Podľa mňa je zbytočné, aby si im písal znova, keďže oba spomínané typy sú iba v Hloubětíně a Motole, takže sa dá očakávať, že opäť použijú ten istý argument...
Blížia sa nám voľby a pri preštudovaní letáku od Maňku ma prekvapilo to že chce okrem iného aj obnoviť železničnú dopravu na úseku Zvolen - Pliešovce - Krupina na Šahy ? Tak na to som zvedavý ak vyhrá...
možno preto. že po nočnej linke nebudú prevádzky schopné podla toho ako poznám ľudí, že keď majú vyžraté tak sa s nich stávajú veľký siláci čo chcú všetko prevrátiť a rozbiť ?
To co som tu uviedol neuvadzam koli tomu aby som povedal ze je to zla myslienka. Co sa tyka TD dopravy najvhodnejsie su MVE ( daju sa rugulovat s velmi rychlou odozvou a pri vhodnom rieseni by dobre fungoval system : mimo spicky a v noci by sa voda mohla zhromazdovat v zasobniku a v spicke by tym padom sla elektraren na plny vykon , ale bolo by to velmi narocne na ralizaciu). Ad sukromny investor- to by stala ta elektrina viac ako od enelu
Co sa tyka nakladania mesta z financiami na to sa tazko hladaju slova. Ludia sa tam spravaju sposobom aby si ziskali popularitu do volieba nie zlepsovali veci k lepsiemu . Celkovo us nevie co sem napisat lebo je toho strasne vela ...stacilo mi par prednasiek z ekonomiky a vidim ze na Slovensku sa velmi vela veci nerobi tak ako sa ma robit....
Samozrejme že to nie je problém, v tom mojom predošlom príspevku #38622 a v materiály o tej MVE je pekne popísané celé technické riešenie, na vzdutie vodnej hladiny použijú vakovú hať a tá zabezpečí dostatok vody pre turbínu aj v "diétnejších suchších časoch".
Všetko sa dá, keď sa chce.. ? A kto chce hľadá spôsoby ako to realizovať, a komu sa nechce hľadá dôvody prečo sa to nedá a vymýšľa komplikácie. ?
Už som to tu neraz spomínal #29911 ale najnovšie Ti dávam do pozornosti na preštudovanie túto štúdiu http://eia.enviroportal.sk/detail/mala-vodna-elektraren-mve-salkova MVE pri Šalkovej, šikovne využijú "terénny skok" a s inštalovaným výkonom turbíny 0,7 MW získajú ročne 3,8 MWh, celkkom slušné vzhľadom na potreby blízkeho PP kde to môžu hneď zúžitkovať pre svoju potrebu, popr. predať tam ďaľšiemu záujemcovi, dodať do siete, atď. Za náklady zhruba 3,16 mil € (asi 95 mil SK) to mohlo postaviť kľudne mesto už dávno napríklad za tie peniaze čo sa "prešustrovali" na prestavbe radnice, alebo za penále cyperskej firme za Dopravnú banku, atď. ? Myslím, že ani s vysporiadaním pozemkov by mesto nemalo problém a stavalo by na vlastnom. Netvrdím, že tých 0,7 MW výkonu by pokrylo úplnú spotrebu pre TD, ale kde je napísané, že takých by sa nedalo postaviť viac. Na záver, ak tomu trošku rozumieš, tak iste uznáš, že takto získaná elektrická energia je obzvlášť vhodná na napájanie prostriedkov hromadnej dopravy na báze elektrickej trakcie. ?
Zaujal ma hlavne nový pondelkový rýchlik Slatina s odchodom z BB o 3:48 (1) do Bratislavy. Tým pádom sa ruší pondelkový spoj o 2:32 do Zvolena, ako prípoj na R Slatina do BA. Mohla by to zohľadniť obnovená (?) nočná doprava.
Je ale otázne, kedy dôjde k obnoveniu nočákov. Skôr sa asi musia nakúpiť nové minibusy a to môže byť...
jamal 1: Vidíš asi to niejetaký problém ke tu píšu o tom ako idú stavať elektráren pri budči. Ale tu by naozaj mohla byť taká súkromná pre potreby mesta. osvetlenie a trolejbusova doprava. A tá voda cez leto môže byť problém ale ked urobia hrádzu a nechajú ju naplniť vodou tak by to mohlo ísť. A najlepšie by bolo ju umiestniť až pod BB lebo tam má hron viac vody ako nad BB lebo len v BB súú prítoky 3 potokov.
Co sa tyka vodnej elektarne vobec to neni take jednoduche ako si myslite. Vprvej faze by len roky trvalo kym by sa vybavili vsetky povolenia.Potom vystavba by tvrvala par rokov a to este odhliadnuc od velmi narocneto riesenia(vzhladom na miestne podmienky...teren ..). Len tak pocitam ze ta mve by mala mat vykon tak 3- 5 MW a z toho vyplyva ze pri malom spade ktory by bolo mozne v bb dosiahnut by ste potrebovali obrovsky prietok co by v letnych mesiacoh bolo nemozne. Videl som jednu studiu o MVE na hrone navratnost bola 28 rokov co je sakra vela .
V ZV v areáli SAD stojí odstavený kĺbový autobus v modro-bielom prevedení: neviem či to je nejaká C744 alebo B741, ale skôr si myslím, že druhá možnosť. Nie je to náhodou "náš" ostravák?
mikrobb: Elektráreň tu kedysi bola ale to bolo veľmi veľmi dávno dakedy na začiatku storočia. A vidíš do takéhoto sa nikto nedá. miesto tunela najlepšie by bolo postviť elektráreň a pokoj. Je to ekologické a treba ktomu iba vodu ktorá tu tečie stále a nie vymýšľať ako zrušiť trolejbusy. Mna by len zaujímalo, že keby ich náhodou zrušili, že či by aj demontovali vedenie lebo ak hej tak potom by to bol totálny ale totálny debilizmus a mesto by sa malo radšej vymazať z mapy. aby nás nikto nenašiel aby sa nám nemohol posmievať že v bb KKti
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.