Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: PIT #2384:
Vcerajsie televizne noviny mas tu: http://archiv.markiza.sk

A to by si sa divil - ja si pamatam hlasenie v Presove pred odchodom jednotky 460, citujem "Elektricky motorovy osobny vlak cislo 8701 do Kosic", takze EMOs 🙂
Reakcia na: Vladimír #2386:
Ešte k tým TN --> Hovorkyňa polície schálila postup policjatov, potvrdila, že prehľadávať cestujúcich a takto pátrať po peňaženke nemali podľa zákona právo a cestujúcej verejnosti odpoúčala, aby bola viac opatrná 😕
Reakcia na: PIT #2384:
Vo včerajších TN sa bystrická MHD dostala do deja len okrajovo. Popisoval si prípad jednej pani, ktorá po nástupe do autobusu MHD si kúpila lístok, sadla na sedadlo a vzápätí jej zazvonil mobil. Keď po krátkej chvíli dotelefonovala, zistila, že niekto využil moment nepozornosti a z kabelky jej vytiahol peňaženku, podľa jej slov, s veľmi vysokým finančným obnosom, všetkými možnými dokladmi a pod. Keďže len pred chvíľou z nej platila cestovné, vedela, žu ju pri nástupe do autobusu mala. Keďže medzitým nebola žiadna zastávke, zlodej sa garantovane musel nachádzať v autobuse, nemal možnosť ho opustiť. Preto ihneď šla za vodičom, vysvetlila mu situáciu a on konal - zastavil a dvere neotvoril. Následne zavolal políciu, aby sa peniaze vrátili vlastníčke. Cestujúci vraj na príchod polície čakali cca pol hodiny. Po príchode policajtov všetci, a najmä okradnutá cestujúca, zažili šok. Policajti vyhlásili, že nemajú právomoc prehľadávať ľudí a kázali dvere otvoriť a ľudí vypustiť. Dotyčnú úprime ľutujem, pretože po tomto prípade sa už skutočne môže každý zlodej vysmiať spravodlivosti do tváre.
No a popri tom príspevku boli boužité rôzne ilistračné zábery, a tak som videl tie EMtesty a pod.

Čo sa týka vlakov, tak neviem, či je to tak ešte vždy (mám dojem, že už nie), ale každopádne do nedávnej minulosti sa v Prešove zásadne diesláky označovali ako "Os" a elektrické ako "EMos". Teraz sa už síce na tabuliach EMos nepíše, ale v staničnom rozhlase naďalej komentujú vlaky štýlom "Elektrický motorový osobý vlak do Košíc príde na piatu koľaj..." 🙂
Reakcia na: PIT #2384:

mne sa viac paci oznacenie v ZIline Mzr
Reakcia na: Vladimír #2382:

O nejakej striktnej uniformite ako je tomu u letušiek sa v žiadnom prípade hovoriť nedá, ale niektorí vodiči zvyknú byť ladení v klasickom modrom, sú aj takí, čo majú bežne oblečenú modrú košeľu i nohavice + vesta so znakom ČSAD, ale to je výnimka. Tak ako vo všetkom, ani tomuto nie je venovaná nejaká zvláštna pozornosť a v lete nie je problém vidieť vodiča len v tielku.

Neviete mi niekto napísať, čo to dávali včera v TN o banskobystrickej MHD?

Čo sa týka vlakov. Vladimír, Kami - nič si z toho nerobte, ani sami železničiari spolu s prednostom stanice v BB nemajú prehľad o tom, aké druhy vlaky prevádzkuje ZSSK. Inak by nikdy nepoužili označenie druhu "MOs", ktorý NEEXISTUJE. Je to len výmysel pre označenie tzv. "motoriek" (resp. "krokodílov" ako to nazval S499.1023) a chvíľu týmto nezmyslom označovali aj Zr vlaky 840. S tým prestali potom, čo som bol vysvetliť jednému výpravcovi, že Zr sa nerovná MOs, resp. že všetky naše vlaky sú motorové, inak by sa nepohli a druh vlaku sa vôbec nevzťahuje na to, či sa jedná o spaľovací alebo elekktrický motor. Pri elektrickej trakcii by ich potom označovali EOs? 🙂
V tých TN bolo aj krásne vidieť displeje EMtest - konkrétne som videl L22 s cieľom
SÁSOVÁ
PIENINSKÁ
Véééľmi pekné. Aj ten font na čísle 22 sa mi celkom páčil. Ale zato bolo krásne vidieť tie behajúce čiary po emtesťáckom displeji 🙂
Reakcia na: S499.1023 #2381:
Absolútny abstinent nie som, ale držím sa zásady, že všetko s mierou. Ale z tých 100 litrov aj tak nič nebude, lebo zo zásady nezvyknem uzatvárať stávky 🙂

Bystričania: Po vzhliadnutí príspevku v dnešných Televíznych novinách TV Markíza z prostredia banskobystrickej MHD som si dodatočne spomenul na jednu vec --> Ten vodič, čo s ním hovorili mal uniformu? V BB majú vodiči MHD uniformy???
Reakcia na: Vladimír #2380:
Ja Ti vysvetlím, čo je riadiaci vozeň a stavím sa o 100 l sud Plzenského Prazdroja (ktorý potom vypijem s Papyrom, keďže Ty si abstinent:-) ), že to úplne bez problémov pochopíš.
I.
Reakcia na: PIT #2370:
Ja som sa na 840-tke viezol z Prešova do Veľkého Šariša, čiže doslova v rámci obvodu MHD. A tak som si aj pripadal. Ako v električke. Neviem si predstaviť cestovať v niečom takom cez pol republiky. Veď tuším priestoru na státie je tam podstatne viac ako miest na sedenie.

Re #2379 Kami: Z toho si nič nerob, mne to železničiarenie tiež nejde. Mne sa už niekoľko ľudí nezávisle od seba pokúšalo vysvetliť, čo je riadiaci vozeň, ale nikto z nich nepodal taký presvedčivý opis, aby som z toho pochopil, čo to ej. A život ide ďalej.

Darmo, MHD je MHD. Čo je Ikarus a čo Karosa vieme všetci :o)
Priznavam, ze ani ja tej modrej reci nerozumiem. Ledva zvladam rozlisovat co je lokomotiva, co motorak a co vozne. 🙂
Reakcia na: PIT #2377:
Pochopil si to úplne správne. Akurát neviem, či je to 🙂 alebo 😞. Čo sa týka orientácie v prezývkach - skús zadať do nejakých vyhľadávačov, ale skôr česky (krokodýl, brejlovec) - je veľa stránok kde sú prezývky aj obrázky aj vysvetlenie ako čo k svojej prezývke prišlo.
I.
Reakcia na: S499.1023 #2376:

Takže ak som to správne pochopil, súprava Ex 530/531 Hron sa skladá v podstate zo 4 rovnakých vozňov, pričom v jednom zaplatím za biely záhlavok a nič iné naviac 1,5 násobok toho, čo stoja ostatné tri vozne. Takže Tvoja posledná veta to vystihuje - ZSSK najlepšie vie aj bez názoru ľudí, čo "substrát" potrebuje.
Inak je ťažko sa vyznať v tých vašich názvoch ako napr. "krokodíl", "okuliarnik", "laminátka" a pod.
Reakcia na: PIT #2374:
Vozne Bmee u ZSSK existujú vo dvoch variantoch - pôvodné s 8 extrémne úzkymi sedadlami v kupé a preznačené ex-Amee, ktoré sa od Amee odlišujú len tým, že nemajú žltý pruh nad oknami:-). Vozne Amee nezodpovedali požiadavkám na 1. triedu ale vtedajše ČD ich požadovali, pretože Waggonbau Bautzen ešte nemala hotovú 9-okennú skriňu. Takéto "pravé" Amee je možné vidieť napr. v Rumunsku, či v Poľsku (kde sú, samozrejme, označené tzv. univerzálnym poľským typom Admnu:-) ). V ČR už žiadne Amee neexistujú, všetky boli preznačené na Bmee. Taktiež tam už neexistujú žiadne 8-miestne Bmee, všetky boli rekonštruované na 6 sedadiel v kupé. Zločinecká Spoločnosť však usúdila, že substrátu je do toho nič, ako sa prepravuje, pretože oni to vedia lepšie a že radšej povezie prázdne Amee než plné Bmee.
I.
Postreh:
Na zastávkach Uhlisko, parkovisko a Bellušova ešte stále visia CP L34, pričom oznam už nevisí ani na jednej z nich. Akurát, že si niekto dal námahu a CP v smere Podlavice z časti zoškrabal.
Reakcia na: S499.1023 #2373:

"vaňa" das ist ein Begriif fur so etwas: http://prototypy.bilysklep.cz/850/obr/850007a.jpg. Skrátka ja sa do označení typov vozidiel nevyznám, takže len kvôli vám znalým vyhľadávam na nete, aby som vám nejak priblížil to, čo myslím. Takže podľa obrázku, ktorý som našiel, to bude ten M286.
Inak čo sa týka súpravy Ex 530/531 Hron, kategória vozňov sa preradením z IC na Ex znížila na 3 x 2. tr. Bmee + 1 x 1. tr. Amee (ak som to označil správne). Žiadny reštauračný vozeň, oddiel s barom, či mobilbar. IC 530/531 Hron posledne mával 1,5 vozňa 1. tr. a 0,5 vozňa oddiel s barom (na vozni bol aj nápis Mobil Bar) + 3 vozne 2. tr.
Inak zaujímalo by ma, aký je rozdiel medzi 1. tr. vozňa Amee a 2. tr. vozňa Bmee. Ex 530/531 som zatiaľ nepoužil, ale z vonka tie vozne vyzerajú rovnako; v kupé je v oboch prípadoch 6 miest, akurát že v 1. tr. sú biele záhlavky. Takže takto navonok sa mi nezdá byť adekvátne zaplatiť za 1. tr. 1,5 násobok cestovného, keď je to v podstate to isté.
Reakcia na: PIT #2370:
Was ist das "vaňa"? Krokodíl, čiže M286.0/1?
I.
Reakcia na: Papyr #2368:
Lenže Zločinecká Spoločnosť žiadne zľavy nedá, lebo cestujúci by ich zneužívali (rozumej využívali) a to teda nie. Nebudeme si predsa do našich vlakov lákať nejaký substrát. Ešte by začali jazdiť a čo my potom s tým? My predsa musíme železnicu doviesť do čiernych čísel. A keďže zisková osobná preprava na železnici neexistuje, tak jediná cesta je všetko zrušiť. Ešte predtým treba ale zmodernizovať korytory a nakúpiť nové moderné jednotky, aby niečo kvaplo do vrecka na všimnom a keď to budeme rozpredávať, tak kvapne zase...
I.
Reakcia na: Papyr #2369:
Hej, veď ja viem, čo myslíš, len som chcel upozorniť, že to nie je mobilbar, že mobilbar je niečo iné:-). ČD už z BRcm lehátka vymonotvali, volá sa to terazky BRm, jazdilo to na Slovane a na Devkanovi, terazky neviem, kami ich radia, už som ich dávno nevidel. Modernejší prípad toho istého je ARpeer čo jazdí na Strele a tuším aj na Hrone. To sú hneď dve mrychy jednou ranou - pol vagónu jednotka, pol vagónu krčma:-). Inak u tých vložákov by som na kupé netrval, už som si na tie dobré veľkopriestoráky celkom zvykol. Možno by stačili vložáky dva - jeden motor, jeden ARtn, jeden Btn-reko, druhý motor.
I.
Reakcia na: Vladimír #2344:

Ad 840 na diaľkové trasy - prečítaj si na stránke ZSSK včerajšiu aktualizáciu v časti "Cestovanie vlakom; Vaše pohodlie náš cieľ" o tom, že tieto jednotky skvelé sú a je jedno, že nemáš kam dať nohy a takto skrčený cestuješ napr. 2 hodiny (http://dop.slovakrail.sk/info_840.html). Sú tu uvedené aj základné technické parametre (počet miest je 94 + 16 SKLOPNÝCH). Skrátka pre ZSSK stačí, že je niečo nové a tým pádom to je automaticky aj POHODLNÉ! Je to niečo podobné ako motorové vozne myslím rady 810 - tie klasické hranaté motorky (ide napr. o 16:26 z BB do ZV a 17:58 z BB do BR). Tie boli tiež jedného času nové, ale sedadlá boli tvrdé a asi v 90 stupňovom uhle s operadlom, takže sedieť tam bolo utrpenie. Pritom na starých "vaniach" (ide napr. 18:58 z BB do Diviak alebo posledný pár vlakov BB-ZV) sú pohodlné priestorné a mäkké sedadlá. O 840 ZSSK rozpráva, aké sú tieto sedadlá špeciálne tvarované, ale ja opakujem, že vôbec nie som presvedčený, že by sa nich dalo pohodlne sedieť v plne obsadenom vlaku na DIAĽKOVEJ TRASE. Takže nie všetko čo je nové, je aj vždy účelné, resp. účelne využité!
Reakcia na: S499.1023 #2367:
proste 1/2 vagonu restauracia. Nieco, ako ma vagon BRcm, ale s vymontovanim lehatok.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.