Reakcia na: maros #7374:
Nemôžem súhlasiť s Tvojím názorom, že dôchodcovia zneužívajú MHD. Je prirodzené, že človek, ktorému sa chodí výrazne ťažšie, ako keď mal 20 rokov a premiestnenie chôdzou by mu trvalo neprimerane dlho, využíva službu, akou je MHD, ktorá by z hľadiska funkcie zásadne mala napĺňať požiadavky na službu vo verejnom záujme. Skús sa zamyslieť nad tým, že ľudia, ktorých si takto napadol, v čase svojho ekonomicky činného života vytvárali príjmy štátneho rozpočtu, pričom z hľadiska vtedy fungujúceho systému mali po dosiahnutí dôchodkového veku využívať služby, ktorých bezplatné zabezpečovanie pre rovnaké skupiny obyvateľov predtým platili vo forme daní. Teraz sa systém zmenil (podotýkam, že na úplne chorý systém, ktorý zďaleka nemá ani najmenšie predstavy o ľudskosti a solidarite, o ktorej sa tvárime, že je vraj charakteristická pre ľudské bytosti) a týto ľudia to majú trpieť? Dosť, čo v dôsledku vysokého veku si už nemôžu život vychutnávať s plným fyzickým nasadením, ešte im spoločnosť vytvára množstvo zákerných prekážok. Skús si pekne vojsť do svedomia a spýtaj sa, či by si Ty osobne zásadne nevyužíval MHD v prípade, keby si mal možnosť cestovať bezplatne?! Inak Ti garantujem, že po zavedení cestovného 5 Sk pre dôchodcov nad 70 rokov a pravdepodobne obyčajné cestovné pre ostatných dôchodcov, keďže sa o nich pri zľavách schválených MsZ vôbec nehovorí, títo ľudia už stratia REÁLNU možnosť sa niekam premiestniť.Čo sa týka evidenčného cestovného, systém firmy EMtest, ktorý je inštalovaný vo vozidlách MHD v BB umožňuje vedenie evidencie cestujúcich prepravovaných bezplatne jednoduchým úkonom, kedy vodič stlačí jedno tlačidlo a takéhoto cestujúceho zaeviduje. To potvrdil i generálny riaditeľ BBDS na zasadnutí MsZ. Takže čo sa týka evidencie, žiadna platba nie je potrebná. Stačí len, aby vodiči svedomito evidovali týchto cestujúcich i keď je nutné podotknúť, že už v súčasnosti je na nich kladené množstvo úloh, ktoré by vodič vozidla nemal vykonávať. To je ale zásadný problém dopravcu a je neskutočné, že sa ako rukojemník opäť berie cestujúci - i keď už len potenciálny.
A či je takéto cestovné adekvátne? Ja hovorím, že nie. Pri platbe ďalšími cestuujúcimi musí byť tlačený cestovný lístok, čím dochádza k rýchlejšej spotreby kotúča v tlačiarni pokladne a teda i častejšej potreby jej výmeny počas jazdy. Rovnako sa opäť predĺži čas nástupu o tarifné vybavenie týchto cestujúcich, čo opäť zníži cestovnú rýchlosť všetkých cestujúcich

TeBeCe