Zdravím vospolok! ? Už niekto vie ako to bude vyzerať s tým plánom čo dalo mesto vypracovať, či o tom nikto ešte nič nevie? ? Som ja zvedavý ako to všetko dopadne... ?
Doma som objavil historické fotky z 80-tych rokov z čias výstavby Sídliska Osloboditeľov (súčasná Rudlová - Sásová). Pokiaľ by mal niekto záujem nahliadnuť, môžme sa osobne dohodnúť. Sú veľmi zaujímavé, aj keď (žiaľ) bez autobusov.
BB - Schuhu: Inak ja už mám návrh CP linky 507404 Námestovo-Lokca-Zákamenné-Oravská Lesná,Obú-Oravská Lesná,Beskyd-Nová Bystrica,Vychylovka-Nová Bystrica,Zš-Krásno n. Kysucou-Žilina,AS. Odchod z Námestova: 4:50P,7:55X,13:55V,15:30N. Dopravca SADLM. Uvidíme na SADZA, čo oni vymyslia. ☺
Načo sú nám médiá, ktoré informujú skreslene, dezinformujú a zavádzajú. Lepšie je nebyť informovaný vôbec ako byť informovaný zle. A to je už všetko k tejto téme.
"Otázne je, odkiaľ zobral denník SME informáciu o strate Citybusov 50 Sk/km, keď tejto sume sa zďaleka nepribližujú ani náklady."
Opäť prízemní novinári, ktorí netušia o čo ide. Mám rád takých ľudí, ktorí sa snažia zvrhnúť každú dobrú vec (minibusy, trolejbusy). Ani sa nečudujem Ficovmu ostrému vyjadreniu predvčerom. Asi by som reagoval podobne. A ešte aj ten včerajší článok v Žurnále. Je mi z toho normálne že zle...
"Dnes ráno o 7:30, vozidlo s právom prednostnej jazdy"
- Ak mám byť úprimný, tak na jeho mieste by som asi postupoval rovnako. Nakoniec, aj manipulácia s foťákom za jazdy nie je úplne OK. ?
Zvrhlost spociva v tom, ze v podstate znemoznuje predaj jednorazovych listkov mimo vozidla. Takze kvoli tejto technologii sa presunie predaj listkov k vodicovi. Ale ak tarif pozna mesacne listky, tak nepotrebujes predplatene jednotlive jazdy, ked si mozes kupit rovno mesacnik. Jednorazove listky su pre tych, co cestuju MHD prilezitostne. Takze autobus stoji na zastavke, kym vodic robi trafikanta. A este chce, aby som mal pripravene mince!
Ako tak sa este da pochopit u mesacnikov... tam sa mozno niekomu oplati falsovat papierove kupony a cena nosica v porovnani s cenou rocneho kuponu nie je tak vysoka a mozno sa preto tie naklady vratia.
Jasnu vyhodu maju cipove karty tam, kde je vyberom a kontrolou cestovneho povereny vodic. To ale v Bystrici alebo napriklad v Nitre neplati a ze to tak bolo bol omyl. A prave tento omyl bol dovodom zavedenia cipovych kariet. Dnes sa uz pouzivaju len zo zvyku. A tiez preto, ze jeden dopravca neakceptuje mesacniky. Bol by som rad, keby bola tato technologia prenechana tym MHD, kam sa hodi. Bystrici prajem navrat jednorazovych papierovych listkov a mesacnik platny v celej sieti.
Na Hornej ul. bolo tento týždeň nainštalované historické verejné osvetlenie. Týmto bola rekonštrukcia Hornej ul. definitívne ukončená. Ďakujeme, že toto mesto je opäť krajšie!
prečo je systém čipových kariet zvrhlý???
Čipové karty sa presadili vo verejnej doprave s cieľom zvýšenia aktraktivity služieb... Ich hlavným poslaním sú dlhodobejšie platby - časové cestovné lístky a elektronická peňaženka.
Čiarový kód sa používa minimálne - pre jeho náchylnosť na poškodenie... už malinké poškodenie spôsobuje veľké rpoblémy pri čítaní, a preto sa uplatňuje napr. v škandinávii na jednorázové cestovanie VHD a označení kódu...
Vleky väčšinou používajú magnetické prúžky. Tie nie sú dostatočne bezpečné a rovnako technológia ich čítania nie je najsamskvelejšia, preto sa nijak extra nerozmohli vo verejnej doprave.
Čipová karta je bezpečný nosič potrebných informácií a rovnako má výhodu svojej rozšíriteľnosti - môže ju zdieľať viacero dopravcov či inštitúcií (kino, divadlo, knižnice, jedálne, copy centrá...).
Existuje aj krátkodobejšia papierová forma čipovej karty, ale jej cena (nákupná) je len o nejaké drobné menšia oproti jej trvanlivejšej plastovej verzii. Rovnako potlač na plaste vydrží dlhšie.
Čipové karty (napr. iba s nabitou peňaženkou) môžeš ako anonymné predávať aj v trafike (napr. tak to chystá kuvajt), otázne sú však ostatné náklady s tým súvisiace.
A nakoniec: ak by čipové karty nespĺňali dostatočne svoj účel, prečo by boli najrošírenejším elektronickým nosičom vo verejnej doprave? (MHD vo veľkých nielen európskych metropolách)...
V BB Žurnále je článok o MHD BB.
- nemilo ma prekvapil prezentovaný názor, že netreba zvyšovať dotácie (z mestských daní), ale treba zvýšiť cestovné aby na MHD prispievali len tí, ktorí ju využívajú. Môj názor - totálna blbosť, MHD sa takpovediac dotýka všetkých, len mnohí si to nedokážu uvedomiť.
- Motyčka opäť hviezdil, tvrdí stále to isté - do DPM BB sa lejú ťažké peniaze bez perspektívy. Týmto pozdravujem tohto "pána". Ani zďaleka to nie je jediná vec, v ktorej s ním ostro nesúhlasím.
- dotácie sú (podľa vyjadrení niektorých poslancov) údajne veľmi vysoké - ďalšia blbosť - akosi zabudli, že hlboko zaostávame za mestami ako Prešov apod. Toto nie je neúmyselné zvyšovanie dotácie, ale iba dorovnávanie toho, čo tu dlhé roky chýbalo
- zaujímavá info, údajne si mesto chce zobrať 600 mil. úver na nákup nových trolejbusov. O tomto neviem nič? A neobstaráva niečo v tomto smere aj SAD BB? Budem rád, ak mi toto niekto vysvetlí.
Hovorí sa, že nová cesta Oravská Lesná - Nová Bystrica bude otvorená už 14. novembra. Pôvodne sa hovorilo o termíne 17.11. Všetko sú zatiaľ neoficiálne informácie.
- jednorazove cestovne listky (kratka cesta - platny 10 minut bez prestupu; dlha cesta - platny 60 minut s prestupom /vzhladom na slaby interval v BB by mohol platit aj dlhsie)
FORMA PREDAJA: predpredaj dopravcu a zmluvnych partnerov, vo vozidle v hotovosti (za priplatok), vo vozidle cipovou kartou (bez priplatku)
Oznacuje sa pri prvej jazde. Pri pouziti cipovej karty a listka na kratku cestu system check-in - check-out, pri dlhej ceste, oznacenie len pri nastupe.
- turisticke listky (na 1 az 7 dni)
FORMA PREDAJA: predpredaj dopravcu a zmluvnych partnerov (vratane napr. ZST), rozne zlavy s autobusovymi prepravcami a ZSSK (napr. "Vlakom dalej.."), cez vikendy vo vozidle v hotovosti za priplatok a cely tyzden cipovou kartou bez priplatku
Oznacuje sa pri prvej jazde
- predplatne listky - pocet jazd (20 a viac jazd), cestujuci si zakupi urcity pocet jazd a tie moze minat urcitu dobu (urcene tym co cestuju castejsie, ale neoplati sa im standardny casovy PCL). Cim viac jazd si zakupi tym lacnejsie ho vyjde jedna jazda. Prestup do 60 minut sa povazuje za 1 jazdu.
FORMA PREDAJA: predpredaj dopravcu a dobijanie jazd aj v napr. stankoch a automatoch, moznost zakupit priamo vo vozidle z kreditu na cipovej karte (za priplatok)
Oznacuje sa pri kazdej jazde.
- predplatne listky - casove (1-12 mesiacov), platia neobmedzeny pocet jazd pocas urciteho poctu mesiacov
FORMA PREDAJA: predpredaj dopravcu, moznost zakupit priamo vo vozidle z kreditu na cipovej karte (za priplatok)
60Kcs stala v roku 1989 aj cesta busom z BB do BA. Rychlik do Prahy stal 80 kaciek.
Re #33310 810zssk: Svata pravda. Neviem preco u MHD sa presadil zvrhly system cipovych kariet, ktory neumoznuje predaj v automatoch alebo v trafikach kvoli vysokej cene nosica.
Preco sa na lyziarskych vlekoch vyuzivaju obycajne karticky na neviem akom technickom principe, ktore tiez umoznuju strojove citanie a predpokladam ze naklady su nepomerne nizsie. Dokazem si predstavit, ze by sa predavali standartne prednabite na 20, 50 alebo 100 jazd alebo na mesiac, kvartal, rok. Potom by sa mohli vyhodit.
Alebo si dokazem predstavit ze by boli listky vo forme papiera s ciarovym kodom a vo vozidle by bol snimac kodu ako v kazdom obchode. Vyrobne naklady listka by sa blizili nule. Predaj v stanku alebo v automate mozny.
Alebo sa vysr.. na presnu evidenciu cestujucich a zaviest klasicky bratislavsky system.
Cena je to samozrejme lepsia, ale ucel to moc neplni. Btw.: ten kto chce usetrit si tu kartu aj tak kupi u DPMBB.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.