Reakcia na: Vladimír #52069:
Aby to fungovalo, musel by cestovné vyberať objednávateľ a dopravcovi vyplácať dotáciu za celý výkon, bez odrátania tržieb. To, že to ako-tak funguje v Nemecku, kde funkciu clearingového centra akosi samospásom prevzali DB je jednak výnimkou, jednak je to umožnené tým, že Nemecko, ako jeden zo štátov, ktoré železnicu rozdelili len účtovne, je pod ďaleko tvrdším dozorom jednak EÚ, jednak samotné DB pod dozorom BNA (Bundesnetzagentur, niečo ako ÚRSO ale nie také bezzubé).
810zssk
Ak sa chce BB inspirovat Brnom, tak nech sa najprv inspiruje garantovanim dolezitych prestupov, nocnou dopravou, standardami pre vozidla a zamestnancov, tarifnym systemom a urovnou dopravnej obsluznosti (aj bez odvsadial-vsade liniek).
Lebo ked sa riesi najma investovanie bez skutocne dolezitych veci, tak to konci tak ako v bratislavskom IDS BK, kde sa nakupilo kvantum hovadin z eurofondov, potom vsetci chytili paniku ze to musia nejako aj pouzivat a dopadlo to spustenim paskvilu.
Napokon, teoria ze nainvestujeme do novych vozidiel a vsetci sa nam zrazu narhnu do nasej mizernej MHD sa uz aj priamo v Banskej Bystrici ukazala ako nefunkcna.