Keby je o tom nejaké info, OK. Ale žiadny oznam. Ani o tom, že ľudia majú nastupovať dole na tráve, nie pri označníku ani žiadne obmedzenie čo sa meškania týka. Chlapi hovorili, že to pustia až poobede, tak sme sa vybrali pešo.
Trolejbusy sú púšťané priebežne po horúcom asfalte, keď sú chlapi s lopatami a technikou na mieste, kde ich dokáže trolejbus obísť. Linka 8, spoj 9:02 z Tulskej (3015) prešiel s 15 minútovým meškaním, potom 3017 z linky 6 tiež prešla asi s 15 minútovým meškaním. Autobus ZV-666CM prešiel bez meškania.
Opravuje sa aj zastávka Nám.Ľ.Štúra smerom na Poľnú / Sládkovičovu, ale tam je aspoň oznam na zastávke, že sa zastavuje 50 metrov vyššie za zastávkou.
Banskobystrická MHD dosiahla nové dno. Bez akéhokoľvek oznámenia linky 6 a 8 nedokážu premávať. Tulská sa asfaltuje a MHD nedokáže prejsť po horúcom asfalte. Všetky trolejbusy stoja dole. Ľudia idúci do práce, aj ja, môžeme ísť pešo.
Po životnosti ani veľmi nie sú, stačí väčšia oprava (nemyslím tým GO ako pri 14Trkách) a ešte zopár rokov poslúžia keďže predsa len majú "iba" 14 rokov a to je na trolejbus ešte pomerne málo aj keď sú už určite za polovicou životnosti, to je fakt. Skôr by sa mala začať rozširovať sieť a popri tom nakupovať nové vozidlá. Dopravný podnik tu už jeden máme, len od roku 2009 bohužiaľ nie je samostatný a bude obtiažne ho získať naspäť, aj keď všetko sa dá len treba chcieť...
Osobne si myslím, že okrem autobusov sa malo investovať aj do výmeny trolejbusov, vozy z roku 2011 sú už po životnosti. Mali sa nakúpiť aj hybridné vozidlá a niektoré tbus linky mohli byť predĺžené aj do Sásovej. Celkovo sa do trolejbusovej siete nič neinvestuje. Mal by sa vytvoriť nový samostatný dopravný podnik, aký majú aj iné krajské mestá.
Samozrejme stávať by sa to nemalo ale možno bol zvyknutý na inú linku, ale zvykli sa podobné veci stavať pri víkendových 20,26,28,29. Vodič na L20/29 namiesto toho aby išiel z Námestia Slobody na Kukučínovu išiel až skoro ku SADke otočil sa až na výzvu cestujúcich (niekedy pred 4 rokmi asi sa to stalo)
Dnes vodič 21tky si poplietol spoj (odchod 18:28 od Okresného úradu). Išiel k Mýtu (Partizánska cesta), ale tesne pred ním sa otočil a cez parkovisko sa vrátil nazad. Vraj sa to sem-tam stáva.
Zajtra, 31.7 budú z dôvodu asfaltovania Rudohorskej ulice linky 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 od 8:30 do 17:00 vedené po náhradných trasách. Trasa linky 20 zatiaľ zverejnená nebola: https://www.banskabystrica.sk/aktuality/2025/102948/
Logiku to síce dáva, ale pokiaľ je to suma s DPH, tak bez nej je to na jeden trolejbus cca 570 000€ bez DPH. A keď si to porovnáme s Prešovom, ktorý trolejbusy TNS 12 kupoval pred 2 rokmi, tak tam bola cena za jeden niečo málo vyše 500 000€ bez DPH. Takže áno, dúfajme, že to budú kĺby, ale pochybujem, že by cena ostávala počas 2 rokov na rovnakej úrovni a kĺb by bol len o 70 000€ drahší ako kraťas, keď vždy sa cena o niečo navýši od prvotného predpokladu.
Tipujem, že aspoň 5 z nich budú kĺbové. Chcú kúpiť 7 a žiadajú 4,9 mil. €. To je 700000€/vozidlo. To by bola horibilná suma za jedno krátke vozidlo. A na nejednu linku by sa hodili vozidlá s vyššou kapacitou. Ale to je ešte chyba obstarávania trolejbusov z roku 2010, kedy boli kĺbové vozidlá v enormnej miere nahrádzané krátkymi.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jano14
https://www.banskabystrica.sk/aktuality/2025/102948/