Ahojte,
uz dlhsie sledujem diskusiu na tomto webe, prekvapila ma zvycajne slusna uroven, ci aj prispevky priamo kompetentnych. Odvaznu zmenu linkoveho vedenia „velky tresk“som si bol pozriet v zavere minuleho tyzdna v praxi, u vas v meste. Tak berte i moj pohlad skor za pohlad „zvonka“. Vsetko sa snazim chapat v kontexte nulovej dotacie mesta a snahy preprevcu zabezpecit efektivnost fin.prostriedkov. Napriek ostrej kritike mnohych si myslim, ze prepravca ked nemal na vyber (iba trzby) isiel skor spravnym smerom. Takto je logicka snaha zachovania kostry MHD z hladiska kapacity, intervalov i trzieb bez obmedzenia (trolejbusy, 20/22, 34-36) i spolufinancovanych liniek (5x).
Zrusene diametralne linky (napr. 30/33,42,93) sice poskytovali atraktivne priame spojenia roznych casti cez centrum, avsak pri nerovnakych/nenasobnych intervaloch subeh takychto liniek so „zakladnymi linkami“ vytvara neefektivne zhlukovanie vozidiel. Na druhej strane, danou cestujucich je nutny prestup (a najma nelogicka platba) i zhorsenie dopravnej obsluznosti (pesia dochadzka) v oblastiach „dochodcovskych spojov“ (30/31/33,93..). Odklonenie A-bus liniek z nabrezia (zapchy) pravdepodobne zlepsi ich spotrebu, najma ked trolejbusy poskytuju dostatocnu kapacitu a ich naklady na energiu su do znacnej miery fixne (technolog. max, dohodnute max.,spickove max..).
Avsak, dnesnemu systemu chyba zakladna vec: prestupna tarifa!!
A este zopar konkretnosti. Z mojho pohladu je dolezity pekny linkovy interval (delitele 60, napr. intervaly 5; 6; 7,5; 10; 12; 15; 20; 30; 60 min., najma nie ako kedysi 28/56min.) i nasledny interval TB-liniek na nabrezi..to prilaka cestujucich. Pekny je linkovy preklad 20/22+ex23 liniek zo Sasovej, avsak kapacitne problemy ex24+25/90 na Karpatskej sa este zhorsili..taktiez sa mi zdalo, ze solo vozy na 22 pri intervale 18min. (SN) nestacia, co tak interval 15min? U trolejbusov by mozno stalo za pokus pohrad sa s prekladom, v „x“ by napr. interval 12min. mohol pomoct a v SN je neprijemny preklad 1+6, ako aj 40min. diery.
Napriklad, nasledny 10min. SN interval 1+2/8+6 by sa nepodaril? (Nepoznam presne chronometraze, ale pri imaginarnych 4min. vyrovnania+obratu na konecnej) by pri „a“ odchodoch od Zel.stanice :
1..... 00 30
2/8..10 40
6..... 20 50
a z opacnej strany na obrat (vratane 4min vyrovnania u 1 aj 2/8) by bol nasledny int. 10min aj na Stadlerovom nabr. smer Zel.stanica:
1..... 01 31
2/8..11 41
6..... 21 51
hadam lespie ako sucasne 14 44 a 17 47 (6+1)
a vyhnut 40min dieram by sa dalo pravidelnymi prejazdami (3 kola po 50min. a nasledne 1 bezp./prac.prestavka 30min.) 1 + 6 + 2/8 + PP + 1 + 6 + .. takto ide vyhoviet zakonu 121 aj bez dier na prac.prestavku v CP so sucasnym poctom vozov/vodicov.A odchody linky 3/9 a 7 iba vhodne vpasovat..
Co dalej? Ak by bol prestupny tarif, ktoreho naklady nech dofinancuje mesto ( i dalsi zakaznici sa prilakaju) a pekne nasledne intervaly kostry MHD, tak by neboli potrebne velke korekcie novej siete MHD (napr. este linku pre dochodcov Nemocnica FDR - THK -Mladeznicka-Uhlisko – Nam.slobody – oproti linke 80, v podobnom rozsahu) a mozno zvazit tolko ziadanu, napr. iba spickovu 24..
Drzim palce
M
LUK: Ešte ťa doplním, okrem toho, že sa strieda 756BX(predtým 995BS) s 824BK, tak 694BI sa strieda s 283AT. Dosť ma prekvapilo, že spoje na víkendovej L22, ktoré robili predtým záložáky, robia teraz vozy v rámci prejazdov z L25.
Re#6972jnec:ked už:Dobrý deň(nie ahoj)pán snopko kontaktujte ma prosím lebo nechcem zostať mimo diania juraj n.lebo pán snopko nie je ako mi ostatný jemu tu skoro všetci ak nie všetci vykajú.
mirkobb ja suhlasim po stretnutim, napis presny den a cas ako ti to vyhovuje aby sme sa vedeli zosuladit. Add tunel, podla toho nazvu som nevedel, ze ho mam za garazou
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
XYZ