Neviem, čo ostatné máš na mysli, avšak ignorácia časových PCL (keď v časti siete fungujú), či nabíjaj si koľko chceš, je tvrdošijná politika SAD ZV, ako aj ďalšie zverstvá, ktoré spáchali v MHD v BB. A keďže ja mám pamäť ešte lepšiu, tak viem, že nástup druhými dverami (aj to s oneskorením) je len výsmech nástupu všetkými dverami, ktoré nasľubovali, keď chceli oblbnúť poslancov (inak ten nakoniec sľubovala v tom čase už aj BBDS, čiže nič výnimočné, akurát realita úplne niekde inde), rovnako sľuby o jazdnom výkone na úrovni roku 2004 (čo bolo uvedené aj v zmluve) a šetreniu peňazí na MHD, z ktorých sa takisto neudialo ani jedno, ba dokonca v oboch prípadoch je to ešte horšie a dalo by sa pokračovať ďalej a ďalej.
Dúfam, že v čo najkratšom čase ich to po 5 rokoch prejde a už začnú robiť dopravu ako treba, keď už dostali mestský majetok pod kontrolu a okupujú skoro všetko, čo sa dá, resp. ich niekto kopne smerom, ktorým treba (teda s výnimkou mulového riešenia, keďže ich sa zbaviť už v podstate dá len ťažko).
Taký Mgr. Modranský toho stihol nasľubovať tiež - ešte aj veci, ktoré sami zrušili, či im bránia normálne fungovať, by ako poslanec zrazu vedel zrealizovať a ako ho trápi problém každého obyvateľa a že všetky požiadavky končia na jeho stole a že ako poslanec môže "pomôcť" viac. Inak to mi je nesmiernou záhadou, ako je možné, že tej jeho demagogickej megakampani pred komunálnymi voľbami, kedy olepil aj vozidlá DPM svojimi nálepkami ako vianočné stromčeky, sa tu nedotkol nikto a to sa tu bežne rozoberajú iné sprostosti...
Ak mi pamäť dobre slúži, tak v tomto jedinú debilitu vniesla SAD CCC dobíjaním kariet u vodiča (pričom pre zmenu zaviedla nástup druhými dverami). Všetko ostatné spáchala ČSAD SAD BBDS BB.
Neviem, v čom mu to akože malo zobrať nadhľad. Len napísal poznámku smerom k jednoznačnému stavu, že keď debilná SAD ZV dotiahla do BB ďalší zo "zlepšovákov" predaja čohokoľvek za akýchkoľvek podmienok u vodiča, čo sa následne muselo aplikovať v celej sieti, tak potom je dôsledkom to, že ľudia svojím uvažovaním a spôsobom realizácie "nakupovania" vo vozidlách zbytočne zdržiavajú a znižujú cestovnú rýchlosť. A je úplne jedno, že podľa zákona je možné platiť tým, či oným - však aké IQ potrebuje človek mať, aby mu bolo jasné, že sa nemôže rozčulovať, keď chce zaplatiť napr. 0,60 € nominálom napr. 100 eur na prvom spoji a pod. Keby radšej fungovali predplatné časové lístky v celej sieti, ktoré by sa nabíjali výlučne tak ako teraz na predajnom mieste dopravcu a nikto by nemohol nabíjať kredit na ČK s vkladom napr. pod 4 eurá (teda aby si nanabíjal kredit napr. dva ryzy za týždeň).
Nikdy by som si nepomyslel, že budem nesúhlasiť s LUK-om ale máš úplnú pravdu. Bohužiaľ, aj brigádnické vykonávanie práce vodiča berie človeku potrebný nadhľad. Pamatám si to aj zo seba.
tak pardón, cestujúci sú vinní za meškania, keď platia v hotovosti hoci aj drobnými centovými mincami? A čo tak nezmyselnosť súčasného odbavovacieho systému? (dobíjanie kariet u vodiča nezdržuje??)
Na tieto duchaplnosti, čo si tu dnes popísal si prišiel sám, či ťa nimi kŕmia samotní vodiči?
K tvojim zdôvodneniam predčasného odchodu, ako napr. v príspevku #42846 - ak sa takáto situácia vyskytuje, potom je to chyba autora CP, ktorý absolútne nezohľadnil prevádzkové pomery na linke, ale zároveň to nedáva právo vodičovi nedodržiavať CP.
A pochop aj rozdiel medzi náskokom a meškaním - kým to prvé je v civilizovanej prevádzke neprípustné a za porušenie sú vodiči sankcionovaní, meškanie, pokiaľ za to môžu objektívne dôvody, je akceptovateľné. Naopak to ale rozhodne neplatí, ako sa to tu snažíš vykresliť a ako si to vysvetľujú možno aj vodiči.
Re #42835 kallokallo1: Ako je systém nastavený, tak ho cestujúci využívajú, tak čo sa čuduješ? Kde si môže cestujúci, ktorý nemá ČK, zakúpiť lístok? Len u vodiča. Aj nabíjanie ČK u vodiča a najlepšie za 2€, považujem za nezmysel. Celkom by ma zaujímalo, aký dopad na zrýchlenie vybavovania cestujúcich bude mať zavedenie nástupu všetkými dverami po dodaní nových trolejbusov (ak to ešte platí). Dnes nie výnimkou stav, že kým pri vodičovi si cestujúci dobíjajú ČK za 2€, pri ďalších dverách už nikto nenastupuje - čiže aj po zavedení nástupu všetkými dverami ma bude limitovať čas vybavenia pri vodičovi. Alebo sa robil prieskum a tento argument je nepravdivý?
asi tak, na druhú stranu, v BB to jednak nechápu, a jednak prečo by to robili, keď mesto to nekontorluje, resp. dopravca má "svojich" ľudí všade, takže mu nič nehorzí. A "vačky" sa plnia z peňazí všetkých.
"Skus si to ist autobusom načas v hodinu ked mesto je mrtve ... A čo ja viem tak vodiči 316tky vždy čakaju až na odchod s vlastnej skusenosti tak neviem o čom je tu stále reč je vela ludi je jasne že meškanie je je málo ludi je jasne že je naskok" - je jasné, že by si mal písať bodky a čiarky, aby sa dalo identifikovať, čo si chcel napísať. Aj napriek tomu som to však zistil, avšak obsah je rovnaký ako forma - zlý.
Re #42846 Spirito: "tak to je už o vodičovy mudry vodič pride skor na nastavku kde je nastupuje minimum ludi aby prišiel skor na zastavku kde nastupuje vela ludi stym aby nazbieral menšie meškania..." - tak toto je absolútne zlé uvažovanie a je neprípustné, aby niečo také existovalo v praxi. V prípade takéhoto stavu je úplne zrejmé, že CP vypracoval obdobný magor, ako to robí v SAD ZV, ktorý v živote nevidel vyhlášku, ktorá mu jasne vysvetľuje zásady pre stanovovanie cestovného času medzi zastávkami pri zostavovaní CP (§ 10 ods. 4 vyhlášky MDPaT SR č. 311/1996 Z. z.) - a to roky nie sú schopní tí babráci intergalaktickí zmeniť, ale len stále kvákajú, akí sú skvelí a podľa akých neskutočne skvelých optimalizačných štúdií k niečomu došli a... v praxi NIČ, resp. ešte horšie. Tak ako to tu bolo uvedené, časy v CP sú záväzné už vzhľadom na definíciu pravidelnej autobusovej dopravy (§ 6 ods. 1 zákona NR SR č. 168/1996 Z. z.) a aj nakoľko dopravca má zo zákona prepravnú povinnosť. Samozrejmé je, že meškania môžu byť objektívne vzhľadom na okamžité mimoriadne prevádzkové pomery na cestách, počte cestujúcich, či iné prevádzkovo-technologické mimoriadnosti, avšak predčasný odchod nie je opodstatnený a povolený NIKDY, nakoľko neexistuje dôvod pre ktorý by mohol vzniknúť a to aj vzhľadom na spomínanú prepravnú povinnosť dopravcu (§ 8 ods. 2 zákona NR SR č. 168/1996 Z. z.).
Spirito_br: Skús sa zamyslieť a pochopiť, že ty tu nie si na to, aby si sa vozil pre vlastné potešenie ale pre cestujúcich. Môžeš jazdiť z objektívnych dôvodov s meškaním, nesmieš jazdiť v žiadnom prípade s náskokom. Cestujúci ti môže nasypať plnú misku drobných, ty jemu nie. Môžeš s tým nesúhlasiť, môžeš proti tomu protestovať ale to je asi tak všetko, čo s tým môžeš spraviť. A je to tak správne.
presne tak, a k tomu ešte dodávam, že ak si túto povinnsoť dopravca nesplní, vzniká mi ako cestujúcemu nárok na náhradu škody (napr. vo výške cestovného v taxíku, keďže to bol posledný spoj). A s tým by určite dopravca nadšený nebol, a vodič by asi dostal držkovej polievky... ?
Odísť v presdtihu zo zastávky je jedine vôľa vodiča, presne ako povedal kvorka - subjektívna vec, odísť načas resp. meškať v dôsledku vyššej moci je vec objektívna.
Nikto nic zasadne nenamieta proti meskaniam. Tie su pochopitelne a zdovodnitelne. Problem su predcasne odchody. Vo vacsine miest sa za predcasne odchody strhavaju premie. Potom nutnost pockat na odchod spoja podla CP pochopia aj vodici ako ty.
"V pravidelnej autobusovej doprave má dopravca prepravnú povinnosť (Čl.1 ods.5) voči každému cestujúcemu, ktorý sa chce prepraviť do zastávky na autobusovej linke a ktorý je v čase odchodu autobusu podľa cestovného poriadku na zastávke pripravený nastúpiť do autobusu. "
Tak to už je naozaj, že debilizmus. Ja som len o tom hovoril, že autobusár musí zobrať všetky mince. A proste človek nemá vždy iba veľké mince tak dá čo má. Mne sa tiež stávalo, že som dal vodičovi korunáčky lebo mama nemala iné peniaze ale nebolo to každý týždeň možno sa to salo raz za 2 mesiace.
Milej zlatej, skus ty tyzden jazdit, napr. v BA, dovol si odist o viac ako 59 sekund predcasne so zastavkami a uvidis o kolko ti klesne vyplata. A to iste plati pre vacsinu zapadnej Europy.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023