Od nedele 11. augusta 2019 dochádza k zmene cestovného poriadku linky č. 41. Rušia sa spoje 7:30x zo žel. stanice do priemyselného parku a 19:10x z priemyselného parku (zastávka BURGMAIER) po žel. stanicu.
zdroj: https://www.sadzv.sk/zmeny-cestovnych-poriadkov/od-110819-nove-cp-mhd-bb
zdroj: https://www.sadzv.sk/zmeny-cestovnych-poriadkov/od-110819-nove-cp-mhd-bb
dns.mk
1. Základný kameň úrazu je, že zamestnanci na VÚC zodpovední za objednávku CP:
a) Majú vlastné auto a nemajú ani dumstu o VHD
b) Ak tak majú, tak posudzujú temperamentne a unáhlene ako hyperaktívni seniori nejaký stav ponuky spojov a ich trasy, t.j. nie triezvo ale len v rovine neuvážených slov
c) Nevytvorili ani jeden návrh CP, resp. CP pre zväzok liniek, ktorý by nebral ohľad na zvyky a maniere SADky ale v prvom rade prehľadnosť, pravidelnosť a nadväznosť ale takmer vždy sa dajú SADkou zlomiť ich pseudoargumentami ako sa to nedá a ako to zaplátať nejakým vloženým spojom, ktorý nemá hlavu a pätu, príp. vyžaduje zas zásah do inej linky, pretože jeden turnus má v sebe aj 4-5 liniek aj v 3-4 okresoch, čo je systém, ktorý mocne zväzuje ruky a znemožňuje riešiť konečne dopravu ako treba
2. DAL dokazujú ako sú súkromníkmi (resp. v čase privatizácie spriaznené duše) sprivatizované SADky "schopní" podnikatelia, ktorí žijú iba z cicania rozpočtu VÚC ale na oplátku je ústretovosť pristupovať inak k tvorbe CP a obehov nulová a sami ponukou spojov na DAL ukazujú, že nepochopili ani za mak potreby ľudí = ak neposkytnem aspoň každé 2 alebo aspoň 4h spoj, tak nemám potenciál lákať ľudí s 1-3 pármi spojov. Svoju rolu zohráva aj ignorantsvo ministerstva a na druhej strana postoj, že dajte peniaze a nekafrite nám do CP. Ak nevedia dopravcovia pochopiť, že je blbosť aby išli dvaja za 30min a potom 3h nič a že majú ísť aspoň v odstupe 1-1,5h.
3. ŽSR by nekašľalo keby vedenie dosadené trojlístkom Smer+SNS+Híd a zrovna Híd má ŽSR, riešilo to, čo má a necpali by peniaze do vreciek kamarátom a príživníkom ako TSS Grade, Tempra a pod. Peňazí je ale aj tak málo, zamestnanci podhodnotení a Kubáček nájde v sebe drzosť natáčať s Maroszom z OĽaNO videá, že v akom stave je trať 150. Veď keď OR Zvolen žiadalo pred 9 rokmi investície do trate 150, tak Kubáček ako člen investičnej komisie ŽSR tieto žiadosti o investície zmietal zo stola a teraz sa tvári, že on muzikant a ešte to pranieruje. Nehorázna trúfalosť za čiarou. Ciže zrušiť akékoľvek outsourcovanie činností, ktoté ŽSR vykonáva denne. Obstarať podbíjačky, stroje na brúsenie, zváranie, meracie stroje a iné TS, a zmeniť pomer financovania železnica : cesta z 1:9 aspoň na 1:2 ak nie rovno 1:1. A potom môzeme od železnice čakať výkon.
4. Voznica sa nevuyžíva dlhodobo a výmeny, ktoré tam sú spôsobujú iba to, že vzniká problém navyše s údržbou dvoch výhybiek, ktoré sú zamknuté v stálej polohe a ich význam je nulový. Ono ide aj o to, že či by dopravná koľaj vo Voznici v prípade obnovy mala pre pravidelné vlaky využitie, že či by tam nejaké pravidelné križovanie vyšlo a aj koľko by ich tam vyšlo vôbec. S argumentom o nákladnom vlaku, ťa pošlu do hája a odkážu ti, že nákladný má Žarnovicu a Novú Baňu a tam má križovať. Jedine križovanie Os/Os a Os/R ti uznajú ale s tým, že by Os stál na TK pri peróne a R by išiel do boku, pretože Os do boku nemôžu dať, lebo pri DK nie je perón vybudovaný. A ten ti tam neschvália vybudovať pri tej ponuke Os vlakov a tir objednáva kto? Ministerstvo. A ministerstvo neobjedná, lebo nie je na trati kapacita na 1h takt Os a ani nedajú peniaze ŽSR na to, aby vykonali stavebné zásahy aby tá kapacita bola pretože podľa zmýšľania na MDV sú priority inde. Stačí sa pozrieť v akom stave je trať Kúty - BA - Štúrovo a Žilina - Košice. Sám vidíš,že na diaľnice a obchvaty peniaze sú, aj 3-4 veľké cestné stavby sa realizujú ale na železnici iba jedna v úseku Púchov - P. Bystrica. Nejde snáď stavať aj južný koridor? Či modernizovať lokálky? Jaj, zabudol som. Treba počkať, až TSS Grade a Doprastav sa uvoľnia kapacity z dokončeného úseku PU-PB a potom im dáme cez pro forma súťaž stavať 110+130.