Ctrl+C a Ctrl+V z kocurkovskej stranky ?
________________
pridané 22.1.2008 13:40:35
Dokedy budú trolejbusy jazdiť?
Dokedy budú trolejbusy takto sproste jazdiť a kopírovať odchody Xliniek?Myslím že keby sa posunuli časy odchodov bol by väčší výber spojov pre obyvateľov.
Môj názor je že DP spravil chybu pri cest.poriadkoch.SAD zv mal určený cest.poriadok takže keby bol DP dal iné časy bola by väčšia oblužnosť územia a lepší výber pre občana.
občan Radvane
________________
pridané 23.1.2008 15:18:27
Re: Dokedy budú...
Cestovný poriadok trolejbusovej dopravy bol spracovaný tak, aby nielenže v plnej miere nahral do vtedy existujúcu ponuku prepravných služieb vykonávaných autobusmi, ale zvýšil ponuku, zlepšil rozloženie spojov čo do rovnomernosti a pravidelnosti a ich vzájomný preklad v súbežných úsekoch relevantných liniek a to do stavu lepšieho, ako bol ešte v roku 2004 s určitým výhľadovým potenciálom kvalitnej ponuky pre cestujúcich, ktorí by tak mali mať ľahšie rozhodovanie vo vzťahu k rozhodovaniu využitia verejnej alebo individuálnej automobilovej dopravy. Cestovný poriadok nepočítal s tým, že v súbehu s linkami na trolejbusovej dráhe budú naďalej premávať autobusy, kedy reálne jednoducho nemožno v súčte tak vysokú ponuku prepravnej kapacity považovať za primeranú, ale je skutočne predimenzovaná, lenže práve o autobusovú dopravu. Avšak každému triezvo uvažujúcemu človeku je úplne jasné, že autobusová doprava nemá miesto v súbehu s dráhovou dopravou, resp. jedine v prípade vykonávania doplnkovej dopravy a to len v nevyhnutnom rozsahu na zabezpečenie príležitostného silného priameho prepravného vzťahu, kedy je potrebné viesť trasu autobusovej linky súbežne s dráhu, lebo nie je možné a účelné to urobiť inou trasou. V každom prípade však opakujem, že je absurdné, aby sa dráha akýmkoľvek spôsobom prispôsobovala autobusovej doprave, pretože je to obdobná hlúposť, ako keby sme vyžadovali, aby medzištátny rýchlik mal cestovný poriadok upravovaný podľa toho, kedy pôjde autobus, čo možno z odborného hľadiska hodnotiť len ako zvrhlosť racionálneho uvažovania. Skutočnosť, že premávajú tzv. X-linky, je čisto trucovanie SAD ZV formou zneužívania dominantného postavenia na trhu nekalou konkurenciou poskytovaním prepravy za neprimerane nízke cestovné nedosahujúce ani tretinu skutočných nákladov (čo zákony považujú za problém) a to s jediným cieľom - zlikvidovať DPMBB, ktorý je náš a slúži výhradne nám, pre zabezpečenie verejnoprospešnej služby občanom, bez potreby realizácie obchodných zámerov súkromných vlastníkov SAD ZV.
DPMBB za posledné obdobie preukázal, že na pomery BB zabezpečuje relatívne najvyššiu kvalitu služieb za posledných 15 rokov v podstate skoro vo všetkých kvalitatívnych ukazovateľoch technológie dopravy. Do reality sa dostal už aj mesačný lístok umožňujúci 30 dní sa prepravovať neobmedzený počet jázd za skutočne dobrú cenu so súčasnou ponukou kvalitnej služby. Je však skutočne tragické, ako sa k činnosti nášho mesta a jeho spoločnosti postavili opäť obyvatelia mesta - radšej si dajú aj prevŕtať koleno preto, aby mohli ísť ako dobytok v preplnenom autobuse na X-linke za 5 Sk, pričom je každému normálnemu človeku jasné, že to je len vysoko účelový ťah, pre odrovnanie mestskej spoločnosti a zmarenie snahy mesta o zabezpečenie kvalitnej MHD, ktorú SAD ZV absolútne nielenže nedokázal za 2 roky pozdvihnúť, ale navyše tým reálne spôsobil ešte väčšie škody na celom systéme mesta. No ja osobne radšej jazdím od pondelka na mesačný lístok s plnou voľnosťou a hlavne Ako človek a navyše podporujem správnu vec i životné prostredie. Lenže ľahostajnosť a totálna pasivita a krátkozrakosť ostatných, ktorí ako keby v živote nevideli a teda ani potom netúžili mať aspoň čosi viac (a aj to sme stále „za opicami“), ako máme, neustále len ničí všetko dobré, čo by mohlo byť – ale nadávať na všetko nakoniec vie aj tak každý z nich! Však si zoberte, že v súčasnej dobe je cestovné 14/13 Sk úplne normálne a na pomery mesta typu BB ešte aj relatívne možno nižšie, ako by malo byť. Je potrebné si uvedomiť, že keď zlikvidujeme DPMBB, už nebude možnosť kroku späť a zostaneme už v područí SAD ZV, ktorá za 2 roky jasne preukázala, že cestujúci a dodržiavanie čo i len základných požiadaviek všeobecne záväzných právnych predpisov sú jej absolútne ukradnuté. Cestujúcich nakŕmených demagogickými vyjadreniami častokrát za hranicami klamstva používajú len ako nástroj na konkurenčný boj s niekým iným.
Tragédiou na záver je, že mesto okrem samostatnej "jednorazovej" formálnej podpory vzniku DPMBB žiaľ ďalšie dva roky pokračovalo v neplnení si povinností správneho orgánu, orgánu odborného dozoru nad cestnou dopravou v meste a objednávateľa výkonov vo verejnom záujme pri zabezpečovaní verejnoprospešnej služby v zmysle zákona o obecnom zriadení, ako ani zakladateľa a jediného akcionára, kedy jednoducho nevie, resp. nekoná tak, aby bol naplnený zákon a boli do reality premietnuté zákonom chránené oprávnené záujmy mesta a DPMBB - navyše vlastnej obchodnej spoločnosti, u ktorej by malo byť eminentných záujmom mesta na zveľaďovaní hospodárnom využívaní majetku vloženého do tejto spoločnosti, resp. prenajatého na zabezpečenie plnenia úloh, ktoré mu z jeho existencie vyplýva - a to v porovnaní s SAD ZV nie je zisk, ale byť konkurenciou IAD a nástrojom dopravnej politiky mesta. Ja sa len stále obávam, že touto nečinnosťou, resp. nedostatočnou činnosťou mesta nedôjde k situácii, že sa nakoniec dá vina na DPMBB, že nedosahuje želané ekonomické výsledky, keďže súčasný stav je vo vzťahu k racionálnemu poskytovaniu verejnej hromadnej dopravy absolútne absurdný a keď si skrátka sám sebe likvidujem vlastnú firmu, tak tá firma sa môže aj na hlavu postaviť a nemôže urobiť reálne vôbec nič. Lenže momentálne skoro každý prípadný neúspech DPMBB je len vlastne odozva toho, že umožňujeme v rozpore so zákonom činnosť X-liniek, resp. celkovo autobusových liniek bezhlavým spôsobom súbežne s dráhou. Nad týmto by sa mali zamyslieť aj všetci poslanci, ktorí obyčajne nemajú ani minimálny problém sa bez akejkoľvek čo i len minimálnej znalosti problematiky - teda dôvodov, stavu a dôsledkov a aspoň základov dopravnej teórie - rozhodnúť v priebehu niekoľko minút trvajúcej "diskusie" (počas ktorej nestihnú ani diskutovať, akurát tak si vypočujú nejakých neznalých kolegov, ktorý si len myslia, že vždy o všetkom všetko vedia a pritom len podporujú pocit spolupatričnosti k niekomu a niečomu), ktorú ukončia skôr, ako si stihnú vypočuť viacero názorov a prečítať si nejaký zcestný materiál, ktorý dostali pri príchode na zasadnutí MsZ a skrátka bezhlavo niečo odhlasujú, čo sa stalo už vzhľadom na závažnosti témy skutočne veľakrát. Pozn. Uvedomte si, že nie je normálne, keď v meste veľkosti BB ktokoľvek vykrikuje, že dotácia na úrovni 30 – 50 mil. Sk, z ktorej dopravca vzápätí vráti 20 – 35 mil. Sk ako nájom za prenajaté dopravné prostriedky, je vysoká – teda keď reálne v BB do dopravy odíde 10 – 15 mil. Sk (alebo v roku 2005 18 mil. Sk a aj to musel dopravca presviedčať mesto, že je nenormálne, aby študenti a dôchodcovia nemali mať zľavnené cestovné, ako si to predstavovalo vtedajšie vedenie mesta, ktoré svoje deštruktívne nápady doviedlo až tak ďaleko, že si neobjednalo žiadne výkony vo verejnom záujme a napokon ešte mediálne zvrhlo celý problém na dopravcu, z ktorého urobil vydierača i keď pravda bola niekde úplne inde, čo však neospravedlňuje kopu chýb vtedajšieho dopravcu, ktoré však neprekročili chyby SAD ZV!!). Pre porovnanie mestá ako Žilina a Prešov dávali už v predchádzajúcich rokoch dotáciu okolo 90 mil. Sk a Prešov na rok 2008 94,5 mil. Sk a navyše na investície ďalších 115,9 mil. Sk + od okolitých obcí 9,5 mil. Sk.
Aby som odpovedal ešte na otázku ohľadom „chyby“ pri cestovných poriadkoch DPMBB – Mesto BB vydalo rozhodnutie, ktorým v zmysle zákona rozhodlo o zmene CP autobusovej dopravy tak, že žiadna doprava, ktorá momentálne premáva na tzv. X-linkách vôbec nemá existovať a súčasne mesto schválilo predložený Cp trolejbusovej dopravy v podobe, ako je aj v praxi vykonávaná doprava. Takže SAD ZV mala určený CP, podľa ktorého nemala na príslušných linkách prevádzkovať žiadne spoje a čo sa týka dopravnej obslužnosti, tak tá je minimálne čo sa týka súčasnej ponuky prepravnej kapacity výrazne prevyšujúca racionálne potreby mesta v dôsledku nerešpektovania rozhodnutia mesta zo strany SAD ZV. Keby mal momentálne občan dostávať toľko, koľko platí na X-linkách, tak by mal premávať na každej linke max. jeden spoj za hodinu...
PIT
________________
PIT dakujeme ? ?
________________
pridané 22.1.2008 13:40:35
Dokedy budú trolejbusy jazdiť?
Dokedy budú trolejbusy takto sproste jazdiť a kopírovať odchody Xliniek?Myslím že keby sa posunuli časy odchodov bol by väčší výber spojov pre obyvateľov.
Môj názor je že DP spravil chybu pri cest.poriadkoch.SAD zv mal určený cest.poriadok takže keby bol DP dal iné časy bola by väčšia oblužnosť územia a lepší výber pre občana.
občan Radvane
________________
pridané 23.1.2008 15:18:27
Re: Dokedy budú...
Cestovný poriadok trolejbusovej dopravy bol spracovaný tak, aby nielenže v plnej miere nahral do vtedy existujúcu ponuku prepravných služieb vykonávaných autobusmi, ale zvýšil ponuku, zlepšil rozloženie spojov čo do rovnomernosti a pravidelnosti a ich vzájomný preklad v súbežných úsekoch relevantných liniek a to do stavu lepšieho, ako bol ešte v roku 2004 s určitým výhľadovým potenciálom kvalitnej ponuky pre cestujúcich, ktorí by tak mali mať ľahšie rozhodovanie vo vzťahu k rozhodovaniu využitia verejnej alebo individuálnej automobilovej dopravy. Cestovný poriadok nepočítal s tým, že v súbehu s linkami na trolejbusovej dráhe budú naďalej premávať autobusy, kedy reálne jednoducho nemožno v súčte tak vysokú ponuku prepravnej kapacity považovať za primeranú, ale je skutočne predimenzovaná, lenže práve o autobusovú dopravu. Avšak každému triezvo uvažujúcemu človeku je úplne jasné, že autobusová doprava nemá miesto v súbehu s dráhovou dopravou, resp. jedine v prípade vykonávania doplnkovej dopravy a to len v nevyhnutnom rozsahu na zabezpečenie príležitostného silného priameho prepravného vzťahu, kedy je potrebné viesť trasu autobusovej linky súbežne s dráhu, lebo nie je možné a účelné to urobiť inou trasou. V každom prípade však opakujem, že je absurdné, aby sa dráha akýmkoľvek spôsobom prispôsobovala autobusovej doprave, pretože je to obdobná hlúposť, ako keby sme vyžadovali, aby medzištátny rýchlik mal cestovný poriadok upravovaný podľa toho, kedy pôjde autobus, čo možno z odborného hľadiska hodnotiť len ako zvrhlosť racionálneho uvažovania. Skutočnosť, že premávajú tzv. X-linky, je čisto trucovanie SAD ZV formou zneužívania dominantného postavenia na trhu nekalou konkurenciou poskytovaním prepravy za neprimerane nízke cestovné nedosahujúce ani tretinu skutočných nákladov (čo zákony považujú za problém) a to s jediným cieľom - zlikvidovať DPMBB, ktorý je náš a slúži výhradne nám, pre zabezpečenie verejnoprospešnej služby občanom, bez potreby realizácie obchodných zámerov súkromných vlastníkov SAD ZV.
DPMBB za posledné obdobie preukázal, že na pomery BB zabezpečuje relatívne najvyššiu kvalitu služieb za posledných 15 rokov v podstate skoro vo všetkých kvalitatívnych ukazovateľoch technológie dopravy. Do reality sa dostal už aj mesačný lístok umožňujúci 30 dní sa prepravovať neobmedzený počet jázd za skutočne dobrú cenu so súčasnou ponukou kvalitnej služby. Je však skutočne tragické, ako sa k činnosti nášho mesta a jeho spoločnosti postavili opäť obyvatelia mesta - radšej si dajú aj prevŕtať koleno preto, aby mohli ísť ako dobytok v preplnenom autobuse na X-linke za 5 Sk, pričom je každému normálnemu človeku jasné, že to je len vysoko účelový ťah, pre odrovnanie mestskej spoločnosti a zmarenie snahy mesta o zabezpečenie kvalitnej MHD, ktorú SAD ZV absolútne nielenže nedokázal za 2 roky pozdvihnúť, ale navyše tým reálne spôsobil ešte väčšie škody na celom systéme mesta. No ja osobne radšej jazdím od pondelka na mesačný lístok s plnou voľnosťou a hlavne Ako človek a navyše podporujem správnu vec i životné prostredie. Lenže ľahostajnosť a totálna pasivita a krátkozrakosť ostatných, ktorí ako keby v živote nevideli a teda ani potom netúžili mať aspoň čosi viac (a aj to sme stále „za opicami“), ako máme, neustále len ničí všetko dobré, čo by mohlo byť – ale nadávať na všetko nakoniec vie aj tak každý z nich! Však si zoberte, že v súčasnej dobe je cestovné 14/13 Sk úplne normálne a na pomery mesta typu BB ešte aj relatívne možno nižšie, ako by malo byť. Je potrebné si uvedomiť, že keď zlikvidujeme DPMBB, už nebude možnosť kroku späť a zostaneme už v područí SAD ZV, ktorá za 2 roky jasne preukázala, že cestujúci a dodržiavanie čo i len základných požiadaviek všeobecne záväzných právnych predpisov sú jej absolútne ukradnuté. Cestujúcich nakŕmených demagogickými vyjadreniami častokrát za hranicami klamstva používajú len ako nástroj na konkurenčný boj s niekým iným.
Tragédiou na záver je, že mesto okrem samostatnej "jednorazovej" formálnej podpory vzniku DPMBB žiaľ ďalšie dva roky pokračovalo v neplnení si povinností správneho orgánu, orgánu odborného dozoru nad cestnou dopravou v meste a objednávateľa výkonov vo verejnom záujme pri zabezpečovaní verejnoprospešnej služby v zmysle zákona o obecnom zriadení, ako ani zakladateľa a jediného akcionára, kedy jednoducho nevie, resp. nekoná tak, aby bol naplnený zákon a boli do reality premietnuté zákonom chránené oprávnené záujmy mesta a DPMBB - navyše vlastnej obchodnej spoločnosti, u ktorej by malo byť eminentných záujmom mesta na zveľaďovaní hospodárnom využívaní majetku vloženého do tejto spoločnosti, resp. prenajatého na zabezpečenie plnenia úloh, ktoré mu z jeho existencie vyplýva - a to v porovnaní s SAD ZV nie je zisk, ale byť konkurenciou IAD a nástrojom dopravnej politiky mesta. Ja sa len stále obávam, že touto nečinnosťou, resp. nedostatočnou činnosťou mesta nedôjde k situácii, že sa nakoniec dá vina na DPMBB, že nedosahuje želané ekonomické výsledky, keďže súčasný stav je vo vzťahu k racionálnemu poskytovaniu verejnej hromadnej dopravy absolútne absurdný a keď si skrátka sám sebe likvidujem vlastnú firmu, tak tá firma sa môže aj na hlavu postaviť a nemôže urobiť reálne vôbec nič. Lenže momentálne skoro každý prípadný neúspech DPMBB je len vlastne odozva toho, že umožňujeme v rozpore so zákonom činnosť X-liniek, resp. celkovo autobusových liniek bezhlavým spôsobom súbežne s dráhou. Nad týmto by sa mali zamyslieť aj všetci poslanci, ktorí obyčajne nemajú ani minimálny problém sa bez akejkoľvek čo i len minimálnej znalosti problematiky - teda dôvodov, stavu a dôsledkov a aspoň základov dopravnej teórie - rozhodnúť v priebehu niekoľko minút trvajúcej "diskusie" (počas ktorej nestihnú ani diskutovať, akurát tak si vypočujú nejakých neznalých kolegov, ktorý si len myslia, že vždy o všetkom všetko vedia a pritom len podporujú pocit spolupatričnosti k niekomu a niečomu), ktorú ukončia skôr, ako si stihnú vypočuť viacero názorov a prečítať si nejaký zcestný materiál, ktorý dostali pri príchode na zasadnutí MsZ a skrátka bezhlavo niečo odhlasujú, čo sa stalo už vzhľadom na závažnosti témy skutočne veľakrát. Pozn. Uvedomte si, že nie je normálne, keď v meste veľkosti BB ktokoľvek vykrikuje, že dotácia na úrovni 30 – 50 mil. Sk, z ktorej dopravca vzápätí vráti 20 – 35 mil. Sk ako nájom za prenajaté dopravné prostriedky, je vysoká – teda keď reálne v BB do dopravy odíde 10 – 15 mil. Sk (alebo v roku 2005 18 mil. Sk a aj to musel dopravca presviedčať mesto, že je nenormálne, aby študenti a dôchodcovia nemali mať zľavnené cestovné, ako si to predstavovalo vtedajšie vedenie mesta, ktoré svoje deštruktívne nápady doviedlo až tak ďaleko, že si neobjednalo žiadne výkony vo verejnom záujme a napokon ešte mediálne zvrhlo celý problém na dopravcu, z ktorého urobil vydierača i keď pravda bola niekde úplne inde, čo však neospravedlňuje kopu chýb vtedajšieho dopravcu, ktoré však neprekročili chyby SAD ZV!!). Pre porovnanie mestá ako Žilina a Prešov dávali už v predchádzajúcich rokoch dotáciu okolo 90 mil. Sk a Prešov na rok 2008 94,5 mil. Sk a navyše na investície ďalších 115,9 mil. Sk + od okolitých obcí 9,5 mil. Sk.
Aby som odpovedal ešte na otázku ohľadom „chyby“ pri cestovných poriadkoch DPMBB – Mesto BB vydalo rozhodnutie, ktorým v zmysle zákona rozhodlo o zmene CP autobusovej dopravy tak, že žiadna doprava, ktorá momentálne premáva na tzv. X-linkách vôbec nemá existovať a súčasne mesto schválilo predložený Cp trolejbusovej dopravy v podobe, ako je aj v praxi vykonávaná doprava. Takže SAD ZV mala určený CP, podľa ktorého nemala na príslušných linkách prevádzkovať žiadne spoje a čo sa týka dopravnej obslužnosti, tak tá je minimálne čo sa týka súčasnej ponuky prepravnej kapacity výrazne prevyšujúca racionálne potreby mesta v dôsledku nerešpektovania rozhodnutia mesta zo strany SAD ZV. Keby mal momentálne občan dostávať toľko, koľko platí na X-linkách, tak by mal premávať na každej linke max. jeden spoj za hodinu...
PIT
________________
PIT dakujeme ? ?