Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Zaujimave ze si to nikto nevsimol.

Na zastavke TESCO visi oznam formatu A5. Jeho doslovne znenie:
LINKA 99 JE OD 9.9.2005 ZRUSENA. Dispecing MHD

Predpokladam, ze ju obnovia pred Vianocami.
Jedno oneskorené historické okienko:
Dňa 5. 9. 1996 bola DOČASNE preložená konečná liniek MHD z autobusovej stanice na parkovisko na Mičinskej ceste. Čiže toto dočasné riešenie trvá už DEVÄŤ rokov... ?

V tejto súvislosti jeden článok v novinách:

http://vl-company.euweb.cz/clanky.html #04
Dokončí SAD-ka budovu autobusovej stanice?

(link treba prekopírovať bez medzier)
Ešte ku včerajšej návšteve BR:
Autobusy tam chodia často a strašne plné. Autobus z Tisovca išiel s pár ľuďmi, ale do Brezna prišiel poriadne nabitý. Len cez Pohronskú Polhoru a Michalovú šiel 20 minút.
Potom ďalej z BR do BB o 18-tej išiel ešte plnší autobus. Väčšina ľudí šla niekam na diskotéku do Podbrezovej a Bystričania sa potom nedostali...
Kľudne by sa tam uživili aj kĺbaky. Preto mám na vás aj jednu otázku, či náhodou neviete, či Karosa neuvažuje vyrábať kĺbové prímestské autobusy radu 960 (ako predchodkyne C744 a C943).
V Brezne by mali takéto autobusy uplatnenie a verím, že aj inde.
Reakcia na: Schuhu #10091:
na ISIC kartu ktora v preklade znamena International STUDENT Identity Card a mozu ju ziskat len ludia od veku 12 do 26 rokov! A co sa tyka zliav tak pouziovatelia tejto karty by na zaklade zmluvy a dohody s prepravcami SAD po CELOM Slovensku mali dostavat zlavy 20-30%!!! Zalezi na ochote informovanosti a ustretovosti kazdeho vodica ci tuto zlavu da alebo neda.. z mojich skusenosti ju v PO a KE kraji dava drviva vacsina dopravcov a to az do vysky 50% co je len chvalihodne! Inak to je uz bohuzial na zapade SR kde tieto zlavy aj napriek podpisanym dohodam odmietaju studentom poskytovat!
LUK: No takýto zaujímavý kĺbakový prejazd je nielen 54/2225 (25/2), ale napr. aj 55/725 (25/1) ☺

Ešte zopár zážitkov z mojej včerajšej návštevy Brezna:
Zrejme vďaka nevedomosti vodičov dáva väčšína z nich na ISIC kartu polovičnú zľavu, ktorú majú inak len deti do 15 rokov a študenti dochádzajúci do škôl. Na túto kartu sú zľavy tak 10% na vybraných diaľkových a medzinárodných linkách, a nie to ešte 50% na akejkoľvek dedinskej!
Reakcia na: LUK #10089:
oprava ...konané v meste...
Aj sa zdalo, že dopravca dnes vzal do úvahy podujatia konané do mesta a upravil podľa toho výpravu, ale opäť sa nevyhol lapsusom... ? Prečo na 25/1 bolo poobede vypravené sólo??? ? Hlavne že bol kĺbák na 25/2... (tu musel byť zaujímavý spoj 54/2225 - kĺbák v Uľanke na poslednom spoji... ? ? ? ). ?

A kedy bol spracovaný mimoriadny grafikon pre tieto dni, tak by si určite na seba zarobil, lebo dnes boli dosahované vyššie tržby, než niektoré pracovné dni... ?
Do tohtoročného Medzinárodného dňa bez áut sa v rámci kampane "Do mesta len bez môjho auta!" zapojila aj SAD Nitra, a.s., ktorá prevádzkuje verejnú autobusovú dopravu v Nitre. V súlade s cieľom tohto dňa ponúka 22.9.2005 tým, ktorí sa preukážu vodičovi autobusu technickým preukazom od svojho auta, bezplatné cestovanie mestskou hromadnou dopravou v Nitre.

Viac informácií o Európskom týždni mobility a Medzinárodnom dni bez áut nájdete na oficiálnych stránkach www.22september.org.

http://www.imhd.sk/nr/index.php?w=212b2e29362f2eef392b2e29362f2eef1f&n=2884
Veľmi si cením, že dopravca dal sám od seba pri príležitosti Radvanského jarmoku a Dní mesta poumývať svoje vozidlá... ? ? ?
Reakcia na: Petik #10085:
bystrická chronometráž nie je relavantný a hodnoverný porovnávací ukazovateľ. Ja som to prepočítal na kilometre a vyšlo mi, že cez Karlovo by to bolo takmer o kilometer viac (na jednom spoji).
Ja vychádzam z predpokladu, že do centrálnej oblasti (Moyzesovo nám.+Nám. SNP) mám kapacitné spojenie zo Sásovej aj prostredníctvom L24+25.
Reakcia na: LUK #10080:
Prepocitaval som chronometraz:
L20 teraz: Pie-ZSt 18min
--------------------------
L20 Pie-Karp 5min
L24 Karp-Kom 6min
L43 Kom-UMB 1min
L35 UMB-ZSt 7min
Celkom: 19min

Ale to nie je dolezite. Ty vychadzas z predpokladu, ze vsetci zo Sasovej cestuju k leninovi. Ja si myslim, ze keby bola zastavka na krizovatke Komenskeho x Horna, tak prave toto miesto by sa stalo zaujimave z hladiska ciela cestujucich.
Ked ze tento vikend bude v nasom meste dost rusno je potrebne cestujucu verejnost uspokojit dostatocnym posilnenim spojov hlavne linky 22 24 25 o klbove vozidla. Dufajme ze to kompetentni budu reflektovat.
Aktualizácia cp.sk:
- linka 701506 spoj 1 do Bratislavy s odchodom z BB, AS o 14:50 premáva od 05.09.2005 z BB, AS o 14:50 s obmedzením premáva len v pracovných dňoch, v nedeľu a štátom uznané sviatky;
- linka 701506 spoj 2 do Popradu s odchodom z BB, AS o 14:50 premáva od 05.09.2005 z BB, AS o 14:50 len v pondelok až sobotu.
Reakcia na: galiyosha #10077:
Aby som ešte doplnil - v oblúkoch nie sú ani tak dôležité výkyvné závesy, každá oblúková zostava je z princípu pevná (pri akomkoľvek pokuse o pružnosť by to viedlo len k preveseniu oblúka snahou trolejových vodičov ísť najkratšou cestou), dlhé svorky s viacnásobnými závesmi sa používajú z dôvodu lepšieho tvarovania oblúkov. Rovnako dobre sa dá oblúk vytvarovať aj z pevných svoriek s viacnásobnými závesmi (obratisko Búdková cesta) alebo aj s jednoduchými závesmi v prípade použitia kvalitného materiálu svoriek, aby sa nelámali do prapodivných tvarov. Dôležitý je čo najplynulejší tvar oblúka a jeho umiestnenie DOVNÚTRA dráhy prechádzanej vozidlom, v ideálnom prípade tak, aby zberače v každom okamihu tvorili dotyčnicu oblúka. Vtedy je pôsobenie odstredivých síl, čiže aj riziko vypadnutia zbračov, najmenšie.
Reakcia na: galiyosha #10077:
Ľahké zberače sú podstatné práve v oblúkoch. Heslo znie: Odstredivá sila.
Reakcia na: Petik #10071:
ad L20 - necestovali... ? , lebo by to bola o dosť dlhšia zbytočná zachádzka. Cez Jesenský vŕšok PREMÁVA L43 (v špičke s 30 min. int.). A tú by nebol problém poslať cez Nám. Š. Moyzesa a Hornou, lenže Karosou cez Hornú nie je žiaden med... A rušiť parkovacie miesta Ti len ťažko prejde (aj keď by som bol aj za).

ad #10069 - ja v to pevne dúfam... ?

Re #10077 galiyosha: bežná prax určite nie. Ja som si dnes z čiste výskumných dôvodov tiež dal jednu L6 a úplne som sa zhrozil, v akom stave je komunikácia, po ktorej premáva MHD... Jazdiť tadiaľ denne, tak dostanem morskú nemoc... ?

Re #10079 mimi: presunuté na www.banskabystrica.sk ?
Mozno to bude niekto kompetentny citat.Chcem upozornit na fatalne zle oznaceny docasny zakaz vjazdu na Bakosovu ulicu. Znacka zakaz odbocenia vpravo je umiestnena na ihlicnatom strome vodici ju maju len malu sancu vidiet. Pekna reklama k 750 vyrociu pani!
Taký výber z uznesení MsZ:

z 26. augusta 2005 číslo 408/2005 – MsZ

K bodu: D i s k u s i a
___________
Mestské zastupiteľstvo
I. b e r i e n a v e d o m i e
ústnu informáciu Ing. Martina Baníka, poslanca MsZ, z externého pracovného rokovania ku koncepčnej štúdii prepojenia diaľnice D1, rýchlostných ciest R1, R3 Dolný Kubín – Banská Bystrica – Zvolen a Dolný Kubín – Martin - Zvolen
II. u k l a d á
Ing. Miroslavovi Muroňovi, prednostovi MsÚ,
pripraviť návrh novely Všeobecne záväzného nariadenia o dani z nehnuteľnosti v zmysle zákona č. 582/2004 o miestnych daniach a miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady a predložiť resp. zaradiť do októbrového zastupiteľstva
III. u k l a d á
JUDr. Františkovi Vaškovičovi, náčelníkovi MsP,
zriadiť stanicu mestskej polície na sídlisku Rudlová – Sásová
Termín: 31. 3. 2006
IV. ž i a d a
Ing. Jána Králika, CSc., primátora mesta,
o predloženie informácie mestskému zastupiteľstvu v mesiaci september 2005 o stave prípravy zabezpečenia prevádzky MHD na rok 2006 v nadväznosti na uznesenie č. 307/2005 v znení schválenom na MsZ 24. 5. 2005

Ing. Ján Králik, CSc.,
primátor mesta
V Banskej Bystrici, 2. septembra 2005
Minulú sobotu som bol pol dňa v Bystrici, z časového (a aj ideologického) hľadiska som si doprial len okružnú jazdu linkou 6. Dosť ma prekvapilo, že vodič spomaľoval nielen pred každou podvesnou zostavou (to by som ešte celkom chápal, vyzerali asi tak odporne a krivo, ako tie bratislavské), ale aj pred každým na pohľad úplne normálnym a pekne vyzerajúcim oblúkom na klasických viacnásobných výkyvných svorkách. Cez oblúky šiel skutočne ako s hnojom. Akoby sa bál, že sa mu ten trolejbus prevráti. To je v BB bežná prax alebo sa jednalo len o čudnú techniku jazdy daného vodiča? Dotyčný trolejbus (1002) myslím nemal ľahké zberače, ale v oblúkoch by to predsa vadiť nemalo...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.