http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=1253391
Výstavba BY MALA začať v roku 2005; spomínaný základný kameň bol položený 29. 08. 1995, takže či reči prejdú k činom...?
re papyr: trati vhodnych na okamzitu elektrifikaciu je tu viac, napr: bnm-ds-kn, surany-pd, zv-lc-rv-ke to ako 25kV,50Hz a okrem tebou udavaneho he aj vrutky-horna stubna/cremosne, po-bj, pp-plavec troma kilami. a potom do okresu svidnik natiahnut kolaje. aspon na ukazku a postavit zst. svidnik hlavna stanica. snad ti netreba vysvetlovat pohnutky napisania tohto prispevku? ¡-)
re petik: mozno aj zdvojkolajnit. inak, ak dovolis, rad by som ta vyviedol z omylu: elektrifikacia vyrazne zvysi priepustnost trate. pre porovnanie: stopni si, kolko trva rozjazd 1000tonoveho vlaku vedeneho napr.: 753 a rovnakeho vlaku pop rovnakej trati vedeneho napr.:240. a to nie je o sekundach, to su minuty k dobru pre elektricku trakciu, nevraviac o ekologickych aspektoch. a taktiez nezabudaj, ze u zssk ani jedna motorova masina nema vyssiu povolenu rychlost ako 100km/h, co sa tiez moze, ale nemusi prejavit na priepustnosti trate, podla toho, ci sa tam tolko jazdit da. ked som tade jazdil ja, tak tam nikde viac ako 100km/h nebolo. skoda, lebo na 120 by sa to urcite upravit dalo. a v radvani, vlkanovej a sliaci pridat este jednu dopravnu kolaj, tak ani nemusis zdvojkolajnovat.
re majkl: iste ma bardota svoje caro. mimochodom, ja mam velmi pozitivny vztah k vsetkym 310tkovym motorom, ale nevidim najmensi dovod netahat drat a namiesto toho prepriahat. a mimochodom, videl si u zlodejskej as 2x749? ja nie, len 2x751 a 2x752, sice na kabli, ale za to 3clenne obsadenu: nesamostatny rusnovodic+pomocnik na 1.masine a pomocnik na druhej? v plesivci asi tiez necitali schemy viacnasobneho riadenia.
re majkl: iste ma bardota svoje caro. mimochodom, ja mam velmi pozitivny vztah k vsetkym 310tkovym motorom, ale nevidim najmensi dovod netahat drat a namiesto toho prepriahat. a mimochodom, videl si u zlodejskej as 2x749? ja nie, len 2x751 a 2x752, sice na kabli, ale za to 3clenne obsadenu: nesamostatny rusnovodic+pomocnik na 1.masine a pomocnik na druhej? v plesivci asi tiez necitali schemy viacnasobneho riadenia...
Suhlasim s elektrifikaciou. Sice sa tym nezvysi priepustnost trate, ale urcite sa zlepsi vedenie vlakov. Ocakavam ze od NZ a LV budu osobaky pokracovat az do BB. Tym BB ziska dalsi smer, kam sa da cestovat vlakom. Po predlzeni rychlikov z BA do BB klesne jazdna doba BA-BB pod 3 a pol hodiny (IC pod 3h).
Zlepsi sa postavenie BB ako zeleznicneho uzla... mozno sa aj dostane na uroven Zvolenu (ak neobnovia dopravu do Siah).
Zdvojkolajnenie myslim ze nie je az tak kritickym bodom. V pripade potreby by stacilo zdvojkolajnit usek Sliac-Vlkanova, kde by sa mohli pohodlne krizovat vsetky vlaky -ako lanovka na Hrebienok:).
Ak sa pytas na trat BB-ZV, tak ta trat je podla mojho nazoru momentalne najvhodnejsia na elektrifikovanie v ramci celeho Slovenska. Tam si to elektriku vyslovene ziada. Hned druha za nou je trat Banovce nad Ondavou-Humenne.
ale ja sa pýtam, je tá elektrifikácia vôbec nutná? Veď napríklad taký "duplo-bardot" (2x749) s R 420/1 Excelsior medzi Karlovými Varmi a Kadaňou má svoje čaro.
Zdvojkoľajnenie by bolo potrebnejšie.
re majkl: a to tam este teraz luptak z volneho chodi poklepavat po zakladnom kameni elektrifikacie?
:-D)) fyyyha, odolna vydrz... ale mozno dufa, ze to zauveruje svokra z dopravnej banky, vsak ked uz nie muruvat, tak aspon patky betonuvat by mohov... nach tje mjesacki nebezia na prazdnvo, nie? jaj, ja som nevedev, ze nam dopravna banka skrachovala
problem je prave s tymto jednym spojom. Ked ide maly TAM (tzv. ciciak) tak poberie vsetkych ludi, ale ked je pokazeny (uz 2 mesiace) ide Vario. To ma sice oficialnu kapacitu 40 ludi, ale v praxi su s nim problemy. Vacsinou ludi poberie. Podla mojho prieskumu pristupuje pri fakulte maximalne 5 studentov. Dalsie spoje vykonavane (o hodinu z Gastanovej) tymto vozidlom su uz v poriadku.
Co sa tyka vystupovania, je to problem vozidla. Staci jeden stojaci v ulicke a uz je problem. Podla mna MB Vario v tejto uprave nie je vhodne na mestsku prevadzku.
Kontaktovali ste kompetentnych aj priamo, mimo diskusie ?
tak keď som v januári bol naposledy vlakom v BB, tak stav elektrifikácie bol rovnaký, ako si popísal. Ale niekde som čítal, že už je to zaradené medzi prioritné stavby na najbližšie obdobie (5 r.)
Sudruh Luptak?No ale povedzme si otvorene,vazeni,kto za toto moze,ze sa neelektrizuvalo?Moze za to Luptak?Moze za to robotnicka trieda?Nieee.Vinovate su tieto menezmenty a eserocky.Nedodali nam dostatok japoniek a kelni,inak by uz davno bolo elektrizuvane,aj trojfazovo,zo stavebneho rozvadzaca na napajanie miesaciek.A povedzme si my otvorene,kto vlastne potrebuje tuto elektrizaciu,laminarky a ine imperialisticke vynalezy?Robotnicka trieda ich urcite nepotrebuje,ved ked zvolite Luptaka,o desat rokov kazdy robotnik bude mat svoju vlastnu plesnivu S120.A kto ma nebude volit,toho chytim,kopnem,hodim do skarpy...
otazka na kohokolvek znaleho problemu:
ako sa ma elektrifikacia zv-bb? posledne stadium, ktore mam v mojej mozgovnici utkvete bolo spagat po zv-mesto, par stlpov dalej smer bc, potom par patiek a nakoniec kdesi pred sliacom koniec vykopovych prac. to predposledne bolo, ked sudruh luptak asi 3tyzdne predtym kladol zakladny kamen tejto stavby ??kolko??neviemrocia. ak mozte, zistite mi prosim, viac. vdakujem vopred.
citaju to tu este z emtestu? ak hej, tak nech si ten svoj system studentskych kariet strcia niekam! clovek aby sa len rozculoval, kua na celej skole mi nikto nevie zmenit na karte datum jej platnosti........posielaju si to kade tade a prd z toho nakoniec..........
Dúfam, že sa nemýlim, ale myslím, že pri ostatných dverách sú v NR len označovče na čipové karty. Ten kto chce lístok od vodiča musí ísť prednými dverami.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.