Trolejbusy zostanú v meste pod Urpínom a možno sa dostanú aj do Sásovej! Dopravný podnik ich odkúpil od spoločnosti SAD BB. So SAD Zvolen prebiehajú rokovania o odkúpení autobusovej stanice.
1. februára 2010 sa podpisom kúpnej zmluvy zavŕšila snaha Dopravného podniku mesta Banská Bystrica, a. s. (DPMBB) získať súbor majetku trolejbusovej dopravy do svojho vlastníctva. DPMBB, a. s. získal od SAD BB hnuteľný aj nehnuteľný majetok pre výkon trolejbusovej dopravy za kúpnu cenu cca 2 milióny eur (60 mil. Sk), čo pokryl úver zo Slovenskej záručnej a rozvojovej banky.
„Banskobystrický dopravný podnik tak môže okrem zvýšenia svojej ekonomickej efektivity začať investovať v podobe obnovy technológií a vozového parku. V tomto období dochádza v systéme mestskej hromadnej dopravy k zjednocovaniu procesov, ktoré cestujúca verejnosť priamo nevidí, ale predstavujú vysoký potenciál úspor. Naviac sa doprava v meste ekologizuje.”, konštatuje primátor Ivan Saktor.
Predmetom kúpy súboru majetku sú:
1/ areál trolejového depa v Kremničke s celým technickým, technologickým a administratívnym zázemím (dielne, umyvárka, energoblok, meniareň Kremnička, administratívna budova, parkovacie plochy)
2/ meniarne Fončorda, Centrum, trolejové vedenie, trolejové stĺpy, káblové rozvody, napájacie a spätné káble, káblové rozvody 22 kV.
3/ predpredajné stánky na ul. Kpt. Nálepku a na Nám. Slobody
4/ vozový park - 25 trolejbusov
5/ technologické vozidlá - montážne plošiny, ťahač Tatra a. i.
6/ pozemky
DPMBB, a.s. si majetok prenajímal ročne za cca 702 000 Eur, (21 mil. Sk.). Uvedený nájom značne zvyšoval nákladovosť trolejbusovej dopravy a zároveň pri prenajatom majetku nebolo možné investovať do cudzieho majetku na obnovu technológií, vozového parku a pod. Po získaní majetku, 2. februára 2010, bola podaná žiadosť o poskytnutie financií z Eurofondov na obnovu vozového parku.
Rokovania o odkúpení majetku začali ešte v novembri 2008 a k ich finalizácii došlo na prelome decembra 2009 a januára 2010. Rokujúce strany SAD BB (akcionári: Fond národného majetku a ČSAD Ostrava) a DPMBB, a.s. viedli dlhodobé rokovania z dôvodu predbežného opatrenia na majetku SAD BB.
So SAD Zvolen ešte stále prebiehajú rokovania so o odkúpení areálu nedokončenej autobusovej stanice. Podľa primátora by konečný výsledok mal byť známy k polroku 2010. Predseda predstavenstva DPMBB, a.s. Michal Němec uvažuje aj o tom, že by sa trolejbusy alebo duálne vozidlá s batériou na dojazd do 100 km mohli dostať aj na najväčšie bystrické sídlisko v Sásovej.
Aký to je ti povedať neviem, ale v každom prípade 1526 sa opravy asi už nikdy nedočká, keďže je to jedno z najhoršie vyzerajúcich "vozidiel" na "cintoríne" pri plote vo vozovni v Kremničke.
zníženie ZI je jedna vec, ale princíp je v tom, že akcia má nejakú menovitú hodnotu (vtedy počítanú na 1.000 Sk), takže navýšenie ZI zo sumy 27mil a 1mil je rozdiel. Draxter má pravdu. To že sa asi msuelo znížiť ZI je vec druhá, a úhrada dlhov je jedným zo zákonných dôvodov znáženia ZI. Ale odkedy sa o tom už hovorilo a kedy k tomu došlo...toto znie špekulantsky celé. Podľa mňa dobre sofistikované. ?
Vlastné imanie nič nemá s tým, aký podiel budeš v spoločnosti mať.
Ale logicky nebude nikto upisovat akcie, ak je zaporne vlastne imanie. Preto sa MUSELO znizit ZI aby sa tym uhradili straty minulych obdobi. Alternativne by mesto ako 100% akcionar muselo tie straty uhradit.
Ina vec je, ako bolo vlastne imanie spocitane. Ak VI>ZI potom sa malo upisovat s emisnym aziom. Ak VI=ZI=2 mega, potom by sa bolo treba spytat, ako k takemu malemu VI dospeli.
Tu sa človek vždy dočíta vždy niečo iné. Ráno som počúval ako Saktor strašil s možným zrušením TD a zrazu budú trolejbusy možno aj v Sásovej.. To už stihli podať aj žiadosť na nákup nových trolejbusov, nejako extra rýchlo.. až sa mi nechce veriť. Len či je to pravda. ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.