Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: slovak2018 #55769:
Aktualizujem svoje postrehy z cestovania v rámci IDS BBSK po presne 2 týždňoch.
Začnem takto. Stále nerozumiem, čo bolo v zásade zlé na starom systéme. Stačilo doplniť platbu kreditnou kartou, dobíjanie kreditu a nákup lístku online (kúpim vopred a v autobuse len priložím QR kód). Keď už niečo podobné zvládlo ZSSK, neverím, že by to BBSK nedokázal. Navyše, každý kraj si teraz vytvára samostatný IDS s vlastnou aplikáciou, vlastným systémom, tarifou, atď. Nie je predsa cieľom dopravu integrovať v rámci celého územia SR? Nech si lístok kúpim v jednej aplikácii do Malaciek, do Bystrice aj do Košíc a mal by som pri tom použiť jeden a ten istý identifikátor, všade by mali platiť rovnaké podmienky. Nie je toto predsa cieľ IDS? Moja predstava je, že by mali mať všetky kraje rovnakú aplikáciu, kde si raz zaregistrujem identifikátor a zľavy, kredit mi platia všade a lístok si viem kúpiť všade na Slovensku a je jedno či je to autobus, vlak,MHD...Alebo sa mýlim?
Teraz k veci...
Všetky spoje ktoré som využil naďalej označené papierom za oknom. Minimum spojov má papier aspoň zalaminovaný. Na vybraných spojoch SAD LC tabule išli. Z hľadiska cestujúceho to naďalej hodnotím ako jeden z najnegatívnejších aspektov. Sám som mal niekedy problém rozoznať kam spoj ide. Mal som vo zvyku vždy vodičovi "mávnuť" aby zbytočne nezastavoval, keď som z diaľky videl, že to nie je môj spoj. Teraz to vďaka absencii LED tabúľ nie je možné.
Zadarmo som sa viezol len pred dvomi týždňami, inak som so samotným odbavovaním problém nemal. Doba dokým vodič odbavil cestujúcich mi prišla asi totožná so starým systémom (snáď až na pár patálií s tlačiarňou). Meškanie asi na úrovni, ako bola predtým. Na iných spojoch problémy údajne pokračovali.
Suma sumárum platí zachovaný status quo a zdá sa, že to nikoho nebantuje. A IDS FB stránka po asi mesiaci ožila...aby nám oznámila zmenu názvoslovia dopravy....
Strata bude ako hrom! Čo som videl Králickí a Kordícki vodiči púšťajú zadnými dverami. Žeby BBSK prekonal aj stratu mesta Ružomberok za rok 2021?
Reakcia na: Viko #55783:
Malá reportáž z tohto týždňa:
Žarnovický bus - vodič jazdil s vypnutou pokladňou, neinkasoval.
Žiarsky bus - javilo sa ako funkčné, ale z dvoch piatkových jázd mám v konte na eshope stále iba tú neskoršiu.
Zvolenský bus - pokladňa v režime offline, plastové kartičky bralo, QR kódy nie. Signálom to nebude, nastupoval som normálne v meste.

Servisáci do mimoBB okresov ešte nezavítali? Či mám si zvyknúť, že toto je cieľový stav? 😀
Reakcia na: draxter #55784:
Skoro som odpadol keď som to uvidel... Prvý spoj o 9 ráno ako vážne? Po 20:50 tiež žiaden spoj... A do toho len 10 spojov cez voľné dni... čo im preskočilo? Takéto spojenie môžu mať tak nejaké lazy na konci sveta a nie mestská časť... čím ďalej je len horšie a horšie...
Takže MHD v Rskytivcisch a Kremnicke ostalo ako noty na bubon od 2024. Linka 21 zredukovana zostala, možnosť ísť regionálnou linkou 602 je už obmedzená, pre mesačník nemožná. Tak požadujem vrátenie spojov na linke 21 naspäť.
Reakcia na: Matty23 #55780:
ERP nie, ale lístok vydať musíš.
Reakcia na: Matty23 #55780:
Existujú výnimky, pri ktorých zákon nevyžaduje evidenciu tržieb v online pokladnici ani v prípade, že boli prijaté v hotovosti. Aj v takomto prípade je však potrebné vystaviť príjmový doklad! Takže bez ohľadu na ERP sa tu veeeeselo porušuje...
Reakcia na: kvorka #55778:
Lístky by nemali podliehať ERP
Reakcia na: kvorka #55778:
Rozpútaš peklo ako Čižnár 😁?
Reakcia na: 810zssk #55775:
Bez lístka peniaze nedám. Je to aj porušenie zákona, treba to oznámiť Colnému úradu v BB na kontrolu používania ERP. A ešte len bude sranda...
Reakcia na: abcd #55773:
Určite je aj nejaké percento vodičov, ktorí to flákajú. Zároveň sa to ale nedá zvaliť len na vodičov.

Veľa porúch je systémových a nestačí, že technik vymení strojček a dobre bude. Doteraz sa vo facebookových skupinách objavujú fotky ako sa desiatky minút ukončuje spoj, lebo na konečnej bol zlý signál, chybové hlášky zlyhanej synchronizácie a podobne. Plus samotné periférie sú citlivé na kolísanie napätia vo vozidlovej sieti - a to sa nemusí v každom voze prejavovať rovnako. Keby si musel každých pár zastávok čakať a resetovať tlačiareň, tiež by ťa to prestalo baviť.
Reakcia na: abcd #55773:
Mňa by zaujímalo aký je medzi tými vodičmi ktorým nejde tlačiareň podiel tých čo reálne lístok vydať dajú, a tých čo si tie peniaze proste vezmú do vrecka.
Reakcia na: slovak2018 #55770:
Osobne naopak oblastné číslovanie považujem za kontraproduktívne. Na orientáciu to je aj tak nepoužiteľné (najmä ak linka obsluhuje dve oblasti), a z pohľadu orientácie v teréne je lepšie mať dve výrazne odlišné čísla (napr. ak vidím vozidlo len v diaľke, tak 76 a 31 rozlíšim ľahšie ako 23 a 28).
Reakcia na: BB-Schuhu #55762:
Sám sa neviem rozhodnúť, či trvalé "nefungovanie" pokladní na niektorých spojoch linky ktorou cestujem je spôsobené ich naozajstnou nefunkčnosťou, alebo ignoráciou (bojkotom?) niektorých šoférov. Mesiac po zavedení systému som u niektorých šoférov nepípol kartu ani raz (cestujem 2x denne), u iných to funguje a aj cestujúci si už zvykli čo majú šoférovi povedať a kedy a kam priložiť kartu. Vtedy odbavenie väčšinou aj prejde dosť rýchlo, väčšina cestujúcich si nepýta tlačiť lístky (hurá!). Pokiaľ viem (opravte ma ak sa mýlim), tak vodiči majú pridelený konkrétny autobus, takže naozaj nechcem krivdiť a je možné, že v tom konkétnom buse, ktorí patrí tomu konkrétnemu vodičovi je pokladňa nefunkčná. Ak by to tak bolo, tak sa za celý mesiac nenájde technik, ktorý to opraví alebo vymení pokladňu? To mi príde trochu divné, preto som si nie celkom istý, či je problém naozaj iba v technike, keď u iných to celý mesiac dokáže fungovať. Ale bizár je to slušný, najmä ma dojíma, keď tí čo majú hotovosť zaplatia (nie som si istí či vždy aj dostanú lístok), ostatní iba zamávajú kartou.
Reakcia na: slovak2018 #55770:
Vieš, potom aj 80 logiku má. Že tu je 25 rokov. Tak načo ju meniť. Ak nebude zmena trasy... Linka 90 dnes už logiku nemá, ale tiež by som už nechal tak. Naopak linky ako 29 nemajú zmysel, práve 29 by sa hodilo na 90.
Reakcia na: BB-Schuhu #55756:
Aha, sorry, zle som pochopil👍
Reakcia na: kvorka #55765:
Nápad, mať vyhradené čísla pre danú mestskú časť je dobrý. Ja som nepovedal, že treba plynulý číselný rad. Narážal som na to, že akú logiku má mať linky ako 80,90, 97 a 100. K ostatku výhrady nemám. Aj tú L100 by som pochopil. Do Sásovej už existujú autobusové linky. Nie je žiadny dôvod mať zvlášť číslovanie pre TB. Keby tam od zajtra jazdí parciál, nič sa tým nezmení.
Pridávam sem svoje postrehy z cestovania v IDS. Autobus som nevyužíval, odkedy zaviedli nový systém.
Ranný spoj do BB, spoj označený papierom za oknom. Vodič predvádzal ukážkovú prácu s cestujúcimi. S úsmevom na tvári každému vysvetlil, že odbavovacie zariadenie má poruchu a cestovné sa platiť nebude. Odpovedal ochotne a s úsmevom na všetky otázky cestujúcich. Poobede na spoji do VK tabuľa tiež nesvietila. Odbavovacie zariadenie fungovalo obmedzene. Platba kartou (dopravnou aj bankovou) nefungovala každému a cestujúci museli platiť hotovosťou. Lístok nedostal nikto.
Z pohľadu cestujúceho je veľmi nepríjemná nefunkčnosť tabúľ. Papier za oknom zle viditeľný a najmä keď na zastávke stojí viac spojov je náročné nájsť ten správny. Navyše správanie niektorých vodičov....Na otázku prečo nedostanem lístok dostala známa odpoveď "No nejde mi tlačiareň, no nejde + vulgarizmus najhrubšieho zrna"
Neviem dokedy bude takýto stav pretrvávať ale kompetentní sa tvária, akoby nič. O komplikovanosti samotného systému bolo napísané dosť. Obávam sa finančnej udržateľnosti dopravy. Stále čakám na nejaké riešenie problému ale neprichádza už druhý mesiac. A kto za toto ponesie zodpovednosť? S financiami sa tu narába, ako keby sme mali pod Bystricou ložiská ropy.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.