Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Majkl: už som našiel aj deviaty zvolenský plyňák - 811AY 🙂 Minule išli oproti mne takmer za sebou hneď štyri - a potom si nemysli, že ich je pätnásť... ?
Reakcia na: Tom #6948:
No, stopovat v meste je dost netradicne... a to ti aj niekto zastavi?
A ešte jedna vec ma teší. A to to, že na trolejbuske došlo k umytiu vozidiel bez toho, aby sa toho cestujúca verejnosť musela dožadovať. 🙂 Ale to isté by mohli spraviť aj na autobuske... ?
mimi: Práveže bezomňa sa tu konečne rozbehla debata na úrovni. 🙂 A dokonca aj pán Snopko sa zapojil... 🙂
Občania žiadajú vysvetlenie!

„V prvej fáze sme písomne oslovili primátora mesta aj riaditeľa spoločnosti SAD s cieľom vyprovokovať verejné stretnutie s obyvateľmi Bystrice, aby situáciu vysvetlili,“ hovorí o reakcii Občianskeho združenia Občania v akcii na situáciu s MHD Jaroslav Huba. Listy posielali len nedávno, zatiaľ teda nie je známe, či sa stretnutie uskutoční a kedy. Združeniu ide aj o to, aby mali Podlavice priame spojenie s mestom. Usilujú sa o to už dlho. Najprv cesta seriózneho rokovania, potom protestná akcia - to je plán Občanov v akcii. Prinášame aj úryvok z listu, ktorý poslali občania primátorovi Jánovi Králikovi a dali na vedomie riaditeľovi SAD BBDS Igorovi Kornietovi:
Vážený pán primátor!
Obraciame sa na Vás v mene občanov, členov občianskeho združenia Občania v akcii - Podlavice, očami Podlavičanov i členov Občianskej rady a žiadame Vás o riešenie nášho problému dopravy a zároveň Vás chceme požiadať o odpovede na otázky súvisiace so zabezpečením dopravy v meste a prímestských častiach Banskej Bystrice. Chceme Vás požiadať o odpovede na každým rokom sa opakujúce otázky mnohých z nás. Je spracovaný, alebo sa pracuje na dopravnom genereli mesta Banská Bystrica, alebo obdobnom pláne, ktorý rieši dopravu obyvateľov mesta? Budú sa každým rokom meniť cestovné poriadky a trasy autobusovej dopravy netransparentne bez spoluúčasti občanov a cestujúcej verejnosti? Komu má slúžiť komplikovaná a nevýhodná preprava občanov? Kto je zodpovedný za schválenie a podpísanie cestovných poriadkov zo strany mesta?
Kedy a ako chcete zlepšiť kultúru cestovania a kvalitu služieb prepravy občanov mesta Banská Bystrica? Predložili ste, alebo informovali ste na rokovaní mestskej rady a mestského zastupiteľstva v priebehu roka 2004 o situácii v MHD (napríklad výsledky preukazovania predpokladanej straty z poskytovania výkonov vo verejnom záujme v pravidelnej autobusovej doprave podľa vyhlášky 151/2003 Z.z.)? Ak je mestská doprava príťažou pre SAD BBDS, prečo nevyhlásite verejnú súťaž na nového prepravcu? Zároveň Vás žiadame, aby ste vyvinuli maximálne úsilie na vrátenie liniek z a do Podlavíc do stavu ako pred 1.1.2005, pretože nové trasovanie nemá žiadnu logik a je nevýhodné pre všetkých obyvateľov mesta.
11.1.2005

V predchádzajúcom čísle BB žurnálu sme vás informovali aj o prebiehajúcej petičnej akcii občanov sídliska Fončorda za znovuzavedenie autobusovej linky číslo 24, ktorú Slovenská autobusová doprava Banskobystrická dopravná spoločnosť (SAD BBDS) v rámci opatrení smerujúcich k redukcii spojov, ich zrušenie a napokon aj k zvýšeniu cestovného zrušila. Petícia má podľa jej iniciátorov: „Upozorniť primátora mesta a aj zástupcov SAD, že nedoriešením problémov mestskej verejnej dopravy a rozhodnutím o zrušení autobusovej linky číslo 24, ale aj zrušením a nevhodným presmerovaním niektorých ďalších liniek, veľmi nepríjemne zasiahli do života občanov Banskej Bystrice,“ uvádzajú iniciátori k významu petície.
Petičné hárky obsahujú 1379 podpisov obyvateľov dvoch najväčších sídlisk v Bystrici - Sásovej a Fončordy. Iveta Majerová, Renáta Žiačiková a Milan Lichý ju odovzdali primátorovi mesta Jánovi Králikovi.

Mat, BB Žurnál č.2/2005 27.1.2005
Luk vitaj spat bez teba to tu nebolo ono.
Všetkých, ktorí sa tešili, že je tu odomňa pokoj, sklamem. Som späť. Bohužiaľ som bol troška mimo, tak len stručne:

Re #6836 Papyr: Toto už je na totálnu demontáž celého systému ako takého a na vybudovanie nového, lebo to už nemá ani len náznak nejakej úrovne... ?

Re #6858 Schuhu: to čo má znamenať, že 867BA je na L20 a 868BA na L80??? Aj ja som si už všimol...

Re #6870 Snopko: tento priestor môžete využívať kedykoľvek a koľkokoľvek, radi sa niečo nové dozvieme... ?

Re #6888 Tom: nemôžeš hodnotiť tento "výlukový" stav za definitívny. Po spustení trate k Tescu tam tiež budú trtolejbusy. A keby L3 nebola dostatočne vyťažená, tak by v tom čase asi nezdvojovali niektoré spoje, nie? Nezabúdaj, že veľa cestujúcich nastúpi až na Fončorde, kde je väčšina internátov.

Re #6891 Rebel: už Ti na inom fóre vysvetlili účel evidenčného cestovného, tak tu netrep o nenažrancoch!

Re #6899 Hermiona: Vyslovene nevyťažené spoje sa rozumne redukujú už dlho... L24 bola o inom...

Re #6906 Majkl: Nesúhlasím. V BB sa robia CP tak, aby vyhovovali potrebám vodičov (viď napr. L6 a jej 30/40min interval cez víkend alebo aj nové L8 a 9)

Re #6911 a #6912 Vševedko: a čo takto si to najskôr všetko prečítať a potom v pokoji v jednom prípevku reagovať, dedo? ?

Re #6922 Vševedko: He he. Bystrica má MHD postavenú na prestupný tarif (teda v reále na prestupnú pokutu ? ) a na nástup všetkými dverami. Charakter MHD sa nezmenil ani zavedením nástupu prednými dverami ani zavedením súčasnej tarify. Jazdné doby sú stále +/- rátané bez ohľadu na prestoje na zastávkach. Inak by neboli neustále 8-10 minútové meškania... A pri cca 20 min. trasách a 10 min. intervaloch zas až toľko vodičov a vozidiel neušetríš, si nemysli. Druhá vec je nevhodné rozvrhnutie ich obehov a tým nevyhnutné zbytočné zotrvávanie niektorých vodičov v smene dlhšie, než je nutné.

Re #6923 Snopko: Ten nárast len poukazuje opäť na neschopnosť podniku vysporiadať sa s problémom. Dostatočný výskyt revízorov odradí ľudí pokúšať sa o cestovanie na čierno. To by ale tí revízori ale tiež museli v pracovnom čase robiť to, čo majú v popise práce, a to kontrolovať a nie vysedávať na konečných a debatovať so šoférmi ako sa to deje v niektorých mestách.

Re #6928 Hermiona: Blbosť! Čo ušetríš na tom, že ten istý celokový počet cestujúcich budeš viezť dvomi autobusmi??? (vzané veľmi zjednodušene)

Re #6946 Vševedko: Nie.
Reakcia na: irizar #6951:
budapest
Mal by som otázku pre nejakého Ikarusofila: niekedy v rokoch 1990-1992 sa na Slovensku objavilo niekoľko kusov ojazdených I-280 v dosť nezvyklom prevedení - boli celé tmavomodré, s veľkými vetračkami cez pol okna (ako napr. v Moskve) a dosť odraté, tipujem že mali minimálne osem-desať rokov. Jeden bol v Liptovskom Mikuláši, jeden v Trenčíne, v Martine a tuším som jeden videl v Tranve, ale presne si nespomínam. Neviete niekto, odkiaľ tie busy boli kúpené a či sa nejaký náhodou nevyskytol aj v Bystrici?
Reakcia na: Kami #6949:
No ak pri 5,- SKK cestovnom získali o milión mesačne viac, tak dnes by to boli milióny dva. Síce by mohli z toho zaplatiť pár desiatok revízorov, ale však tak sa to nikdy nerobilo. Ešte že nežijem v Bystrici...
Reakcia na: Vševedko #6946:
nie, nastupovanie prednymi dverami sa zaviedlo niekedy v marci 1994. Plus minus rok sa zaviedol predaj listkov len u vodica a v predajni. Neviem kedy sa potom zvysovalo, ale v roku 1996 boli ceny 6 Sk, 220 Sk mesiac, 520 Sk 3 mesiace. Casove listky sa zrusili od septembra 2000, posledne ceny boli 10/380/920 Sk z juna 2000.
Je to vsetko proste jeden bordel...

ked musim niekde dalej ist tak chodim najcastejsie stopom v 90 percentach som na mieste skor ako busom sedim si usmiaty v nejakej octavii alebo niecom podobnom mam klimu mozem si zapalit proste bomba a navyse spoznam kopu pohodovych ludi kaslem na celu busdopravu

A vsetci sa hrozne cuduju ako moze niekto stopovat HEHEHE ?
Reakcia na: Kami #6945:
A súčasne so zavedením nástupu 1. dverami neprebehla žiadna iná zmena tarifu alebo odbavovania?
Reakcia na: Vševedko #6934:
to bolo cca 1 milion mesacne. 😉
Reakcia na: Papyr #6937:
keby som toho chlapca nesledoval uz davnejsie, zacal by som mu vysvetlovat ze jeho zavery su mylne. Ja vsak viem, ze nemusim ...
Reakcia na: Vševedko #6942:
pravy Zilincan by ti povedal ze tam prestupovat nemusis. 😛 Linky su predsa zokruhovane s intervalovym CP. 😃 Staci ked si tu takmer hodinku do dalsieho spoja pockas na zastavke. 😃
Reakcia na: Kami #6925:
1) Hej, treba (podľa doktríny istých šéfov menších DP a primátorov menších miest s veľkými ambíciami v čele s pp. Popluhárom a Slotom) cestujúcich k prestupom donútiť a každý prestup im osladiť:-P.
2) Hej, BBDS nič nestratila, tá proste natiahla intervaly a pridala meškania...
Reakcia na: Snopko #6926:
Dobre, skúsme to inak - koľko vyberie na cestovnom za rok PO, koľko BB. Koľko miestokm odjazdí PO, koľko BB. Koľko dostane ročne na dotácii (povedzme 2004) PO, koľko BB.
Uz sa aspon vie kolko bude stat listok alebo kedy by sa to mali nove ceny uviest

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.