Je to fakt len jedno zrnko na púšti... Systémovo sa nič nezmení, vrátia len L24 a všetci sa budú tváriť ako hrdinovia, aj keď od začiatku bolo stále jasné, že L24 sa vráti do siete. Zaujímavejší však bude ústupok mesta na zľavách, z čoho vyplýva, že niektoré zľavy sa určite zrušia. V konečnom dôsledku kvalita i tak výrazne trpí a navyše za to budeme platiť viac a pritom nezostáva žiadna nádej na zlepšovanie. Takéto rozbitie systému hromadnej prepravy osôb má za následok zápchy, ktoré sú už dávno realitou. Stačí, ak sa navyše stane dopravná nehoda, ako dnes a skrachuje celá doprava. Napr. okolo 16:00 bolo Nám. slobody úplne zapchaté a vozidlá prichádzajúce z Kukučínovej a ČSA jednoducho nemali kam pokračovať; zápcha na nábreží už úplná samozrejmosť.
Od 16:39 do 17:22 som sledoval odchody spojov MHD zo zastávky Národná potom, čo som v smere na žel. stanicu videl ísť za sebou 3 spoje L6. Takže v smere Hušták boli meškania (plán/skut.): L8 (16:33/16:39:58) +6:58; L51 (16:35/16:43:50) +8:50; L2 (16:43/16:55:18) +12:18, (16:53/16:58:18) +5:18; L6 (16:36/16:56:04) +20:04, (17:01/17:01:23) +0:23; L1 išla najbližšie až 17:03:53, takže spoj o 16:49 vynechal úplne a išiel až spoj o 17:03/17:03:53 (a či išiel spoj 16:37 takisto veľmi pochybujem, ale ak áno, mal v tom prípade minimálne meškanie, čo by bolo v tom čase skôr zázrak, ale na 100% to vylúčené nie je); L54 (16:30/cca 16:42) cca +12 min. - išiel medzi spojmi L55 (16:41) a L34 (16:42).
Toto, spolu s denným meškaním veľkého množstva ďalších spojov, sú daňou za neodborné (ne)zasahovanie do dopravy v meste, ktoré nás každý deň ukracujú o desiatky minút nášho života a nejaké stretnutie o znovuzavedení jednej linky to zďaleka nevyrieši a vyznieva úplne smiešne. Škoda len, že je to veľmi trpký smiech!
Od 16:39 do 17:22 som sledoval odchody spojov MHD zo zastávky Národná potom, čo som v smere na žel. stanicu videl ísť za sebou 3 spoje L6. Takže v smere Hušták boli meškania (plán/skut.): L8 (16:33/16:39:58) +6:58; L51 (16:35/16:43:50) +8:50; L2 (16:43/16:55:18) +12:18, (16:53/16:58:18) +5:18; L6 (16:36/16:56:04) +20:04, (17:01/17:01:23) +0:23; L1 išla najbližšie až 17:03:53, takže spoj o 16:49 vynechal úplne a išiel až spoj o 17:03/17:03:53 (a či išiel spoj 16:37 takisto veľmi pochybujem, ale ak áno, mal v tom prípade minimálne meškanie, čo by bolo v tom čase skôr zázrak, ale na 100% to vylúčené nie je); L54 (16:30/cca 16:42) cca +12 min. - išiel medzi spojmi L55 (16:41) a L34 (16:42).
Toto, spolu s denným meškaním veľkého množstva ďalších spojov, sú daňou za neodborné (ne)zasahovanie do dopravy v meste, ktoré nás každý deň ukracujú o desiatky minút nášho života a nejaké stretnutie o znovuzavedení jednej linky to zďaleka nevyrieši a vyznieva úplne smiešne. Škoda len, že je to veľmi trpký smiech!
bez kometára
SAD: Mesto si nič neobjednalo, nič neplatí
BANSKÁ BYSTRICA - "Prvým nevyhnutným opatrením na zabezpečenie chodu MHD v nových podmienkach je zrušenie a obmedzenie autobusových liniek od 3. januára, čo znamená aj prepustenie asi 30 zo súčasných 243 zamestnancov v MHD," uvádza v stanovisku k zmenám v banskobystrickej MHD riaditeľ SAD BBDS Igor Korniet.
Cestovné, vrátane doterajších zliav, je zatiaľ nezmenené, v priebehu januára o ňom rozhodne Úrad Banskobystrického samosprávneho kraja. Podľa I. Kornieta chystaná úprava cestovného vychádza zo schváleného rozpočtu mesta. Na rozdiel od ostatných porovnateľných miest na Slovensku, poslanci v Banskej Bystrici na rok 2005 nevyčlenili na prevádzku MHD a poskytovanie zliav ani korunu. Napríklad v Žiline uvažujú v rozpočte s čiastkou 87 miliónov korún, v Prešove so 74 miliónmi a v Nitre s 50 miliónmi korún. "Na základe týchto skutočností musela SAD BBDS zrušiť od nového roku 11 autobusových liniek, vrátane dvoch nočných a City-busu," tvrdí I. Korniet.
Zástupcovia SAD BBDS a predstavitelia mesta hľadali na rokovaniach možnosti zachovania existujúceho rozsahu poskytovaných zliav a výkonov. Podľa I. Kornieta prerokovali niekoľko návrhov, mesto však s vykrytím strát z poskytovaných zliav a z výkonov vo verejnom záujme zo svojho rozpočtu neuvažuje. Do konca roka 2004 prispieval na prevádzku liniek MHD, kúpu vozidiel a budovanie trolejbusových tratí štát zo svojho rozpočtu. Po prijatí zákona o fiskálnej decentralizácii prešli tieto kompetencie od 1. januára 2005 na mestá a obce. Mestskú hromadnú dopravu prevádzkujú nielen v SR, ale aj vo svete na princípe dotácií do zliav a prevádzky, lebo ju považujú za službu poskytovanú vo verejnom záujme.
Podľa návrhu SAD BBDS by sa malo základné cestovné zvýšiť z terajších 13 na 17 korún, pri súčasnom zrušení všetkých zliav. "Mesto nemá so SAD zmluvu o výkone vo verejnom záujme, nič neplatí a nič si neobjednalo," povedal vedúci prevádzky MHD Miroslav Snopko. "Všetko čo robíme je len na základe našich možností a schopností." Dodal, že po schválení cenového výmeru, môže dôjsť k ďalšiemu obmedzeniu, ale i znovuzavedeniu niektorých liniek MHD. Naďalej sa počíta so zvýhodnením cestovného pri použití čipových kariet a pri prestupovaní.
klm [11. 1. 2005]