Po "uskrteni kohutikov" na ropovode bielorusko-ruskou stranou vyvstala naliehava potreba diverzifikovat zdroje,aby sa odburala na co najmensiu mieru zavislost od ropy. Tu je uryvok z clanku v dnesnej tlaci:
Európska únia vyzýva členské štáty, aby pristúpili k diverzifikácii zdrojov a využívali obnoviteľné zdroje energie. Vláda Slovenskej republiky preto pripravuje materiál o využívaní alternatívnych zdrojov energie. http://www.sme.sk/clanok_tlac.asp?cl=3088349
Tak,toto je snad dostatocny argument na znovuzavedenie trolejbusovej dopravy,ktora ako pohon vyuziva elektricku energiu! Niet pochyb o tom,ze prave elektrina je voci pohonym hmotam na baze ropnych produktov diverzifikovany zdroj,alebo sa mylim..? Tak vyzyvame zainteresovanych,posluchnite vyzvu EU a neodporujte ani vrchnosti,akou je vlada Slovenskej republiky!
no nech sa na mna nikto nehneva - vraj Zvolen mal elektriku uz pred 20 rokmi?? alebo, ze BB bola jedine krajske mesto bez elektrifikacie? a kde ma elektriku Nitra?? 2.kolaj mali spravit a potom elektriku - toto je Pyrhovo vitazstvo ?
Počet obyvateľov Banskej Bystrice k 31.12.2006 sa nebezpečne priblížil na 80.080. Ešte pred rokom k 31.12.2005 bol počet obyvateľov 80.745. Vtedy som napísal, že v posledných rokoch býva úbytok obyvateľstva v priemere o 600 osôb ročne. Príčiny poklesu obyvateľstva tu nebudem rozoberať, ale ak sa nepodarí tento nepriaznivý proces zastaviť, môže počet obyvateľov poklesnúť už v priebehu prvých mesiacoch tohto roka pod hranicu 80 tisíc.
ˇPodľa toho, čo som včera videl na AS v BB, tak kvalita dopravcu na prímestských linkách znamená predovšetkým kvantum starých sedmičkových Karôs, mnohých v diaľkovom prevedení, z ktorých zopár vyzerá, že sa ledva hýbu vlastnou silou. Viem, že ani vozový park BBDS nebol bohviečo, ale proti tej súčasnej zbierke...
SAD ZV posunul kvalitu MHD tak nízko, že akákoľvek zmena, ktorú urobí človek, ktorý sa aspoň trochu rozumie do problematiky MHD, bude znamenať zlepšenie. Nevravím, že všetky zmeny v MHD boli zlé. Ale 90% áno. Napr. trasa L26 ?, neustále nasadzovanie prímestských vozov na linky MHD ? a mohol by som ešte pokračovať...
Re #18718 Votrelec: To s tým podsvietením CP nie až taký zlý nápad. Len neviem, koľko by to vydržalo.
Vcera o 18:03 pristupil k oznacniku na Tajovskeho SOUS pan,ktory si zacal nieco potisku somrat v tom zmysle ze oznacniky s CP by mali byt podsvietene.Nevahal dlho a vytiahol malu baterku a pomocou nej si zistil odchod autobusu.Ale nechapem naco sa namahal,ked 25 zase raz meskala 4minuty,uz naozaj nechapem co ty vodici na tych konecnych robia
Aj vcera rano napr.odchod L.25 zo Starohorska razc. mala odchod o 10:00,vodic sa uracil prist o 10:01 a odchod mal o 10:04,tie tri minuty zahrnali...odomknutie a roztlacenie dveri,vystup vodica po schodikoch,posadenie do kabinky a nastartovanie busu,medzi tym si este vybral zrejme desiatu resp.obed,kavu alebo caj,nieaky podivny poharik,zeby s detskou vyzivkou. ? keby toto robili vsetci zamestnanci akehokolvek zamestnania na svete by bol taky chaos ako asi na ZV SAD-ke.
Na L601451 vzorkovník podhlahových krytín nečiteľného EČV...
A oplatí sa vôbec substrátu kúriť? Keď nezakúrite, tak sa sťažujú, že je zima. Keď zakúrite, tak si otvárajú okná... ?
Ako to vyzerá s obnovou CP citybusových liniek? A vinník je, predpokladám, stále "neznámy".
Neviem, či ste zachytili, ale primátor sa vyjadril, že chce defintívne vyriešiť situáciu v MHD. Povedal, že by bolo najlepšie, keby MHD zabezpečoval prepravca pod kontrolou mestského zastupiteľstva resp. primátora. Že by sa po roku začalo blýskať na lepšie časy?
Je vôbec v blízkej budúcnosti reálne, aby MHD a.s. zabezpečovalo 100% výkonov v MHD? Predpokladám ale, že z technického a právneho hľadiska by to bol značný problém... ?
"Tí prevádzkujú bystrickú mestskú hromadnú dopravu, takže ponúkli možnosť platiť na mestských i prímestských linkách jedinou čipovou kartou. V prípade piatich liniek, ktoré BBDS zostali, zavážili podľa M. Chabadu požiadavky obcí." - ďalší "humorný" blábol, ktorých sme sa tu už za viac ako rok napočúvali...Stále sa tu objavujú novinky, ktoré tu boli možné už niekoľko rokov predtým, ako sa SAD ZV zamyslelo nad "nájazdom" na bystrický dopravný systém. Je to fakt neskutočné, ako tu niekto dokáže s veľkým nadšením objavovať "nové" veci, ktoré tu však boli v praxi už dávno...
"Rozhodujúca pri udeľovaní licencií bola kombinácia troch kritérií: nároky na dotáciu, kvalita dopravcu a požiadavky dotknutých obcí. A z tejto kombinácie zväčša ako lepší vyšli Zvolenčania." - boli zase "lepší" rovnako ako minulý rok pri "výbere" dopravcu pre MHD, kedy nikto zo zodpovedných nevedel ani v jednom prípade zodpovedať, v čom akože mali byť lepší. A to platilo aj o vyžiadanej oficiálnej odpovedi MsÚ, kedy túto otázku nebol schopný zodpovedať... Akurát všetci vedeli, že sa jednalo o absolútne neporovnateľné skutočnosti, ale paradoxne všetci "odborníci" vedeli vyhodnotiť ponuku SAD ZV ako "lepšiu". Pritom ani len netušili, čo si vlastne chceli objednať, ani za akých podmienok a nemali ani žiadne základné znalosti problematiky.
Nedokážem si neodpustiť si komentár na článok http://firmy.etrend.sk/88064/firmy/bystricky-dopravca-prisiel-o-linky . Ide najmä o túto pasáž. „Rozhodujúca pri udeľovaní licencií bola kombinácia troch kritérií: nároky na dotáciu, kvalita dopravcu a požiadavky dotknutých obcí.“ Môže mi niekto vysvetliť pojem „kvalita dopravcu“??? Mohli by na VÚC prezentovať o koľko klesne požiadavka na rozpočet a aké boli požiadavky obcí na dopravcu??? A ešte jedna otázka. Hovorí im niečo pojem MONOPOL???
Inak si myslím, že je to chyba SAD ZV že sa začala zaujímať o prímestské linky až tak neskoro. Tiež si myslím, že kraj mal predĺžiť platnosť cestovných poriadkov bývalého dopravcu pokiaľ neprebehne riadne verejná súťaž. Tiež si myslím, že to dosť slabá výhovorka to, že v BB prevádzkuje mestskú verejnú dopravu SAD ZV. Jednoducho povedané, výhovorka na výhovorku.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.