Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #43117:
Tak v tom ja vidim najmensi problem. Staci ked sa presunu dotacie z autobusovych liniek, ktore su v subehu s dotovanym vlakom na linky, ktore maju zrusene vlaky nahradit.

Ale inak suhlasim s tebou, ze by bolo logicke, keby vsetky druhy dopravy dotoval jeden subjekt.
Reakcia na: S499.1023 #43111:
No a tu sa dostavame k tomu co ja povazujem za najvacsi problem tejto zmeny... a sice, ze doteraz prepravu urcitej casti ludi dotoval stat a zrazu ma tych istych ludi dotovat kraj co sposobuje iste problemy..

Ale je to len dosledok tej kraviny, ze cast regionalnej dopravy objednava ministerstvo (vlaky) a cast VUCky (busy).
Reakcia na: expresbb #43112:

"A čo takto Wien - BA - ZA - KE ??? vies kolko by sa dalo ušetriť???" - Ta trat je vytazena a vlaky su na nej slusne naplnene. To nie je dovod rusit.
"IDS, áno nedostaneš ľudí do vlaku pokiaľ tam pôjde par krát za deň." - Vsak to som v podsate pisal.
Reakcia na: milan001 #43110:
Máš pravdu. Celá oblasť Pršianskej terasy a Horných Pršian je podľa mňa riešená nie najlepším spôsobom. Spojenie MHD + prímestská doprava by sa tu dalo praktizovať, avšak vývoj po roku 2006 niečomu takému nenasvedčuje... Takže asi sa na tom v dohľadnej dobe nič nezmení.
Podľa mňa je už najvyšší čas sa rozhodnúť, či sa chceme ubrať cestou vytvorenia funkčného systému verejnej dopravy (od celoštátnej úrovni až po regióny), alebo ideme do nekonečna udržiavať pri živote tento v mnohých prípadoch nepoužiteľný a neefektívny systém verejnej dopravy, ktorý nedokáže konkurovať IAD. Tým nemyslím zase bezhlavé rušenie vlakov kade-tade od stola, ale objektívne niekde železnica nemôže konkurovať autobusovej doprave z viacerých dôvodov (dochádzková vzdialenosť, dotačné požiadavky atď.). Na tento problém sa treba prestať pozerať ideologicky, či šotoušsky, ale racionálne a pochopiť to, že bežný cestujúci nie je emocionálne naviazaný na vlak (ako sa to zase vykresľuje v médiách), ale vyberie si to, čo je pre neho lepšie.
Reakcia na: BB-Schuhu #43105:
Stacilo ju tam ponechat a zahlasit zastavka zrusena. Ano nehlasi ani zastavku na znamenie tak ako v BA takze je zbytocne riesit dopravu v BB ? Nepresvedcis ma o tom, ze ked sem pride turista napr. ako chodia medzinarodny studenti na PrF a precitaju si na stranke fakulty vystup na Komenskeho, pride na zastavku uvidi napr. 80tku kde bude Komenskeho ze tam nenastupi, ale dobre je to v pohode vyriesene. Pocuvam ohlasy od kamaratov co sem chodia a celkom sa bavia na adresu nasej ZVHD. Ja si poradim a ostatni ma nezaujimaju.
nedá mi nereagovať na ohlásené info o kresaní vlakových spojov. Celý problém je v rýchlosti a zastaranosti infraštruktúry. Dávno platilo, že na trati so zjednodušeným riadením dopravy môže byť max 50, neskôr 60, a nakoniec skončilo na 80-ke (kvôli trati ZV - Šahy). No kde raz dali 50ku tak tam málokedy už zvyšovali na vyššiu rýchlosť. Ďalšia vec je, v poslednej dobe na každej trati kde nie sú minimálne cengáče sú cez priecestia bezdôvodne znižované rýchlosti takmer na rýchlosť chôdze. Ďalej si treba pozrieť http://www.vlaky.net/servis/kalendare.asp koľko tratí pod 100 rokov a na koľkých sa za ten ich vek dačo upravilo. Kedysi chodili na tratiach parné lokomotívy a domy boli z dreva a slamy. Tak aby sa nič nezapálilo, tak sa trate stavali poväčšine ďalej od obcí. Potom prišla nafta a zrazu cez obec ide diaľnica a stojí bus pri každej križovatke. Cestná sieť sa zrýchľuje a železničná naopak, spomaľuje. Tu je nutné hľadať prečo sa stávajú bočné trate neatraktívnymi. To, že teraz nejazdí vlakom viac ľudí, neznamená, že tá trať nemá opodstatnenie. Jasné že každý sa rád odvezie autobusom z pred domu priamo tam, kam potrebuje. Ale to sa nedá vždy.
Re #43098 brefos: A čo takto Wien - BA - ZA - KE ??? vies kolko by sa dalo ušetriť??? A este aby som nezabudol, zrušiť celú túto trať. Vieš ako by boli radi gumokolisti, že môžu aj na tejto trati zarábať??? BUS + TIR
Re #43092 brefos: K tomu len toľko, čo tak nechať celý obrázok biely a vieš koľko by sa ušetrilo? A hlavne koľko firiem by vďaka tomu skrachovalo? 😛 Aj keď niektoré by mohli.
Re #43093 Vladimír: Aj to, že železnica sa až tak rozdelila
Re #43094 draxter: Čo je písané na začiatku
Re #43095 810zssk: Ak myslíš čísla, môj švagor má firmu s bratom tak mu dám zarobiť, tak niet o čom.Potom aj za tu sumu by si mal mať zlate jednotky
Re #43099 JOSH: ... treba rozšíriť rady a plniť pokladnicu štátu cez dane na palivá
Re #43100 PIT: Asi sa pomýlili a namiesto ZSSK chceli napísať OBB 😛
Re #43102 brefos: Čo by si ešte nechcel? Aby ti išiel bus viac ako 3x do dňa z Krupiny? Jáj to on môže len tam kde jazdia vlaky:-D
Re #43104 810zssk: IDS, áno nedostaneš ľudí do vlaku pokiaľ tam pôjde par krát za deň. Keď už je v robote (vlakvedúci/rušňovodič/DMU) tak nech behajú na tej trati. Nie obstávajú a leštia mašinky 😃
Re #43107 S499.1023: Tý by najradšej mali keby im behali draho vozidla z pred Márie Terézie.
Re #43108 BB-Schuhu: Ad posledný odstavec. A je vôbec nutné dotovať súbeh autobusových liniek? Napr. BB smer Brezno.
Re #43110 milan001: Joj, len to by musel niekto chcieť sa vzdať dotácii na túto linku a spraviť IDS. Ale nie IDS po Zvolenky.
Re #43111 S499.1023: ad2) Nie, to sa nedá. Vieš koľko problémov to spôsobí? Aspoň takto budú reagovať páni na autobusovej doprave.
Reakcia na: BB-Schuhu #43108:

1) Ako sa môže rušiť TRAŤ, keď na nej ostáva VLAK?
2) Vedenie autobusových liniek sa nemôže, nesmi, nedá upraviť? To je raz navždy dané?
Reakcia na: kvorka #43109:
veru, nová linka 9 na trase:
Horné Pršany - Pršianska terasa - nám. Klementa Gottwalda - žel.stanica. ?

Ale vážne: To by sa dalo aj dnes, keby mal niekto vôľu predĺžiť ten minibus aspoň párkrát až na Horné Pršany. Veď bez obsluhy sú aj domy tesne pred tabuľou koniec BB smerom na HP. A tá linka PAL tam nemá zmysel. Ušetrila by sa veľká Karosa čo tam ide väčšinou poloprázdna, a zároveň by tých 400 obyvateľov získalo lepšie spojenie a malý bus vyťaženosť.
Reakcia na: BB-Schuhu #43108:
ja som za trolejbusovú dopravu do Horných Pršian! Cez víkend v podaní autobusov ako v celej Banskej Bystrici a v pracovný deň iba kĺbový trolejbus - máš niečo proti? ? ? Veď takto sa u nás presne rozmýšľa, či na SAD alebo poslednú dobu aj v DPM, a rozhodne tak myslia na VÚC...
Celkom ma prekvapilo (avizované) rušenie trate Brezno - Červená Skala - Hnilec, s výnimkou R Horehronec. Treba si uvedomiť, že adekvátna autobusová náhrada tu neexistuje. Autobusové linky sú vedené nasledovne:
a/ (Brezno / Revúca) - Červená Skala - Telgárt - Pusté Pole - (Vernár - Poprad)
b/ (Poprad - Vernár) - Pusté Pole - Dobšinská ľadová jaskyňa - Startená - Dobšinský kopec - (Dobšiná - Rožňava)
c/ (Dobšiná) - Dobšinský kopec - Dedinky - Mlynky - Hnilec - Hnilčík - Spišská Nová Ves
d/ Spišská Nová Ves - Hnilčík - Nálepkovo

Takže modelový prípad, pokiaľ by som chcel cestovať v trase súčasného vlakového spoja (napr. z Pohorelej na Mlynky), tak by som si musel (teoreticky) prestúpiť v Telgárte, na Pustom Poli a ešte aj Dobšinskom kopci. Prakticky to tak nie je, pretože ide o autobusové linky s nízkym počtom spojov a akékoľvek prípoje fungujú iba v obmedzenej miere. Zrušením železnice budú z týchto končín odrezané regióny od okolitého sveta. Nepredpokladám, že autobusová doprava by nejakým spôsobom kompenzovala zrušené vlakové spojenie. Však napokon ukáže čas, ale už teraz mám z toho isté obavy..

Podobne je na tom aj trať Handlová - Sklené - Horná Štubňa, kde paralelne neexistuje žiadne cestné spojenie. Nehovoriac o tom, že rekreačné tredisko Remäta zostane v tomto prípade bez akejkoľvek obsluhy - aj keď toto je už iba dôsledok, nemožno to považovať za argument zachovania vlakovej dopravy, ktorá má troška širšie väzby.

Druhá vec je to, čo píše aj 810zssk. Je jasné, že nalievať veľké peniaze do nejakej lokálky, ktorá jazdí 3 x za deň a na jednom spoji odvezie cca 5 cestujúcich, je mrhanie financií. Je to ako keby sme sa rozhodli postaviť trolejbusovú dopravu do Horných Pršian.. Takže to obmedzovanie je do istej miery pochopiteľné, ale malo by to byť o hľadaní kompromisov. Ten prvotný návrh tratí na redukciu beriem zatiaľ s veľkou rezervou.
Reakcia na: 810zssk #43104:
No tak v prvom rade by som pochopil, že novinári nerozoznajú rozdiel medzi rušením trate a zastavením osobnej dopravy ale nepredpokladal som, že tam napchajú rovnítko aj šotouši.
Reakcia na: brefos #43102:
Lenže nič z toho nie je fyzikálna vlastnosť autobusu alebo vlaku.
Reakcia na: Vševedko #7453:
Naozaj to nemá zmysel riešiť, ale aspoň pár viet. Počas výluky nedošlo k oficiálnej zmene cestovného poriadku, z toho dôvodu sú tie zastávky zobrazované na tabuli, ale nejde len o toto, ale napr. aj o akustické hlásenie (zastávku Komenského hlási pri ARS - toto ti nevadí..?). Takže len toľko chcem povedať, a bolo to tu už naznačené, aby k tomuto nedochádzalo, musel by sa zmeniť CP na určitú dobu. To či je to potrebné alebo nie, je vec názoru. V BB a mnohých iných mestách k tomu nedochádza, sú ale aj výnimky. Špeciálnym prípadom sú výluky také, kde po jej ukončení nedochádza k obnoveniu pôvodného stavu (ako napr. prestavba ciest v Sásovej a s tým spojená výluka v termíne 12.4.1999-20.8.2000), tam sa to bez oficiálnej zmeny CP nezaobíde. Toľko na túto tému.
Reakcia na: PIT #43100:
Otazka je ako ludi do tych vlakov dostat... tym ze ti bude tri krat za den jazdit jeden motorak to nespravis. Myslim si, ze pre zeleznice by v niektorych pripadoch bolo prospesnejsie zaviesta tarifnu integraciu a nadvaznosti na busy ako ponechat na trati osobnu dopravu mizerneho rozsahu a kvality.

Tym nechcem povedat, ze rusenie vsetkych tych trati je dobre, ale nemozme ist slepo za cielom vsade podporovat zeleznicu, lebo eventuelne to verejnej doprave este aj uskodi.
Reakcia na: PIT #43100:
Máš vo všetkom pravdu. Ja sa teraz snažím využívať hlavne vlak no lebo aj tá cena je zaujímavá. Pri buse na kartu je 0,57e a vlak 0,40e myslím polovičný na trase BB-ZV. Teraz ma všetci ukameňujú čo napíšem. Ja stále tvrdím že je škoda aj trati Zvolen-Šahy. Napríklad z Krupiny v sobotu ide do Zvolena posledný autobus 16:50 a aj to diaľkový SADZV. Potom až v nedeľu ráno 5:45. Človek sa fakt nemá ako dostať do ZV a vlak by bol ako záchrana.
Reakcia na: brefos #43098:
Pár dni dozadu mali článok s nadpisom, že železnice chcú vracať cestujúcich do vlakov. Lenže iba železničný psychopat môže byť presvedčený, že sa mu to podarí tak, že zvýši cestovné, obmedzí ponuku vlakov a zruší dopravu na niektorých tratiach úplne. Asi z nevyužitých súprav urobia múzeum a budú do neho nasilu natláčať ľudí, potom tie vlaky budú plné...
Najhoršie pre nás všetkých je to, že roky najdebilnejších "opatrení" okolo železnice si ich autori uvedomia až vtedy, keď tie železnice nebudú, čo týmto tempom už nebude dlho trvať a to hlavne v prípade, keď štát takisto nie je schopný urobiť žiadnu dopravnú politiku a o podpore železnice len roky tliape do vetra a v praxi to vyzerá tak, že napr. len medzi ZV a BB jazdí v úplnom súbehu so železnicou nenormálne množstvo autobusov hustejšie ako MHD v oboch mestách.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.