tak potom sme sa asi nepochopili, vysvetlím: tovjich špičkových 20 min som na pomery Tulskej predĺžil na 30min: čas kedy je najväší nápor.
Už dnes nám medzi 07:00 a 07:45 (teda až 45 min) niekedy nejde žiadne kĺbové vozidlo, ani Tb ani Bus. A to že sa nejedná len o tých 20 (alebo 30 či 45) minút, kedy treba nápor zvládnuť kĺbmi, vidím každý deň na svoje vlastné oči a cítim na svojej koži. Takže záver: kĺby sú potrebné, a nie len na zvládnutie ranných 20 minút (30, alebo 45). Už sa rozumieme? ?
nepochopil som zmysel tvojej výpovede. Čo s tým má Tulská? Akých 30 minút? (ja som síce o minútach hovoril, ale o dvadsiatich). A ktoré z mojich tvrdení chceš vlastne oponovať? To, že štyri kĺby za hodinu sú kapacitne to isté, ako šesť krátkych za hodinu, akurát že šesť krátkych je užívateľsky príjemnejšie, ako štyri dlhé, lebo sa menej čaká? To je totiž to, o čom sme sa tu bavili.
V sobotu 1. maja to bude 60 rokov od spustenia prvej linky MHD v Banskej Bystrici. Patrilo by sa si toto vyrocie uctit. Navrhujem urobit v tento den stretavku. Pre hosti sme zatial pripravili 2 vyluky, ale snad sa podari urobit aj nieco pre domacich.
mňa dojalo v texte že bude chýbať REŠTAURAČNÝ VOZEŇ - pokiaľ viem, tak minimálne 3-4 roky už do BB žiadny reštaurák nejazdí, odkedy je Detvan v Bohumíne delený. ?
Hej, mne je tiez jasne, ze akekolvek zahustovanie intervalu sa u vas konat nebude a teda ze kratke vozidla budu krokom nadol. No ved ale co ineho od BB cakat, ze ano, uz umysel kupit nejaky novy trolejbus je v tomto meste na skakanie dva metre od radosti.
Isteze. Ale to, ci sa tam hodi solo, klbak, elektricka, ci metro, a v akom intervale, to sa vsetko odvija od jedinej zakladnej premennej - POCET LUDI PREPRAVENY ZA HODINU. Ked mas velky dopyt, posli velky bus.
Re #40949 Tao: Jezisi kriste, tak na tych dvadsat minut medzi 7.25 a 7.45 interval zahustim alebo tam dam vlozeny spoj... Jedna sa o dvadsatminutovy usek z 24 hodinoveho cyklu, tak to mam brat ako vseobecny argument proti kratkym vozom s kratkym intervalom?
Ja si tiež myslím že keby boly len solo vozy tak interval by zostal rovnaký. ved tá MHD ide kadým rokom nižšie a nižšie. O takých 5 10 rokov tu možno MHD ani nebude lebo ked bude tak možno prevádzkovaná minibusmi.
v BB je to asi o tom, že či budú sólo linky s dlhými intervalmi alebo kĺbové linky s dlhými intervalmi ? Iná možnosť by znamenala zvýšeie nákladov na prevádzku v dôsledku potreby väčšieho počtu vodičov - vyššie mzdy atď. Podľa mňa intervaly sa na žiadnej linke nebudú skracovať, skôr opačne...
Velkokapacitne dopravne prostriedky su na to, aby sa nasadili tam, kde je vela cestujucich. Na linke, kde je spickovy interval 12 minut je klbovy bus skoda! Kto ma chut cakat tak dlho na zastavke? Potom sa necudujte, ze ludia jazdia radsej autami. Pokial su narazove napory cestujucuch, ako napr zaciatok vyucovania, tak tam mozes dat vlozeny spoj, ktory moze byt kludne klbovy.
Ale ak chcete mat nahovno MHD s dlhymi intervalmi, tak si lobujte za klbaky.
Tak ono Slivkový lekvár, ehm Slivtour zvykne bývať preplnený, istý piatok, keď som išiel do Trnavy, som od BB až po ZM stál v tlačenici jak na MHDčke, ale pozitívum bol príjemný, dobre naladený vodič, ktorý si z ničoho nerobil hlavu, tým pádom bola aj "organizácia" v buse lepšia.
Re #40949 Tao: V tom čase je aj kĺbák sardinkáreň ...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
PIT
- Ex/EC 144 Detvan http://www.zelpage.cz/razeni/10/vlaky/cd-144
- Zr 1845 Rozsutec http://www.zelpage.cz/razeni/10/vlaky/zssk-1845