Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #21329:
To v Prahe je ale v hre aj iny fenomen, su proste ludia, ktori "z principu"(asi hodne snobistickeho) zasadne nejazdia "sockou"! Radsej sa budu krokom posuvat v Holesovickach, Argentinskou, magistralou aby sa za dve hodiny dostal na trebars kdesi na Smichov, ale pojde autom (pretoze to patri asi k sucasti akehosi jeho imidzu ? ), kdezto metrom by tam bol za 15-20 minut aj s eskalatormi. A to sa este k tomu pridruzi nasledny problem s parkovanim. A takych je zial vela. Ale zase do okrajovych casti sa oplati ist autom, zalezi aj individualne, co chce clovek vybavit, za akym ucelom tam ide, atp. ?
Reakcia na: S499.1023 #21328:
Jazdili v ramci testovacich jazd (pre odberatela z USA) na jesen v roku 2004(neskor potom v zime aj v Plzni) , nazyvali ich Boston, asi kvoli miestu urcenia. http://trolejbusy.plzenskamhd.net/foto/041201_005.jpg Tu informaciu som tiez prebral z jedneho ceskeho zdroja, neoveroval som ju do tej miery, ci boli nasadene v pravidelnej prevadzke, takze som nevedel ze je ciastocne zavadzajuca. ?
Reakcia na: wizard112 #21298:
No a prečo si precestoval s diskusiou z mesta do mesta? Kto to má potom sledovať? Tie čísla nie sú pochybné. Taká je proste realita a to, že sme MOMENTÁLNE na chvoste EÚ v motorizácii obyvateľstva neznamená, že Slovensko sa vydá nejakou treťou cestou. Áno, tie čísla sú o využívaní VHD ako celku. Vo VEĽKÝCH mestách je využívanie VHD o niečo lepšie. Ale veľkým mestom myslím skutočne veľké mesto, čiže niečo také, ako na SK nemáme. V Prahe je pomer VHD:IAD asi 40:60 s trvalo klesajúcim podielom VHD napriek rastúcim absolútnym počtom cestujúcich vo VHD (zvyšovanie hybnosti obyvateľstva). A to napriek kvalite VHD neporovnateľnej s akýmkoľvek iným mestom v ČR/SR a aj napriek dopravným zápcham neporovnateľným s akýmkoľvek iným mestom v ČR/SR. Svojím príspevkom som chcel povedať toľko, že sú zákonitosti vývoja, ktoré sú nevyhnutné a je lepšie sa na ne pripraviť ako ich nevidieť alebo pokrikovať čosi o zlej IAD.
Reakcia na: mirkobb #21295:
Nie, nikde v ex-ČSS/FR duobusy NEjazdili. Aké konkrétne duobusy by mali jazdiť v Brne?
Reakcia na: LUK #21325:
CP ale "sedi" s http://www.imhd.sk/bb/index.php?w=3023ef2f302523ea&l=!024_20061016&x=209715348491 okrem nazvu zastavky J. Krala a H. Vajanskeho. Ale kde sa nachadza teraz vyveseny ani "srnka netusi", ale ked uz dlho nebudeme vediet uhadnut, tak nam "prasknes", ze? ?
Reakcia na: LUK #21325:
No určite nebude na zastávke Mládežnícka. ?
Kvízová otázka - na ktorej zastávke je vylepený tento CP?
http://vl-company.ic.cz/hadanka.jpg
Reakcia na: mimi #21322:
Pan Fico sa mal radsej porozpravat s panomprimatorom o situacii ohladom trolejbusov ked su taky dobry kamarati a dohovorit svojmu zupanovi na VUC p. M ? zda sa ze mi sa nedodockame trakymto sposobom uz nikdy a postupne to zapadne do zabudnutia je priserne sa divat ako sa nic nedeje.... ?
K ankete. Nie je príležitostne a zriedka skoro to isté?
Reakcia na: Danny #21317:
"acsina Sasovcanov sa presuva prave do toho stredu mesta"
a ja som si myslel, že celá Sásová túži presúvať sa do Krematória... To by teda vysvetľovalo tie prázdne kĺby v Kremničke... ?
Inak s tebou ale súhlasím... ?
Reakcia na: Papyr #21315:
No yo, ale v BB je toto tvoje sci-fi ?
Vacsinu tebou zmienenych prevadzok najdes len v centre (teda zo 6-8 zastavok). Teraz pisem o Sasovej.
Zabudas vsak na jednu zasadny rozdiel oproti Presovu! 🙂
V BB sa naplna plan Zdraveho mesta, co urcite v Presove nemate ? Teda nasi pesochodisti ho naplnaju...
V ramci 1 sidliska (o5 Sasova) trva presun 10 max. 15 minut-teda to nie je ziadna hroza ist peso-daki ste tam zleniveli ?

No a teraz idem vyzdvihnut nasich pesochodistov a porovnat ich s MHD. Teda, ze preco chodi napr. Rudlovskou cestou tolko ludi peso (stale tocim o Sasovej):

Casova orientacia prikladu zastavky Karpatska (sťaby stred Sasovej):
MHD: 2-4 minut presun z bytu na zastavku, 2 min. k uraceniu sa prist autobusu, 10 minut jazda-Strieborne nam., 5 minut presun na Nam. SNP-summa summarum: cca 19-21 minut (ked ide bus presne a ked sa vlastne dostavi na zastavku takmer okamzite!!!-teda bez prestojov obcana)

PESOCHOD: cca 30 minut rychlej chodze.
Vyhody:
1.) Idem, kedy JA chcem
2.) Nerozculujem sa nad MHD: drzy vodic, meskanie vozidla, daco vo vozidle nefunguje, je spinave, ponicene, bla bla
3.) Pracujem aktivne na svojom zdravi-od pol pasa nadol sportujem 😉
4.) Pridem vzdy nacas-ked dodrzim vlastny harmonogram odchodu
5.) Nic ma to nestoji.

Zhrnute, podciarknute: "Jazda" pesobusom mi prinasa viac vyhod ako negativ a trva takmer rovnako. Jedinou nevyhodou je kopcovity teren nasho mesta. Podobne casy a trvanie je viac menej aj z ostatnych casti mesta. Jedinou realnou motivaciou k vyuzitiu MHD je zle zdravie a nemoznost sa hybat, vacsia cielova vzdialenost ci velmi neprajne pocasie.

Este pre Teba, ako Presovcana dodavam, ze vacsina Sasovcanov (ako aj obyvatelov inych casti) sa (pochopitelne) presuva prave do toho stredu mesta.
Reakcia na: Kami #21310:
..resp. "nevyhnali" ich do IAD(alebo "pesobusov"), ako sa tomu deje v BB ?
Reakcia na: wizard112 #21306:
Keby sme mali k dispozicii pocty aut rozdelene na PO-mesto, PO-vidiek, BB-mesto a BB-vidiek, tak dajme tomu. Ale nechapem, ako suvisi pocet vydanych SPZ v 160-tisicovom okrese s kvalitou MHD v jeho 90-tisicovom okresnom meste.

Nemaj plane nadeje, ze v PO je nizky pocet osobnych automobilov, lebo ze to je chudobny vychod. Aj tam su zapchy.

LUK, Kami: Ked si zmyslim v Presove ist do mesta, tak pouzitie MHD je skoro casovo vyhodnejsie, ako pouzitie auta. Vazne. Keby som isiel mimo spicky do nejakej odlahlej priemyselnej zony alebo take nieco, tak by asi bolo rychlejsie auto. Ale do mesta je pre viac ako 50% obyvatelov PO rychlejsi trolejbus. Autom sa na Hlavnu ulicu nedostanes a v prilahlych ulickach v centre zas tazko zaparkujes (alebo za to zaplatis tolko, co aj za listok MHD).

A zabudate na jednu velmi podstatnu konkurenciu MHD, ktora dokaze velmi ovplyvnit pocty prepravenych osob: PESIU CHODZU.

V Presove byvame na konecnej. Potraviny, zeleninu a krcmu mame aj na nasej zastavke. Najblizsia lekaren, drogeria, zdravotne stredisko, trznica, domace potreby, textil, obuv, holicstvo, kostol, knihkupectvo je 2 zastavky od nas. Najblizsia posta, hypermarket, predajna CL DPMP, fotosluzba je 4 zastavky od nas. Na tom istom sidlisku. Myslite, ze tam chodime, ako Bystricania, pesi? Naco? Kym pesi prejdes dve zastavky, tak ta predbehnu 3 spoje. (Mimo spicky. V spicke ta predbehne 8-10 spojov.) A vacsina ludi ma casovy listok, tak co by sa nezviezli dve zastavky.
Ďalší busboard - Česká poisťovňa na ZV-356BI
Reakcia na: LUK #21312:
ešte zopár citátov zo spomenutej stránky:

"Cestujících jsme v roce 2005 přepravili celkem 12 477 000, což představuje skutečnost, že denně přepravíme více než 34 000 cestujících. V roce 2005 bylo na trolejbusových linkách ujeto 1 296 191 km, na autobusových 1 445 669 km, celkem na autobusech i trolejbusech pak 2 741 860 km.

Na úhradu celkových nákladů společnosti ve výši 106,2 mil. Kč se podílely jednotlivé tržby takto:
- tržby z jízdného MHD činily 50,1%
- tržby z podnikatelských aktivit, které společnost vykonává 14,5%
- úhrada prokazatelné ztráty od města Jihlavy 38,9%
- úhrada prokazatelné ztráty od Kraje Vysočina 0,3%
- úhrada prokazatelné ztráty obcí na ostatní dopravní obslužnost 0,8%"

Na stránke mesta som si našiel toto:
"Počet obyvatel Jihlavy ...............49 535 (k 1. 1. 2005)"
Citujem zo stránky DPM Jihlavy: "Výrazněji byla zvýšena cena jízdenek doplňkového prodeje u řidiče, přirážka k ceně činí 5,- Kč. Jedná se o službu, která by měla být využívána jen v nejnutnějším případě, protože může vést k nedodržení jízdního řádu."

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.