Malicko Ta spresnim, este vystiznejsie by sa dala popisat vcerajsia vecerna diskusia, ze tych 10 stran, alebo este lepsie rekordnych 184 prispevkov bolo sem pridanych v case od 22:11 do 0:30, teda za necelych 2 hod 20 min! ? ?
Prenajom autobusov vs. dotacia
Vcera v tej lysohlavkovej diskusii tu niekto (flying) pocital skutocnu dotaciu pre SADZV nasledovne:
Dotacia od mesta minus prenajom za autobusy rovna sa skutocna dotacia.
To je ale nezmysel:-) Ide o normalny najomny vztah. Keby nebol, tak SAD ZV tie peniaze musi platit niekomu inemu, teda najpravdepodobnejsie vyrobcovi a banke, ktore bude nakup financovat (vo forme uroku).
Je irelevantne, ze tie peniaze idu mestu, resp. mestskemu DP. Je to v podstate splatka povodnej kupnej ceny, plus (dufam) primerany zisk - obdoba bankoveho uroku.
? Včera sa nás snažil opiť rožkom, ale keď sa mu to nedarilo, tak sa vzdal. ?
Re #23760 Petik: Súhlasím, že sa musí minimalizovať súbeh s trolejbusmi, preto viesť dlhé linky cez Strieborné nám. je najrozumnejšie. Treba však brať aj ohľad na ľudí, ktorí nastupujú na nábreží a idú do Sásovej aj za cenu mierneho kopírovania trasy trolejbusov. Určite však dlhé linky neostanú v dnešnej podobe.
Expresné linky v BB určite svoj význam mali. Najmä L90 spajajúca Sásovú so Zvolenskou cestou alebo školská L91. Jednoducho sú prípady aj v BB, kedy tá expresná linka význam nesporne má.
Doprava sa zrýchli nielen nástupom všetkými dverami, ale hádam aj rozlišovaním jazdných dôb v pracovné dni a cez víkend a vytvorením zastávok na znamenie. To tiež pomôže. Lebo dnes sa autobusy musia kvôli nápadu nerozlišovania jazdných časov vliecť vždy okrem špičky. O víkendoch nehovoriac. Hlavne to státie a "dorovnávanie" ma vie celkom pobaviť, keď sa človek ponáhľa. Ale sú známe aj prípady (hlavne posledné spoje), keď sa chodí bežne s náskokom aj 5 minút. ?
Trolejbus je niekoľkokrát ťažší ako autobus? Mochovce znečisťujú životné prostredie? Vážska kaskáda znečisťuje životné prostredie? Vieš, aké sú emisie z jednoho kW v tepelnej elektrárni a aké v najmodernejšom zvolenskou autobuse Euro3? Vieš čo si? Malý, prihlúply debilko.
jezkovi oci takeho ako Ancestor tu je raz zacas treba. 11 stran za 12 hodin sme tu zu neurobili od cias ked SADZV zacala prevadzkovat ten chaos co nazyva "najmodernejsia MHD".
? ?
Skoro som dneska poobede zo stolicky spadol ked som hladal kde som vcera diskusiu nechal. ? ?
nebudem na neho reagovat bo bol presne ako jeden s tych ekologicky autobusov co obhajoval./zaprdel tu, vyvalilo sa sneho kudol dymu , zmyzol a ludom co tu prave boli neostalo nic ine len to rozdychavat. / ?
BTW cestovne> nesiom expert ale vypadaju pozitivne uz aby boli aj vplatnosti a mohol som sa odviest trolikom. ? ?
Priame linky po nabrezi v subehu s trolejbusmi su nezmysel. Nemam nic proti "priamym" linkam, ale proti subehu autobusov s trolejbusmi ano. Priame linky nech chodia cez Strieborne namestie (nech premava L90 celodenne celotyzdenne a nech pokracuje az do Rakytoviec miesto 21/22). Popri nabrezi, len ak nie su konkurencne s trolejbusmi - napriklad do Podlavic.
K expresnym linkam - to je tiez smiesne chciet v BB expresne linky. Autobusy chodia 3x za hodinu ale jeden z toho bude "expres":)) Ked sa obnovi nastup vsetkymi dvermi, tak bude cestovanie relativne rychle aj so zastavkami.
Inak v PD ešte stále v MHD vypravuje SADPD aj včera rábovú Karosu B732, je komplet biela, ŠPZ je PD-447BC ale z fotky nieje ju dobre vidieť, tak može byť tam chyba. Jazdí na linke 40. Prievidza, RD-Kopanice-Aut.st.-Prievidza, Kolotoč. Prechádzala po ulici Sama Chalupku. A či je ich viac neviem, zatial som nevidel. Takže ešte existujú. ?
Ja by som to zriadil nasledovne. Obnoviť L22 po trase Park. Mièinská (resp. ŽST)-Pieninská s intervalom 20 min. v špièke. Ako priamu linku by som nechal L21 Rakytovce-Zvolenská cesta-Námestie slobody-Karpatská-Pieninská s intervalom 20 min. v špièke (každý druhý spoj by konèil pri Krematóriu, zvyšné by šli až do Rakytoviec). Spolu by tak chodili busy v špièke každých 10 min. z Nám. slobody do Sásovej. V sedle a cez víkend by L21 urèite postaèila v 60 min. intervale, L22 by jazdila tak, aby doplnila L21 a spolu chodili busy do Sásovej v sedle aj cez víkend v intervale najviac 20 min.
L20 by som zrušil. L26 samozrejme len po ŽST cez Námestie slobody.
A aby som nezabudol. Návrh CP (nielen trolejbusov, ale aj citybusov) z dielne DPM BB ma naozaj potešil, už sa teším kedy vstúpi do platnosti. Najradšej by som bol, keby robil DPM aj autobusy, teda celú MHD. Potom by sme možno mali najmodernejšiu MHD v Európe. Oceòujem nové zastávky na Garbanke a Pod Jesenským vàškom. CP trolejbusov sú (dovolím si tvrdiť) lepšie ako v r. 2005 (napr. do CP boli zaradené aj dojazdy a výjazdy z/do vozovne, atï.).
K SAD ZV len to¾ko: CP, pod¾a ktorého jazdí je úbohý, netreba ísť ïaleko, staèí si porovnať súèasnú L1, ktorú zabezpeèuje SAD ZV, a CP L1, ktorý vèera zverejnil DPM BB. A je to vidite¾ný rozdiel!
Aj ja som za priame linky cez celé mesto, ale ktoré:
1. budú rýchle, najlepšie expresné (SAD ZV to robí presne opaène, zriadil L26 vhodnú akurát pre turistov, ktorí chcú spoznať BB, ja 3/4 hod. z Fonèordy do Sásovej odmietam cestovať)
2. v rámci možností nebudú kopírovať trasy trolejbusových liniek, aby došlo k väèšej variabilite pri cestovaní v systéme MHD (SAD ZV to robí presne naopak, veï ideálna príležitosť ako odstaviť trolíky a naèo by asi ZV robil kvalitnú dopravu?)
Èo sa týka cestovných poriadkov platných od 20.8.2006, tak len dodám jedno, bolo tam možno 10% dobrých vecí a ostatné zmeny nemali ani nikdy nastať, lebo to ostane navždy smutným výkrikom v histórii MHD.
Keby sa SAD ZV prestala správať ako 3-roèné decko, slušne sa dohodla s DPMBB, jasne sa dohodli, èo bude kto robiť a namiesto neustálych priekov by zaèali SPOLUPRACOVAŤ (ťažké slovo, naozaj), tak systém MHD by vyzeral inak a navyše by bol atraktívny (konkurencieschopný voèi IAD). A táto diskusia by mohla vyzerať inak.
Na záver jedna otázka. Preèo to tak nie je? Lebo dopravcovi je prednejší útok na dopravcu, ktorý sa rozhodol napraviť súèasný stav v MHD ako robiť kvalitnú dopravu. Èo chcel dokázať SAD ZV vèerajším príspevkom v televíznych novinách Markízy a JOJ. Navyše to bude inšpiratívne pre ïalších exotov, ktorí sa budú riadiť heslom "ukradni autobus a prácu máš istú". Toto je neslýchaný vrchol zo strany SAD ZV, až sem to nemalo prísť, pretože èo je ve¾a, to je ve¾a. Na adresu SAD ZV a všetkých ich zástancov už tak viac nemám èo dodať, je zbytoèné sa rozèu¾ovať. SAD ZV ak neustúpi, o nieko¾ko rokov sa aj tak sám pochová...☠
súhlas. Avšak jeden postreh: v BB nemajú mestské časti subjektivitu, tak ich radšej vynechajme. Myslím, že zo Sásovej do Radvane frekvencia 21/22 stačí, ale po NSL treba pridať! V špičke aj raz toľko.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.