Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Kami #44177:
tak ale tu má Petik pravdu, a je to o tom, že:
- v čase tej žiadosti žiadny trolík nebol nepojazdný, áno životnosť sa im všetkým blížila ku konci, ale nielen objektívne, najmä subjektívne. Pretože busy sa začali vypravovať až vtedy, a zrazu a na všetkých linkách.
- postupnosť trolejbus - autobus - trolejbus to určite je, nikto nepopiera, akurát nastáva otázka, čo tá postupnosť bola v danom čase alebo až neskôr kvôli tým peniažkom.
- so zákonom o cestnej doprave malo pramálo spoločného to bastardenie, čo existuje aj teraz - súhrnný autobusovo-trolejbusový cestovný poriadok a tie 1Y a Y linky, čo tiež len svedčí o opaku.
- jednoducho si priznajme, že sú nahrádzajú autobusy, ktoré v MHD neboli využité, čiže ani neboli potrebné po tom, ako ich SAD ZV vrátil. To vyplýva aj z ich využitia na A.B.C linkách. Takže ich zaradenie na MHD na trolejbusové linky bolo účelové.
- mňa by ešte zaujímalo to zníženie ZI, vstup "investora", a aj posledné "podpisovanie" štatutárov - toto len dotvára myšlienku pre súkromný vačok. ?
Reakcia na: Isidor #44166:
presne tak. Máš za A z financa ?
Reakcia na: Petik #44183:
GO vozidla 1508 začala v roku 2004 alebo 2005 a s DPMBB nemá nič spoločné.
Reakcia na: mirkobb #44176:
Ano, bolo to ako pises, ale to nic nemeni na fakte, ze dotacia s trolejbusmi je dobre kamuflovany podvod.
Ako sa stalo, ze je zrazu tolko trolejbusov nepojazdnych?
Budem citovat z dislecerskeho fora:
Sedemstovka #6468: "Vieš dobre že DPMBB má NULOVÚ údržbu, čo vidno aj na trolejbusoch, ktoré sú už takpovediac v zúfalom stave, a nikto s tým nič nerobí, ale vidno to aj na Karosách"

Kolko GO sa spravilo za DPMBB? Co sa stalo s trolejbusom 1508? GO zacala v roku 2007!

Mimochodom aktualne sa objavuje v premavke 16 trolejbusov, takze 16 je viac menej provozuschopnych.

Ak by bol postup DPMBB vnimany ako spravny, znamenalo by to, ze v BB by uz nikby nemuseli kupit ani jedno nove vozidlo, lebo obmenu vozoveho parku by platili "danovnici". Zostarnu nam plynove autobusy? Nevadi. Nahradime ich starymi dieselovymi. A podame projekt na plynofikaciu vozoveho parku. Zostarnu trolejbusy? Detto...
Reakcia na: cerno #44180:
Však to... Za tie roky sa tu udialo toľko nesprávnych rozhodnutí, z ktorých vyplýva množstvo neodvratných dôsledkov. Avšak vždy je lepšie urobiť niečo pozitívne, ako nič alebo pokračovať ďalej len negatívami.
Reakcia na: PIT #44179:
strata zakaznikov je obrovska. Tym, ze sa neoplati chodit ZVHD musel tento krok prist. Otazka znie ci sa naozaj vratia zakaznici, lebo ten kto raz zacne chodit autom/peso/bicykel ten sa uz tazko vracia spet k hromadnej doprave hlavne k takej ktora viac nechodi ako chodi ?
Reakcia na: brefos #44162:
NEUVERITEĽNÉ, avšak KONEČNE snáď už v celej sieti!!!
Reakcia na: Petik #44174:
Prosím ťa, podnikni už konečne namiesto množstva rečí a meditácií všetky tie právne kroky, o ktorých si vždy hovoril, voči všetkým podvodným krokom SAD ZV a jej "spolupracovníkov", v dôsledku ktorých tu získala koryto i verejný majetok.
Reakcia na: TeBeCe #44175:
podla mojho nazoru by sa z tejto R1 mal najprv realizovat obchvat Ruzomberka s napojenim na D1. To by prinieslo vyssiu usporu casu ako rychlostna cesta s parametrami cesty II. triedy (Lupca - Korytnica).

Za rovnako dolezity povazujem obchvat Podbrezovej a Brezna. Rozvoj Horehronia pomoze aj BB. Ved cely usek od BB po Predajnu je kvalitna cesta I. triedy (aspon parametrami), potom nasleduju same obce a zuzene cesty.

Re #44174 Petik: este raz a naposledy. Postupnost skutocne je trolejbus - autobus - trolejbus. Keby neprisli nove peniaze, tak ten treti krok nikdy nenastane! Takze vaz svoje slova. Ja sa nemusim spoliehat len na slova a dojmy, problematika EU fondov mi je blizka.

To, ze najlepsie solo autobusy si nasli cestu prec z podniku je uz ina rozpravka, ale aj tie by pomohli len docasne.
Reakcia na: Petik #44174:
Že Ty si bol ešte večer v hospode na pivku a tam si viedol nejakú akademickú debatu..? ? A potom po návrate domov stále "nažhavený" preniesol sem a pokračoval v rozpitvávaní zdanlivo jasného problému. ?
Ja osobne si myslím že ako po formálnej, tak aj po obsahovej je všetko ohľadne nahradenia starých trolejbusov novými v poriadku. ? Takže netreba za tým hľadať žiadnu senzáciu a hľadať za každú cenu na tom projekte "nejaké blchy" a následne rozoberať to tu, všetko ako má byť. ?
Reakcia na: BB-Schuhu #44173:
Re #44172 Kami: Mna skutocne nezaujima, ci bola zanedbana udrzba. V Bratislave jazdia aj starsie trolejbusy. A aj v bohatych zapadnych statoch premavaju aj starsie trolejbusy.
Sice velmi fandim trolejbusom v BB, ale vadi mi, ze zo svojich dani mam prispievat na podvod sukromnej spolocnosti len preto, ze zanedbali udrzbu a normalnu obnovu vozoveho parku.
Pretoze v BB nejde o ziadne nahradenie autobusov trolejbusmi, ale o nahradenie starych trolejbusov novymi, co je v rozpore s pravidlami dotacie, a myslim, ze v Luxemburgu alebo v Bruseli sa to skor alebo neskor dozvedia (kazdy dokaze zadat "OLAF" do googlu) a dufam, ze podvodnik (DPMBB) za to ponesie dosledky.
Pretoze ani dobra vec nemoze ospravedlnit podvod. S takou relativizaciou spravodlivosti ja nesuhlasim.

Re #44170 Isidor: Takze je to bohemizmus:) A 586/92 je tiez CNR? Aky je slovnesky ekvivalent? Som si myslel, ze danova reforma bola este federalna, lebo tie dane sme mali takmer identicke.
Reakcia na: Petik #44159:
Ako ti už napísal Kami, skutočne stav trolejbusov bol/je zlý až zúfalý. Ak by sa nepodarilo zabezpečiť ich obnovu teraz, trolejbusy by v Banskej Bystrici skončili. Využitie eurofondov treba chápať ako vhodnú príležitosť, nemám pocit žeby došlo k úmyselnému zneužitiu. Častokrát sa tu oponuje, že trolejbusy nahradia nie autobusy, ale staršie trolejbusy (ktoré boli postupne od 12/2009 nahrádzané autobusmi), čo nie je v súlade s myšlienkou využitia projektu. Nie je to celkom pravda - ak by sa nové trolejbusy nekúpili, staršie trolejbusy by skôr či neskôr museli byť nahradené autobusmi, čiže z tohto pohľadu sa to naozaj dá chápať ako nahradenie autobusov.
Reakcia na: Petik #44159:
nie, trolejbusy su v zufalom stave kvoli veku a (ne)udrzbe. Tieto faktory posobili este pred podanim projektu na nove trolejbusy. Z nudze cnost.

Re #44163 810zssk: zrejme je uz tarifa schvalena. Naozaj obsahuje PCL s platnostou 30 dni. Iniciativa sla z mesta (MsU).
Vo všetkých väčších českých mestách sa na pondelok 13. júna chystá 24 hodinový štrajk dopravcov prevádzkujúcich VHD vrátane železničiarov.
http://zpravy.idnes.cz/v-pondeli-ochromime-zemi-stavkou-ohlasili-dopravni-odborari-p5c-/domaci.aspx?c=A110609_114634_domaci_jw
Reakcia na: Petik #44169:
dal si tu definíciu z _českého_ daňového zákona schváleného Českou národnou radou (nie federálnou!), čo to má spoločné so Slovenskom? 🙂 Slovenské zákony používajú pojem "daňovník": http://www.zbierka.sk/zz/predpisy/default.aspx?Text=da%c5%88ovn%c3%adk
a to už aj v r.1992, kedy bol schválený vtedajší slovenský daňový zákon 511/1992:
§ 5 ods. 2: "Daňovníkom je osoba, ktorej príjmy, majetok alebo
činnosti priamo podliehajú dani."
Reakcia na: Isidor #44166:
Vsak som ti dal priamo definiciu z danoveho zakona. Pozri sa do Aspi, co je napisane v slovenskej verzii (to je este federalny zakon). Je tam "poplatnik" alebo "danovnik" (337/92 Zb. §6 odst 2)? Slovo "danovnik" v cestine neexistuje, mozno v tom je ten problem:-)

Okrem toho vacsina poplatkov ma charakter dane, takze keby sme chceli byt korektni, mali by sme povedat "zdravotna dan", "socialna dan", "dan za odpad", "dan za psa" a pod.
Mne sa ale najviac pozdava stary cesky vyraz "berně" (od toho odvodeny Berny Urad - "berňák"). Tym je jednoznacne urcene, ze vlada nam nieco berie.
Reakcia na: PIT #44158:
len pri tejto informácii treba uviest, ze na krizovatke pod mostami pri europe, bol hned v zakrute za krizovatkou (smerom na maly kruhac) skrizeny kamion a autobusy mali velky problem tadial prejst, a preto vodic linky 90 volil radsej obchadzku daneho miesta
Reakcia na: brefos #44162:
a čo to znamená konkrétne? Pod časovým lístkom si možno predstaviť všeličo.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.