Reakcia na: Tereza #6398:
Mila Terezka. Mas pravdu, linkou 24 som sa nikdy neviezol, lebo nebyvam ani v Sasovej ani na Mladeznickej. Ale napriek tomu vobec nezartujem ? Faktom je, ze CSAD ako sukromny dopravca o tuto linku asi nema zaujem a preto ho nemozes donutit, aby ju znicoho nic zacal prevadzkovat. Rovnako ked ty budes vlastnit potraviny a rozhodnes sa ich zatvorit, nikto ta nedonutit prevadzkovat ich dalej, aj keby mali dochodcovia chodit na nakup 20km. To je princip trhovej ekonomiky, dopravcov nevynimajuc.
Ked chces, aby niekto robil nieco, o co za normalnych okolnosti nema zaujem, musis ho motivovat. Tak to robi TESCO a nevidim dovod, preco by to tak nemalo robit mesto, ktore ma na motivovanie ovela sirsi priestor.
To v akom stave MHD je je vizitkou mesta, ktore sa o MHD dlhodobo nezaujima a ani obnovenie linky 24 sucasny biedny stav nezlepsi.
Nemam s nimi ziadny kontakt.
TeBeCe dakujem bolo to ono. Pripravujem do rubriky sci-fi Karosu Paris Dakar.
bez kometára
SAD: Mesto si nič neobjednalo, nič neplatí
BANSKÁ BYSTRICA - "Prvým nevyhnutným opatrením na zabezpečenie chodu MHD v nových podmienkach je zrušenie a obmedzenie autobusových liniek od 3. januára, čo znamená aj prepustenie asi 30 zo súčasných 243 zamestnancov v MHD," uvádza v stanovisku k zmenám v banskobystrickej MHD riaditeľ SAD BBDS Igor Korniet.
Cestovné, vrátane doterajších zliav, je zatiaľ nezmenené, v priebehu januára o ňom rozhodne Úrad Banskobystrického samosprávneho kraja. Podľa I. Kornieta chystaná úprava cestovného vychádza zo schváleného rozpočtu mesta. Na rozdiel od ostatných porovnateľných miest na Slovensku, poslanci v Banskej Bystrici na rok 2005 nevyčlenili na prevádzku MHD a poskytovanie zliav ani korunu. Napríklad v Žiline uvažujú v rozpočte s čiastkou 87 miliónov korún, v Prešove so 74 miliónmi a v Nitre s 50 miliónmi korún. "Na základe týchto skutočností musela SAD BBDS zrušiť od nového roku 11 autobusových liniek, vrátane dvoch nočných a City-busu," tvrdí I. Korniet.
Zástupcovia SAD BBDS a predstavitelia mesta hľadali na rokovaniach možnosti zachovania existujúceho rozsahu poskytovaných zliav a výkonov. Podľa I. Kornieta prerokovali niekoľko návrhov, mesto však s vykrytím strát z poskytovaných zliav a z výkonov vo verejnom záujme zo svojho rozpočtu neuvažuje. Do konca roka 2004 prispieval na prevádzku liniek MHD, kúpu vozidiel a budovanie trolejbusových tratí štát zo svojho rozpočtu. Po prijatí zákona o fiskálnej decentralizácii prešli tieto kompetencie od 1. januára 2005 na mestá a obce. Mestskú hromadnú dopravu prevádzkujú nielen v SR, ale aj vo svete na princípe dotácií do zliav a prevádzky, lebo ju považujú za službu poskytovanú vo verejnom záujme.
Podľa návrhu SAD BBDS by sa malo základné cestovné zvýšiť z terajších 13 na 17 korún, pri súčasnom zrušení všetkých zliav. "Mesto nemá so SAD zmluvu o výkone vo verejnom záujme, nič neplatí a nič si neobjednalo," povedal vedúci prevádzky MHD Miroslav Snopko. "Všetko čo robíme je len na základe našich možností a schopností." Dodal, že po schválení cenového výmeru, môže dôjsť k ďalšiemu obmedzeniu, ale i znovuzavedeniu niektorých liniek MHD. Naďalej sa počíta so zvýhodnením cestovného pri použití čipových kariet a pri prestupovaní.
klm [11. 1. 2005]