Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
14x KLBOVY AUTOBUS CNG...
Kde sú spomínané kĺbové autobusy?

A kde sú tie elektronické označníky ?


>>> ODPOVEĎ:

Spoločnosť Slovenská autobusová doprava Zvolen, a.s. bola úspešná pri ďalšom projekte ekologizácie MHD v meste Banská Bystrica, kde v rámci Operačného programu Životné prostredie bude poskytnutá možnosť obnovy vozidlového parku v MHD Banská Bystrica o ďalších 14 ks nových kĺbových autobusov s pohonom na zemný plyn, a to za výraznej pomoci prostriedkov z fondov EU. Predpoklad dodania je do konca tohto roku.
Čo sa týka elektronických označníkov, je táto téma stále otvorená z dôvodu, že sa rýchlym tempom vyvíjajú informačné technológie a je treba vybrať v správnom čase tú, ktorá sa bude používať najbližšie roky bez potreby väčších investícií na jej obnovu v ďalšom období. Druhá stránka je, či je možné vôbec v tomto období realizovať rozsiahle investície nad rámec bežných prevádzkových potrieb, keď Mesto BB zápasí s nedostatkom rozpočtových zdrojov a jeho prvoradou úlohou je mať v tomto roku uhradené všetky záväzky z neuhradených dotácií na krytie strát z výkonov vo verejnom záujme. Zatiaľ sa pracuje na aplikáciách pre mobilných užívateľov, kde si budú môcť jednotne stiahnuť aplikácie cestovných poriadkov pre všetky paltformy: mobily, notebooky, ai. v operačných programoch Windows, Windows mobile, Android, Iphone, ai.

Jagerčíková Mária
Útvar hlavného dopravného inžiniera
Na zastávke Úrad PV SR smer do mesta chýba už mesiac CP PAL linky 601458 s cieľom Zvolen AS, nie je to po prvýkrát, väčšinou po zmenách sa naň zabudne k MHD poriadkom 1, 3, 5, 32, 33, 601455, už ani veľmi nie je miesto kde, bráni tomu schéma trolejov, dopytové otváranie dverí, cenník cestovného a zákaz fajčenia ? http://imageshack.us/photo/my-images/6/uradpvsrchyba601458zv.jpg/

Nám. S.H. Vajanského odrapený podklad PAL s CP položeným na koši v prístrešku http://imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img96/8503/namshvajanskehoodrapena.jpg

Sládkovičova formát PAL vývesky do Zvolena so zachádzkami cez Continental, Kováčovú a ZV, Nám.SNP (odhliadnuc, že do leta ee ? ) http://imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img42/4423/sladkovicova458zachadzk.jpg
Zmeny na diaľkových linkách:
205503 SAD Trnava, prevádzka Senica (tá záhorská ?), linka Senica-Piešťany-BB a späť
-spoje nebudú chodiť od zajtra 2.4.2012 v utorky, týka sa to odchodu spoja do Senice o 15:30 a príchodu 10:25 do BB http://portal.cp.sk/Data/L205503_120401_35422.pdf
-inak poznámka "p" spoj 2, možno zakúpiť miestenku s cestovným lístkom v miestenkových kanceláriách AMS ...zo SLIAČA... ❓ asi ťažko (dávno to už cez Sliač nechodí)

Návrh zmien CP linky SAD Zvolen 610 505 spoj ZV-ZA-TN 10:40(4)(5) pravdepodobne od mája zrušený
http://www.zask.sk/files/odbory/doprava/rok-2012/april/sad-zvolen.pdf
Reakcia na: fragma #46818:
Musi sa premiestnit. Terajsia poloha je naozaj provizorna a napr. s kocikom nezjazdna uz teraz.
Kami: k historickému kalendáru tiež Uzávierka tunela na Rudlovskej ceste pred rokom, ako vidím oprava nadpisu článku po 1Q 12 (vypustenie konca roka 2011, v článku nie) ? Inak aký to bude mať súvis po otvorení tunelíka pre MHD zastávku "Auris" s provizórnou polohou v smere do mesta, premiestni sa ❓
Reakcia na: 810zssk #46816:
neviem, ci ma Solaris dost plynakov na referencie.
Preco vlastne v ankete nie je Solaris?
Reakcia na: brefos #46814:
Vsak je jasny vitaz ankety. 🙂
Včera prišiel na závod do Zvolena na testovanie SOR NB 18, ktorý by mal od budúceho týždňa jazdiť pár dní v Bystrici. ?
Reakcia na: milan001 #46812:
My vieme že je prvý apríl ?
Dnes na linke 42 harmonika!
Reakcia na: fragma #46810:
BB ma hlavneho dopravneho inziniera? A co ten robi?
Reakcia na: brefos #46786:
a tam včera pribudli všeobecné odpovede, dokonca dve ? http://www.banskabystrica.sk/index.php?id_menu=22237
Reakcia na: Agent007 #46808:
Bol si u nás v Brne? Ale teraz vážne, čím si šiel?
dnes som konecne isiel autobusom, ktory budil dojem snahy o cistotu interieru a okien... svetla vynimka, lebo vacsina autobusov je tak spinava, ze cez okna ani nevidno a vo vnutri vsade spina kam sa clovek pozrie...
Reakcia na: kvorka #46806:
"potom príde rok keď sa naraz skončí životnosť B952/961-tkám a potom Citelisom"

Ja si naopak myslím, že tie 900vky prežijú Citelisy, že Citelisy sa omnoho skorej rozpadnú. 900vky možno budú "šliapať 700vkám na krk", v tom zmysle, že možno vydržia aj toľko, koľko vydržali 700vky. A Citelisy sa po pár rokoch sami od seba rozpadnú. Veď to vidno teraz, 900vkám to ťahá na 6 - 7 rokov, a Citelisom na 3 roky. A na 900vkách nevidno, že by boli v zlom, alebo horšom stave, alebo že by boli nejak extra opotrebované... Držia sa a sú stále dobré a spoľahlivé. A na Citelisoch čím ďalej tým viac vidno, ako sa rozpadajú. ? Dennodenne sa dá vidieť ako Citelisy kapú, a zachraňujú ich záložné 900vky. Aj pre toto je škoda toho nezmyselného VR na 14 CNG kĺbákov, pretože možno tie 900vky sú poslednými spoľahlivými a kvalitnými vozmi na MHD BB a ešte sú pomerne nové, na to aby boli nahradzované a ešte k tomu niečím, čo nevydrží tak dlho a tak spoľahlivo ako 900vky. To VR na kĺbáky je totálna hlúposť a zbytočnosť. Ale ajtak, najchybnejší krok bolo VR na 19 krátkych trolejbusov. Lebo teraz sa už nič nedá ovplyvniť. Nedajú sa objednať kĺbové trolejbusy, lebo kebyže sa objednajú, tak by sme mali X nepotrebných a zbytočných sólo trolejbusov 30Tr, ktoré by nebolo kam zaradiť. Jedine keby tie nové kĺbové trolejbusy nahradili staré 15Trky, ale to by kapacitne absolútne nič nevyriešilo. Bystrica svojími nelogickými a nerozumnými rozhodnutiami plytve peniazmi, vyhadzuje ich von oknom (však čo, veď sú z fondov). A vrchní si určite myslia: "Na, tu máte nové trolejbusy a nesťažujte sa". 19 sólo trolejbusov z eurofondov bol najhorší krok v novodobej histórii MHD BB (pokiaľ nerátam príchod SAD ZV v 2006tom), ktorý nás zaviazal na pár rokov kapacitného nedostatku, teda pokiaľ zas neklesne počet prepravovaných ľudí. Bystrickí dopravcovia sú dopravní Pat a Mat. Aj keď sa snažia niečo zlepšiť, tak to v konečnom dôsledku celé dodrb..kazia. No 14Tr / 15Tr ak budú mať takú "údržbu", ako zosnulé 900vky, tak dlho nevydržia, chvíľa a sú KO. A asi máme dočasne o jednu 15Tr menej, minulý týždeň som videl na Wolkerovej odstavenú 1523, spolu s vrchármi a modrou dodávkou DPMBB, a mala dosť hnusne poškodený mech.
Reakcia na: PFM #46805:
Súhlasím do bodky, ja vidím reálne úbytok najmä na linke 6 a potom 1. Na linke 1 mám niekedy pocit, že už začína stačiť aj sólo, ale koncepčne to je zlé riešenie. Na linke 2 už sóla stačia, lebo ustúpila autobusom a v jej plnom súbehu jazdia linky 21/22 s kĺbovými vozidlami. Linka 26 zase konkuruje linke 7, takže síce sa tvária všetci ako nám sóla stačia, ale to len preto, že sa pchajú busy všade kde ich netreba. N kieho otca nám teraz bude 14 nových kĺbakov CNG? Veď stav kĺbových autobusov je dobrý. Nepoviem, v rámci obnovy kúpiť 2-3 nové, v poriadku. Ale zase skokom? Som zvedavý, keď sa naraz rozpadnú všetky zostávajúce 14Tr/15Tr #1528 sa možno už rozpoadla, či nie?), potom príde rok keď sa naraz skončí životnosť B952/961-tkám a potom Citelisom. A takisto trolejbusom krátkym (ktoré určite nevydržia toľko ako predošlé).

Chcelo by to radšej kúpiť každý rok 2 trolejbusy (tentoraz kĺbové - veď Saktor kedysi vravel, že BB by tak mala aj robiť a kúpiť aj nejaké nové vozidlá, že si to môže dovoliť) a 2 autobusy. A obnova bude koncepčná.

PS: ak má byť vozidlo nízkopodlažné s komplet dementne umiestnenými sedačkami, potom moc svoju úlohu neplní. Keby je aspoň tretina normálna, tak pohoda. To potom radšej Crossway LE systém.
Reakcia na: irizar #46804:
Ja ako pravidelný cestujúci na linke 1 v čase od 13:40 do 14:20 som si zmenu všimol. Onoho času, keď chodili kĺbáky, 15Trky, B961ničky, bolo všetko OK, však ani tie nebývali prázdne, ale dalo sa. Po letných prázdninách 2011 som začal opäť touto 1tkou cestovať, a to bola hotová katastrofa... Skoro všetky spoje, kde predtým bol kĺbák, obsluhované krátkou SORkou, a to bolo niečo nechutné. Veľakrát sa stávalo, že bola taká plná, že sme sa do toho trolejbusu niekedy ani poriadne nezmesitli, to bolo to isté ako konzerva sardiniek, dobre že sme nebývali nalepení na prednom skle niektorí. A niekedy to ani ten 10 minútový interval nezachraňuje. Proste nechutné, nekultúrne cestovanie. Teraz sa mi väčšinou pošťastí, že idem akurát na spoj, na ktorom chodí 15Tr, to je už viacmenej ok. A keď mám niekedy "šťastie" na SORku, tak je už prázdnejšia, ako bývala... Možno pokles cestujúcich, čo si teda aj ja myslím, komu by sa chcelo dennodenne cestovať ako sardinka v konzerve. Ak im o toto išlo, gratulujem. Na jednej strane sa snažia ľudí prilákať do MHD, a na druhej ich od nej odpudzujú. Mať možnosť individuálnej dopravy, tak ma cestovať bystrickou MHDčkou už neuvidia, maximálne, kebyže sa idem z nudy dakde previezť. Ten, s prepáčením blázon, ktorý má na svedomí, že sem došlo 19 krátkych trolejbusov, a ktorý si naivne myslel, že tú dopravu skvalitní jej teda z kvality pekne ubral... Že je to nové a nízkopodlažné? To tú dopravu neskvalitní, za okolností ako sú tieto. Myslím si, že aj obyčajný laik by sa radšej viezol v staršom ale kapacitnejšom trolejbuse. A keď ide o tú bezbariérovosť, ktorá je výhodou poväčšine pre menej mobilnejších cestujúcich, tak práve tí menej mobilnejší, dôchodci, na to nadávajú najviac, na sedačky na vysokých schodoch, na ktoré sa ťažko lezie. To je všetko len môj názor, možno tu niekto napíše aj opak toho, čo som napísal ja...
Včera som po dlhej dobe navštívil BB a chcel by som sa opýtať, či sa teda naplnili katastrofické vízie, že krátke trolejbusy nebudú zvládať poberať cestujúcich? Dal som si asi sedem jázd, väčšinou v poobedňajšej špičke a žiadne problémy s kapacitou som nezaregistroval. Rád by som vedel či som mal len šťastie alebo to predsa len nie je také hrozné...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.