A dodám ešte, že ak skončia Mn vlaky Zvolen - Hontianske Tesáre (1 a 5) a Zvolen - Hontianske Nemce (1,2,4 a 5) tak budete mať o trať 153 iné strachy. Preto odporúčam tým čo ste v kraji aby ste nedali pokoj papalášom na VÚC. Netreba sa báť ich otravovať, oní sú od toho platení aby riešili to, čo majú. ? Nemôžu Vám nič zlé povedať a ignorovať Vás.
neoBB : Zo slovenskej strany ochota kedysi bola, lebo na našej strane sú koľaje kompletné dokonca do posledného cm po hranicu! Je to tam iba zarastené preventívne aby cigáni nechodili kradnúť koľajnice a matice, či tie "papučky" pre koľajnice na pripevnenie, lebo už aj také som videl na trati 141 pri ZM. Zo strany Maďarska je ochota menšia bohužiaľ a navyše trať na Maďarskej strane je ako to povedať, dosť kostrbatá, že sa tam treba držať aj keď sedíte. Aspoň tak mi povedal jeden veľmi znalý chlapík čo v Šahoch pracuje.
Bohužiaľ ani cezhraničný úsek nezaručuje úspech. Pozri sa aká je frekvencia osobákov medzi Slovenskom a Maďarskom - žiadne osobáky. Z Lučenca do Balassgyarmat a z Fiľakova do Somoskoujfalu tiež vlaky zrušili. Do Poľska nechodia ani turistické vlaky cez Muszynu. Tlačí sa aj na vyškrtanie Os vlakov z Čadce do Zwardońa a aj z Čadce do Mostov u Jablunkova. Preto ak 153 nechcú oživiť ani pre dopravu vnútroštátnu, tak pre medzištátnu už tobôž nie. Sme v EÚ ale osobná doprava paradoxne končí v pohraničnej stanici. Hranice padli, pasové kontroly padli, ale ZSSK a autobusoví dopravcovia nám tie hranice vybudovali ešte horšie ako boli.
myslím si že keby sa dorobilo chybajucich 6km trate medzi sahamy a dregelypalankom vznikla by zaujimava trat ktorá by spojila zaujimave regiony..taká trat ZV-KA-Dudince-Šahy-dregelypalank-vac-dunakeszi-budapest---Neverim ze po tomto dobudovaní by táto trat zostala mrtva...A Myslím si že na takyto medzinarodný projekt by sa dal použit aj nejaký europrojekt...(tuším ze niečo podobne sa udialo medzi cr a pl)
Zdravím. Nedávno som bol s kamarátom na výlete v Šahoch a dali sme do debaty so sprievodcom vo vlaku Šahy - Čata. Spomenul nám, že už viac krát boli snahy niečo robiť pre obnovu vlakového spojenia Zvolen - Šahy. Mali byť sprvoti na skúšku 3 pár vlakov ale nič sa také nekonalo. Osobne čo som si všimol bolo by žiadúce spraviť návoz do Zvolena pre pracujúcich, ktorí začínajú o 6tej a potom školáci + pracujúci začínajúci medzi 7:00 a 8:00. Poobede spraviť odvoz opačným smerom pre školákov, potom 2-3 spoje pre pracujúcich, čiže 6 párov vlakov.
Ak máte nejaké znalosti alebo ste niečo počuli, môžete mi nejaké informácie posunúť? Kedy bolo najbližšie k obnove vlakovej dopravy a na čom to vlastne dodnes stojí? Stojím si za tým, že nechať nevyužívaných 74 km železnice je na hlavu postavené, ak nepočítam Mn vlaky v 1,3,5 po Hontianske Tesáre a v 2 a 4 po Hontianske Tesáre, čo je ale bieda aj tak. Čím viac ľudí sa mi ozve na mail, tým lepšie. ? ?
Najjednoduchšie je prejsť hneď vedľa autobusovej stanice pred budovu železničnej stanice a nastúpiť na spoj trolejbusovej linky č. 1, ktorá má konečnú rovno pred nemocnicou (teda ze predpokladu, že sa chceš dostať do hlavnej časti FNsP F. D. Roosevelta, resp. do DFNsP na Nám. arm. gem. L. Svobodu.
takýchto ciest chýba v BB niekoľko, a podla mna najviac asi tá nezrealizovaná z kostiviarskej od dialnice na karlovo, tá aj tušim mala vychádzať rovno v križovatke zo sásovskou cestou, tam by možno bodol aj kruháč, ak by tam bolo kde. táto cesta by bola fakt záchrana pre automobilovu dopravu, v okolí kostiviarskej a medeného hámra, a celkovo priepustnosti do sásovej. z MHD by tam čisto teoreticky mohli premávať tie "školské" 25 čo chodia ráno 2-4 minúty po normálnej 25ke, zo spojov by šli hore na dialnicu a stáli by až na Sásova, Ihrisko, mali by to lepšie ako na čas, tak asi aj na kilometre.
no zlý nápad by to tam vôbec nebol, už dávno som rozmýšlal nad tým že keby táto cesta existovala, tak 33 by mohla chodiť z úsvitu na štiavničky a odtiaľ k domu moyzes, a bola by takto vyriešená aj obsluha štiavničiek.
V súvislosti s výstavbou II. etapy ESC sa spomína aj výstavba novej prepojujúcej komunikácie na Belveder v smere od Štiavničiek (Hutnej ul.?). Vie niekto k tomuto nejaké podrobnosti, najlepšie zákres v projekte, príp. vizualizácia územného riešenia?
Všimol som si, že v poslednom čase pribudlo hodne posprejovaných plôch na MÚK Rudlová. Posprejovaný je podjazd popod žel. trať 170, rovnako aj protihlukové steny. A každý týždeň niečo pribudne. Neviem aká je situácia na ostatných úsekoch SO keďže tadiaľ jazdím zriedkavo, ale už to prestáva byť pekné - rok po jeho sprevádzkovaní. Uvidíme, či dôjde k odstraňovaniu grafitov, nakoľko súčasťou projektu je aj údržba diela do roku 2041 a ak sa nemýlim, tak tie steny by mali mať aj nejaký anti-graffiti náter, a teda ich odstraňovanie by malo byť jednoduchšie, nie?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.