Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Majo #41336:
1520 railtechy nemá na 100%.
Reakcia na: Robo #41334:
Tak o tom nepochybujem. Najsmutnejšie však je, že všetko, čo spomínaš BB kedysi mala, ale vďaka "odborníkom" vo vtedajšom vedení mesta a SAD BBDS o to prišla.
Reakcia na: Sedemstovka #41333:
Potreboval by som to ale vedieť presne, nie len "podľa mňa". Ak tu je teda niekto, kto by mi na to vedel presne odpovedať...

Mimochodom, ako je to so sťahovákmi Railtech? Viem, že ich majú vozidlá 1001, 1003 - 1007, 1501, 1502, 1505 - 1507, 1509, 1510, 1512, 1514 - 1516, 1518, 1519, 1521 - 1524 a 1527. Zabudol som na nejaký? Hlavne by mi u 1503, 1511 a 1520 prišlo celkom logické, ak by ich mali (pretože prešli GO), ale nikde sa neviem dopátrať ich fotky zo zadnej strany.
Od 1.7.10 ruší SAD Zvolen niektoré spoje na linke 610505 VK-TN.
Reakcia na: Majo #41326:
(Staro)Nových cestujúcich by pritiahli mesačníky a štvrťročníky platné na území celého mesta, nastupovanie všetkými dverami, linky s hustejším intervalom a iné na banskobystrické pomery sci-fi "novinky". Ak vôbec ...
Reakcia na: Majo #41332:
Podľa mňa všetky... A tie, na ktorých to nepočuť, to majú stíšené na najtichšie.
Akustické hlásenie zastávok majú (mali) všetky trolejbusy, ktoré DPMBB prevádzkuje (prevádzkoval), alebo len niektoré?
Reakcia na: roman85 #41330:
Skús a uvidíš. ?
poradi nekdo ??? S-karta s podporou BBSK plati tato karta aj na uzemi mesta ??? napriklad uhlisko -jakub L54 harmanec ???? alebo jakub-uhlisko , ja to robim tak ze pri ceste do jakuba si pitam ako do harmanca a vystupim v jakube , ale ci plati z jakuba ? to odvahu nemam a kupujem listok .... ? poradi nekdo ??? nikde to nieje napisane ,...
casy ked mal problem ikarus zavriet dvere kůly tlacenici su uz davno prec , davno som nevidel natrieskanu karosku az tak zeby dvere nezatvoril, klby su uz zbytocne , mozno L21,22,24,25 inac a trolejbusy nic ,.
Reakcia na: Majo #41326:
Štyri kĺbové trolejbusy by sa mali ponechať a zgenerálkovať, teda aspoň podľa môjho skromného infa. Aj keď podľa mňa sú štyri kĺby málo ? .
ja som za metro♣♣○ÇǞ╳╵ไ຤㄃♫MNJ╚
Reakcia na: PIT #41322:
Som rád, že aj niekto z BB je zástancom kĺbakov, lebo už aj podaktorí, ktorých považujem za odborníkov na úrovni, začali tvrdiť, aké sú kĺbaky pre BB zbytočné. Nie som síce zástancom "salzburského extrému" (t. j. článkový trolejbus aj do najväčšej riti), ale podľa mňa je škoda teraz si zahatať cestu k zvýšeniu počtu cestujúcich, lebo je dosť možné, že nové vozidlá (ak by nechodili natrieskané) by (staro)nových cestujúcich pritiahli. Ale o tom je teraz asi zbytočné diskutovať, kocky sú už hodené... Dúfam, že keď sa už nekúpi ani jeden kĺbak, aspoň tie dve 15TrM sa nevyradia, ale zgenerálkujú a ostanú na najzaťaženejšie spoje. Necestujem síce MHD v BB denne ani nejak zvlášť často, ale aj tak som presvedčený, že na linky 1 a 6 sú kĺbaky aspoň v pracovných dňoch žiaduce. Dosť totiž pochybujem o tom, že sa tam zlepší interval. S 19 trolejbusmi to nakoniec asi ani nebude možné.

Mimochodom, sú už peniaze z eurofondov na nákup nových trolejbusov isté?
Reakcia na: PIT #41322:
Samozrejme, ze lepsi interval nieco stoji. Ale aj klbak nieco stoji. Ja len tvrdim ze prehanat klbak v intervale 15 a viac minut je hlupost zo vsetkych moznych hladisk.
Reakcia na: PIT #41322:
To čo sa tu deje je nepredstaviteľné. Bolo by za potreby nie vylepšovať to čo tu už je ale úplne na novo postaviť celý systém MHD. Proste úplne na novo vymyslieť linky napojenie na nosné časti MHD čím sú trolejbusy a trolejbusy napojiť na odchody vlakov a autobusov. skrátiť jazdné dráhy linky prestupy aby tu neboli linky od nikial nikam a podobne. Treba toto vytvoriť odskúšať teoreticky z originálnymi časmi a následne zdokonaliť a potom to celé aplikovať. Starú MHD zrušiť spustiť novú MHD. Inak to fungovať bebude.
Oznámenie o vyhlásení súťaže dáva viac otáznikov, ako odpovedí, resp. niektoré odpovede sú skôr zarážajúce, ako napr. pohotovostná hmotnosť a počet dverí (a to ešte nie je zrejmý spôsob hodnotenia, keďže nevedno, čo je lepšie, keď budú hodnoty väčšie alebo menšie). Však napr. taký počet dverí si obstarávateľ môže rovno určiť podľa svojich potrieb a hmotnosť je závislá od ďalších technických požiadaviek na výkon, kapacitu a pod.
Ako Kami píše - pri obstarávaní je smerodajné, čo je uvedené v súťažných podkladoch, kde sú jednotlivé skutočnosti bližšie popisované, avšak ak nie je kritériom žiadna konkrétna technická, resp. kvalitatívna požiadavka, resp. ak by ich súbor nebol bližšie popísaný v súťažných podkladoch, ale celé požiadavky na predmet obstarávania vyplývali len z v podstate nezmyselných kritérií, tak by bola odôvodnená obava o reálnej snahe získať súťažou kvalitné vozidlá za rozumnú cenu (to neznamená výslovne najnižšiu) a či teda dopredu nie je obstarávanie nastavené na víťazstvo určitého uchádzača, čomu by som sa vzhľadom na spôsob realizácie "súťaží" v BB vôbec nečudoval. Druhá vec je, že BB by nemala ísť zase cestou experimentov, čo sa jej rokmi opakovane preukázalo ako veľmi zlé, ale radšej by mala vyberať veci, ktoré odkúšane dobre fungujú inde.
Žiaľ aj tak nezostáva nič iné, len čakať, čo z toho vzíde, osobne sa však obávam, že výsledok zaostá za jedinečnou možnosťou čerpania peňazí z EÚ umožňujúcou získať fakt niečo účelné i keď by som bol rád milo prekvapený. Reálne si myslím, že výsledok však bude horší, ako keby sa kúpili zase nové 14/15TrM,teda keby sa vyrábali ešte aj v súčasnosti.
Reakcia na: 810zssk #41310:
No asi na to isté, na èo sú kĹbáky vám v BA a všade inde na svete...
Skracovanie intervalu je síce pekná vec zvyšujúca atraktivitu MHD, avšak ako písal draxter v #41314, s tým súvisí nasadzovanie väčšieho počtu vozidiel a s tým spojených nákladov vrátane zvýšenej potreby počtu vodičov, ktorá je dokonca ešte vyššia, ako počet vozidiel atď.
Ja ti garantujem, že v podmienkach obmedzeného uvažovania v BB sa situácia nahradením kĺbákov sólami zvrhne natoľko, že kvalita dopravy opäť len utrpí, pretože v BB k nejakému citeľnému zníženiu intervalov nedôjde (skôr naopak), pričom ľudia sa sprvu budú akurát tak koncentrovať v menších vozidlách, až si z nich ďalší povedia, že radšej sa na MHD vykašlú, akoby sa mali zase tlačiť, ako pred 20 rokmi, rozdielom by bolo len že v nových vozidlách, ktoré nakoniec konštrukčne asi ani nebudú kto vie čo.
Ako zásadnú vec by som ti zvýraznil fakt, že v BB keď sa niekomu zdá, že na MHD ide veľa peňazí (vtedy nikdy nezisťuje, ako sa k tomu dospelo a tak nie je podstatné, že niekto vytvára absolútne nezmyselné náklady na nezmyselný spôsob výkonu dopravy, či neefektívnosť vyplývajúcou zo zlej organizácie a technológie dopravy, či nesplnenie zákonných požiadaviek na technickú základňu, kedy vozidlá vytvárajú jalové kilometre pri tankovaní v inom meste, ktoré sa potom dajú preplatiť i keď by sa nemali atď.), tak šetrenie je VŽDY realizované tak, že sa ide cestou bezhlavého krátenia jazdného výkonu!!! = vždy menej spojov a teda väčší interval s likvidáciou základných charakteristík MHD, čo v kombinácii so sólo vozidlami je výrazný problém. Následne už nebude možné situáciu zachraňovať kapacitnejšími vozidlami, ktoré aj pri úbohom jazdnom výkone odvezú naraz viac ľudí aj pri horšom intervale. Skrátka je potrebné nájsť kompromis medzi dĺžkou intervalu, ktorá je jednoznaène tiež dôležitá (nikto nebude v rannej špičke čakať na kĺbák, ktorý pôjde raz za pol hodinu) a nasadenými vozidlami, ale hádam si nemyslíš, že v BB niekto spraví napr. namiesto 12 min s kĺbákmi interval 8 minút so sólami a pod. A to ešte keby sa v celom meste robil CP podľa predstáv SAD ZV, tak by na nosných sídliskových linkách bol v preklade interval 20 minút, ako to v skutočnosti aj zaviedli a snažili sa tu každému narozprávať, akú skvelú vec dosiahli a robili prezentácie o výsledkoch sledovaní a bla, bla, bla, obdobne rovnako skončili aj vyhodené peniaze za hlúposti v pláne dopravnej obslužnosti. Následne SAD ZV po nespokojnosti ľudí a preukázanej nedostatočnosti dopravy, o ktorej vedel každý z BB okrem "kompetentných " z SAD ZV a MsÚ už pred zmenami, začala vytvárať ďalšie linky, ďalšie nezmyselné zmeny trás, chaotické CP bez prekladov nezohľadňujúce reálne dĺžky jázd spojov medzi zastávkami.
Takže ešte raz - nesmieš zabúdať, že toto je BB a obmedzenosť s neschopnosťou, neznalosťou základného zmyslu, účelu a charakteru MHD a klientelizmom sú veci, ktoré ovplyvňujú veci okolo nás a je úplne naivné, že sa niečo zmení, keďže to sa nestalo pri zásadnejších realizovaných zmenách za posledné dve desaťročia.
Reakcia na: Sedemstovka #41317:
SORky BN su spolahlive vozy. NB maju detske choroby, ale skor to vyzera ze su lepsie ako Citelisy.

Z podmienok nie je celkom jasne, co tym chcel basnik povedat. Snad je to lepsie popisane v sutaznych podkladoch. Tiez je tam priestor na vysvetlenia.

"Na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti môže uchádzač alebo záujemca využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah, ktoré bude mať k dispozícii na plnenie zmluvy. V takomto prípade predloží doklad preukazujúci túto skutočnosť, ktorým môže byť prísľub tejto osoby. "
Uvidime

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.