Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: fragma #44663:


Aj ja si myslím, že redukcia spojov na Pršiansku terasu bola podmienená existenciu prímestskej linky č. 601463 do Horných Pršian s tým, že mimo špičky sa neoplatí viesť samostatnú linku končiacu na Pršianskej terase. (Niečo podobné ako na Stupoch, ktoré majú taktiež dopravnú obsluhu iba prostredníctvom prímestskej linky do Malachova). Nevidím v tomto princípe nič zlé, keby:

1. na linke 601463 bola v úseku Autobusová stanica - Pršianska terasa zavedená tarifa MHD ako aj na linkách 601451-56.
2. logicky by sa žiadalo, aby tá istá zastávka (Pršianska terasa, Medená) mala rovnaký názov aj u linky MHD aj na prímestskej linke (teda nie Kráľová, vrchy - toto je starý názov zavedený niekedy v 70-80. rokoch, kedy po sídlisku na terase nebolo ani chýru).
3. určite posilniť víkendovú prevádzku, 2 spoje sú prakticky nevyužiteľné.
4. troška nerozumiem tomu, prečo posledný spoj o 14:27 linky č. 13 z Rooseveltovej nemocnice ide rovno do vozovne. Však v tomto čase zvykne byť koniec vyučovania, autobus by mohol ísť na tomto spoji ešte hore na terasu a odtiaľ manipulačne do vozovne.
Reakcia na: fragma #44663:
to je pravda, ale ten víkend...veď tam už býva viac ľudí ako v Rakytovciach.
Reakcia na: S499.1023 #44662:
U Špaka ?
Reakcia na: folky #44658:
Nepojazdnosť 2 citybusov spôsobila skrátenie trasy L 101 na Štiavničky-Hlboká a zrušenie L 102 do Skubína. Vyradenými autobusmi sa zaviedli nové trolejbusy, DPM BB ostal už len 1! autobusový voz štandardnej dĺžky (vrátane zálohy), ktorému sa zaviedla L 13 do Roos.nem. zrejme ako doplnok k L 601463 (cez prázdniny stačí). Niekedy aj ten jeden voz hradí citybus, potom už ostávajú len dlhé vozidlá a dočasne testovacie vozidlo Isuzu. Ak chceš využívať verejnú dopravu z Terasy aj naďalej (za čo ti ďakujem), treba využiť aj prímestskú linku z Pršian (zistiť, že taká z Medenej existuje, aj keď nie je vyvesená), že do Radvane sa dostaneš za 3 minúty, na Nábrežie za 7, na AStanicu za 10 a spätne, všetko za jednu cenu z akejkoľvek zastávky, čo viac si želať...Táto spája koncovú obec s mestom, vy ste "po ceste" (zoberie aj vás), zbytočne zahustená MHD by bola súbežná. Ešte keby sa popracovalo na zmene tarify L 601463 (že by platila v Meste tarifa MHD, mesačník, prestup), bolo by to ešte lepšie. Výveska Medená alias Kráľová-vrchy, odchody do Mesta: 5:01x 6.11x 7:11xP (ďalej Ľupča, Povrazník) 7:26a 9:31x 13:10x 14:31c 15:16a 15:26x 17:26x 19:16x. Zo Sládkovičovej na Medenú a Pršany: 4:46x 5:52x 6:47x 7:12a 9:12x 12:57x 14:12c 14:57a 15:12x 17:12x 18:57x. K tomu tie 3-4 spoje L 13 a PRAKTICKY sa tam dá dosť dobre dostať. Zmenám, pridaním spojov podvečer, cez víkend sa nebránim...
Reakcia na: Petik #44655:
Hej? To mne sa omnoho viac páčia "č.p. XXX", "Jednota" a "U Niekoho" ? .
Reakcia na: fragma #44660:
...601463 BB-HORNÉ PRŠANY (to najpodstatnejšie), väčšinou modrý autobus, na stanici Nástupište číslo 8. Nevýhody: Platí prímestská tarifa do 4 km, bez mesačníka a prestupu, nastupuje sa len cez predné dvere, diktuje sa vodičovi zastávka, (zvoní sa), cestuješ s Pršancami, ale ak ideš priamo jedou cestou z oblasti centra, ešte ťa to vyjde aj výhodnejšie o pár centov 0.55/0.48€ celý, 0.35/0.28€ polovičný. Poobede spoje idú približne raz za dve hodiny, no po 19:00 už nič (a cez víkend len Pršany okolo 7:00 a 15:00)...Večer tiež niečo zaviesť kvôli diviakom by sa zišlo...
Reakcia na: folky #44658:
Domov sa dá dostať aj po 13:30!, ale nie MHD-čkou. Prímestskou linkou 601463 BB,Autobusová stanica-Štefánikovo a Štadlerovo nábrežie-Nám.Ľ.Štúra-Sládkovičova-Terasa(len Medená, u tejto linky sa to volá "Kráľová-vrchy"-teraz tam chýba výveska!). Odchody z AS poobede: 12:45x, 14:00c 15:00x 17:00x 18:45x. Viď CP L 601463...
Reakcia na: Petik #44653:
Aj mne sa zdá "zľudovelý" názov "Stará Sásová" veľmi dobrý, názov Sásová zvonica tiež nie je zlý. Predtým názov znel len "Sásová", napr. pre zachádzkovú L 20 (administratívne síce správny), ale je to široký pojem, vrátane sídliska Ru-Sa, bližšie nešpecifikovaný (ako napr. "Podlavice" boli donedávna pred mostom do Skubína), Sásová-obec nie je správne (tá je už súčasť inej obce, mesta BB)
Zdravím všetkých!
Chcem sa opýtať, čo si myslia ostatní cestujúci o zrušení linky 102?
Na pršiansku Terasu (a to je dosť veľká štvrť!) sa tým pádom prakticky nedá dostať. Linka č. 13 tam síce ide, ale poobede po 13:30 už nula bodov. Takže niekto z práce, alebo aj dieťa zo školy, sa MHD nemá ako dostať.
Po zrušení linky preto vidno mnohých peších "šlapať po ceste", čo je myslím si, dosť nebezpečné (najmä pre deti)! ☠
Ešte horšie to bude cez školský rok!
Myslím si, že by sa to malo urýchlene zmeniť! ❗
Čo si myslíte vy?
dnes bolo strasne teplo ale asi najlepsie sa viezlo doobeda v tom buse s foliami na L21,take folie by mohli mat vsetky busy,vela to pomoze
Zdravím, som tu nový, no diskusiu sledujem už dávnejšie ? Pozri dispečerák...
Reakcia na: 810zssk #44654:
Ano, to su moje 2 oblubene 🙂
Reakcia na: Petik #44653:
Nezabudni na otocku a razcestie! ?
Reakcia na: 810zssk #44651:
Tiez sa priklanam k sucasnemu nazvu "Stara Sasova". Nemam rad ciarky, pomlcky ci ine zlozvyky z primestskej dopravy v nazve zastavky MHD.
Reakcia na: 810zssk #44651:
Podľa mňa môže cúvať, ak nie je problém vo výhľade, resp. iný problém. Bežne sú "cúvacie" konečné v prímestskej doprave - napr. Kordíky a mnohé ďalšie. V MHD BB tak bola riešená napr. niekdajšia konečná zastávka v Rudlovej.
Reakcia na: BB-Schuhu #44650:
Moze vodic cuvat s busom sam? Nie je tam nutna "nalezite poucena osoba"?

Co sa nazvu tyka - ak je hned zrejme o co ide tak je to velmi dobry nazov.
Reakcia na: Kami #44644:
Ešte k tej L101. Dokáže ju odjazdiť aj veľká Karosa, ale má jeden problém - otáčanie na Hlbokej. Minibusy tam zvyknú zacúvať, veľká Karosa to nedokázala a vyriešila to tým, že zbehla až dole k bývalej zastávke Garbanka, tu sa cúvaním otočila a vrátila späť na Hlbokú. Nakoľko stav minibusov nie je dobrý, dá sa očakávať častý výskyt "veľkých" autobusov na L101 a v tom zmysle nejako riešiť problematické otáčanie na Hlbokej.

Nie je my celkom jasné, prečo sa zrušil okruh Rudlová - Hlboká - Karlovo a opačne, podľa mňa to bolo celkom fajn vymyslené (možno až na problematický prejazd Bakossovou). Teraz sú do Sásovej rovnaké intervaly, akurát všetko ide cez Rudlovú. Ale dobre teda, nech je to tak ako to je. V takom prípade by som mal jeden nápad, ako sa vyhnúť otáčaniu na Hlbokej. Odtiaľto by som pokračoval dole Hlbokou (ako predtým), odbočil doprava na ul. Garbanka (obnovená zastávka v novej polohe) - Veterná - Na Tále (na konci ulice zastávka Stará Sásová) - Sásovská cesta, späť po pôvodnej trase.

Keď je reč o tomto, samotný názov zastávky "Stará Sásová" považujem za dosť nešťastný. Má síce veľkú výpovednú hodnotu, keďže hneď je zrejmé, o čo ide, ale žiadna "stará" Sásová neexistuje, stále je to iba Sásová. Toto síce nepovažujem za problém bystrickej MHD, ale ja by som možno uprednostnil krajší názov "Sásová, zvonica".

A na záver ešte k tým 6 B961 DPM BB. Sú úplne zbytočné, pretože ak by bola potrebná nejaká veľká výluka, na zabezpečenie plonohodnotnej dopravy by to zrejme aj tak nestačilo (logicky očakávam, že dopravu by v takom prípade zabezpečil SAD ZV) a teraz sú aj tak k ničomu, lebo kĺb na Pršiansku terasu je dosť zbytočný a na L101 aj nemožný (no možno nás DPM presvedčí o opaku). 🙂
Reakcia na: Kami #44644:
Ak to správne chápem, tak DPM BB má k dispozícii okrem 4 ks Iveco ďalej jednu B932 BB-245AY a 6 ks B961. Jedno vozidlo štandardnej dĺžky je málo, lebo treba voz pre L13 a zálohu pre L101. Napr. dnes je na L101 celý deň BB-245AY a celkom by ma zaujímalo, čo jazdilo na L13 - žeby kĺb... ? 🙂 Iná možnosť je, ako si naznačil, aby zálohu robil iba SAD ZV pre celú sieť MHD a bude po probléme. Ak to ale nepôjde, tak pre DPM by bolo vhodnejšie mať ďalšie 2 buď B932 alebo 952, napr. aj tie BB-515DK a BB-516DK a naopak, kĺby môže "zobrať" SAD ZV - akurát by to vyšlo na náhradu 3 ks B741 + výprava na L34.
Reakcia na: no.ev.di. #44646:
Ja uz asi tak 7 rokov navrhujem, aby sa spojili linky 26+34. Ale raz niekomu vadila v Podlaviciach harmonika, inokedy chybajuci zachod.

BTW kvorka - myslim, ze t-busy uz mali vtedy spickovy interval 12min, ne 10 - ale ani ja za to nedam ruku do ohna.
Reakcia na: no.ev.di. #44646:
fakt si myslis, ze zvysok sveta je tak tupy, ze jedine ty si objavil moznost skratenia linky 26 a posilnenia linky 7??? prosim nestar sa do bystrice stylom "pozral som vsetku mudrost sveta" ked netusis historicke suvislosti... BAN

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.