Reakcia na: Petik #10674:
AS sa bezpodmienečne musí stať aj konečnou zastávkou MHD (a nikdy z tade ani nemala byť premiestnená!). A to mi chceš potom povedať, že spoj MHD končiaci na AS si prestávky, čo má mať na tejto konečnej pôjde stráviť niekam na opačnú stranu mesta?!
PIT
Pritom by mal primárne zapracovávať rozšírenie o funkciu konečnej/prestupnej stanice MHD, ktorá je momentálne "dočasne" už dlhé roky realizovaná absolútne nevyhovujúcim spôsobom na ploche pakoviska na Uhlisku a ako LUK spomenul, o túto plochu je záujem a keďže nepatrí mestu a jeho vlastník má záujem ju opdredať, je nevyhnutné riešiť urýchlene konečnú MHD v priestoroch autobusovej stanice, kde mala byť umiestnená už od počiatku.
Projekt však počíta s využitím viac ako polovice celkovej plochy prislúchajúcej k AS za účelom obchodného priestoru, ktorý by pohltil i podstatnú časť súčasných nástupíšť. Takže Tvoj pocit o predimenzovanej ploche pre autobusy je mylný, keďže táto plocha by bola parkoviskom obchodného centra a nie AS. V návrhu projektu sa počíta myslím s nejakými 157 parkovacími miestami pod staničnou budovou, ale pochybujem, že sú to miesta pre autobusy!
Takže je skutočne na mieste otázka, kde by boli odstavované autobusy, ktoré končia v BB a až po niekoľkých hodinách sa vracajú do východzej zastávky + vozidlá MHD, ktoré bezpodmienečne musia byť spolu s ich konečnou zastávkou (a tomu potrebnými odstavnými plochami a nástupišťami a výstupišťami) súčasťou AS!
Projekt zjavne - aspoň podľa týchto nekomentovaných obrázkov - nepočíta skutočne s terminálom poskytujúcim komplexné dopravné služby, ale len pár nástupíšť, kde naberú cestujúcich, čo je nedostatočné pri takomto projekte! A nehnevajte sa, ale to, čo som videl pod názvom ÚAN Ostrava bolo niečo príšerne úbohé a absolútne nezodpovedá potrebám BB a radšej by som sa niečím takým neoháňal, pretože je to dôvodom, ktorý kladie značnú pochybnosť o zámere BBDS.
Zatiaľ ma nepresvedčili, akurát to z diaľky pekne vyzerá, len kto o zaplatí?