Reakcia na: Danny #10038:
takže poďme na to:1. už som Ti raz napísal, že za súčasného stavu vecí priestory pred železničnou stanicou pred MHD kapacitne nepostačujú. A na tom sa odvtedy nič nezmenilo, čiže ťahať sem ďaľšiu linku NIE JE MOŽNÉ.
2. ukončiť linku jednu zastávku pred železničnou stanicou je totálny zmysel... To nie je systémové riešenie.
3. na ulici 29.augusta platí zakáz zastavenia (snáď v celej jej dĺžke). To, že tam autobusy parkujú aj napriek tomu, by som dal do pozornosti mestskej polícii, keď si to dopravca nevie ošetriť sám...
4. otáčanie autobusov priamo na ul. 29.augusta hrozí kolíznymi situáciami
5. tie priestory nie sú určené na odstavovanie autobusov a ani nie sú vybavené potrebnými sociálnymi zariadeniami. To, že nimi nie sú vybavené ani takmer všetky ostatné konečné už je druhá vec a to by som zase dal do pozornosti inšpektorátu bezpečnosti práce alebo odborom... Takže nemôžeš to zariadiť ani tak, že určíš vodičom čerpať prestávky niekde za mestom, kde nie je vôbec nič (ani len tie platené záchody, ako na žst.)
6. v úseku Nám. slobody - Žel. stanica je už teraz bezdôvodne vysoký počet spojov - a to všetko len preto, že nie je možné s trolejbusom pokračovať niekde ďalej ako na žst. (napr. do Sásovej). Takže nie je dôvod pridávať tam ďaľšie linky. Už si zabudol, že boli opakované snahy dostať odtiaľ aj L34?
7. predĺženie L55 cez Sídlisko na žst. bude znamenať značný nárast vozokilometrov, budeš musieť viacej platiť vodičov, lebo sa im zvýšia výkony (a možno budeš potrebovať aj o jedno vozidlo a vodiča viac, lebo sa Ti predĺži jazdná doba na linke). Náklady Ti pôjdu značne hore, ale tržby sa nezmenia. Čiže kvôli tomu opäť zvýšime cestovné alebo ako?
8. čiže spravíš množstvo pre Teba navýhodných opatrení, ktoré ale pomôžu len úzkej skupine obyvateľov tohto mesta. V takom prípade sa Ti do pár dní (a buď si istý, že tých dní veľa nebude), ozvú aj obyvatelia z Jakuba a Uľanky, že aj oni sa potrebujú dostať priamo do oblasti Nám. slobody. Čiže im budeš musieť vyhoveť, keďže si len pred nedávnom vyhovel obyvateľom Kremničky. Na to sa Ti okamžite začnú ozývať ďaľší a ďaľší, že aj oni potrebujú priamy spoj tam a tam. A budeš zavádzať linky ako divý. A o chvíľu budeme mať v meste 182 liniek a každá bude premávať trikrát do mesiaca.
V SYSTÉME, KTORÝ CESTUJÚCICH ZA PRESTUPOVANIE POKUTUJE, TO ANI INAK SKONČIŤ NEMôŽE.
9. môžeme navrhnúť aj spojenie L55 s nejakou inou linkou (ktorou?), ktorá pokračuje cez Nám. slobody. Ale najskôr musíme nájsť takú linku s podobnými prepravnými nárokmi. A spojíme jednu, už tak veľmi dlhú linku, s ďaľšou (pravdepodobne) dlhou linkou a vznikne nám jedny hyperdlhá linka, na ktorej už CP bude len zdrap papiera, lebo sa nebude dať dodržiavať (najmä pre tarifný sstém zavedený v tejto MHD). A ešte k tomu opustíme aj tie jediné konečné ako-tak vybavené sociálnymi zariadeniami...
10. Priamym linkám odvšadiaľ všade vo vyspelom svete odzvonilo (a teraz už aj BA

- a) prestup za 0,- alebo 1,- SKK
- b) návrat k predplatným časovým lístkom, tzv. mesačníkom, kde sa už cestujúci sami vyselektujú do dvoch skupín - náhodní (budú ďalej jazdiť na jednotlivé lístky a za prestup platiť) a "verní", ktorým tak vlastne poskytnem tú možnosť prestupovať bezplatne tým, že im ponúknem mesačník.
- c) prechod k plnej časovej prestupnej tarife
ALE TO BY NIEKTO MUSEL POHNÚŤ MOZGOM A NIE SA STÁLE LEN NA NIEČO VYHOVÁRAŤ...
11. ja nechápem, ako sa vo svojich funkciách môžu už roky držať stále tí istí ľudia, keď ich výsledky sú viac ako diskutabilné... V roku 1995 prepravila bystrická MHD 55 miliónov cestujúcich. V roku 2002 23 miliónov, v roku 2004 17 miliónov. Tohto roku ešte menej... ? Prečo okamžite po vstupe privatizéra do SAD BBDS nezasadlo valné zhromaždenie a nepadali hlavy???
12. Ing. Snopko len prehodil problém tak, kam nepatrí. Hádam nemá dopravný odbor na MsÚ namiesto dopravcu navrhovať linkové vedenie v meste??? Linkové vedenie si (zatiaľ ešte stále) určuje dopravca na ZÁKLADE POTRIEB CESTUJÚCICH A PRIESKUMOV JEHO VYUŽÍVANOSTI. MsÚ im to má na základe odborných podkladov LEN SCHVÁLIŤ! Lenže v tomto meste sa zásahy do linkového vedenia robia (zrejme) podľa nálady (inak mi nikto neodôvodní napr. zrušenie L24) a z takto rozbitého linkového vedenia súčasne s uplaťňovanou tarifou (lebo málokedy absolvovaná cesta MHD-čkou zodpovedá skutočnej prepravnej potrebe) už ne je reálne možné zistiť prepravné potreby obyvateľstva tohto mesta.
Danny: "Ale to by musel niekto pohnut aj mozgom" - súhlas, ale to platí aj pre Teba. Nestačí len v prvom opojení z nejakého nápadu sa už len z neho tešiť, ale začať aj hľadať argumenty proti. A AŽ KEĎ ICH VŠETKY (alebo väčšinu) VYVRÁTIŠ, tak si môžeš povedať, že si navrhol niečo dobré. Viem, že mi teraz opäť povieš, že viem všetko len ofrflať, ohundrať a zamietnuť, ale ako vidíš, veci sú príliš komplikované, aby to bolo také jednoduché...
mimi