Reakcia na: fonzo #54203:
"Južné" rýchliky sú viac-násobne domrvené. Po prvé do nich diletanský zasiahol Počiatek keď začal žltý vekslák opľúvať všetkých naokolo lebo mu neumožnili prevádzkovať linku BA-BB a žiadal aby mohol po čase prejsť z autobusov na vlaky. Zo senzácie za pár eur je už od roku 2016 i tak cenovo bežná záležitosť myslím, že už bez tých zliav, ktoré boli úplne nereálne vzhľadom k nákladom na prevádzku linky. A keď už aj vznikla vlaková linka BA-BB, na ktorej sa zbytočne ťahá 8 vozňov - i tak sa na peróny vo ZV, mesto a BB, mesto vojde len 6 vozňov - tak za chvíľu ovládli maďaróni MDV a sprznenie "Južných" rýchlikov dosiahlo nový level. Každý druhý R BA-KE, zvyšok BA-BB s tým, že R zo Žiliny jazdia do Zvolen a z Ostravy do BB, príp. do ZV s tým, že v BB súpravy kvasia 3 hodiny. To však nikoho nezaujíma na MDV, hlavné je, že si Most-Híd splnil agendu voči voličom na juhu, zvyšok cestujúcich a akákoľvek dopravno-prevádzková logika sa môže ísť opäť raz bodnúť. Istá nádej bola, keď sa bol Érsek osobne dorábať do rýchlikov južnou trasou, že snáď tento primitívny fóliovnikár s poslabším ovládaním úradného jazyka a mizernej orientácií v dopravnej agende si všimne aký je stav tratí 150 a 160. Omyl. Minister namiesto kvality, ktorá by spočívala v ráznej rekonštrukcií a investícií do tratí 150 a 160 (nebyť "komančov" a toho, že vybudovali dvojkoľajky aspoň v istých úsekoch, tak by bola 160ka komplet jednokoľajná) a priložení noža na krk manažmentu ZSSK aby riešili kvalitu opráv a údržby len populisticky zaviedol 3,5 páru vlakov BA-KE. To, že SPD Zvolen má deň čo deň problém s počtom prevádzkyschopných HKV má minister u prdele. To, že úsek Kozárovce - Nová Baňa sa láta asi 7 rokov po 100-200m úsekoch má tiež u prdele - resp. rozumie vôbec ten analfabet, že čo od neho odborníci železničiari zo ŽSR chcú?! Namiesto toho aby boli realizované projekty na dobudovanie druhej traťovej koľaje výh. Slatinka - Kriváň a Lučenec - Lovinobaňa, tak minister opäť primitívne populisticky - aby zahral starostom rovnakej ak nie aj nižšej IQ úrovne - tlačí na stavbu rýchlostnej cesty pri Mýtnej a tak sa krásna nedotknutá dolina zmení na betónové stavenisko s dvoma cestami, zatiaľ čo ekologická železnica - ktorá je k prírode šetrná - ostáva zanedbaná v desaťročia rovnakom stave a ako chudobný príbuzný môže pozerať na cestnú dopravu, ktorá má k riadnej ceste I. triedy ešte aj rýchlostnú cestu ako už je tá ohava od Kriváňa po Vígľaš, čo je perfektná práčka peňazí ktorá sa úplne zbytočne kľukatí na vysokom násype a špatí Podpoľanie. Dočkáme sa niekedy vôbec ministra, ktorý bude viac podporovať železničnú dopravu a zmení pomer financovania zo súčasného 9:1 v neprospech pre železnicu aspoň na 4:6 v neprospech železnice? Nedávno sa Érsek vyhováral v dueli s Maroszom z OĽaNO, že dlhy z minulosti nejde zmazať tak rýchlo. Lenže ani takto sa to nerobí, že pre železnicu nevyboxujeme viac peňazí, príp. nezmeníme pomer financovania železnica vs. cesta. Namiesto diaľníc, obchvatov a rýchlostných ciest je treba podporiť železnicu a peniaze do cestnej siete v prvom rade dať na celoplošné opravy už existujúcej cestnej siete I. až III. triedy, ktoré vedú neraz do koncových obcí. Nápadne táto politika štátu pri financovaní infraštruktúry (zásadne vyhadzovanie peňazí sú súbežných trás železnica - cesta) pripomína stupídnu politiku VÚCiek pri financovaní hustej autobusovej dopravy zásadne tam, kde celkom solídne funguje aj železničná doprava. Resp. ono to nie, že pripomína, ono to je na vlas rovnaké. A potom v koncových obciach sú cesty ako tankodrom a obsluha VHD je tam na minimálnej až mizernej úrovni - autobusy tam dostávajú výdatne zabrať vďaka stavu vozovky - stačí sa pozrieť na taký okres Veľký Krtíš napríklad. Bez železničnej dopravy, cesty rozbité, autobusy cez víkend takmer nepremávajú, cez pracovné dni spoje po 17:00 PAD výnimočne.