...601463 BB-HORNÉ PRŠANY (to najpodstatnejšie), väčšinou modrý autobus, na stanici Nástupište číslo 8. Nevýhody: Platí prímestská tarifa do 4 km, bez mesačníka a prestupu, nastupuje sa len cez predné dvere, diktuje sa vodičovi zastávka, (zvoní sa), cestuješ s Pršancami, ale ak ideš priamo jedou cestou z oblasti centra, ešte ťa to vyjde aj výhodnejšie o pár centov 0.55/0.48€ celý, 0.35/0.28€ polovičný. Poobede spoje idú približne raz za dve hodiny, no po 19:00 už nič (a cez víkend len Pršany okolo 7:00 a 15:00)...Večer tiež niečo zaviesť kvôli diviakom by sa zišlo...
Domov sa dá dostať aj po 13:30!, ale nie MHD-čkou. Prímestskou linkou 601463 BB,Autobusová stanica-Štefánikovo a Štadlerovo nábrežie-Nám.Ľ.Štúra-Sládkovičova-Terasa(len Medená, u tejto linky sa to volá "Kráľová-vrchy"-teraz tam chýba výveska!). Odchody z AS poobede: 12:45x, 14:00c 15:00x 17:00x 18:45x. Viď CP L 601463...
Aj mne sa zdá "zľudovelý" názov "Stará Sásová" veľmi dobrý, názov Sásová zvonica tiež nie je zlý. Predtým názov znel len "Sásová", napr. pre zachádzkovú L 20 (administratívne síce správny), ale je to široký pojem, vrátane sídliska Ru-Sa, bližšie nešpecifikovaný (ako napr. "Podlavice" boli donedávna pred mostom do Skubína), Sásová-obec nie je správne (tá je už súčasť inej obce, mesta BB)
Zdravím všetkých!
Chcem sa opýtať, čo si myslia ostatní cestujúci o zrušení linky 102?
Na pršiansku Terasu (a to je dosť veľká štvrť!) sa tým pádom prakticky nedá dostať. Linka č. 13 tam síce ide, ale poobede po 13:30 už nula bodov. Takže niekto z práce, alebo aj dieťa zo školy, sa MHD nemá ako dostať.
Po zrušení linky preto vidno mnohých peších "šlapať po ceste", čo je myslím si, dosť nebezpečné (najmä pre deti)! ☠
Ešte horšie to bude cez školský rok!
Myslím si, že by sa to malo urýchlene zmeniť!
Čo si myslíte vy?
Podľa mňa môže cúvať, ak nie je problém vo výhľade, resp. iný problém. Bežne sú "cúvacie" konečné v prímestskej doprave - napr. Kordíky a mnohé ďalšie. V MHD BB tak bola riešená napr. niekdajšia konečná zastávka v Rudlovej.
Ešte k tej L101. Dokáže ju odjazdiť aj veľká Karosa, ale má jeden problém - otáčanie na Hlbokej. Minibusy tam zvyknú zacúvať, veľká Karosa to nedokázala a vyriešila to tým, že zbehla až dole k bývalej zastávke Garbanka, tu sa cúvaním otočila a vrátila späť na Hlbokú. Nakoľko stav minibusov nie je dobrý, dá sa očakávať častý výskyt "veľkých" autobusov na L101 a v tom zmysle nejako riešiť problematické otáčanie na Hlbokej.
Nie je my celkom jasné, prečo sa zrušil okruh Rudlová - Hlboká - Karlovo a opačne, podľa mňa to bolo celkom fajn vymyslené (možno až na problematický prejazd Bakossovou). Teraz sú do Sásovej rovnaké intervaly, akurát všetko ide cez Rudlovú. Ale dobre teda, nech je to tak ako to je. V takom prípade by som mal jeden nápad, ako sa vyhnúť otáčaniu na Hlbokej. Odtiaľto by som pokračoval dole Hlbokou (ako predtým), odbočil doprava na ul. Garbanka (obnovená zastávka v novej polohe) - Veterná - Na Tále (na konci ulice zastávka Stará Sásová) - Sásovská cesta, späť po pôvodnej trase.
Keď je reč o tomto, samotný názov zastávky "Stará Sásová" považujem za dosť nešťastný. Má síce veľkú výpovednú hodnotu, keďže hneď je zrejmé, o čo ide, ale žiadna "stará" Sásová neexistuje, stále je to iba Sásová. Toto síce nepovažujem za problém bystrickej MHD, ale ja by som možno uprednostnil krajší názov "Sásová, zvonica".
A na záver ešte k tým 6 B961 DPM BB. Sú úplne zbytočné, pretože ak by bola potrebná nejaká veľká výluka, na zabezpečenie plonohodnotnej dopravy by to zrejme aj tak nestačilo (logicky očakávam, že dopravu by v takom prípade zabezpečil SAD ZV) a teraz sú aj tak k ničomu, lebo kĺb na Pršiansku terasu je dosť zbytočný a na L101 aj nemožný (no možno nás DPM presvedčí o opaku).
Ak to správne chápem, tak DPM BB má k dispozícii okrem 4 ks Iveco ďalej jednu B932 BB-245AY a 6 ks B961. Jedno vozidlo štandardnej dĺžky je málo, lebo treba voz pre L13 a zálohu pre L101. Napr. dnes je na L101 celý deň BB-245AY a celkom by ma zaujímalo, čo jazdilo na L13 - žeby kĺb... ? Iná možnosť je, ako si naznačil, aby zálohu robil iba SAD ZV pre celú sieť MHD a bude po probléme. Ak to ale nepôjde, tak pre DPM by bolo vhodnejšie mať ďalšie 2 buď B932 alebo 952, napr. aj tie BB-515DK a BB-516DK a naopak, kĺby môže "zobrať" SAD ZV - akurát by to vyšlo na náhradu 3 ks B741 + výprava na L34.
fakt si myslis, ze zvysok sveta je tak tupy, ze jedine ty si objavil moznost skratenia linky 26 a posilnenia linky 7??? prosim nestar sa do bystrice stylom "pozral som vsetku mudrost sveta" ked netusis historicke suvislosti... BAN
to bola krása... ešte L7 v dobrom intervale. Fakt nikoho nenapadlo seknúť L26 po centrum a posilniť L7? Však keby dopravca a mesto pohli rozumom, tak by L2,3 a 7 premávali v oveľa lepšom intervale ako dnes. L21 a 22 by sa sekli po centrum, Rakytovce a Iliaš by obsluhovala L90 ako dakto navrhoval a bolo by hotovo. Potenciál trolejbusovej siete ako hrom a nevyužitý ?
da sa povedat, ze nastastie bol k dispozicii tento voz. Tak sa mohla zachovat jedna B 932. Ako vidno na dispecerskom, tak solo Karosa moze ist aj na linku 101, s klbom si to neviem predstavit.
Podla mna je otazkou casu, kedy bude autobusove zalozaky robit len SAD ZV. Pre DP nie je udrzatelne mat na dvore odstavenych 6 klbov, ktore len obcas zasiahnu do premavky. Idealna by bola vymena za solo, stacia 2 kusy B 952. Zalohu pre pripad vyluky, ci udalosti na trolejbusovej trati by mal zabezpecit skor Zvolen. Lebo za rok, dva sa tie autobusy mozno ani nepohnu z miesta.
Vsak v BB de facto bola integrovana doprava na tych 5 linkach, ale potom Polony zistil, ze to je ilegalne.
A tiez zistil, ze ak je to primestska linka, dostane dotaciu z kraja a moze si tam zaviest este subezne linky s dotaciou mesta.
Ono aj teraz je tych 5 ciastocne zaintegrovanych (plati tam mesacnik, ale asi tam neplatia zvyhodnene prestupy na CK, ak cestujes z dalej ako z konca mesta). Akurat sa to neprezentuje ako MHD (zrejme kvoli dotaciam).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
fragma