davam do pozornosti ze potom ako som maarne cakal o 14:07 na 90tku na zvol. ceste ivalak som sa od vodica 55 ideuceho o 15minut neskor ze mal dopravnu nehodu.....tot vsio
Neviem, podla coho to hodnotis, ale Bologna je prvym "balkanskym" mestom, kde zaviedli duobusy. Vozovnu maju 4km za mestom /bol som osobne v nej/ a na motorcek sa presuvaju na siet. Uz v r.1996 skusali na zastavkach MHD cez GPS oznamovanie prichodov na tabuliach v realnom case /fotky tiez niekde este najdem/. Neapol je zas mestom, ktore Europe ukazuje, ze trolejbusy nie su mrtve, ze su aj velke mesta, kde ich v tejto dobe instaluju.
My dvaja si uz v mnohom konecne rozumieme, ale teraz to nie je celkom tak. Dotycny pan v celom probleme nie vlastnou vinou hral "druhe husle". JEDINY zo vsetkych z celej firmy prisiel na Silvestra /smutocnu jazdu Tb/ medzi nas a JEDINY sa k veci dokazal postavit v ramci svojich moznosti cestne. Ako ho roky poznam, neblafoval.
Pri tej hygiene magistratnych dopravnych WCiek by sa tie klucky nerozpravali ani s nami. Ani splachnut by sme nemohli...
A co moze alebo nemoze prezradit oficialne, nie je jeho moznostami. Dojdi s nim na pivko, odloz fotak a nahravatko a velico sa urcite dozvies.
To je v poriadku, ja im verím. Ja len, že niekedy pred koncom roka čosi pokrikovali o nejakých nových Citelisoch v MHD TN. A v sobotu a v nedeľu, keď v tej tamojšej paródii na MHD klesajú výkony minimálne o 50%, by mala byť čanca na videnie čo len jediného Citelisu dosť veľká (hlavne, ak som sa neustále motal po celom Trenčíne).
Nie, oni vymysleli nástup PRVÝMI a DRUHÝMI, výstup všetkými okrem prvých. A Taliansko alias Makarónia iže Západný Balkán skutočne nie je krajina, z ktorej by som si bral príklad pri zabezpečovaní fungujúcej MHD ? .
LUK asi nebudse so mnou súhlasiť, ale môj dojem zo Snopka je stále rovnaký (a to vysoko negatívny), ako v časoch, keď sa osobne staral o zavraždenie trolejbusov v BB a o to, aby sa BBDS na magistráte nerozprávala ani kľučka od záchoda.
Čo si to vymýšľa? Čo to tliape za hovädziny? Nemôže prezradiť, kedy prebehLA (v minulosti!!!) kontrola? Čo po ňom niekto chce prezradenie štátneho tajomstva? A aký DEBIL umožnil podpísať SAD CCC (Cottage Chees City) zmluvy s nástupom dvoma dverami?
Je to tak, je to skutocne absolutna jedinecnost! Pokial inde funguje vstup do trolejbusu /pardon, v pripade BB autobusu/ s dopravnymi kartami okrem prednych VSETKYMI dverami /dokonca aj v tolko kritizovanej Ziline!/, tak nastup IBA DRUHYMI dverami je na Slovensku naozaj jedinecnost!
/Kvoli objektivite treba vsak napisat, ze chlapci zo Zvolena a EmTestu zas nevymysleli nic europsky jedinecne. Takyto system uz straaaaasne dlho funguje v Taliansku, kde je nastup prvymi a poslednymi dverami a vystup prostrednymi./
Na kazdom sprochu pravdy trochu. Ako som aj ja pocul z dobre informovanych zdrojov, pred koncom mesiaca by fakt malo byt odovzdanych do prevadzky v Trencine 60 novych autobusov. Kedy presne a ake si uz nepamatam, ale ma to byt tak.
Adrive, dufam že sa nenahneváš, že dám aj tvoje otázky sem, tak ako vždycky:-)
MHD v tomto meste
Dobrý deň, resp. večer.
Prešli dva týždne, odkedy som tu dostal chabé odpovede na moje otázky. Preto sem položím opäť niekoľko otázok:
1. Premáva MHD do všetkých mestských častí? Je možné pokladať za MHD hybrid MHD a prímestskej linky, na ktorom platí dvojtá tarifa, ktorá je nevýhodná pre občanov? Neokráda dopravca za pomoci mesta cestujúcich?
2. Pred časom som sa pýtal na označenie spojov zo zadu. Čísla spojov boli prekryté zo zadnej časti reklamami rôznych politických strán. Pán Snopko mi dal za pravdu, že je to porušovanie zákona 168. Aké kroky podniklo mesto k zlepšeniu značenia spojov? Keďže zadné značenie spojov je častejšie prekrývané reklamou.
3. Prečo sa doteraz nenastupuje všetkými dverami? Bude dopravcovi vyčlenený priestor na splenenie svojich sľubov na nástup všetkými dverami, alebo sa mu len akceptuje nástup 2. dverami a nebude vyžadované naplnenie jeho sľubov?
adrive
>>> ODPOVEĎ:
1. V súčasnej dobe schválený cestovný poriadok liniek nezabezpečuje výkon MHD do všetkých častí mesta Banská Bystrica. Mestká časť Šalková, Stupy, Rakytovce a čiastočne Uľanka sú zabezpečované len formou prímestskej dopravy. Na túto skutočnosť sme dopravcu upozornili a žiadali sme vykonať zmenu v novom návrhu cestovných poriadkov, ktorý má nadobudnúť platnosť od 1.7.2006. Tarifa platná v prímestských linkách a jej dodržiavanie nie je v kompetencii Mesta Banská Bystrica ale VÚC Banská Bystrica.
2. Mesto upozornilo dopravcu na pretrvávajúce nedostatky listom zo dňa 12.5.2006 a stanovilo termín na odstránenie uvedených nedostatkov. V zmysle zmluvy o výkone vo verejnom záujme si zároveň Mesto Banská Bystrica uplatnilo voči dopravcovi zmluvnú pokutu. Problém označenia vozidiel na zadnej časti sa dopravcovi sprevádzkovaním informačných panelov čiastočne podaril vyriešiť. Naďalej však tiež evidujeme prekrytie čísla linky reklamnými nálepkami. Ako sme už na tomto fóre spomenuli, výsledky a závery kontroly budú zverejnené až po jej ukončení.
3. V zmysle zmluvy o výkone vo verejnom záujme sa dopravca zaviazal zabezpečiť nastupovanie do vozidiel MVD minimálne 2 dverami od 1.4.2006. Nástup všetkými dverami nebol predmetom zmluvy.
Ing. Miroslav Snopko – poverený vedením Referátu dopravy a komunálnych služieb
Prešiel týždeň a na diskusii mesta sa objavili odpovede na otázky týkajúce sa MHD. Aj keď s trošku menšim oneskorením.
RE: RE: RE: RE: Doprava naša každodenná
Ďakujem Vám za Vaše odpovede na moje otázky pridané 14.5.2006. Som veľmi rád, že mi odpovedáte na moje otázky na tému MHD.
1. Áno, máte pravdu. S postupom mesta som nebol spokojný, tak preto som chcel stále odpovede na túto otázku. Ak sa nemýlim, tak 1.6. mala byť kontrola dodržiavania zmluvy o výkone vo verejnom záujme. Kontrolovalo sa aj dodržiavanie zákona č. 168/1996 Z.z? Ak áno, boli nájdené nedostatky a budú následne vyvodené sankcie za porušenie zákona?
4. Vo štvrtok 1.6.2006 mala byť kontrola odstránenia nedostatkov zo strany dopravcu MHD v BB. Ako dopadla táto kontrola. Bolo umožnené nastupovanie minimálne dvoma dverami? Ak nie, čo ide spraviť mesto, aby si vynútilo dodržiavanie zmluvy o výkone vo verejnom záujme(ZoVVVZ)? Dostane dopravca ďalšiu pokutu za porušovanie ZoVVVZ? Neuvažuje mesto pri takomto dlhodobom porušovaní ZoVVVZ o zvýšenej pokute z dôvodu jej neplnenia po takom dlhom čase?
5. Ďakujem Vám za Vašu odpoveď. Vašou odpoveďou ste mi dal pár otázok, na ktoré by som rád dostal odpoveď. 13.12.2005 bolo Mestské zastupiteľstvo, ktoré schvaľovalo dopravcu MHD v BB. Boli tam predložené ponuky SAD BBDS a SAD ZV. Zaujímalo by ma, či bolo podpísané to, čo bolo predložené ako ponuka na toto MsZ? (SAD ZV na MsZ 13.12.2005 bolo povedané, že bude umožnené nastupovanie všetkými dvermi do MHD).
9. Zaujímalo by ma vydanie licencie na linky MHD. Ak sa dobre pamätám, tak začiatkom mesiaca marec bol problém, že autobusy MHD chodili špinavé, lebo ich nemali kde umyť. V zákone č. 168/1996 Z.z. paragraf 7, odsek 2, písmena e) sa píše: “žiadateľ vlastní alebo má prenajatú technickú základňu primeranú k zamýšľanej prevádzke“. Preto ma zaujíma či pri vydávaní dopravnej licencie a jej platnosti nie je potrebné vlastniť umyváreň vozidiel a čerpaciu stanicu pohonných hmôt, alebo ich mať minimálne prenajaté? Bolo, je toto ustanovenie zákona dodržiavané? Lebo ako som už spomínal, SAD ZV začiatkom marca pre RTV hovorila, že v umyvárni vozidiel BBDS jej nechcú umyť vozidlá a chodili špinavé. Ešte by ma zaujímalo či musí mať dopravca vytvorený priestor pre osádky vozidiel. Lebo som počul, že vodiči sa nemajú kde prezliekať.
10. Jeden kamarát ma poprosil, že keď Vám budem písať ďalšie otázky, tak aby som pripojil aj jeho. Tak ich prikladám:
a) Podľa zmluvy s mestom bol dopravca SAD Zvolen povinný vybudovať označníky ku všetkým zastávkam MHD a prímestskej dopravy obsluhovanej menovanou spoločnosťou. Označníky boli namontované, ale pri ich montovaní boli nutne prevedené terénne úpravy ako na trávnikoch, asfaltových chodníkoch, či zámkovej dlažbe. Po osadení týchto označníkov, nebola vykonaná terénna úprava miesta a tak ostali jamy v tráve, na asfalte, vytrhaná zámková dlažba. Tieto miesta sú nebezpečné, lebo jamy sú dosť hlboké a môže dochádzať k úrazom chodcov. Preto moje otázky znejú.
b) Ako ide mesto kontrolovať, akým spôsobom a v akom množstve boli osadené označníky zastávok?
c) Akým spôsobom kontroluje terénne úpravy spôsobené montážou označníkov zastávok?
d) Vyvodí mesto sankcie ak zistí, že označníky niesu osadené a nespĺňajú platné normy SR STN 73 6075 ?
Toto sú moje otázky na tento týždeň. Som rád, že sa aspoň niekde dá dozvedieť o MHD v BB viac. Za Vaše odpovede Vám vopred ďakujem.
>>> ODPOVEĎ:
1 - 4. V záujme objektívnosti vykonávanej kontroly a zistenia skutočného stavu nie je možné vždy zverejňovať informáciu o čase, dobe a spôsobe výkonu uvedenej činnosti. Mesto Banská Bystrica v zmysle svojich kompetencií vykonáva kontrolnú činnosť zameranú na dodržiavanie zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme ako aj na dodržiavanie ustanovení zákona č.168/1996 Z.z. o cestnej doprave. O záveroch a výsledkoch výkonu štátneho odborného dozoru budeme informovať po ukončení a vyhodnotení kontroly a preto je predčasné hovoriť o postupe Mesta Banská Bystrica a o prípadných sankciách.
5. Prezentácia na MsZ dňa 13.12.2005 bola ústneho charakteru aj písomného charakteru. Rozhodujúcim faktom však je, že v zmysle zmluvy o výkone vo verejnom záujme sa dopravca zaviazal zabezpečiť nastupovanie do vozidiel MVD minimálne 2 dverami od 1.4.2006.
9. V zmysle § 8 bod 1 vyhlášky č.311/1996 vybavením potrebným na prevádzku, údržbu a technickú kontrolu vozidiel dopravcu používaných na podnikanie sú okrem iného miesta na čistenie interiéru vozidla a umývanie karosérie. Dopravca preukázal vlastníctvo resp. prenájom technickej základne priloženými nájomnými zmluvami a správny orgán po preskúmaní predložených dokladov skonštatoval splnenie predpokladov na vydanie dopravnej licencie.
Vytvorenie priestoru pre osádky vozidiel je v zmysle § 8 bod 4. vyhlášky č.311/1996 potrebným zariadením na starostlivosť o osádky vozidiel. Toto zariadenie umožňuje osádke oddych, stravovanie, hygienickú očistu a krátkodobé ubytovanie po ukončení prepravy a pred ďalšou prepravou, prípadne i počas pracovnej zmeny osádky.
10. Osádzanie nových označníkov je pracovníkmi mesta B.B. priebežne kontrolované a ich umiestnenie vzájomne konzultované. Vzhľadom na to, že práce nie sú doteraz ukončené, nie sú dokončené ani terénne úpravy. Mesto samozrejme dozerá na to, aby boli nové označníky osadené v zmysle platnej STN. Je však nutné brať na zreteľ viacero faktorov ako napr. priechodnosť chodníkov a existujúce inžinierske siete.
Ing. Miroslav Snopko – poverený vedením Referátu dopravy a komunálnych služieb
Tak to máš pravdu. Ale ja by som povedal, že najsamlepší v celom vesmíre.:-D Lebo nikto nie je taký debil, aby dal nástup dvoma dverami v MHD. A rád by som videl tých 6 autobusov na ktorých to fachá. Zase dodržali slovo. “O zahájení skúšobnej prevádzky budeme cestujúcu verejnosť včas informovať!“ . Tak takýto oznam je na ich stránke. No čo už, keď si z ľudí robia dobrý deň. Ako sa hovorí: “Sľuby sa sľubujú, blázni sa radujú.“
Hm, tento víkedn som strávil v Trenčíne. Pokiaľ mi pamäť slúži, tak SAD TN čosi blúznila o nejakom veľkonákupe Citelisov. V každom prípade počas môjho pobytu boli všetky Citelisy zamaskované za PLESNIVÉ B731/732 a asi 2 ks nových (ale fest špinavých) B952, to všetko korunované psychopatickým systémom odbavovania cestujúcich.
Pridávam sem názor na nášho dopravcu z diskusie mesta. Dúfam, že sa vám bude páčiť. Lebo mne áno.
mhd
Prosím Vás, kto nariadil pre MHD č. 53, 56 zrušiť číslo na autobusoch. V prípade starších občanov je to krok späť, pretože musia pobehovať na zastávke ako psi a ľutujem tých, ktorí majú aj slabší zrak. Mne sa jedná hlavne o č. 56, nakoľko Šalková platí dane ako na námestí a doprava je pod úroveň. Nech sa idú poslanci previesť spojom, ktorý ide na Môlču. Dúfam, že v zmenách od 1.7.2006 dôjde aj na tejto linke k lepšiemu.
Ďakujem.
Akym sposobom dosiel k tomu, ze prave a akurat Usti nad Labem je jedina lepsia prevadzka v CS? Akoze MHD UL urcite JE lepsia nez BB, ale preco si vybrali zrovna UL? A vsimli si, ze v UL maju 11 trolejbusovych liniek, kazdu s intervalom 15 min? A ze tam tie trolejbusy su presne tak dlho ako v BB?
Ono popoludní má BBDS do Brezna toľko spojov, že sa im jednoducho nedá nenatlačiť do času - keby sa Diago pokrájalo, vždy budú nanajvýš 15 minút pred alebo po najbližšom spoji tým smerom, takisto ako všetky diaľkové linky na východ. A nástupište im pridelil správca stanice, teda samotná BBDS.
Re #16675 LUK: Povedal by som, že v BB už vodičovi Diaga môže byť pár minút meškania šumafuk. A na cestovnom poriadku danej linky nevidím absolútne nič nestihnuteľného. Raz som s ním cestoval a meškal iba štyri minúty, hlavne kvôli kolóne za Nitrou. Keď to porovnám so spojom BBDS s odchodom do Blavy o 6-30, ktorý mi raz meškal sedemnásť minút a to boli cesty prejazdné bez problémov...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.