vám veľa nádejí na zlepšenie vo vybrakovanom dopravnom systéme, bez trolejbusov, s dopravcom, ktorý sľúbil snáď všetko čo sa dalo vymyslieť ?
Kiež by sa to aspoň trošku zlepšilo, ale nedokážam nabrať toľko viery...
Zajtra vybehnem do Bystrice rozlúčiť sa s trolejbusmi.
Poslanci banskobystrického zastupiteľstva odporučili zmeniť prevádzkovateľa MHD
Banská Bystrica 13. decembra (TASR) - Uzatvoriť zmluvu o výkonoch vo
verejnom záujme pri zabezpečovaní mestskej hromadnej dopravy (MHD) v Banskej
Bystrici so Slovenskou autobusovou dopravou (SAD), a. s., Zvolen odporučilo
dnes primátorovi Jánovi Králikovi banskobystrické Mestské zastupiteľstvo.
Znamená to, že ak primátor rozhodnutie zastupiteľstva bude akceptovať, tak MHD
v meste pod Urpínom od začiatku budúceho roku nebude už zabezpečovať
Banskobystrická dopravná spoločnosť (BBDS), a. s., ale zvolenský dopravca.
"Odporúčanie zastupiteľstva nie je pre mňa záväzné. Ale poslanci
zvažovali, či je pre obyvateľov Banskej Bystrice výhodnejšia ponuka zvolenského
alebo banskobystrického dopravcu, ktorí sa prihlásili do obchodnej verejnej
súťaže na zabezpečovanie MHD v budúcom roku. Nevidím dôvod, prečo by som
poslancom nedôveroval, za zvolenského dopravcu hlasovalo 17 z 24 poslancov.
Bola to nielen väčšina z prítomných poslancov, ale zároveň aj väčšina z celého
31-členného mestského zastupiteľstva. Právnici však musia pripraviť zmluvu na
podpis tak, aby v nej boli zakotvené všetky podmienky, ktoré predstavitelia SAD
Zvolen prezentovali vo verejnej obchodnej súťaži i pred poslancami."
Obchodnú verejnú súťaž na širší výber dopravcov prevádzkovania MHD v
krajskom sídle vyhlásilo mesto Banská Bystrica 28. septembra, pretože súčasnému
prevádzkovateľovi 31. decembra končí zmluva o výkonoch vo verejnom záujme. Do
stanovenej lehoty 30. októbra predložili ponuku spomenutí dvaja uchádzači.
Podmienkou bolo oprávnenie na podnikanie v pravidelnej preprave osôb a
skúsenosti s ňou, schopnosť flexibilne reagovať na požiadavky prepravných
prúdov v meste a finančná spoľahlivosť i odborná spôsobilosť. Dopravca by mal
disponovať technickým zabezpečením - vozidlami spĺňajúcimi požiadavku na emisie
Euro 3 so zariadením na odbavovanie cestujúcich a možnosťami ich odstavovania
na území mesta. Vyhlasovateľ posudzoval najmä výšku nákladov na jednotlivé
linky, vek, zloženie a technické parametre vozidlového parku, ako aj viazanosť
čiastky odpisov na jeho obnovu a tarifné podmienky.
Obchodnú verejnú súťaž, do ktorej sa prihlásili SAD, a. s., Zvolen a SAD
BBDS, a. s., jej vyhlasovateľ mesto Banská Bystrica zrušil. Hodnotiaca komisia
nevybrala prevádzkovateľa kvôli vzájomnej neporovnateľnosti ich ponúk, keď
každý dopravca ponúkal niečo iné. Odporučila primátorovi mesta rokovať s
obidvoma záujemcami. Uchádzači potom rozšírili svoje pôvodné ponuky a
predložili ich písomne primátorovi a k dispozícii ich dostali aj poslanci.
Budúci prevádzkovateľ musel okrem iného akceptovať cestovný poriadok
navrhnutý mestom, maximálnu výšku potreby úhrady straty za výkony vo verejnom
záujme na rok 40 miliónov Sk, ako aj prenájom 35 autobusov a 2 trolejbusov v
majetku mesta minimálne vo výške ich odpisov. Mesto malo záujem tiež o
rozšírenie zliav pre cestujúcich o skupiny, ktoré nie sú teraz zohľadnené, i o
úpravy cestovných poriadkov a zriadenie liniek spájajúce jednotlivé časti mesta
bez potreby prestupovania.
Takže záver je z toho jeden:
SAD BBDS, menovite ing. Korniet a ing. Snopko, svojim dlhoročným arogantným a povýšeneckým jednaním a neochotou k priehľadným ekonomickým tokom ZAVRAŽDILI trolejbusy v Banskej Bystrici.
BBDS -Ing. Zambor (s Ing. Kornietom) nepriniesol nic naviac, nez bolo specifikovane Ing. Snopkom v tomto diskusnom fore, len sa zmienil o:
-nejakych priamych spojoch pre skolakov rano a poobede
-moznosti vstupu do MHD a.s. Banska Bystrica- BBDS-kou a tym by sa vraj vytvorilo nieco na styl dopravneho podniku mesta (teda BBDS by kupou akcii vstupila do mestskej MHD, a.s.
SAD ZV k ponuke ´prihodila´ nastup vsetkymi dverami, znizenie z 15 na 14 a nepozadovanie penazi od mesta do MHD, co urcite tiez velmi zavazilo pri rozhodovani poslancov, kedze ako Ing. Novansky hovoril, BBDS by chcela pravidelne uhradzanie vykonov vo verejnom zaujme (na co on poukazoval, ze mesto nema peniaze, vid exekucia Pentou ci nepravidelne naplnanie rozpoctu)
Perlickou je, ze Kralik v 3/4 rokovania odisiel a skoro 3/4 hodinu tam nebol. Co sa vraj este nikdy na tak dlhu dobu doteraz neudialo.
Vysloveny (az zaslepeny suhlas) so SAD ZV davali Toman, Smado, Novansky.
Naopak velmi opatrni boli Banik, Priehodova, Lichy, Bielik a najma Katreniak (ten spolu s Lichym boli za vytvorenie dopravneho podniku)
Poslanci i primator boli z temy MHD velmi nervozni, niektori navrhovali to presunut o tyzden, ked sa bude rozhodovat o rozpocte mesta. Dalej bola silna prestrelka s prednostom MsU Muronom, pre zbabranost sutaze, dost na nu nadavali.
P.S.: imhd.sk -ste mi nemuseli ujst Kym som sa vyteperil, uz ste boli fuc. Este sme sa mohli trochu porozpravat
Hlasovanim poslancov MsZ bol specateny osud BBDS ?
Hlasovalo 24 poslancov, z toho:
pre 18
proti 3
zdrzali sa 3
a nehlasoval 1
Co prinesie SAD ZV do MHD?
-NASTUP VSETKYMI DVERAMI ?
-ZRUSENIE II. TARIFNEHO PASMA
-ZRUSENIE TROLEJBUSOV (nakup autobusov za cca 250-300mil. (podla toho, co som sa osobne rozpraval s tym panom, co to prezentoval, budu dodavane k februaru=1. dodavka/ 2.cast k marcu/ 3.cast k aprilu, termin zavisi to od toho, ci tam budu plynove/nizkopodlazne/klbove-to ma trvat najdlhsie)
-znizenie ceny cestovneho listka z 15 na 14 Sk a cipova karta o 1 Sk lacnejsie (podobnost s cenou v MHD ZV od 1/1/05), znizenie cien aj pre ostatne skupiny cestujucich (nespecifikovane na rokovani zastupitelstva
-prepojenie MHD+SAD ZV s BB MHD (univerzalnost zliav a kariet)
-pravdepodobne (neuvadzali konkretnosti) zmenu vedenia liniek (hviezdicovy system MHD)
-autobusy splnajuce normy EURO 3 (tie, co budu kupovane od leta, EURO 4)
-zarucenie uplnej kontroly penazi mesta vkladanych do MHD (aspon to tvrdili)
-tiez sa zmienili, ze by prispeli k dostavbe autobusovej stanice (co bolo trosku komicke, kedze ju vlastni BBDS-hoc to uviedli, ze aj ked ju vlastni BBDS)
-podla toho navrhu, mesto by ´nevlialo do MHD´ peniaze, kedze planuju odkupit mestske autobusy a teda ak by to prebehlo, dali by este mestu cca 4 mil.
Podla toho, co som sa s tym panom osobne rozpraval, nie som si isty (vdaka tomu hviezdicovemu systemu MHD) ci bude prestupna tarifa, hoc sice nieco naznacoval, no ruku do ohna za to by som nedal.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
mimi