To je zabava investovali do novej trolej trate do Tesca a chcu zlikvidovat celu siet? QUESTION IT'S NORMAL? REQUEST: I DON'T THINK SO! Petik ta cesta o ktrorej sa bavime,bola za posledny polrok 3x platana.Za cenu ktora bola investovana do opravy, mohol byt natiahnuty novy koberec. Tu je ta bystricka logika.
Správa z 28. zasadnutia mestského zastupiteľstva (15.2.2005)
Poslanci schválili nasledovné uznesenie – správu o vývoji situácie v MHD
Veľmi v skratke (bez záruky!): - sú to výsledky Materiálu z dielne špeciálnej pracovnej skupiny vytvorenej na túto príležitosť (zástupcovia mesta a BBDS)
-dotácia pre BBDS na rok 2005 bude 18 mil. Sk
-prenájom za vozidlá a trolejové vedenie (ktorý platí BBDS mestu) sa zvyšuje z 7,2 mil. Sk na 35 mil. Sk ročne a BBDS ju nebude musieť zaplatiť (bude platiť symbolickú 1 Sk)
-suma podpory tým dosiahne 52 mil. Sk ročne (ale to je diskutabilné, pretože je to vyvolané najmä „nárastom“ hodnoty odpusteného prenájmu)
-cena CL sa nemení, upravujú sa len zľavy. Ak som to pochopil správne, ešte to nie je definitívne:
-50% zľava pre 6-15 r. a študentov SŠ, ale len pre občanov s trvalým pobytom v BB
-ZŤP, ZŤP-S zadarmo, resp. za evidenčné cestovné 1 Sk
-občania nad 70 r. – 5 Sk
-deti 0-6 r. zadarmo, resp. 1 Sk ev. cestovné
-dieťa v kočíku so sprievodcom a mestskí policajti v uniforme – zadarmo.
-t.j. študenti VŠ a mimobystrickí SŠ budú zrejme cestovať bez zľavy – za celé cestovné
Hovorilo sa o zmenách v cestovných poriadkoch liniek 24, 34, 35, 36, 42, 53, 55 a 56 (to tu nechcem konkretizovať, až keď to bude definitívne dohodnuté).
A zopár perličiek zo samotného rokovania:
-poslanci sa s primátorom najprv hádali o vyslovaných malichernostiach a dokonca bol návrh na ukončenie zasadnutia (hneď na začiatku).
-Králik zobral 3 poslancom slovo, pretože to čo hovorili „nesúviselo s témou“...
-zajtra bude Králik rokovať s FNM a v piatok s ČSAD Ostrava o možnostiach spolupráce mesto – SAD-ka.
V rámci zasadania vystúpil riaditeľ BBDS Igor Korniet, pričom zaujímavsoťou je, že hovoril o vytvorení „dopravného podniku“ za účasti mesta a BBDS. Výsledkom je, že rokovania o ňom budú pokračovať až po ukončení privatizácie. Ing. Korniet sa dokonca vyjadril v zmysle, že zľavy by mali byť zachované vo väčšej miere (s touto iniciatívou predsa malo prísť mesto).
Niekoľko údajov, čo padlo:
-12% trolejbusovej siete vlastní mesto, BBDS platí mestu ročne 15% účtovnej hodnoty (cca 29 mil. Sk) x 1,08 (zisk. prirážka)
-mesto vlastní aj 35 busov a 2 trolejbusy – ročná údržba týchto vozidiel výjde BBDS cca na 5 mil. Sk
-z 15 000 študentov UMB len 2 800 má trvalý pobyt v BB
-Náklady na 1 km u autobusov sú 36,4 Sk a u trolejbusov cca 60 Sk (???!!!) – dokonca padol návrh na začatie diskusie o daľšej (ne-)existencii trolejbusov v BB
-do 3.1. boli výkony na úrovni 4,4 mil. vozokm a od 3.1. klesli o 600 000 vzkm ročne...
A ešte zopár zaujímavostí z rozpravy:
-padol návrh, aby celú MHD zabezpečovala nejaká iná firma – nie BBDS.
-toto je možno vytrhnuté z kontextu, ale:
-posl. Ďurečka: „znovuzavedenie L24 vyrieši 90% problémov v MHD“
-posl. Ľupták (áno, ten Ľupták): „študenti VŠ budú chodiť pešo, ak nebudú jazdiť so 50% zľavou“ a následne tvrdil, že dopravca nemá ako zistiť, koľko cestuje dôchodcov, študentov, detí a pod. Ing. Korniet mu vysvetlil, že dopravca to vie úplne presne (výstup zo systému Emtest).
-Ing. Korniet najprv zdôvodňoval zavedenie cestovného vo výške 1Sk evidenčnými dôvodmi, ale neskôr priznal, že evidovať cestujúcich ide, aj keď sa vozia zadarmo (ale musí to spraviť ručne vodič).
Poslanci daný materiál schválili nadpolovičnou väčšinou, prítomných bolo len 19 z 31 poslancov.
To ze je cesta v dezolatnom stave znamena ze ju treba opravit, nie ze ju ma MHD obchadzat ?
Ja by som tu trasu trochu vylepsil v centre. Ulica pred OA (Komenskeho? - spojka Skuteckeho a Hornej) by mohla byt obojsmerna a pred OA by mohla byt zastavka. Ciastocne by tym tieto linky nahradzali zrusenu L100.
Pripadne by som este spojil L34+L26 a L35/36 by od Lenina pokracovali na Stanicu ako L20:)
Ak prídem niekedy na jar skolaudovať TT do Tesca, tak sa isto vopred ohlasim. ? Na druhej strane musím na moju obhajobu povedať, že ešte 2 dni pred návštevou nebol cieľ mojej cesty vôbec istý.
astim: Základným problémom bude to, že pán je alebo analfabet alebo krátkozraký... ? Poprvé prvý spoj linky 25 ide z konečnej 5:06. Podruhé TOTO NIE JE STRÁNKA DOPRAVCU! Čiže sťažovať sa treba inde... ?
Sťažnosť.
Pravidelne, každý pondelok buď mešká alebo vôbec nejde ranný spoj č 25 zo zastávky Starohorská s odchodom 05.00 hod ! ! !
Máte v tom poriadny chaos, nestíhame potom ďalšie prípoje. Ako ste nasadili nových šofárov od 1.1.2005 je vtom riadny bordel. To fakt nikto nemá na toho vodiča autobusu, keď je taký nezodpovedný a neporiadny. Urobte už s tým konečne poriadok, lebo ak si dám vyčísliť škody na zamestnaní, stojnom a čakaní, tak vás to sakra príde veľmi draho. Už strácame trpezlivosť.
Pravidelní cestujúci.
Luk je ale rozdiel ci na krizovatke v Parku odbaca bus smerom k Striebornemu alebo na Hustak. Za predpokladu ze ide smerom na Hustak, na krizovatke v parku je pred nim auto ktore chce odbocit na Strieborne, zaberie odbacanie menej casu, ako v opacnom pripade,lebo nemusi dat prednost vozidlam z pravej strany.
Ja som sa na nové trasy liniek 35, 36 pozrel z toho uhla pohľadu, že budú spájať 2 najväčšie školské centrá v meste (Kačicu a Tajovského). LUK, ale v jednom s tebou úplne súhlasím, že najjideálnejšia by asi bola len tá špičková linka. Veď, uvidíme na reakcii cestujúcich.
Luk este par nevyhod tych planovanych prelozeni tras liniek z Podlavic. Dlha cakacia doba pri odbacani smerom na Strieborne nam.Znacne krkolomna jazda od Severnej ulice smerom na Kacicu, cesta je v dezolatnom stave. Dalsie komplikovane odbacanie pri vaznici, potom na Skuteckeho ta dvojzatacka. Tato trasa je nanic. To tie linky rovno mohli pustit skratkami bud cez Amfiteater, alebo Laskomer.
Mne sa navrhnutá trasa L35/36 nepáči, lebo de facto vznikne linka nová, čím dôjde k úplnému roztriešteniu cestovných poriadkov v smere Podlavice (ťažko čakať, že sa im podarí preložiť CP L34 a 35/36, keď nie sú schopní preložiť rozumne CP L2+8 - teda linky, ktoré majú oveľa väčší spoločný úsek). A, presne ako PIT píše, cestujúci z toho budú mať 'hokej', ktorým smerom sa majú vybrať na svoju linku, aby dlho nečakali. Okrem toho táto trasa je úplne nevhodná pre autobusy - veľké prevýšenie, ostré zákruty v úzkych uliciach plných parkujúcich IGK... Ešte ako účelovú špičkovú linku dajme tomu...
8-00 sólo
2-10 kĺb
8-25 sólo
2-35 kĺb
2-45 kĺb
...priam ideálny cestovný poriadok... ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.